Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Plus profiler er synlige for alle

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til at de fleste forstår værdien af at man har et link i sin signatur, hvilket i øvrigt er normen på forums, og ikke spor usædvanligt...

Men de fleste fanger åbenbart ikke den forringelse der skabes når de links forsvinder igen, det tager en rum tid førend de er ude af indexet, men til den tid vil nogen sikkert forstå følgerne.

Jimi Hove:
Det er godt at der bliver ryddet op på Amino. Der er tilsyneladende brug for en hovedrengøring blandt profilerne. Ja nu det sagt.

Er fandme træt af folk der siger : " Jeg er her bare for at hygge mig og ikke lave forretning ", for så at kigge i deres debataktivitet på deres profil, og se dem søge efter kunder og samarbejdspartnere

Folk der siger : " Jeg bruger det ikke så meget. Så det er ikke det værd ", for så at se i deres debataktivitet.

Folk der siger " Jeg er her kun for linkjuice ". Jamen så ved vi da hvem vi overhovedet ikke kan regne med troværdige indlæg fra.

Ud med hyklerne og ind med dem med nosser. Dem der vil noget. Dem der er iværksættere.

Denne kommentar bliver blot endnu mere latterlig når man gør som du foreslår og kigger på tidligere indlæg...
Og skulle noget af det hentyde til mig, kan jeg blot sige at jeg er her for at debattere, ikke for at skabe kunder... jeg ønsker bestemt ikke kunder, og blot at hjælpe...
Men det betyder ikke at mine øjne er fuldkommen lukkede for værdien af de links der er indexeret forsvinder medmindre jeg går med til en usmagelig pengeafpresning.

@ Alle

Jeg vil gerne prøve at pointere at jeg tidligere har sagt at plus er en genial måde at skabe en fornuftig økonomi på amino, og jeg er fuldkommen for det at give folk muligheden for at få flere fordele ved at være herinde med en plusprofil.

Min anke, og mine negative kommentarer handler udelukkende om at ting der før var gratis skal man nu betale for at kunne beholde... det er pengeafpresning eller det der ligner... Det er min oplevelse at der er lavet et tiltag der er endt med at gøre en normal amino profil til en amino minus profil for dem der var amino'er før plus blev opfundet, og dem der har været med til at gøre amino til det det er i dag, er blevet givet dårligere vilkår end dem de gik ind på da de oprettede deres oprindelige profil. Det er og bliver simpelthen ikke fair uanset argumenterne.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 17:23

Thomas Rosenstand:

Der er noget i denne debat, der går henover mit hoved - måske kan nogen opklare?

Amino er gratis at bruge - og for de fleste er det et overflødighedshorn af viden, hjælp, kundepotentiale og hygge.

Amino Plus giver flere fordele til dem, der vil have dem.

Hvis nu Martin fjernede fordele fra dem, der har betalt et Plus medlemsskab, kunne jeg se grund til ophidselse. Men det er jo "Martins hus", og ikke-medlemmerne benytter det helt og aldeles gratis. I min verden er det svært at sætte vægt bag "brokkeri" over gratis ydelser.

Men måske har jeg misforstået noget?

Jeg forklarer gerne:
Amino plus tilfører ganske rigtigt ting til den der betaler, og det er bestemt positivt, men det fratager også ting for dem der ikke betaler, vel at mærke fratager det de ydelser man indgik aftale om ved oprettelsen af sin profil før plus eksisterede.

Formulerer jeg mig virkeligt så dårligt at det ikke fremgår af mine indlæg?

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 17:28

Janno, jeg syntes ikke du kan blive ved med at koge suppe på det ben. Hvis de links er så vigtige for dig, så må du jo betale det det koster at have dem. Længere er den ikke.

Jeg mindes ikke jeg nogensinde har læst at du har krav på at have 2, 3 eller 4 links i din signatur?

Der er mange ting man engang kunne få gratis som nu koster penge, sådan er det og sådan vil det blive ved med at udvikle sig. Overalt, ikke kun på Amino.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 17:28

Fashion-Seller:
Engang var træ gratis, idag koster det penge. Det samme gælder mange andre råvarer eller ydelser. Samfundet og verden bevæger sig, og det går stærkt, så det med at hænge fast i fortiden gavner ingen.

Og er du sur over Amino koster penge, så bare vent til brugerbetaling bliver hverdags ting i DK... Det er eneste måde, hvorpå tingene om en kort årrække kan hænge sammen økonomisk...

Undskyld men det hænger jo netop ikke sådan sammen, medmindre du mener at man skal betale for det træ man fik før det begyndte at koste penge...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Miriam Frank:

Martin Thorborg:

Nej Miriam, der misforstår du mig.
Det jeg siger er, at der er nogle der gerne vil have alle plus fordelene, men som ikke vil betale.
Alle der "bare" bruger Amino som den er, er mere end velkommen, det siger da sig selv.
Så fald helt ned :-)

Dbh Martin

Ja, så tydeligt var det jo så altså ikke (for mig).

Der har været flere af den slags diskussioner og hver gang går diskussionen over i om man vil støtte eller ikke støtte Amino, ved at blive plusmedlem. Og at det nærmest er på sin plads at vise sin taknemmelighed ved at tegne et plusmedlemsskab. Det er jo slet ikke det et plusmedlemsskab handler om. Eller hvad?

Til Jimi: Man kan jo godt bruge Amino debat rigtig meget uden at have brug for et plusmedlemsskab.

Tager jeg fejl - igen?

/Miriam

Miriam, er du ikke rar og give mig bare et eneste eksempel hvor vi har bedt om almisser?
Vi har fra start af gjort det tydeligt, at Amino Plus kun skal købes for værdien og ikke andet.
Så jeg forstår ikke din kritik???

Og til dig og Jimmy, jo man kan bruge Amino Debat som man plejer.

Dbh Martin

Jeg fik åbenbart udtrykt mig uklart, for det var ikke dig, jeg mente - denne gang ;-)

Der er åbenbart mange, der tegner plus for at støtte Amino. Fint, hvis de føler for det. Men lad være med at være nedladende over for os, der altså ser plus som et tilbud og ikke som en økonomisk støtte.

Jeg skammer mig virkelig ikke over at bruge Amino "gratis"  Jeg mener at vi alle er her til gavn for hinanden. At du Jimi ikke havde overskud i starten til give andre svar eller hjælp betyder jo ikke, at du ikke har bidraget med noget. Dine spørgsmål har måske kunnet bruges af andre iværksætterer, der lige nu sidder og finder "gamle" tråde frem.

Du har sikkert også fået så meget erfaring nu, at det nu er dig der har overskud og viden at give videre til dem der har behovet.

Lad mig lige slå fast, at jeg - stadig - mener plus er en okay indførelse på Amino. Får jeg en dag brug for de features plus tilbyder, vil jeg da klart overveje at købe. Indtil videre bidrager jeg til Amino med den hjælp, jeg er i stand til at tilbyde ud fra de erfaringer jeg har. Jeg bruger gerne tid på, at finde svarerne, så det er ikke et spørgsmål om kun at modtage hjælp uden at gide bidrage med noget selv. Og sådan vælger jeg at tro, det hænger sammen for de fleste af os.

/Miriam

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:33

Hej Janno

Nej, jeg synes, du forklarer dig ganske udmærket. Jeg sidder bare og undrer mig over - helt generelt og ikke møntet på dit indlæg - at et sted som Amino, der er gratis at bruge og et virkeligt aktiv for mange kan afstedkomme så mange "brokkerier", når de ændrer i setup for de gratis deltagere.

Hvis det er slemt at være på Amino, kan man jo undlade det - eller tage en pause, som jeg selv gjorde fornylig.

Det er da fedt med engagement, og det udmøntes jo også hele tiden i masser af konstruktive forslag, som Amino uden tvivl sætter pris på. Men det virker bare som om, at et stort antal brugere her har en opfattelse af, at "onkel Martin" ud i al evighed skal facilitere og udvikle gratis. Nu er der kommet en Plus afdeling, og den koster et yderst beskedent beløb pr. år. Hvis Amino begynder at devaluere indholdet på Plus, er der en masse, der har for 1.200 kr. ret til at brokke sig.

Men at brokke så højlydt som "gratist"? Måske er jeg bare gammeldags opdraget?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:35

Janno Damgaard Lassen:

Fashion-Seller:
Engang var træ gratis, idag koster det penge. Det samme gælder mange andre råvarer eller ydelser. Samfundet og verden bevæger sig, og det går stærkt, så det med at hænge fast i fortiden gavner ingen.

Og er du sur over Amino koster penge, så bare vent til brugerbetaling bliver hverdags ting i DK... Det er eneste måde, hvorpå tingene om en kort årrække kan hænge sammen økonomisk...

Undskyld men det hænger jo netop ikke sådan sammen, medmindre du mener at man skal betale for det træ man fik før det begyndte at koste penge...

Jeg kan sagtens se din pointe med links der forsvinder, men det lader til systemet er firkantet bygget. Men min pointe er, at ting ændre sig, og ting der engang var gratis pludselig begynder at koste penge.

Du kan sammenligne det lidt med de mange dating sites der er. De starter ud med at være gratis, og pludselig koster det penge. Pengene går jo ik lige ned i foret på bagmændede/damerne, men bruges til at optimere et site, så det følger tiden og de behov brugerne har.

Derfor har jeg fuld forståelse for, at Martin & Co er nødtil at tjene noget, hvis Amino skal udvikle sig og blive endnu bedre. Og eneste indtægtkilde ud over et sindsygt presset reklamemarked er brugerne.

Så jeg forstår udemærket din pointe, og er enig, men det lader til at platformen, som dette site er bygget på automatisk ændre alt i signaturen, hvis man laver rettelser.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:35

Miriam :

"Indtil videre bidrager jeg til Amino med den erfaring jeg har. Og den hjælp, jeg er i stand til at tilbyde. "

Og TAK for det Big Smile

Viden er magt. Endnu mere viden kan føre til afmagt. Men hey vi kun mennesker, der prøver at bygge en båd på Amino. En båd der skal bære være vores alles håb og drømme. For os selv og vores familier

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:36

Michael Grove:
Janno, jeg syntes ikke du kan blive ved med at koge suppe på det ben

Linkbuilding!

Bortset fra det er jeg enig med dig Michael. Hvis vi skal til at bruge forbrugerretlige argumenter omkring det at at have en profil på Amino. Ja kan Janno da argumentere for at der er sket en radikal ændring i aftaleforholdet omkring oprettelse. Det vil normalt betyde at man bliver løst for sin indgåede aftale - hvilket på amino vil betyde en slettet profil..... 

Hvert forum sine party crashers!!

Henrik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:38

Jeg har netop læst denne tråd igennem og er nok lidt i tvivl om hvad der egentlig trigger folk (både kritikere og Martin).

Kan det tænkes at folk i virkeligheden opfatter sig selv som en stor del af værdien på Amino? Altså forstået på den måde, at vi alle sammen, i fællesskab, er dem der giver værdi for hinanden, da vi skaber indholdet?

At der skal tjenes penge er imo ret forståeligt. Måske ville folk have taget meget bedre imod 20,- pr. måned, for alle, i stedet?

Og ja, jeg kan da godt forstå at nogle bliver lidt utilfredse, når der skæres i mulighederne for alm. brugere. Der har folk jo været vant til at tingene har været på een måde....uanset hvad der var hensigten i sin tid ;o)

Hvad jeg synes?   Ved det ikke rigtigt, men tallene viser jo at det virker.... er det så godt nok? Ved det ikke, men jeg synes generelt at tonen folk imellem er blevet skærpet....ikke så godt. Særlige fora til seo m.m....tjaeh......hmmm........

Måske havde det været bedre med reel brugerbetaling på diverse services....who knows.....sikkert er det i hvert fald, at det nu opfattes som en opdeling af brugere. Det er måske ikke det bedste der kunne ske på Amino..... 

Mon ikke at det går altsammen.......Big Smile

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 7 ud af 10 (97 indlæg)