Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer, men ingen betaling - surt opstød

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

IMD - Salgshjælp:
Hej Preben,  jo det er dobbeltmoralsk.
Det er sikkert ham der skriver til mig, og spørg om jeg ikke kan sælge hans produkt på provision :-)

Der er ikke den respekt om vores arbejde som der burde være, og det er faktisk min pointe. For mig bekendt er der ikke andre brancher der ikke tager betaling for deres arbejde.
 IMD / Jan

Jeg ved ikke, om du taler mod bedrevidende, eller du blot tror at telefonsælgere, mødebookere og "kanvas sælgere" er de eneste som arbejder med risiko for ikke at tjene til brød på bordet den næste måned.

I ejendomsmæglerbranchen er der mange, der de seneste år har haft en afløningsmodel, som bød på ren provision.

Fik man mange handler i hus, havde man til gengæld også en mere end almindelig pæn indkomst.
Det tiltrak mange "supersælgere", der var mulighed for store indtægter, og fordi nogle huse i en periode nærmest solgte sig selv.
Rigtigt mange af "supersælgere" efterspurgte selv ren provision, fordi det gav højere løn.

Her efter finanskrisens uvelkomne ankomst er mange af de nævnte "supersælgere" så flygtet over i andre brancher, fordi indkomsten pludselig (over en periode på vel ca. 6 måneder) faldt til nul.

"No cure - no pay" giver en bedre løn i gode tider, til gengæld for den øgede risiko.

Nu er der krisestemning, og det er køberne der efterspørger "No cure - no pay", fordi de så undgår risikoen for at hyre en sælger, der ikke leverer varen.

Tør nu øjnene, kære "supersælger".. Når krisen er overstået, vil I jo igen hellere have en højere provision end en "latterlig lav garantiløn" Wink

Dette er sagt med de bedste hensigter.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:15

IMD - Salgshjælp:

Hej Jakodan,

Gode ideer.

Jeg har de sidste par år taget et depositum inden opstart, netop for at sikre nogen form for betaling (ligesom advokater altid gør). Jeg løfter dette oplæg fordi jeg er træt af, at få 2-3 henvendelser hver dag fra nogen Amino'er, som ikke vil betale noget for deres opgaver, underforstået jeg skal vurdere om det kan sælges, og jeg løber hele risikoen hvis det ikke kan. Så tager det iøvrigt ca. 30 min at lave et tilbud hver gang jeg får en henvendelse.

Men jeg kan jo bare skrive på min hjemmeside og i mine indlæg, at jeg ikke udfører provisions opgaver.  Min pointe ligger et andet sted, og det er respekten for salgsarbejdet,  lige som i alle andre brancher Smile

Banken og udlejer.. var ment som en joke, for at sætte det lidt på spidsen.

Jan

I-M-D / ham der ikke laver provisions opgaver :-)

Jeg forstår dig, skam godt - Vi får dagligt min. 10 mails fra kunder, hvor det er meget tydeligt, at samme mail er sendt til 50 leverandører og at de i øvrigt ikke har brugt 2 min. på selv at tjekke vores hjemmeside, for at se, om det er den type produkter vi laver.. vi får bare mailen, fordi vi er en af dem der poppede op på google, når man skriver kasser.. der står fx bare"hej leverandør, hvad skal du have for 10.000 trækasser med logo i låget. mvh indkøberen. Den type mails plejer jeg at "skrotte" med det samme - enten med et "det er desværre ikke den type produkter vi laver" eller et lign. høfligt svar.

Men som sælger er din fornemste opgave, at se det fra kundens side - og tilrette dit produkt, til noget kunden kan forstå..
De fleste vil vel kunne forstå, at du skal have et opstartsbeløb, for at kunne sætte dig fuldstændigt ind i produktet, priserne, konkurrenterne, kunder osv. og på den måde kunne servicere deres kunder bedst muligt - og med et opstartsbeløb får du også sorteret de useriøse fra.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke det er med sælgere som det er i mange andre tilfælde, at det er de brådne kar der ødelægger det for branchen.

Man har hørt om sælgere, hvis eneste egentlige formåen har været at sælge sig selv overfor en given virksomhed.

Giv mig:

• Fast grundløn
  • Fri bil
  • Fri mobil
  • Fri laptop 
  • Kundelister
  • Emnelister
  • Osv..

Så kan jeg virkelig skabe værdier for firmaet, hvis jeg også får:

• Provisin
  • Pension
  • Medejerskab
  • Og iøvrigt alt indenfor frynsegoder m.v.

Og nu skulle man ikke tro at det kunne gå galt, men det kan blive meget værre.

Fordi når sådan en " lønmodtager type " efter nogen tid alligevel ikke kan formå at præstere det guld og de grønne skove man som firma er blevet stillet i udsigt, ja så strarter han bare forfra ved:

• At sælge sig selv
  • Til din største konkurrent
  • Nu sammen med din kundeportefølje
  • Med din produkt ekspertise
  • Med din viden og Know How
  • Osv.

Så det du har opnået ved at ansætte ovennævnte sælger, er i værste fald:

• At over betale en " Hustler " der forklædt som sælger har ødelagt din forretning.

Hvorfor er det så lige at det er ham der tilbyder salgsjob på provision pludselig er den useriøse, det er vel bare deres måde at sortere " fårene " fra " bukkene " på. så no cure no pay aftaler indenfor salg er nok kommet for at blive, og det fungerer da også fint for de fleste der formår at sælge.

Man kan blive klog af skade, men sjældent rig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Hej Lundsby,

Du har misforstået min mission :-). Jeg har ikke problemet med kunder som ikke vil betale for mit arbejde, for dem har jeg netop ikke, som du også skriver. Jeg siger pænt nej tak til de opgaver. Jeg er irriteret over alle dem som tror, at salgsarbejde ikke skal betales..

Da jeg havde et Call Center med 40 ansatte, hvad vi en provisionsopgave fra FALCK, der var 20 mand på opgaven.... den kørte i 2 mdr og vi omsatte for 23.000 kr. !! Ja det var da en kæmpe brøler fra min side, men det var jo netop fordi jeg mente at det var et godt brand - 100 år på bagen osv osv... Det kunne da ikke gå så galt.

Firmaer går på røven pga af provisionaftaler... så tilbage til min mission: Hold jer væk fra folk der ikke vil betale for et stykke arbejde og prøv at respektere salgsarbejde..

Mvh/ Jan - Ham der ikke laver provisionsaftaler

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Men ejendomsmælgere tjener godtnok også godt når de får solgt, Jeg forstår godt de er tilfredse med provision.

Preben

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:27

preben mortenwold:
Hej

Men ejendomsmælgere tjener godtnok også godt når de får solgt, Jeg forstår godt de er tilfredse med provision.

Preben

De københavnske ejendomsmæglere, som har siddet og kigget på en tavs telefon i en hel måned, uden at have haft en fremvisning, er nok ikke så begejstret.
Igen.. i gode tider med højt salgsniveau er provision attraktivt, for sælgere - og krisetider med lavt eller ingen salg, er provision godt for arbejdsgiveren. :)
Der er mange ejendomsmæglere, der har store annonceringsudgifter - uden at sælge kundens hus eller lejlighed, og efter 6 måneder, når kommisionsaftalen udløber, sætter sælger af huset prisen ned med flere 100k, skifter "den uduelige ejendomsmægler" ud, og flytter salgsopgaven over til en anden mægler.
Denne får huset eller lejligheden til salg til en helt anden pris, og sælger måske i løbet af relativ kort tid.
Og så er den sidste mægler en helt, mens den første var en uduelig mægler! Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:40

John Nielsen, Nielco IT :

preben mortenwold:
Hej

Preben

De københavnske ejendomsmæglere, som har siddet og kigget på en tavs telefon i en hel måned, uden at have haft en fremvisning, er nok ikke så begejstret.
Igen.. i gode tider med højt salgsniveau er provision attraktivt, for sælgere - og krisetider med lavt eller ingen salg, er provision godt for arbejdsgiveren. :)
Der er mange ejendomsmæglere, der har store annonceringsudgifter - uden at sælge kundens hus eller lejlighed, og efter 6 måneder, når kommisionsaftalen udløber, sætter sælger af huset prisen ned med flere 100k, skifter "den uduelige ejendomsmægler" ud, og flytter salgsopgaven over til en anden mægler.
Denne får huset eller lejligheden til salg til en helt anden pris, og sælger måske i løbet af relativ kort tid.
Og så er den sidste mægler en helt, mens den første var en uduelig mægler! Wink

Det er alt sammen meget rigtig med de ejendomsmæglere, men det var ikke det, som tråden handlede om. 

Snakken kører hele tiden tilbage til ansatte sælgere og det er ikke det, som tråden handler om. Tråden handler om freelance, hyrede sælgere, der får til opgave at afsætte et givent produkt for et firma eller selskab med en tom pengekasse.

Faktum er som regel, at disse super lukrative aftaler er skabt af (penge)nød, men også pga manglende viden om markedet og manglende kendskab til deres eget produkt.

Så man tørrer simpelthen risikoen af på sælgeren (eller forsøger på det) og det som er Jan's pointe er, at nu må de altså lige strikke lidt bedre aftaler sammen eller også lave en investering samtidig. Enhver ved, at det ikke er alt, der sælges på første besøg, samt at der er meget andet i salg end blot selve salget, som Jan også nævner.

Det er ret tydeligt, at mange af svarerne i tråden her, enten ikke har arbejdet med salg eller kun har prøvet een type salg. Men der findes altså utallige måder at blive honoreret på og der findes tusindvis af produkter, der alle performer helt forskelligt. I det farvand skal vi styre og samtidig også sørge for at vi kan betale huslejen.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:51

Provision egner sig godt til nogle situationer og meget dårligt til andre..

Hvis der er tale om projekt salg, hvor sælger måske scorer 10-15% af projekter á 100k og han kan score provision på alt gensalg til samme kunde, kan vedkommende jo sagtens tjene penge og på denne måde opbygge løbende passiv indtægt. Hvis sælger skal køre på ren provision, skal sælger jo også have mulighed for at få et stort afkast, fordi han tager en risiko.

Hvis der er tale om salg af annoncer eller sponsorater for en ikke-markedsført sag, kan det til gengæld sagtens være op ad bakke for sælger, og derfor skal vedkommende have sin indtægt sikret.

Det er jo helt situationsspecifikt, hvad der giver mening for sælger - men jeg ville aldrig hyre en sælger på fast løn, hvis jeg var presset på likviditet. Jeg ville lede videre efter en type med troen på sig selv i orden.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 19:52

Hej

Det er muligt , at der ikke bliver solgt huse men hvis jeg ikke tager meget fejl har ejendomsmælgere ikke haft muligheden for, at spare lidt op for det har da været en del gode år,

En telefonsælger har typisk ikke mulighed for, at spare penge op til dårlige tider der til er provisionen for mit eget vedkommende for lav, og usikker.

Preben

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 19:53

Vælger lige at smide en kommentar på denne tråd fra Jan.

Altså, jeg har gennem to år arbejdet på ren provision. - Selvom jeg kunne få fast løn.

Jeg foretrækker at være på provision, da dette motiverer mig mere til mine salg - Samt forhøjer mine indtægter gevaldigt, i det provisions løn oftest er MEGET højere end fast løn / timelønnet.

Blot et lille indlæg fra min side af.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)