Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 5 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lone,

Tak for dit input.

Uden at gå for meget om den varme grød vil jeg gøre opmærksom på mit svar til Mikkel, dags dato.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:15

Hej Dirch

Jeg kunne godt tænke mig at få svar på dette spørgsmål: Mener e-handelsfonden at en e-mærket shop får mere salg end en ikke e-mærket shop?

Derudover: De undersøgelser du henviser til viser jo så at en del forbrugere kender til e-mærket. Men det kunne være interessant at finde ud af om de bruger det når de handler. Dvs. om de generelt handler ved e-mærkede shops - eller om de vurderer hver enkelt shop i forhold til om den vækker tillid selvom den ikke er e-mærket. Altså om kunderne kræver e-mærket for at turde at handle.... Jeg synes I skulle forsøge at lave sådan en undersøgelse.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:17

Hej Nicolai,

Naturligvis kender vi til Paypal dommen.

Vi tillader Paypal betalinger fordi man som forbruger har mulighed for at gøre indsigelse mod en transaktion hos Paypal.

Som nævnt i et andet svar er vi i gang med en revidering af e-mærkets retningsliner hvor vi også kigger på forbuddet mod bankoverførsler. Forventer at kunne offentliggøre de nye retningsliner i starten af det nye år.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:23

Helle, jeg tror vi taler for døve øre - til en mand og en organisation der (jvf. tidligere i tråden) ikke engang forstår værdien af A/B testing og som slet ikke har øje for, at det for en købmand handler om at sælge - sælge mere, og skabe bedre konverteringer.

eHandelsfonden må være drevet af folk der slet ikke har nogen berøring med eHandel. Tragisk.

> Vi tillader Paypal betalinger fordi man som forbruger har mulighed for at gøre indsigelse mod en transaktion hos Paypal.

Så din påstand er, at det er mere sikkert at betale med PayPal end med bankoverførsel. Dirch, er du ansat som anti-salgsmand for eHandelsfonden? LOL

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:35

Mikkel deMib Svendsen:

Helle, jeg tror vi taler for døve øre - til en mand og en organisation der (jvf. tidligere i tråden) ikke engang forstår værdien af A/B testing og som slet ikke har øje for, at det for en købmand handler om at sælge - sælge mere, og skabe bedre konverteringer.

eHandelsfonden må være drevet af folk der slet ikke har nogen berøring med eHandel. Tragisk.

Enig du.... Faktisk har jeg netop ladet Karsten Lund gå i min shop og analytics. Her kører vi en splittest på e-mærket den næste uges tid. Det er denne tråd som har lagt grund til testen. Det bliver spændende at se - selvom jeg næsten kender svaret på forhånd.

Derudover giver jeg dig helt ret i, at det er som om, at ekøbmandsskabet ikke bliver kigget seriøst på... hvilket jeg også har skrevet tidligere - dog uden at der er kommet svar. Hvis e-mærket skal have en ordentlig værdi for os - så skal der også ekstra salg på bordet. Vi skal kunne se på regnskabet at det kan betale sig. Hvis ikke denne del tages seriøst tror jeg på at mange melder fra igen..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:39

Problemet med eMærket er det samme som alle andre mærker, der er organiseret på en måde, hvor man er i lommen på både den ene og den anden part (købmanden og forbrugeren) Det dur bare ikke!

I modsætning til eMærket er f.eks. Smiley ordningen IKKE i lommen på virksomhederne - ALLE er tvunget med i ordningen, og det er 100% på forbrugernes side.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:46

Dirch:
e-mærket er den danske mærkningsordning – et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at en netbutik drives lovligt og etisk forsvarligt. 

Iflg. dette citat, skulle man være tryg ved at handle i en e-mærket webshop, men se lige hvad kunderne skriver om en e-mærket webshop (navnet naturligvis udeladt):

• Advarsel køb aldrig hos xxx. dk
  • Ingen vare leveret og "invalid" email adresse
  • ADVARSEL køb aldrig her !!!!!
  • Advarsel - handl´ikke med xxx
  • Ingen kontakt og ingen penge for returneret vare
  • Ikke modtaget noget info fra dem eller kunnet komme i kontakt med dem
  • Ingen levering - ingen kontakt
  • Returnerede defekt vare - og hørte aldrig fra butikken
  • Ingen levering, tager ikke telefonen
  • BRUGT SÆLGES SOM NYT..
  • Særdeles dårlig kundebehandling

- og sådan kunne jeg blive ved.

Her er der vel ikke tale om en lovlig og etisk forsvarlig behandling af kunder, der skriver sådan noget.

Men deres fortrydelsesbestemmelser står med STORE bogstaver, så den side af sagen er 100 % i orden. Big Smile

At forlade sig på e-mærket alene, giver altså ingen garanti for en tryg og etisk forsvarlig handel.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:54

Jeg kan anbefale at se nedenstående video, der er en forelæsning af professor Ross Anderson ved Google Tech. Heri dokumenterer han bl.a. at der er en overvægt at bedrageriske virksomheder, som har "trust" mærker, fordi netop DE har brug for at fremstå "troværdige", samt at der ofte er MEGET stor modstrid mellem det som "mærket" giver af ratings og så de oplevelser forbrugerne har. Et sjovt eksempel han bruger er en butik der får et rent grønt mærke - for perfekt. Længere nede på siden kan man se af den eneste kommentar fra en køber, at han ganske enkelt er blevet berøvet - de har taget pengene, men aldrig leveret varen. Et nærmere kig på butikken afslører da også at det er rendyrket fysk og bedrag. Men en flot grøn rating fik de da :)

(NÅ, kunne ikke lige embedde den ..., så her er linket: http://video.google.com/videoplay?docid=-1380463341028815296&hl=#)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:21

Jeg ved ikke om jeg har misforstået E-handelsfonden's forretningsmodel......

• I tager fra 1.900 kr - 7.300 kr. for en ansøgning fra virksomheder
  • I tager fra 4.500 kr - 14.500 kr. pr. år for medlemsskab fra virksomheder
  • I påstår at det kun er sikkert at handle hos e-mærkede forretninger (Fra Jereshjemmeside: Handler du på en e-mærket netbutik, er du sikret en tryg købsoplevelse)
  • I giver udtryk for at være på forbrugeres side, men tjener pengene fra shops!
  • Sådan kunne man fortsætte

Imo er det som at tro på at en bankrådgiver kun handler i kundes interesse...... yeah right! eller som at lade ulven passe får.......ikke videre hensigtsmæssigt!

Som vist tidligere i tråden, findes der myriader af eksempler på at E-mærket ingen garanti giver, for noget som helst i retning af sikker og tryg handel. Man kan vel, uden at overdrive sige, at konceptet har slået fejl, hvis hensigten var at skabe en win/win situation mellem shops og kunder. De eneste der vinder på E-mærket er vel E-handelsfonden eller?

Man kunne stille spørgsmålet.....når nu det ikke er tryghed/sikkerhed ifm nethandel i sælger med e-mærket, hvad er det så???? Varm luft?

Dirc...ret mig gerne hvis jeg har misforstået.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:40

Dirch:

Vi tillader Paypal betalinger fordi man som forbruger har mulighed for at gøre indsigelse mod en transaktion hos Paypal.

Som nævnt i et andet svar er vi i gang med en revidering af e-mærkets retningsliner hvor vi også kigger på forbuddet mod bankoverførsler. Forventer at kunne offentliggøre de nye retningsliner i starten af det nye år.

God ide.

Jeg vil osse stemme i og fortælle at en pæn procent del af Megahost.dk's kunder ønsker at bruge bankoverførsel, samt at vi rent faktisk forsat en del der bruger PayPal (dette skyldes at i et par år var det den primære betalingsmåde) Jeg kunne aldrig drømme om at udelukke kunder for at få et mærke, der tilsynelandende ikke har den store værdi for kunderne alligevel

Forstå mig ret, jeg vil til enhver tid foretrække et nonprofit mærke med et stærkt brand fremfor trustpilot.dk, men som det er nu, så kigger folk mere efter hvad der står der end at om man nu har jeres mærke og som Knud så ganske rigtigt påpeger, man skal ikke lede længe på nettet efter virksomheder som har jeres mærke, men hvor der tilsyneladende er voldsomme problemmer med håndteringen af kunderne

I har en kæmpe opgave foran jer, i skal ud og genopfinde jer selv, og hvis i lytter til den konstruktive kritik der kommer herinde fra, så tror jeg på det kan lykkes

Side 5 ud af 13 (121 indlæg)