Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gider du at lytte på en SEO lydbog?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Flere har opfordret mig til at lave en lydbog version af min bog SEO 2.0 - enten det hele, hvilket bliver vrkelig langt, eller blot nogle udvalgte afsnit. Men jeg er lidt i tvivl om, hvor mange der vil have glæde af det og fine det attraktivt ... Hvad mener du?

Jeg har lavet en lille test med forordet til bogen ...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:24

100 % ja!

Jeg bruger meget tid i bilen, og den vil være helt perfekt til de lange ture. Så ja tak herfra!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:25

Få en kvinde med en rigtig sexet stemme til at indtale den, det vil helt sikkert øge salget Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Du kan altid sælge den til alkaida tortur camps. Smile

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 02:35

Mikkel deMib Svendsen:

Flere har opfordret mig til at lave en lydbog version af min bog SEO 2.0 - enten det hele, hvilket bliver vrkelig langt, eller blot nogle udvalgte afsnit. Men jeg er lidt i tvivl om, hvor mange der vil have glæde af det og fine det attraktivt ... Hvad mener du?

Omend at du er en glimrende oplæser, så er mit bud (uden at have læst bogen) at markedet for en voldsomt omfattende lydbog omkring et forholdsvist tungt emne som SEO, er meget meget lille. Jeg var flad af grin da du henviste til videre læsning på side 715. Er det overhovedet teknisk muligt at lave et index på en lydbog endnu?

Hvis jeg beslutter mig for at købe SEO 2.0 vil jeg nok primært benytte den som opslagsværk og uden en indexering er det ligesom ikke rigtigt relevant i en så omfattende en lydbog.

Bevares, der kan da sidde svagtseende SEO-nørder derude som ville få stor glæde af din vidensdeling i form af en lydbog, men dem er der nok ikke mange af i det ganske danske land.

Derudover kan der sidde enkelte som benytter sig af indlæring gennem søvnen (jeg brugte dette til at accelerere indlæringen af Real Book standards for mange år siden - en enkelt nats søvn med eksempelvist Footprints og en times morgen-øvning, så sad den lige i skabet og har iøvrigt hængt fast der lige siden) men dem er der nok heller ikke mange af og jeg tvivler på at effekten af denne indlæringsmetode er ligeså effektiv ved oplæsning som ved musik.

Det bedste formål jeg lige kan se med at udgive udvalgte kapitler som lydbog, er markedsføring af den egentlige e-bog. Alene i forords-eksemplet her viser du. at du behersker et levende sprog, som kan gøre tungere SEO-stof lettere at fordøje.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 02:58

Ideen er som sådan god og der vil helt sikkert være købere af lydbogen, men i mine øjne er der et væsentligt problem; nemlig det at din bog er så omfattende og teknisk.
Jeg tror ofte din bog bliver brugt som opslagsværk, fordi det for 99% af befolkningen er umuligt at huske hvert enkelt "teknisk detalje". 
Den her mulighed for at bruge din bog som opslagsværk ryger hurtigt i vasken, når vi snakker lydbøger.

En ide kunne være at implementere lydbogen i tekstbogen. Altså lave en pakkeløsning til en pris, som er f.eks. 500 kr. dyrere end hvis det kun er tekstbogen man køber. 
Det vil så foregå sådan at kunden får tilsendt tekstbogen med tilhørende lydbog til alle kapitler. På den måde kan tekstbogen ligger hjemme på computeren og virke som et fremragende opslagsværk, mens lydbogen nemt og bekvemt kan tages med ud i bilen, til de lange ture. 
Jeg ved ikke hvordan du rent teknisk skal sætte det op.
Det kunne være fedt og moderne, hvis man i tekstbogen kunne trykke på en knap i hvert kapitel, hvor der står "Eksporter til iTunes", hvor kapitlen derfra nemt kan overføres til iPod eller iPhone (Har alle ikke et bærbart apple-produkt efterhånden?).

Jeg bevægede mig vidst lidt langt ud der.

Held og lykke med det! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:39

Tak for kommentarerne :)

Jeg havde håbet på lidt mere modstand - det er et helvedes arbejde at skulle læse hele bogen op hehe

Det ender nok mere med at blive nogle udvalgte kapitler som en bonus til køberne og/eller lidt ekstra markedsføring for bogen - hvis jeg går videre med projektet

Jeg tror ikke en mere avanceret integration til iTunes, iPOD og andet bliver realistisk :)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:53

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg havde håbet på lidt mere modstand - det er et helvedes arbejde at skulle læse hele bogen op hehe

LOL

/Grosen

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:27

Jeg har muligvis ikke tænkt det hele igennem, men min umiddelbare tanke er, at den ikke ville være god for mig - hverken kort eller lang - da jeg går tilbage i bogen gang på gang, for lige at tjekke om tingene er gjort rigtigt. Det ville nok være et problem med en lydbog. Og for mig Wink

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)