Ærede Kolleger, Med-Aminoer mf.
Den er altså helt gal!!
Kan I huske dengang, hvor man som lille selvstændig, måske nystartet, virksomhed kunne poste et spørgsmål herinde og kort tid efter høste en håndfuld seriøse, uselviske og ikke-kommercielle råd? Det er desværre i vid udstrækning forbi!
Det der sker nu, er at Amino oversvømmes af en stor skare kunde-hungrende virksomheder, der udelukkende ønsker at mele deres egen kage - og det er sgu en rævekage sku' jeg hilse og sige!
Lad mig komme med et eksempel: Tidligere her søndag aften læser jeg et indlæg fra en pige, der spøger til erfaringer omkring webshops. Pt har hun fået ca 15 svar. 3 seriøse, rådgivende svar samt 12 der udelukkende handler om en opfordring til at kigge på pågældendes virksomhed, der sjovt nok netop tilbyder webshopløsninger. Dette er blot et eksempel, men der er desværre mange! Sagen er, at NÆSTEN uanset HVAD der bliver spurgt om, oversvømmes debatten af salgstilbud. Jeg siger absolut ikke, at disse tilbud ikke kommer fra useriøse virksomheder, blot at det virker malplaceret og, synes jeg, decideret ulækkert.
Til alle jer, der er så sultne efter ordrer: Kan I for pokker ikke godt nøjes med at sende salgsopfordringer til dem der beder om dem?
Det folk søger her er nu engang primært råd og vejledning. Jamen for pokker når jeg nu spørger til om jeg kan trække lagkagen til min fødselsdag fra i skat så SVAR dog på spørgsmålet :-) Nej jeg er ikke interesseret i et kursus i regnskabsvæsen eller en ny revisor, jeg beder blot om et råd!
Ja, nu fik jeg luft, og ja, nu har jeg det bedre - selvom jeg nok får tæsk efter skole nu! :-)
Glade ikke-kommercielle hilsner
Ole