Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød om Amino

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg en 32 tommer skærm, så det hele står på en lang linie.Big Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:13

Ohm Holding:
Kan I huske dengang, hvor man som lille selvstændig, måske nystartet, virksomhed kunne poste et spørgsmål herinde og kort tid efter høste en håndfuld seriøse, uselviske og ikke-kommercielle råd?  Det er desværre i vid udstrækning forbi!

Det er desværre korrekt at der er mange der er sultne. Men det har sine naturlige årsager og så tænker man ikke over hvad det bliver spurgt om og bare man kan afsætte noget.

Der er dog også mange gode råd herinde, men især i den tråd du nævner er der 9 indlæg på første side hvor de 6 af dem er salgsindlæg. Ikke meget hjælp der.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kokkedal
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Fra  Sibl Solutions ApS Skrevet kl. 23:16

nåå det er "Enter" knappen... troede det var "knæk-pil tasten" Stick out tongue

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:01

Corporation: Alternativt løsningsforslag, stil din skærm på højkant (går ud fra det er en 16:9 format) :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:25

Corporation:

Jeg vil gerne kommentere. Jeg er ny på Amino, og der er et par ting der falder mig for brystet. Jeg har indrykket en betalingsannonce. Den blev væk samme dag. Så jeg annoncerer ikke mere på Amino. De 60 dage blev egentlig til en dag. Betalingsannoncer burde stå for sig selv. Gratis annoncer et andet sted. Jeg skrev et indlæg, om en meget billig webside leverandør. Vel en oplysning der ville glæde mange iværksættere, der har nok penge op af lommen. Det kunne nok være jeg fik så hatten passede. Jeg overvejede at slette min profil, da jeg fandt det for useriøst. Indlæggene var alle fra konkurrenter, og ordlyden meget ulødig. Der skulle være en kode for, Leverandører, Konkurrenter, så man med det samme kan se hvem det er der skaber sig, over et iværksætter link, der skulle være til glæde for alle. Så burde man slette de profiler, der hele tiden teer sig som om de var på Arto. Jeg har efterfølgende talt med flere professionelle. De har samme opfattelse, og anser Amino for en sekunda portal. Det er lidt ærgerligt. Jeg er sikker på at Amino smider meget god omsætning væk, hvis de ikke strammer lidt op med hensyn til personer der bruger portalen til at genere kommende konkurrenter = iværksættere. Så er der SEO. Det var det helt utroligt at der er så mange. Hvad pokker lever de af. Nå det er jo heller ikke mit problem. Der burde måske være nogle "vogtere" altså nogle personer der fulgte lidt med og slettede profiler der var useriøse, eller henstillede til brugeren at man skal te sig. Synd. Ellers er Amino et smadder godt initiativ, som jeg har betalt for et år, måske med håbet om at kunne hjælpe et par iværksættere, der har brug for lidt råd og dåd.

Jeg er lidt i tvivl hvad problemet er, jeg prøver lige at skrive dig en privat besked hvor du også for kontaktinfo så vi kan få løst det :-)

Dbh Simon

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:04

Corporation:

Jeg vil gerne kommentere. Jeg er ny på Amino, og der er et par ting der falder mig for brystet. Jeg har indrykket en betalingsannonce. Den blev væk samme dag. Så jeg annoncerer ikke mere på Amino. De 60 dage blev egentlig til en dag. Betalingsannoncer burde stå for sig selv. Gratis annoncer et andet sted. Jeg skrev et indlæg, om en meget billig webside leverandør. Vel en oplysning der ville glæde mange iværksættere, der har nok penge op af lommen. Det kunne nok være jeg fik så hatten passede. Jeg overvejede at slette min profil, da jeg fandt det for useriøst. Indlæggene var alle fra konkurrenter, og ordlyden meget ulødig. Der skulle være en kode for, Leverandører, Konkurrenter, så man med det samme kan se hvem det er der skaber sig, over et iværksætter link, der skulle være til glæde for alle. Så burde man slette de profiler, der hele tiden teer sig som om de var på Arto. Jeg har efterfølgende talt med flere professionelle. De har samme opfattelse, og anser Amino for en sekunda portal. Det er lidt ærgerligt. Jeg er sikker på at Amino smider meget god omsætning væk, hvis de ikke strammer lidt op med hensyn til personer der bruger portalen til at genere kommende konkurrenter = iværksættere. Så er der SEO. Det var det helt utroligt at der er så mange. Hvad pokker lever de af. Nå det er jo heller ikke mit problem. Der burde måske være nogle "vogtere" altså nogle personer der fulgte lidt med og slettede profiler der var useriøse, eller henstillede til brugeren at man skal te sig. Synd. Ellers er Amino et smadder godt initiativ, som jeg har betalt for et år, måske med håbet om at kunne hjælpe et par iværksættere, der har brug for lidt råd og dåd.

Den med annonceringen forstod jeg ikke lige, men jeg kan se at Simon kontakter dig.
Mht. resten, så er jeg enig og uenig.
For det første skal vi huske på, at Amino er en iværksætterportal og ikke en VL gruppe. Det betyder at der er rigtigt mange nye erhvevsfolk, der ikke har den store erfaring. Dem skal der være mere end plads til og hvis de får tæsk for hver en lille ting, så risikerer vi at tabe dem på gulvet og så vil jeg hellere miste en af dem der allerede er flyvende.
Men når det så er sagt, så har vi lige lanceret Amino Freelancer, som netop skal hive den del af debatten ud, som er relateret til køb og salg af ydelser.
Så alle der her læser med, er velkommen til at hjælpe folk til at bruge Freelancer, så vi kan slippe for den støj som det giver i debatten.
Dertil er vi i gang med andre lignende tiltag, som igen skal fjerne mere støj.
Så hæng i og kom endelig med flere gode råd om hvordan Amino bliver bedre.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ohm Holding:

Ærede Kolleger, Med-Aminoer mf.

Den er altså helt gal!!

Kan I huske dengang, hvor man som lille selvstændig, måske nystartet, virksomhed kunne poste et spørgsmål herinde og kort tid efter høste en håndfuld seriøse, uselviske og ikke-kommercielle råd?  Det er desværre i vid udstrækning forbi!

Det der sker nu, er at Amino oversvømmes af en stor skare kunde-hungrende virksomheder, der udelukkende ønsker at mele deres egen kage - og det er sgu en rævekage sku' jeg hilse og sige!

Lad mig komme med et eksempel:   Tidligere her søndag aften læser jeg et indlæg fra en pige, der spøger til erfaringer omkring webshops.  Pt har hun fået ca 15 svar. 3 seriøse, rådgivende svar samt 12 der udelukkende handler om en opfordring til at kigge på pågældendes virksomhed, der sjovt nok netop tilbyder webshopløsninger.   Dette er blot et eksempel, men der er desværre mange!     Sagen er, at NÆSTEN uanset HVAD der bliver spurgt om, oversvømmes debatten af salgstilbud.   Jeg siger absolut ikke, at disse tilbud ikke kommer fra useriøse virksomheder, blot at det virker malplaceret og, synes jeg, decideret ulækkert.  

Til alle jer, der er så sultne efter ordrer: Kan I for pokker ikke godt nøjes med at sende salgsopfordringer til dem der beder om dem?

Det folk søger her er nu engang primært råd og vejledning.  Jamen for pokker når jeg nu spørger til om jeg kan trække lagkagen til min fødselsdag fra i skat så SVAR dog på spørgsmålet :-)       Nej jeg er ikke interesseret i et kursus i regnskabsvæsen eller en ny revisor, jeg beder blot om et råd!

Ja, nu fik jeg luft, og ja, nu har jeg det bedre - selvom jeg nok får tæsk efter skole nu! :-)

Glade ikke-kommercielle hilsner

Ole

Hej Ole

Ja folk er super sultne og det er ikke mærkeligt.
Men igen, du henviser til en tråd hvor det er gået galt, jeg kan henvise dig til 100 tråde hvor folk får gode råd.
Lad være med at fortabe dig i eneren, fem for at glæde dig over mængden :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 14:17

Jeg er slet ikke enig i at det er et stort problem. Det eneste område hvor jeg har oplevet mange tilbud på tråde er, netop hvis folk spørger til Webshop løsninger. Men det ikke i et omfang der kan forringe min oplevelse af Amino.

Jeg har i min tid haft de første 200 spørgsmål til SEO og er kun blevet tilbudt det som service to eller tre gange, resten har udelukkende været svar på mine spørgsmål.

God dag.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:27

Jeg tror trådestarter har væet med på Amino i lang tid og derfor sætter tingene i det perspektiv Big Smile

Omvendt er det MEGA svært at lave et offentligt forum uden det vil blive udnyttet på den ene eller på den anden måde.Lidt som når de på borgen lapper skatte hjulet, der går heller ikke længe før de kreative har hul igennem.

/allan

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)