Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer, men ingen betaling - surt opstød

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 7 person

Kære iværksættere,

Jeg synes jo at mange af jer drifte iværksættere har en masse gode ideer her på Amino.

Jeg er selvstændig og lever af at sælge for andre, salgskurser, og ja alt der har med salg at gøre. Dvs. det er det jeg skal betale min udgifter med hver mdr. lige som alle andre.

Jeg får en del henvendelser her på Amino som går på om jeg kan hjælpe med dit eller dat. Ofte lyder det sådan her:

Jeg har en super god ide og for den rigtige sælger er der mange penge at tjene, jeg tilbyder nemlig xx kr i provision !! PROVISION.

Nu har jeg fået så mange henvendelser der tilbyder høje provisioner hvis jeg vil sælge det ene eller andet, men som ikke vil betale for et stykke arbejde. SÅ er det jeg tænker.. i hvilken branche kan man ”slippe” med at betale provision ? Lad mig høre om I også spørg jeres, bank og udlejer om følgende:

- Kære Bankmand - Jeg har en super god ide og for den rigtige bank er der mange penge at tjene, jeg skal bruge 1 mio kr. i kassekredit og hvis det går godt vil jeg godt betale renter for lånet!.
Eller
- Kære Udlejer - Jeg har en super god ide og for den rigtige udlejer er der mange penge at tjene, jeg skal bruge et kontor og hvis det går godt vil jeg godt kvittere med at betale husleje!.

Til alle jer, der har gode ideer der skal sælges.... arbejde koster penge og det er også tilfældet med salgsarbejde..så lad vær med at tørre en opgave af med en provisionsaftale.

Så kom den ged ud af skabet :-)

IMD

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:08

Omvendt er det da logisk at masse butikker/webshops forsøger at indgå kommisions aftaler, da det ikke binder dem på faste omkostninger. Kan sælgeren præstere - enten via hans hjemmeside/netværk/butik, ja så falder betalingen, og kan han ikke sælge, ja så fortjener han heller ikke nogen løn.  Det er ikke et spørgsmål om at "tørre noget af" - vi har et forholdsvis frit aftalemarked i Danmark, og er kommisionsgiver og modtager begge tilfredse med en given aftale, er det fint for dem begge.

Ofte kan det endda være en fordel for en given webshop ejer at få nogle ekstra produkter på siden som komplementerer det eksisterende udvalg, og ofte laves disse aftaler uden nogen former for omkostninger .

Du spørger efter hvilke brancher der kører med ren provision, og her er f.eks boligmarkedet et udemærket eksempel. Tidligere hvor boligmarkedet omsatte bare nogenlunde, kunne du få disse aftaler alle steder  Solgt - eller Gratis. Det er noget vanskeligere idag med det døde boligmarked herhjemme, men kører fortsat således med f.eks salg af boliger i udlandet.

Jeg sælger selv bolig i Thailand - og det er 100% provision.......

Mvh

Jesper Laugesen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Ja da, jeg forstår godt man prøver og på den måde ikke har faste omkostninger. Mit problem er at det "klæber sig " til salgsbranchen. Jeg kan jo vende den om og sige til en webdesigner (eller alle mulige andre)  at han/hun skal lave en Webshop. Efter 3 mdrs, udvikling kan vi putte noget i den og når der så kommer gang i salget, kan han/hun få 50 % af salgt. Bliver der ikke solgt noget, ja så er det nok fordi den ikke er lavet ordenlig !!

Jamen Jesper det kan du da ikke betale udgifter med.. Du tro det er løgn men jeg får vel 2-3 henvendelser hver dag,  på de betingelser. Skal vi 2 ikke prøve at lave et par indlæg her på Amino, hvor vi søger "gratis" arbejdskræft ? Jeg tror jeg vil høre Martin T om han ikke vil komme ud og holde et foredrag for 50 mennesker... og hvis de synes det er godt, så kan han få betaling.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

nu er det vel også bare et faktum at pga. finanskrisen er folk blevet meget mere skeptiske og vil ofte se resultater før betalingen falder...

Det er vel også derfor at "No cure - No pay" er blevet så populært lige pludseligt...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:39

Jeg mener nu fortsat at flere produkter egner sig fint til denne salgsform., men det er da klart at opsættet skal være rigtigt for begge parter. F.eks en webshop som sælger ekstra produkter for en anden på dropshipping princippet - kan da være en fin løsning.

F.eks som du siger bliver jeg da ikke fed at at sælge boliger i udlandet pt. Smile , men omvendt er der heller ikke mange faste udgifter forbundet med det, og så håber man jo på bedre tider igen.

At folk pt. ikke tør/kan/vil ansætte faste medhjælpere, er jo blot et udtryk for tiderne, og mht. til ydelser i form at reklame, salgshjælp, søgeoptimering, kurser, flyers/foldere , nye og forbedrede hjemmesider og guderne må vide hvad, ja så må man jo tage nogle valg, og se hvad pengene rækker til , og si resten fra.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:34

Hej alle,

Jeg må desværre give imd ret her. Sagen er den, at alle vil have no cure - no pay, men i salgsøjemed betyder det faktisk noget helt andet og der er stor forskel på, om det er offline eller online.

I online verdenen er det oftest sådan, at ingen af parterne løber den store risiko for tab i forbindelse med no cure - no pay løsninger. Der bliver spildt en lille bitte smule tid og så er det det. 

I offline verdenen - ude på det rigtige salgsmarked. Derude på den blodige slagmark, hvor sælgerens evner skal stå sin prøve, men hvor produktet så sandelig også skal have et værd og skabe værdi for køberen og dække et behov - der nytter det dæleme ikke at love Guld og Grønne Skove! Hvis du lover 80% provision eller noget andet helt ude i hampen - så er det faktisk, fordi du ikke selv tror på dit produkt! Hvis du ikke mener, at du kan investere i et sikkerhedsnet under dine sælgere og at du ikke selv vil rende med broderparten af guldet, som skal tjenes på det eventyr her - ja, så er det sgu fordi du er fuld af varm luft! Så er det fordi, at der ikke er tilstrækkeligt med penge i det. Og var det så nemt at sælge, så ville selv du som utrænet sælger kunne sælge det. Hvorfor skal dine dygtige sælgere ikke have en rimelig tryghed for, at de også kan betale deres regninger til den næste 1. i måneden?

Ejendomsmæglerbranchen tilbyder ikke idag no cure - no pay. Det gjorde de dengang at bølgerne gik højt og de kunne tjene kassen på alt, hvad de fik ind. Det var en investering, som de foretog. Ejendomsmæglere, der idag tager ansættelse, uden at have en grundløn er der nok meget langt imellem, hvis der overhovedet er nogen, der gør det idag.

Tag lige og forstå, at markedet har ændret sig. Og fordi nogen gør noget i Thailand, så kan vi ikke bruge det her, hvor omkostninger er så meget højere og vi ikke har en sort økonomi.

Mange hilsner

Flemming

PS: Jeg har været flere steder fornylig, hvor jeg egentligt ikke blev spurgt om jeg kunne bruge hjælp. Det samme problem har jeg læst om foregår alle steder såsom bilforhandlere, køkkenbutikker og mange andre steder. Det er på høje tid, at sælgerne rundt omkring fik et frisk kursus i salgstræning, der kan opfriske deres lidt rustne salgsteknikker og mangel på motivation. Der mangler i høj grad også konkurrencer og beat mellem sælgerne, så til jer, der har et sælgerkorps - få sparket liv i dem og få gang i salget igen!!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:46

Meget enig Flemming i om det er off- eller online butik vi taler om.

Tag lige og forstå, at markedet har ændret sig. Og fordi nogen gør noget i Thailand, så kan vi ikke bruge det her, hvor omkostninger er så meget højere og vi ikke har en sort økonomi.

denne del tror jeg dog ikke du helt fattede - det er jo ikke hvad man gør i Thailand, Spanien eller hvor det nu måtte være. Kommisionsmodtageren/sælgeren sidder jo her i Europa og betaler fuld skat af de indtægter som måtte opstå. Det er bare den måde feriebolig markedet er bygget op på.

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:50

Ganske kort.

Kan du ikke sælge, så er du ikke penge værd. Og er du ikke penge værd skal du ikke have nogen.

Kan jeg ikke lave min kundes bogføring rigtigt skal han heller ikke betale for det. Kan jeg ikke levere en IT-vare må jeg ikke hæve penge på min kundes dankort.

Jeg ved godt det er koldt og kynisk, men er du utilfreds mener jeg egentlig du skal skifte branche. Der er masser af successfulde sælgere - det gælder for dem om at finde de produkter de er bedst til at sælge og opsøge de virksomheder der har disse produkter og gerne vil af med dem.

Du kan nok regne ud at hvis dine kunder har en fortjeneste på 0kr på månedsbasis, så er der ikke rigtig råd til at betale dig 40.000kr - så er du ikke noget aktiv.

Mange vil nok være enige i at er du sælger, skal du være leveringsdygtig, og det er dit ansvar.

Og tilbyder du ikke no-cure-no-pay - er du så overhovedet erhvervsdrivende - hvor er din risiko så henne? Er du bange for risiko, så bliv ansat i et sælgerfirma der har taget skridtet og risikoen, som tror så meget på de produkter de sælger i huset, at de tør lære enhver idiot op med en grundløn på 16.000kr og mulighed for beskeden andel af provisionen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:03

Jørgen Olsen:

Ganske kort.

Kan du ikke sælge, så er du ikke penge værd. Og er du ikke penge værd skal du ikke have nogen.

Kan jeg ikke lave min kundes bogføring rigtigt skal han heller ikke betale for det. Kan jeg ikke levere en IT-vare må jeg ikke hæve penge på min kundes dankort.

Jeg ved godt det er koldt og kynisk, men er du utilfreds mener jeg egentlig du skal skifte branche. Der er masser af successfulde sælgere - det gælder for dem om at finde de produkter de er bedst til at sælge og opsøge de virksomheder der har disse produkter og gerne vil af med dem.

Du kan nok regne ud at hvis dine kunder har en fortjeneste på 0kr på månedsbasis, så er der ikke rigtig råd til at betale dig 40.000kr - så er du ikke noget aktiv.

Mange vil nok være enige i at er du sælger, skal du være leveringsdygtig, og det er dit ansvar.

Og tilbyder du ikke no-cure-no-pay - er du så overhovedet erhvervsdrivende - hvor er din risiko så henne? Er du bange for risiko, så bliv ansat i et sælgerfirma der har taget skridtet og risikoen, som tror så meget på de produkter de sælger i huset, at de tør lære enhver idiot op med en grundløn på 16.000kr og mulighed for beskeden andel af provisionen.

Er produktet usælgeligt, så kan du give millioner i provision - det bliver ingen fede af.

Jørgen, vi er faktisk ikke uenige - og det er så også derfor at vi som selvstændige erhvervsdrivende vender tommelen nedad, for de mange forslag der kommer om, at vi skal sælge uden en ordentlig honorering for det. I de tilfælde, at vi accepterer betingelserne, så er vi ikke ansatte sælgere, men istedet forhandlere, der agerer under helt andre vilkår og termer.

Sagen er den, at nogen produkter tager de ti sekunder at sælge (og det er jo ikke dem, som vi præsenteres for, for det kan enhver idiot sælge) og andre produkter tager det år at sælge ind. Noget er totalt usælgeligt og andet sælger forbavsende godt. Det, som vi nok egentligt savner mest her - er et ordentligt setup og også en investering fra andre end blot vores side. 

Du ville også forbavses over så mange mennesker, der begynder at tælle trillioner og trillarder - inden de overhovedet har fundet ud af om der er et marked for varerne.

Mange hilsener,

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Jørgen,

Det er helt sort det du der skriver. Du fatter åbenbart ikke hvad salg er !!. Tror du at salg udelukkende er den ène order du kan få af den èn kunde du står med eller er salg også kundepleje, rådgivning m.m så de samme kunde kan handle igen og igen.... Du lyder som om det er dig der er ophavsmanden bag annoncehajer :-)

Ok du laver mit regnskab og hvis/når SKAT godkender det, kan du få dine penge !! Det lyder da fint ikk ?

Imd / Jeg hedder iøvrigt Jan

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)