Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Plus profiler er synlige for alle

Side 8 ud af 10 (97 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Martin Thorborg:
Vi har fra start af gjort det tydeligt, at Amino Plus kun skal købes for værdien og ikke andet.

Hej Martin

Jeg tror at vi er mange der i starten af Plus-tiltaget fik den opfattelse af at Amino ikke vil blive ændret i sin daværende form for ikke-medlemmer, men at der ville blive lavet nogle tiltag der ville gøre det ekstra attraktivt at blive plus-medlem. Disse ekstra fordele skulle så være attraktive nok til at få folk til at betale.

Når i så begynder at lave restriktioner såsom at man skal online hver gang der svares på et indlæg osv., så har i bevæget jer væk fra den oprindelige udmelding. Så handler det ikke længere om at plus-medlemsskabet skal skabe merværdi, men derimod at indskrænke ikke-pluds medlemmernes muligheder.

Jeg er glad for din meget klare udmelding herinde om at det nu handler om at få flere plus-medlemmer. Men metoderne er altså langt væk fra dit udsagn om

Martin Thorborg:
at Amino Plus kun skal købes for værdien og ikke andet
Jeg føler det i hvert fald ikke som en merværdi at - ting der før var gratis - nu koster penge.

Hilsen Morten

Hej Morten

Det har jeg svært ved at forstå.
Amino Plus blev sat igang i dette blogindlæg:
http://www.amino.dk/blogs/amino_blog/archive/2009/06/23/amino-plus-er-p-229-vej.aspx

Der lavede vi en FAQ:

* Hvad er Amino Plus?
Amino Plus er en "klub" du snart kan blive medlem af og som giver dig mange fordele på Amino.

* Hvad kommer Amino Plus til at koste?
Prisen bliver 1.000 kr. + moms pr. år, altså under 3 kr. om dagen og ja, det kan trækkes fra :-)

* Hvad skal i bruge pengene til?
Vi har en masse ambitioner med Amino og de koster penge. Vi vil gerne lave flere tjenester som Virksomhedsbørsen, Lokalebørsen m.m. og vi arbejder på at få nogle af vores services ind i andre lande.

* Hvorfor betaler Thorborg ikke bare for det hele?
Tjaaa, det har han gjort i fem år og nu har han snart ikke flere penge. Så hvis Amino skal udvikle sig, så skal der tjenes penge før de kan investeres. Med andre ord, så skal Amino gøres til en rigtig forretning og det må du som iværksætter jo kunne forstå :-)

* Køber Thorborg ikke bare en ny Porsche for pengene?
På sigt er det en klar mulighed. Han er glad for den slags biler og de betaler ikke sig selv. Hans filosofi er, at alt hvad han laver, skal gøre verden en lille smule bedre, skal være sjovt at arbejde med og at der skal være penge i det. De to første kriterier må man sige er opfyldt, det sidste arbejdes der på :-)

* Skal jeg købe Amino Plus for at hjælpe Amino og de danske iværksættere?
Hvis du har penge nok, så er det da en god ide. Men hvis du er som folk er flest, så skal du gøre det for at hjælpe dig selv. Vores ambition med Amino Plus er, at pengene skal komme mange gange igen. Hvis du ikke mener at de gør det, så skal du ikke købe pakken.

* Er jeg mindre velkommen på Amino, hvis jeg ikke er Plus bruger?
Nej det er du bestemt ikke. Amino Plus er lavet for at give en langt højere værdi til de brugere der vælger at betale for at være med. Men hvis du ikke ønsker at være Plus Medlem, så kommer du bare gratis med på vognen.

* Vil Amino Plus ikke opdele Amino i A og B brugere.
Både ja og nej. Som før nævnt, så er du lige så velkommen på Amino hvis du ikke betaler, som hvis du bliver Plus Medlem. Men betalende brugere vil få mange fordele med tiden. Så som alt andet her i livet, så vil dem der betaler få lidt mere.

* Vil dem der ikke køber Amino Plus få et dårligere Amino?
- Hmmm det kommer an på hvilke ting på Amino du bruger. Hvis du i dag har et flot banner under dine indlæg (Signatur) og gerne vil beholde det, så skal du blive Amino Plus medlem.
- De mails der bliver sendt ud når man får svar på et indlæg, vil også blive mindre omfattende. I stedet for at man får hele indægget mailet, så får man en alert med et par linjers tekst, der gør at man skal læse indlægget på Amino. Det vil give mere trafik på Amino og derfor flere indtægter. Hvis man vil have det som i dag, så skal man være Amino Plus medlem.
- Dertil vil vi ikke afvise, at der bliver flere forskelle, men ambitionen er at Amino altid skal være tilgængelig og brugbar for alle, uanset om de er medlemmer eller ej.

* Hvad med de iværksætter som ikke har råd til at være med?
De kan stadigvæk bruge langt det meste på Amino. Så i modsætning til næsten alt andet her i verden, så kan gratister få langt det meste, selvom læderet bliver i lommen.

* Bliver der ikke masse kritisk debat på Amino vedr. Amino Plus?
Jo det gør der. Al forandring provokerer folk, også iværksættere og der vil helt sikkert komme indlæg der forudser at Amino vil dø og der vil starte nye iværksætterdebatter op, som vil love gratis mælk og honning til deres brugere.
Når man har arbejdet med communities i mange år, så ved man efterhånden hvordan folk vil reagere og vi tager det helt roligt.
Så vi er klar til en masse kritik, som vi vil læse og forholde os til og er det sagligt, så vil vi rette ind der hvor det giver mening.

* Vil medlemmer af Amino Plus få mere held i kærlighed?
Nej der må vi skuffe dig, brug du hellere pengene på en hundevalp :-)

Vi meldte 100% ærligt ud fra start og vi har intet ændret på konceptet fra den dag.

Dbh Martin

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:

Janno Damgaard Lassen:

Fashion-Seller:
Engang var træ gratis, idag koster det penge. Det samme gælder mange andre råvarer eller ydelser. Samfundet og verden bevæger sig, og det går stærkt, så det med at hænge fast i fortiden gavner ingen.

Og er du sur over Amino koster penge, så bare vent til brugerbetaling bliver hverdags ting i DK... Det er eneste måde, hvorpå tingene om en kort årrække kan hænge sammen økonomisk...

Undskyld men det hænger jo netop ikke sådan sammen, medmindre du mener at man skal betale for det træ man fik før det begyndte at koste penge...

Jeg kan sagtens se din pointe med links der forsvinder, men det lader til systemet er firkantet bygget. Men min pointe er, at ting ændre sig, og ting der engang var gratis pludselig begynder at koste penge.

Du kan sammenligne det lidt med de mange dating sites der er. De starter ud med at være gratis, og pludselig koster det penge. Pengene går jo ik lige ned i foret på bagmændede/damerne, men bruges til at optimere et site, så det følger tiden og de behov brugerne har.

Derfor har jeg fuld forståelse for, at Martin & Co er nødtil at tjene noget, hvis Amino skal udvikle sig og blive endnu bedre. Og eneste indtægtkilde ud over et sindsygt presset reklamemarked er brugerne.

Så jeg forstår udemærket din pointe, og er enig, men det lader til at platformen, som dette site er bygget på automatisk ændre alt i signaturen, hvis man laver rettelser.

100% enig...

men hvis de links ikke er særligt værdifulde som folk skyder mig i skoene, så er det da underligt at det pludseligt skal koste penge.

Det hele bunder i at martin godt ser værdien i linkbuilding, og ikke blot oplever at han kan tjene penge på det, men også bruger de allerede byggede links til pression (<---hedder det det?) imod dem der har hjulpet med at bygge forummet til det det er i dag. Jeg lever uden mine links, man var de afgørende for mine rankings ville jeg nok ende med at betale, usmageligt synes jeg dog det er...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janno Damgaard Lassen:
Du ved i øvrigt at jeg har stor respekt for din mening Mikkel, og du må da kunne se den pointe jeg prøver at drive hjem omkring det at man bliver frataget links der allerede er givet, og for en dels vedkommende sikkert udgør backbonet i deres linkbuilding strategi?

Janno, du glemmer stadig to vigtige ting:

1) Har du prøvet at arbejde i et system som Community Server - og med stærkt begrænsede resurser og i forvejen stressede udviklere? Hvis du har vil du vide, at det ikke bare lige er sådan at lave alle mullige "gode" løsninger altid. Systemer som disse er ofte hamrende tunge at danse med. Mange gange må man skynde sig at hacke det første og bedste sammen. Og tid var en vigtig faktor her.

2) Services ændrer sig altid. Og med gratis services har man aldrig nogen garanti for, at det man får i dag også er der i morgen. Det er nu engang betingelserne. Det ved du også¨godt. :)

Hvis links der droppes fra et enkelt website kan vælte hele din optimering, så har du du lavet en alvorlig strategisk fejl med din SEO :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:47

Miriam Frank:

Jeg skammer mig virkelig ikke over at bruge Amino "gratis"  Jeg mener at vi alle er her til gavn for hinanden. At du Jimi ikke havde overskud i starten til give andre svar eller hjælp betyder jo ikke, at du ikke har bidraget med noget. Dine spørgsmål har måske kunnet bruges af andre iværksætterer, der lige nu sidder og finder "gamle" tråde frem.Alle der "bare" bruger Amino som den er, er mere end velkommen, det siger da sig selv.

Hvor er det jeg skriver at du skal skamme dig eller bare på nogen måde insinuerer det?
Lad min nu slå det helt fast:

Amino er for alle iværksættere både plussere og ikke plussere og alle er lige velkomne.
Om man ønsker at købe plus eller ej er op til den enkelte og den beslutning skal kun tages på baggrund af den værdig plus har for den enkelte.

Er det nu klart for alle?

Dbh Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48

Janno Damgaard Lassen:

Fashion-Seller:

Janno Damgaard Lassen:

Fashion-Seller:
Engang var træ gratis, idag koster det penge. Det samme gælder mange andre råvarer eller ydelser. Samfundet og verden bevæger sig, og det går stærkt, så det med at hænge fast i fortiden gavner ingen.

Og er du sur over Amino koster penge, så bare vent til brugerbetaling bliver hverdags ting i DK... Det er eneste måde, hvorpå tingene om en kort årrække kan hænge sammen økonomisk...

Undskyld men det hænger jo netop ikke sådan sammen, medmindre du mener at man skal betale for det træ man fik før det begyndte at koste penge...

Jeg kan sagtens se din pointe med links der forsvinder, men det lader til systemet er firkantet bygget. Men min pointe er, at ting ændre sig, og ting der engang var gratis pludselig begynder at koste penge.

Du kan sammenligne det lidt med de mange dating sites der er. De starter ud med at være gratis, og pludselig koster det penge. Pengene går jo ik lige ned i foret på bagmændede/damerne, men bruges til at optimere et site, så det følger tiden og de behov brugerne har.

Derfor har jeg fuld forståelse for, at Martin & Co er nødtil at tjene noget, hvis Amino skal udvikle sig og blive endnu bedre. Og eneste indtægtkilde ud over et sindsygt presset reklamemarked er brugerne.

Så jeg forstår udemærket din pointe, og er enig, men det lader til at platformen, som dette site er bygget på automatisk ændre alt i signaturen, hvis man laver rettelser.

100% enig...

men hvis de links ikke er særligt værdifulde som folk skyder mig i skoene, så er det da underligt at det pludseligt skal koste penge.

Det hele bunder i at martin godt ser værdien i linkbuilding, og ikke blot oplever at han kan tjene penge på det, men også bruger de allerede byggede links til pression (<---hedder det det?) imod dem der har hjulpet med at bygge forummet til det det er i dag. Jeg lever uden mine links, man var de afgørende for mine rankings ville jeg nok ende med at betale, usmageligt synes jeg dog det er...

Vi er enige, men uanset løsning som Martin vælger, så vil det betyde at nogle bliver sure. Om han så har truffet den rette løsning eller der kommer nogle tilpasninger må tiden vise, men han læser med og har altid taget alle forslag seriøst, både dem fra tråde og dem vi har sendt pr PB.

Så er sikker på han har det med i overvejelserne, når der skal laves noget næste gang, og så må tiden vise hva der sker...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:48

Engang i tiden var alting gratis.

Jeg husker tydeligt, i internet pionerernes verden, hvordan alting var gratis. Internettet var Riget, der flød med mælk og honning! Alt kunne du få gratis, bare du havde båndbredde til at hente det.

De fleste var så endda udmærket bekendte med, at det var ulovlig fil-deling og piratkopiering, men "gik den, så gik den". Idag er man ikke lige så smart mere og langt de fleste tør da heller ikke downloade ulovlig software eller film/spil.

Dating sites og alle de tusindvis af andre gratis ydelser er faktisk også gået hen og er blevet brugerbetalte.

Altså, træer vokser ikke ind i himlen og regninger skal betales. Faktisk er det også sådan, at problemet med titusindvis af falske profiler, fupmagere og alt muligt andet er blevet betragteligt reduceret og kvaliteten er væsentligt højnet mange steder.

Selvfølgelig brugte man "gratis" som et lokkemiddel dengang - men som de fleste har erfaret, så er de kunder, som tiltrækkes af gratis, faktisk de værste kunder, som en butik kan have. Det er altid dem, der ikke betaler fuld pris og som forlanger gratis ydelser, som tager mest af din tid og brokker sig mest.

Hvis jeg overfører ovennævnte eksempel på denne tråd, så illustrerer Janno det jo ganske klart (beklager Janno, det er ikke personligt). Den, som betaler mindst, klager mest. 

Nu betaler jeg ikke selv Amino Plus - og det er fordi jeg ikke mener, at det på nuværende tidspunkt tilfører mig værdi, men der er ingen tvivl om, at den dag jeg føler det - så tegner jeg også op med det samme!

Mange hilsner og god weekend alle sammen,

Flemming R

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:49

Janno Damgaard Lassen:
Det hele bunder i at martin godt ser værdien i linkbuilding

Jeg syntes tilgengæld det er pisse klamt du bliver ved med at påstå baggrunden for det tiltag der er sket. Martin har endda pastet brevet fra Google.

Kom dog med i kampen mand

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:56

Janno Damgaard Lassen:

Årsagen til at vi sagde maks et link og mindre plads i signatur, er at det tager opmærksomhed væk fra vores annoncer og annnoncørerne betaler det meste af gildet idag.

Årsagen til at vi lukkede profiler, er at vi havde problemer med spam og så håber jeg at opnå 2 ting mere. Nemlig at folk der i dag bruger Amino men ikke er medlemmer, bliver det for at se profiler og så håber jeg at nogle kunne se værdien i at deres profiler var åbne for alle og på de må de fik flere besøg, som igen kunne føre til at folk klikke på deres hjemmeside.
Jeg har ikke på noget tidspunkt tænke SEO ind i det, men jeg kan godt se nu, at der var en værdi jeg faktisk ikke tænkte på.
Så det er åbenbart endnu en Plus feature vi burde skrive på listen, hvis vi altså ikke fik ballade af Google for det.

Dbh Martin

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

1) Har du prøvet at arbejde i et system som Community Server - og med stærkt begrænsede resurser og i forvejen stressede udviklere? Hvis du har vil du vide, at det ikke bare lige er sådan at lave alle mullige "gode" løsninger altid. Systemer som disse er ofte hamrende tunge at danse med. Mange gange må man skynde sig at hacke det første og bedste sammen. Og tid var en vigtig faktor her.

2) Services ændrer sig altid. Og med gratis services har man aldrig nogen garanti for, at det man får i dag også er der i morgen. Det er nu engang betingelserne. Det ved du også¨godt. :)

Hvis links der droppes fra et enkelt website kan vælte hele din optimering, så har du du lavet en alvorlig strategisk fejl med din SEO :)

Endelig begynder der at komme relevante indlæg i debatten... tak for det!

1) det forstår jeg godt, og har forståelse for den hurtige reaktion, og nødvendigheden af det, men det er blot endnu en forringelse oveni dem der allerede var, og kunne nemt løses med tiden så udelukkende godkendte profiler kan ses. Det behøver ikke nødvendigvis hænge sammen med plus funktionen. Det er dog en fin brandslukker metode, og kan fuldkommen accepteres som sådan.

2) her bliver vi nok ikke enige... at det kan ændre sig gør det hverken fair eller etisk forsvarligt. Hvordan tror du dine gratis kunder i seo suporten vil reagere hvis du om et par år tager penge for det du har markedsført som gratis?

Nej min optimering vælter ikke, men for rigtigt mange skvulper det sikkert en hel del...og det synes jeg er synd for dem...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er man ikke plus medlem, er amino nu engang gratis - tag det som det er og kom videre...

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Side 8 ud af 10 (97 indlæg)