Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød om Amino

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke oplevet så meget af sådan noget, men er blevet opmærksom på det efter at der er blevet skrevet en del omkring det.

Men jeg kan da godt se at hvis det man søger er reelle svar på et spørgsmål som ikke kunne lede til at folk skriver for at sige at de kan klare opgaven, og de så gør det alligevel, er irriterende for trådstarter.

Hvilket indlæg snakker vi om her? kan ikke finde det nemlig.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg syntes faktisk godt man kan lære noget af indlæggene trods de sultne løver, og er løverne katalysatoren til et tiltag som Freelancer er det jo en god ting i sig selv. Fremadrettet tror jeg at der skal ryddes lidt op i kategorierne, netop fordi Amino jo skal være stedet hvor man kan komme ind uden sådan helt at have fod på begreberne.

Der er jo lidt loge-stemning over Amino hvor man fører sig frem inden for sine territorier, og det er synd og skam fordi en SEO-m/k jo også kan have erfaringer omkring indkøb af tryksager og det kommer for sjældent til udtryk fordi man helst lægger sin signatur dér hvor der kunne gå en rotte i fælden.  

Så nogle kategorier som er mere rettet mod det at etablere en selvstændig virksomhed og gøre en levevej ud af det kunne være vejen frem, - der er lidt for meget fokus på teknikaliteter  og alt for lidt på hvordan man får de første penge i cigarkassen uden at ryge i spjældet for momssvindel, - jeg synes at der bliver slået for store brød op (hvis man følger de forskellige råd) inden man overhovedet får afklaret omkring realiteterne ved at være selvstændig erhvervsdrivende med netop den eller den idé.

Michael

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg syntes faktisk godt man kan lære noget af indlæggene trods de sultne løver, og er løverne katalysatoren til et tiltag som Freelancer er det jo en god ting i sig selv. Fremadrettet tror jeg at der skal ryddes lidt op i kategorierne, netop fordi Amino jo skal være stedet hvor man kan komme ind uden sådan helt at have fod på begreberne.

Der er jo lidt loge-stemning over Amino hvor man fører sig frem inden for sine territorier, og det er synd og skam fordi en SEO-m/k jo også kan have erfaringer omkring indkøb af tryksager og det kommer for sjældent til udtryk fordi man helst lægger sin signatur dér hvor der kunne gå en rotte i fælden.  

Så nogle kategorier som er mere rettet mod det at etablere en selvstændig virksomhed og gøre en levevej ud af det kunne være vejen frem, - der er lidt for meget fokus på teknikaliteter  og alt for lidt på hvordan man får de første penge i cigarkassen uden at ryge i spjældet for momssvindel, - jeg synes at der bliver slået for store brød op (hvis man følger de forskellige råd) inden man overhovedet får afklaret omkring realiteterne ved at være selvstændig erhvervsdrivende med netop den eller den idé.

Michael

Hej Michael

Godt input.
Har du et forslag til hvad evt. nye kategorier kunne hedde og handle om?

Dbh Martin

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:02

Martin Thorborg:
Så alle der her læser med, er velkommen til at hjælpe folk til at bruge Freelancer, så vi kan slippe for den støj som det giver i debatten.

Måske en linie i starten af enhver tråd: Tillbyd ikke dine ydelser i tråden - brug i stedet Amino Freelancer

Martin Thorborg:
Dertil er vi i gang med andre lignende tiltag, som igen skal fjerne mere støj.

Er det Skæld ud Portalen? Wink

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

ævle bævle :) stop nu og lav et site hvor dem der ikke kan snakke pænt bliver slettet og dem som laver tilbud hvor de ikke hører hjemme ryger samme vej :)

Nogle det vil være med til og lave en ny Amino vi kunne kalde den A2 uden så meget vrøvl.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:30

Måske det ikke kun er aminos fejl.
Ja der kunne strammes op nogle steder, også sådan rent hvad fejl angår, men også hvad, lad os kalde det SPAM angår, men jeg vil nu også mene at det også er brugernes fejl, altså vores egen fejl. forstået på den måde at hvis man formulere et spørgsmål korrekt, vil man i de fleste tilfælde, også få svar på det spørgsmål. Trådstarter kan jo også gøre sit for at de ikke bliver spammet, eksempelvis anmelde et indlæg, der er mange tiltag hos amino, og det er nu engang kun brugerne af Amino som kan gøre Amino til et godt sted at være. Brugeren/trådstarter, kunne også skrive at de ikke søger et tilbud, men et svar på spørgsmålet, hvis de ser at der er nogen som spammer. Jeg har som sagt ikke oplevet noget jeg opfattede som spam. men man kan gøre meget selv for at komme spammen til livs.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:32

Hej Martin

Hmm ja, ja - jeg vil vove den påstand, at det jeg skriver om er et generelt problem.

Jeg har endvidere bemærket, at dem der er mest aggressive, faktisk er nogen af dem med flest point hmm tankevækkende :-)

Fortvivl ikke amigo - jeg hænger på, og forsøger at bidrage med den rette ånd i blandet en stor potion humor :-)

Mvh

Ole

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:34

hvilken tråd snakker vi egentlig om som er blevet spammet? jeg kan ikke finde den nogen steder Big Smile

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:47

Martin Thorborg:

Hej Michael

Godt input.
Har du et forslag til hvad evt. nye kategorier kunne hedde og handle om?

Dbh Martin

En kategori kunne hedde "sådan kommer du igang"  og når man klikker på kategorien kommer de enkle regler omkring registreringspligt (omsætning over 50.000 kr. ) frem sammen med et link til WEBreg og Ivækst eller noget i den dur.  I denne kategori spørges så om konkrete emner som man ikke har forstået helt, omkring det med at have et CVRnummer, - og om det også gælder skiløbere....  

En kategori kunne hedde " kan man bi-jobbe uden at blive stukket" (joke) og den skulle have et start omkring reglerne for at have en indtægt ved siden af sit alm. job (udfyldelse af selvangivelse m.m.) og generelt om at være bevidst om at det kan have konsekvenser med et CVR hvis man ryger i afhængighed af kommunekassen. Alt for mange vil være "ordentlige virksomheder" med CVR, - men det kan have konsekvenser og nogen gange helt unødvendigt  fordi ingen alligevel vil købe juletræer i februar selvom de er til ½ pris også selvom det er hos et "ordentligt firma".

Der skal selvfølgelig være masser af plads til at sparre på hinandens ideer, og klappe nogen igang med at levere mælk på flaske i hestetrukken vogn, men jeg synes det ville være rart hvis man lige fik klappet hesten engang også. 

Det mangler sgu at det er helt okay med en hjemmeside fra one.com og visitkort fra VistaPrint og at man så bygger videre derfra, - med hjælp fra Aminoer som lige kan putte to skjorter med tryk i deres multinationale firmas ordrebunke, - så han/hun kan tage sig lidt godt ud. Lidt i den dur.

Michael 

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:51

Som en skriver kunne der fortælles at man ikke må tilbyde ydelser eller andre varer i tråden. Evt. noget som trådstarter kunne tilvælge når han/hun opretter tråden.

En anden ting som irritere mig at der er mange "ubrugelige" tråde herinde. Hermed tænker jeg på folk som eksempelvis har tilbudt en ydelse, men kun i en tidsbegrænset periode som på nuværende dato er udløbet. Et andet eksempel er nogen som spørger til firmanavn-ideer og får nogle forslag.

Disse indlæg er efter en periode ubrugelige for alle folk, og derfor tænkte jeg om man ikke kunne vælge at sætte en tidsbegrænsning når man opretter en ny tråd.

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)