Er der nogen, der har nogle forslag til, hvordan jeg kan øge konverteringen på min webshop?
Stop lige op en gang, du spørger efter råd for, hvordan du kan hæve konverteringen.
Det har jo intet at gøre med at få flere kunder i biksen, google ads, keywords, seo osv. men at få eksisterende besøgende til at købe.
Så mit råd er, forsæt med den marketing du køre med nu, indtil din website er korrekt opbygget efter din målgruppes forventninger og krav, før du med rette bruger penge på de andre vigtige faktore.
Du har jo potentielle kunder på besøg, problemmet er bare at de kigger kun.
Jeg kan godt forstå, at du ikke sælger efter dine forventninger.
Jeg vil da også gå til min lokale Netto eller dyrhandler, istedet for at handle hos dig. For hvad har vi 2 tilfældes, altså din butik og mig ???
Intet!
Så hvorfor skulle jeg så lægge mine penge hos dig ?
Men vi kunne have noget tilfældes, altså hvis du er interesseret i dyr.
Jeg elsker min egen lille mis der hjemme og hun skal selvfølgelig have det bedste, ellers blive hun reserveret og så må jeg ikke kæle for hende, når vi hygger... Der er intet bedre end når hun spinder ved mine kærtegn.
Nu handler jeg kun hos min lokale dyrhandler, fordi vi har fælles interesse og vi elsker vores husdyr. Hun er bare så sød, og hver gang jeg er i butikken, så vi snakker altid sammen om katte og hunde. Hun har selv en dejlig hund, så hun ved en hel del. Har jeg et problem med min lille mis, så spørger jeg altid hende først.
Jeg stoler selvfølgelig på, at hun sælger kvalitet mad og jeg syntes, at hun har fornuftige priser, og så giver hun mig også gratis råd og vejledning ang. det nyeste legetøj. Ja, jeg kan jo ikke lade være med at købe et lille legetøj med hjem, så mig og min mis kan hygge os en lørdag aften.
Nu har jeg personligt ingen husdyr men ved at komme ligeså tæt på din målgruppe, som ovenævnte, så vil du se, at din konverteringsrate gå op. Dvs. du skal dyrke interessen for husdyr på din hjemmeside og udnytte alle muligheder for at udtrykke det f.eks. via blogging, artikler, forums, videoklip, nyhedsbreve, ebøger m.m.
Ligenu, udtrykker din forside ikke den interesse, tværtimod, så udtrykker du det samme som Netto – køb og besparelse.
Elsker du dyr (så udtryk det på din forside) for det gør din målgruppe.
Så på med vanten og tjen flere penge.
Held og lykke.
/Glenn.