Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 1 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Jeg er lige startet hos E Handelsfonden og har set en del debat omkring organisationen og løsningen. Spændende må man sige:-) Men jeg vil da egentlig gerne opfordre folk til at komme med kritik/ros forsat... og løbende...

Tak :-)

V/h

Dirch

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:02

Hej Dirch

Fedt at høre. Går ud fra at du er startet som medarbejder der, og ikke bare som kunde hos dem :-)

I givet fald er det godt at høre, at I endeligt begynder at vise interesse for at kommunikere med jeres kunder og potentielle kunder.
Ganske kort af det jeg lige har, så:

• I er dårlige til at tage imod kritik,
  • Befolkningen ingen anelse har om hvem I er (kør da nogle tv reklamer og få befolkningen overbevist om, at I er garant for sikker nethandel)
  • Alt den kritik der findes på nettet om, at I har været for langsomme til at fratage tvivlsomme forretninger deres e-mærke skal I komme til livs og rette op på.
  • ...og gør noget ved jeres afregningsmodel, den er umulig at arbejde med.

Just my 5 cents, håber andre Aminoer kan hjælpe med mere og ikke mindst at I inde i E-handelsfonden rent faktisk lytter efter. I sidder med hele jeres målgruppe her, lad være med at pisse dem op og ned af ryggen nu :-)

Samtidig er sådan en her http://www.startwebshop.dk/2009/09/drop-e-maerket-og-saelg-mere/ da direkte pinlig at have stående ubesvaret. Få din chef til at komme ind i kampen :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 19:07

Hej Nicolai, Tak for respons.. fedt at du siger tingene ligeud. Det er min 3 dag, så vil gerne have mulighed for at sætte mig lidt mere ind i det du nævner, men jeg skal komme tilbage med en ordentlig respons.

Håber jeg får endnu mere respons :-)

God aften!

Mvh.

Dirch  

Tilmeldt 5. Oct 09
Skrevet kl. 13:00

Hej igen,

Som sagt så er min stilling lavet ud fra et behov om flere ressourcer i e-handelsfonden med fokus på vores medlemmer, så det er det første tiltag vedr. kommunikation til vores nyværende medlemmer og potentielle medlemmer.

• Jeg skal fremadrettet sørge for at alle henvendelser fra vores medlemmer samt potentielle medlemmer bliver taget seriøst.
  • Vi har netop indgået et samarbejde med flere shoppingportaler hvilket betyder eksponering til 1.5 mio. brugere. Og mange flere tiltag er på vej :-)
  • Ja helt enig, vi har netop her i foråret oprettede en "forbrugerhotline" som speeder processen op.

Vi er også i dialog med denne sag:   http://www.startwebshop.dk/2009/09/drop-e-maerket-og-saelg-mere/

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 15:07

Hej Dirch,

Min shop ville super gerne have e-handelsmærket, men i alt alt for dyre. Jeg tror ikke på værdien af jeres mærke, ud fra mit synspunkt må i være tvunget til at sætte prisen ned før eller siden.

Mvh

Nicolai

e-kamera.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:58

Jeg driver en mindre butik med vintilbehør, der er e-mærket og har været det nogle år. Oprindeligt valgte jeg at gå med fordi jeg regnede med, at det ville øge konverteringsraten og butikken ville virke mere troværdig. Der er dog ingen ændring sket og jeg har da flere gange overvejet at droppe mærket igen for hvad får man for det? Faktisk kun et irritationsmoment, at man hvert år skal rette en ny petitesse ved den årlige revision - det er som om, der skal opfindes noget for at betalingen skal retfærdiggøres. 

En anden ting, der irriterer mig voldsom, er mistænkeliggørelsen fra e-handelsfondens side om, at alle e-butikker, der ikke har e-mærket, er tvivlsomme at handle i og sikkert ude på at snyde. Denne opfattelse har man ofte givet udtryk for i pressen, hvilket jo ikke ligefrem er befordrende for e-handlen herhjemme generelt. Jeg ændrede jo ikke måde at drive virksomhed på, blot fordi jeg fik mærket. I bund og grund er butik fuldstændig den samme, bortset fra at noget tekst på websiten skulle skrives med fed og formuleres på en bestemt måde.

Jeg kunne tænke mig at e-handelsfonden blev mere synlig og udfarende så vi kunne få lidt valuta for kontingentet, i stedet for blot en ligegyldig, årlig revision.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:02

Hej Dirch

Fedt at se at I besvarer kritikken.
Glæder mig til at følge processen...

Måske I skulle få jer en blog hos E-Handelsfonden, så vi eksterne interessenter kan følge med løbende :-)
(du har en i morgen fra mig, hvis du tør sige ja - men så skal I også love at bruge den)

[edit]
Gud, I har en blog. Fedt at se, begynd at bruge den mere til at skabe debat og meninger.
Lille tip, drop det med at man skal være logget ind for at kunne kommentere.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:16

Hej Dirch

Super hvis I endelig gør noget - jeg er også på nippet til at springe fra hele tiden... Jeg mener også i skal gøre noget for at forbrugerne bliver opmærksomme på e-mærket. De fleste jeg spørger aner ikke hvad det er... Der skal mere til end annoncering på nogle shoppingportaler. I er nødt til at komme på tv - og få fat i alle de mennesker som ikke rigtig tør gå i gang med at handle online.

Derudover mener jeg at I sagtens kan gøre mere for os på jeres hjemmeside. Vi vil da egentlig gerne have nogle salg den vej fra. Det er på ingen måde tydeligt hvor de kan shoppe - det burde være en central del af forsiden. Og indrettet som en shoppingportal. Jo flere salg vi kan få fra jeres side, jo mere bliver e-mærket også værd for os Wink

Der skal altså meget mere til end pressemeddelelser og bannere... vi skal have noget ud af det i kroner og øre!!! Tiden hvor det skulle være eksklusivt at have e-mærket er for længst forbi!

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:19

Nicolai:
Jeg tror ikke på værdien af jeres mærke
- næsten det samme siger vores kunder i en undersøgelse, vi har foretaget.
De er i princippet fløjtende ligeglade med e-mærket, som jo i bund og grund ikke stiller dem bedre, end hvis webshoppen ikke havde et e-mærke.

Derimod var det vigtigt, hvad andre kunder siger - fx. som det sker på TrustPilot.

Jeg har for sjov skyld sammenlignet webshops med e-mærke med, hvordan de score på TrustPilot.
Og jeg må nok sige, at her er der bestemt noget, der ikke stemmer.
E-mærkede webshops kan ligge med kundeudtalelser, som slet slet ikke stemmer overens med intentionerne ved e-mærket.

Og helt ærlig, hvad får webshoppen egentlig for de mange penge, vi betaler i kontingent.
Det vil jeg gerne vide.

At en webshop ikke er e-mærket betyder jo ikke, at de er useriøse, og med den lovgivning, der er på området, er det - set med mine øjne - ikke meget e-mærket kan tilføre en webshop.. . . eller er der?
Det kunne jeg godt tænke mig at vide.
Jeg kan jo tage fejl, og er der noget, som jeg gerne vil, så er det at få valuta for de penge, jeg betaler.

Dette indlæg er ikke en hetz imod e-mærket, men blot en opfordring til e-handelsfonden om at være mere - meget mere aktiv og ikke mindst positiv overfor deres medlemmer med e-mærket.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:34

Knud S.:
en opfordring til e-handelsfonden om at være mere - meget mere aktiv og ikke mindst positiv overfor deres medlemmer med e-mærket.

Det er også det som jeg undrer mig over at de ikke er.
De formår fra tid til anden at komme lidt i pressen og gøre opmærksomme på sig selv, men langt fra nok.

E-mærket har jo muligheden for at kunne sætte sig som synonym med sikker e-handel, hvis alle kendte dem og associerede dem med noget positivt og sikkert.
Som det er nu, ser jeg ikke det store bredde kendskab blandt almindelige forbrugere. Vi I branchen kender dem, men tillægger ikke mærket andet end endnu blot en udgift.

Spark gang i nogle reklamer, PR kampagner og bland jer i debatten både online og offline - således at når en kunde ser en webshop med e-mærket, så tænker de "her er mine penge og ordrer i sikre hænder".

Side 1 ud af 13 (121 indlæg)