Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer, men ingen betaling - surt opstød

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Flemming, godt du kom til.. jeg kan forstå dem der kommentere på denne tråd ikke er sælgere, så er det klart det kan være svært at se meningen med dette.

IMD/ Jan

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:30

Hej

Jeg har solgt 3D highend hvilket jeg gjorde på provision, det betød, at jeg først lavede arbejdet ,og fik dernæst pengene men det ironiske er ,at idag hvor jeg arbejder for mig selv ,og ringer til ham jeg arbejdede for,om han vil lave et eksempel til min kunde så lyder det "Jeg laver ikke noget overhovedet uden, at få pengene på forskud" . Dobbeltmoralsk.

Hvis fabrikanterne ikke har råd til at få deres varer solgt ,måske de så skal "kontakte deres fagforening " som det ofte står i jobannoncer for sælgere.

Preben

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor laver du ikke bare to versioner, du kan tilbyde kunden;

Fx. 5000 kr i opstart, som skal dække de omkostninger/timeløn der er forbundet med, at du skal sætte dig ind i produktet, kundesegmenter osv.
Og så kan kunden vælge;
a - fremover betale en fast timeløn + 5 % i provision
b - fremover betale 10 % i provision

Jeg kan godt forstå, du ikke vil bruge en masse tid på at køre rundt at sælge et produkt, som måske ikke sælger så nemt og derfor ender med, at du ikke får betaling.. Men omvendt, kan jeg også godt forstå, at man ikke vil betale løn for at få noget gjort, som man ikke kan være sikker på, bliver gjort.
Hvis man havde råd og lyst til at betale en fast timeløn, ville man vel ansætte en sælger, i stedet for at bruge et bureau?

Som dygtig sælger kan du sagtens tillade dig at tage et beløb for at bruge tid på at sætte dig ind i produktet - men som dygtig sælger må du jo også være i stand til at vurdere, efter at have sat dig ind i produktet, om det er noget du kan sælge. Og hvis du ikke mener du kan sælge det, siger du vel nej tak til opgaven?!

Dit eksempel med at leje et kontor og kun betale husleje, hvis det går godt, synes jeg ikke holder.
Set med kundens øjne svarer det nærmere til, at de skal betale for huslejen først, uden at have set kontoret.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:38

Kære Jan

Du poster en tråd, stiller spørgsmål, og får kommentarer. De som ikke er enige med dig, konstaterer du så ikke er sælgere ???

Amino er debatforum, og vi har mange forskellige meninger , og det er fint synes jeg.

Trist for dig at du ikke fatter det Sad

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Hej Preben,  jo det er dobbeltmoralsk.
Det er sikkert ham der skriver til mig, og spørg om jeg ikke kan sælge hans produkt på provision :-)

Der er ikke den respekt om vores arbejde som der burde være, og det er faktisk min pointe. For mig bekendt er der ikke andre brancher der ikke tager betaling for deres arbejde.

IMD / Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Ja det er fordi jeg ikke fatter man kan skrive sådan noget vrøvl. Det fortæller mig, at de ikke skal leve af det og ikke er afhængig af de indtægter, til at betale husleje med, hver d. 1.

Men jo jesper, tak for bidrag, jeg er vild med at diskutere Big Smile Det var blot dejligt at jeg ikke var alene med mine antagelser.

Jan

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Skal en sælger ikke have penge for den tid han bruger på, at sælge varen, pga finanskrisen.

Men hvis det er rigtigt så er det nemt, at være sælger for så kan han bare give varen væk for pga finanskrisen skal producenten ,jo heller ikke have penge for Varen.

Hvis der skal være lidt retfærdighed til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54

Hej Jakodan,

Gode ideer.

Jeg har de sidste par år taget et depositum inden opstart, netop for at sikre nogen form for betaling (ligesom advokater altid gør). Jeg løfter dette oplæg fordi jeg er træt af, at få 2-3 henvendelser hver dag fra nogen Amino'er, som ikke vil betale noget for deres opgaver, underforstået jeg skal vurdere om det kan sælges, og jeg løber hele risikoen hvis det ikke kan. Så tager det iøvrigt ca. 30 min at lave et tilbud hver gang jeg får en henvendelse.

Men jeg kan jo bare skrive på min hjemmeside og i mine indlæg, at jeg ikke udfører provisions opgaver.  Min pointe ligger et andet sted, og det er respekten for salgsarbejdet,  lige som i alle andre brancher Smile

Banken og udlejer.. var ment som en joke, for at sætte det lidt på spidsen.

Jan

I-M-D / ham der ikke laver provisions opgaver :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jan

Jeg synes lidt det er noget klynkeri, du kommer med! Det virker ikke som om, at du tager ansvaret for din egen situation, og tror den er dit ansvar!!!

At du har problemer med, at dine kunder kun vil aflønne dig på provision, skyldes jo at du har de forkerte kunder! Og det er selvfølgeligt dig er ansvarlig for at skaffe de rigtige!!! Og det er vel sådan set også din kerne-kompetence.

En no-cure-no-pay aftale, er jo primært attraktivt for virksomheder, som ikke har den fornødne likviditet og succes i markedet til, selv kunne tage betale salgsindsatsen. Så du må bare ud og finde dig nogle kunder med mere succes og rigdom end dem du har i forvejen!

Der er ironisk nok mange flere penge i og det er meget lettere, at gøre rige virksomheder rigere, end der er i at gøre fattige virksomheder rige!

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 19:09

Hej

Egentlig tror jeg, at en der laver et nyt produkt bliver overrasket over, at det skal sælges for de er så fokuseret på at lave et produkt som er godt, men hvis der kom en sælger ind i projektet noget tideligere i processen.

Måske komme med ideer til hvordan man fik det solgt, så vil mange slippe for, at stå med et produkt som er super godt men som ikke er salgsklar for så har sælgeren meget større chance for, at evt kunne Tjene sine penge vha Provision

Preben.

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)