Kære iværksættere, - Kære Bankmand - Jeg har en super god ide og for den rigtige bank er der mange penge at tjene, jeg skal bruge 1 mio kr. i kassekredit og hvis det går godt vil jeg godt betale renter for lånet!. Til alle jer, der har gode ideer der skal sælges.... arbejde koster penge og det er også tilfældet med salgsarbejde..så lad vær med at tørre en opgave af med en provisionsaftale. IMD |
Omvendt er det da logisk at masse butikker/webshops forsøger at indgå kommisions aftaler, da det ikke binder dem på faste omkostninger. Kan sælgeren præstere - enten via hans hjemmeside/netværk/butik, ja så falder betalingen, og kan han ikke sælge, ja så fortjener han heller ikke nogen løn. Det er ikke et spørgsmål om at "tørre noget af" - vi har et forholdsvis frit aftalemarked i Danmark, og er kommisionsgiver og modtager begge tilfredse med en given aftale, er det fint for dem begge.
Ofte kan det endda være en fordel for en given webshop ejer at få nogle ekstra produkter på siden som komplementerer det eksisterende udvalg, og ofte laves disse aftaler uden nogen former for omkostninger .
Du spørger efter hvilke brancher der kører med ren provision, og her er f.eks boligmarkedet et udemærket eksempel. Tidligere hvor boligmarkedet omsatte bare nogenlunde, kunne du få disse aftaler alle steder Solgt - eller Gratis. Det er noget vanskeligere idag med det døde boligmarked herhjemme, men kører fortsat således med f.eks salg af boliger i udlandet.
Jeg sælger selv bolig i Thailand - og det er 100% provision.......
Mvh
Jesper Laugesen