Lad mig prøve at anskue det fra en vinkel som selv de smålige personer der tror at det her handler om penge kan forstå.
Jeg vil gerne pointere at det ikke handler om penge, men om måden det her bliver presset ned over hovedet på folk, og hvordan gaver bliver taget tilbage efter at de er givet. (jeg er sikker på at du behandler dine børn bedre Martin) At prisen for os der ikke er momsede er over 100 kr. er så en anden sag, og ikke relevant i forhold til mit pip omkring det her.
Amino.dk/forums/ har godt 500.000 sider listet i google, og tager vi væksten siden plus er kommet, og alt det løse fra er 400.000 sider sikkert et konservativt tal.
På hver side er der ca. 10 indlæg i debatten og realistisk har der vel været imellem 1 og 2 signatur links pr. indlæg.
Så lad os gange de 400.000 sider med 10 indlæg = 4.000.000 og gange dem med 1,5 signatur links = 6.000.000 udgående links fra amino forum.
Med et snuptag har du lavet plus og fjernet i teorien halvdelen af de links, men lad os være både realistiske og large og blot sige at plus funktionen har fjernet en lille million links, men det er trods alt også en del, og at du ikke kan se det moralsk forkerte i at fjerne over en million links som igennem tiden er blevet en del af folks rankingstrategi, hvad enten du vil se det eller ej.
Efter min bedste overbevisning har det haft indflydelse på en hel del små siders rankings, og kostet dem mere end i har fået ind på plusprofilerne.
Regnestykket er meget hurtigt og kan i realiteten ikke udregnes på den måde, så betragt det venligst som et ikke urealistisk overslag.
Hvis noget lignende foregik i en fysisk forretning så er jeg sikker på at den forretning stod med større reputation management problemer end super best gør med hensyn til kvaliteten af deres varer p.t.
I min verden tenderer det til mafiametoder, først at give og siden sige "hvis i vil beholde må i betale"... det er godt nok frækt, og at du ikke ser det skuffer mig martin.
Jeg er fuldkommen ligeglad med jeres fnidder omkring prisen, hvis der reelt blev tilført mig en værdi der var større end prisen er jeg ikke så dum at jeg kan se en god forretning, men jeg har flere gange kigget plus siden igennem, og kan ikke se værdien for en ikke momsregistreret erhvervsdrivende som undertegnede, medmindre jeg regner tyveriet her med, og det nægter jeg simpelthen at gøre.
Jeg vil under ingen omstændigheder købe en plusprofil når basis for købet ligger gemt bag slet skjult pression.
At flere snævertsynede individer konsekvent ikke kan se at det her ikke handler en skid om de kr. 100 amino ville koste mig pr. måned, men om måden tingene foregår på er mig ikke en gåde, det fortæller blot hvordan folk tænker mere på sig selv end andre, og ikke forstår hvor stor indflydelse det kan have på små sider at fjerne så mange links man først velvilligt har givet bort til dem der har hjulpet med at skabe Amino, og nu har fjernet udelukkende med egen profit for øje.
Og at et fjols kan foreslå at jeg skal få min profil helt slettet er da totalt ude i hampen, så ville jeg jo miste endnu flere af de links al min harme handler om... Så selvfølgelig får du ret i det, jeg er jo ikke dum.
Martin, hvis du gav alle profiler de frie links i profiler tilbage, og løste problemet med at søgerobotter nu ikke kan se profilsiderne, købte jeg imorgen en plusprofil med fast abonnement fornyelse blot for at bevise at det her har intet at gøre med penge, udelukkende min harme over at blive lagt som offer for pression.
I modsat fald forlader jeg nok ikke amino helt, men skruer blot endnu mere ned for min deltagelse i debatten end jeg i forvejen har gjort efter alle de negative kommentarer det har givet at forsøge at beskytte folk imod at blive bondefanget. Rigtigt mange af de samme mennesker var i øvrigt hurtigt ude med roserne da sandheden blev tydelig for enhver.
Janno