Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Man kunne også inddrage f.eks. TrustPilot i testen, og så se hvad der virker bedst: eMærket, Trustpilot, et falsk mærke eller ingenting ...

Nu ser jeg så TrustPilot som utroværdigt så den kommer ikke på. Tror vi i første omgang holder os til den helt enkle udgave: med eller uden gigantisk mærke :·) Så kan vi altid lave flere test senere hen.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:23

Det lyder helt rigtigt at teste på denne måde...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:31

Christian iMARKETING:

Nu må du også være fair, Helle. De får problemer nok i forvejen, så du må kun teste på een parameter af gangen.

Den var ikke ment som en test - men som et spørgsmål som e-mærket kunne stille i en forbrugerundersøgelse. Det som kunne være interessant ved spørgsmålet er, om forbrugeren vægter e-mærket højt nok til at de vil betale ekstra for at det er der. Så det er mere den vinkel jeg tænker på. Hvis fragten var ens ville folk bare tænke - »et mærke«.... Big Smile så vælger jeg da klart den med et mærke.... Altså - vi snakker jo om den helt almindelige forbruger som måske har hørt om e-mærket og måske ikke har....

:·)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:47

Helle - houseofkids.dk:

Den var ikke ment som en test - men som et spørgsmål som e-mærket kunne stille i en forbrugerundersøgelse. Det som kunne være interessant ved spørgsmålet er, om forbrugeren vægter e-mærket højt nok til at de vil betale ekstra for at det er der. Så det er mere den vinkel jeg tænker på. Hvis fragten var ens ville folk bare tænke - »et mærke«.... Big Smile så vælger jeg da klart den med et mærke.... Altså - vi snakker jo om den helt almindelige forbruger som måske har hørt om e-mærket og måske ikke har....

:·)

så vælger jeg da klart den med et mærke.

Det skal du ikke være sikker på - og det er det, som testen vil afsløre.

Der er lige så mange muligheder for det modsatte:

De kan opfatte de butikker med E-mærket som dyrere end andre og surfer derfor hurtigere videre, hvis det har været deres oplevelse.

De kan have nogle dårlige oplevelser med E-mærkede butikker - eller ved, at de ikke kan køre en bankoverførsel med en E-mærket butik.

De kan klikke på E-mærket og skifte "state of mind", så de bliver bragt ud af deres købs-tankegang. Har du set hvordan det "bibber og bobber" på den side DINE besøgende lander på? Et par klik og nogle af dine potentielle kunder har glemt alt om børnetøj. 

Eller noget helt fjerde.

Jeg fandt lige dette indlæg som underbygger ovenstående:

http://perallerup.dk/2009/07/05/e-maerket-kan-stadig-ikke-betale-sig/

Venlig hilsen,

Christian

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej Dirch

Jeg vil komplimentere dig for at stikke hovedet i løvens gab, det er modigt gjort.
Du vil aldrig vinde en diskussion på et debatforum og det håber jeg du ved.
Jeg vil ikke tage stilling til e-mærket, da jeg helt ærligt aldrig har sat mig ind i jeres priser eller præcis hvad i laver, men det er min fejl.
Igen, jeg syntes det er flot at i deltager i debatten og kan du bevare roen og overblikket, så skal det såmænd nok i sidste ende gavne jeres "forretning".
Velkommen til Amino.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dirch, nu skal Martin jo så også undskyldes med, at han jo ikke rigtig har rodet så meget med det der "online handel", så du skal ikke tage hans manglende viden om eMærket som et udtryk for eKøbmænds generelle manglende viden om og fokus på mærkningen :)

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 18:49

Vil give Martin ret...

Flot at du gider gøre dette forsøg på dialog med alle os webshop-ejere. Som du nok oplever får du en del kritik på din fond's vegne... Men dette skyldes nok nærmere at vi webshop-ejere længe har savnet en egentlig dialog med E-handelsfonden og meget af indholdet i alle disse indlæg må derfor ses som opsparet gennem tidens løb...

Det lyder godt at der endeligt er kommet en medarbejder i E-handelsfonden der virker fornuftig og villig til at lytte til kritik.

Som mange inkl. mig selv har skrevet i tidligere indlæg er jeres 4 største problemer:

- Mange synes jeres priser er relativt høje i forhold til hvad de føler de får ud af dette.

- Medlemskab af E-handelsfonden hindre modtagelse af bankoverførsel betalingsmiddel.

- Der er ved flere tests sået tvivl ved udbyttet af et medlemskab af E-handelsfoden (Konverteringsraten stiger ikke).

- Manglende kontrol med medlemmer (Måske burde i være en mere aktiv del af Trustpilot.dk !?).

Men det lyder til at du / i faktisk barsler med forbedringer... Dette ser jeg da frem til :-)

Hvilken stilling har du egentligt i E-handelsfonden ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Dirch, nu skal Martin jo så også undskyldes med, at han jo ikke rigtig har rodet så meget med det der "online handel", så du skal ikke tage hans manglende viden om eMærket som et udtryk for eKøbmænds generelle manglende viden om og fokus på mærkningen :)

E-handel omhandler jo efterhånden meget og man kan ikke vide alt om alt.
Jeg aner intet om priser og de andre forhold der er omkring mærket, men mit bud er, at en forholdvis ukendt e-butik, vil opleve en lidt bedre konvertering, hvis mærket bliver brugt rigtigt. Men der er ingen tvivl om at det resultat vil blive klart forbedret, hvis mærket blev promoveret mere og fik nogle gode værdier knyttet til sig.

Men min generelle opfattelse af markedet er, at forbrugerne i stadig mindre grad er bange for at e-handle og de langt om længe er ved at fatte, at man er ret godt beskyttet i Danmark, så mit råd til fonden er også at tænke i andre baner end sikkerhed.

Men igen flot at i tager dialogen, Mikkel er ikke nem eller rar at diskutere, med når han puster sig op ;-)

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:36

Martin Thorborg:
Men igen flot at i tager dialogen, Mikkel er ikke nem eller rar at diskutere, med når han puster sig op ;-)

Tak, men nu er mit "forhold" til eHandelsfonden og eMærket efterhånden ved at være langt. Først bitchede jeg lidt over dem, da jeg på egen krop mærkede hvor tåbeligt mærket er indrettet. Det er ved at være over et år siden. Det ændrede ikke rigtig noget.

Så kontaktede en af deres chefer mig et godt stykke tid efter, og ville gerne høre nærmere om kritikken. Det er jo fint, og jeg ville da meget gerne forklare mine holdinger lidt nærmere for ham som ønsket. Han fik samme sang. Det skete der heller ikke rigtig noget ved.

Og nu kommer de så igen, og siger de gerne vil lytte, teste og alt det der, som vi nu i lang tid har sagt at de burde gøre. Det klinger altså en anelse hult - mere som et forsøg på bedre public relations end på en oprigtig vilje til faktisk at ændre på noget.

Om de vil ændre noget eller ej er naturligvis helt op til dem. Det kan jeg jo af gode grunde ikke bestemme - og skal da heller ikke. Men jeg synes nu det er meget fair at forlange lidt handling frem for den megen og venlige lytten. Lytteri alene rykker ligesom ikke så meget :)

Martin Thorborg:
Men min generelle opfattelse af markedet er, at forbrugerne i stadig mindre grad er bange for at e-handle og de langt om længe er ved at fatte, at man er ret godt beskyttet i Danmark, så mit råd til fonden er også at tænke i andre baner end sikkerhed.

Helt enig! Men problemet for disse mærkningsordninger (ikke bare eMærket) er jo, at sålænge de er afhængige af at sælge deres løsninger til købmændene for at få butikken til at løbe rundt, så har de jo en interesse i, at fremhæve hvor "farlig" ehandel er og opfattes af forbrugerne.

Og det er jo rigtig nok, at en vis - omend skrumpende, andel af danskere stadig slet ikke handler online bl.a. fordi de er usikre på det. Om et mærke som eMærket så kan få netop DEN målgruppe til at skifte mening - få flere af dem til at handle, se DET ville være interessant at få afdækket.

Og det er som sagt den slags undersøgelser jeg tror eHandelsfonden skal fokusere meget mere på. Det ville i hvert fald kunne få mig til at ændre holding til eMærket, hvis de kune fremlægge nogle gode og veldokkumenterede undersøgelser, der kunne påvise værdien af mærket.

Jeg synes så stadig der er nogle grundlæggende problemer med selve strukturen i ordningen - det at de er lidt i lommen på både forbrugere og virksomheder. Der synes jeg det er mere troværdig med den ensidige forbruger fokus som f.eks. smiley ordningen har.

Jeg ved godt at eHandelsfonden naturligvis ikke kan bestemme at få en ordning som Smiley ordningen - men jeg har nu heller ikke set dem kæmpe for det (hvilket jo så også kunne føre til, at ordningen røg ud af deres hænder, og over til nogle embedsmænd og statslige jurister). Men det kan jeg naturligvis have overset :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:55

Martin Thorborg:
opleve en lidt bedre konvertering

Nul putte :)

Jeg er bestemt i målgruppen for at bruge e-mærket. Som sådan tror jeg kun brugeren ser det som værende et + at butikken på en eller anden måde er "godkendt" eller mere sikkert. MEN kæden falder sgu af når e-handelsfonden ikke tillader bankoverførset. Cirka 8 % af mine kunder, gør brug af dette tilbud e-mærket tvivler jeg på vil forbedre min konvertering med de 8 %.

Det virker lidt som om e-handelsfonden ikke forstår kunderne og deres handle mønstre.....at kunderne ofte vil anse en bankoverførsel som værende mere sikker end at give deres kreditkort oplysninger væk. For mig som e-købmand er det besværtligt at tage mod bankoverførsel, men det er noget dere bruges, og selvfølgelig skal kunden have mulighed for dette. At e-handelsfonden så anser min virksomhed for at være dårligere end dem der har mærket, kan jeg kun grine af....og det gør jeg så ha ha ha ha ha

Kære e-handelsfond, tag og inviter e-købmænd der arbejder professionelt med e-handel og snak med dem og hør hvad de mener. Undersøg hvad forbrugeren rent faktisk ønsker på nettet! Så skal i få produktet solgt!
Priser har jeg egentlig intet imod, de er skam fine nok, men sgu ikke når det koster mig 8 % :=)

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)