Nej, sammenligningen med ejendomsmæglere er efter min mening fuldt ud valid. Alle kender begrebet "Solgt eller gratis" fra ejendomsmægerbranchen. Det bruges heller ikke længere i samme udsrækning, og det skyldes at ejendomsmæglerne også vil have dækket deres annonceomkostninger, selv om huset ikke bliver solgt. Ejendomsmæglerfirmaernes indehavere presser deres ansatte sælgere / ejendomsmæglere over på ren provision i krisetider, så de slipper for at skulle betale ansatte, der ikke kan tjene deres egen løn ind. De sælgere, som er reelle supersælgere har stadig - selv under finanskrisen - intet i mod at sælge gennem "No cure - no pay". Blot de får skarpt defineret hvad "no cure" er. Om det er huse eller andre varer det handler om, giver samme resultat. |
Hej
Patrick:Vælger lige at smide en kommentar på denne tråd fra Jan.
Altså, jeg har gennem to år arbejdet på ren provision. - Selvom jeg kunne få fast løn.Jeg foretrækker at være på provision, da dette motiverer mig mere til mine salg - Samt forhøjer mine indtægter gevaldigt, i det provisions løn oftest er MEGET højere end fast løn / timelønnet.
Blot et lille indlæg fra min side af.
Jeg sidder lige og tænker At det er muligt at din provision motivere dig, men hvem sætter størrelsen på din evt faste løn?
Det gør Forhandleren, selvsamme tilbyder dig provision, så han sætter jo den faste løn lavt og tilbyder høj provision, så har han jo presset dig til at yde, og har egen ryg fri hvis du ikke slger...