Hej AMINO. Jeg er bund og grund 110% bag karmapoint (både i virkeligheden og på AMINO) - men jeg vil meget gerne gentage min kritik af den nuværende løsning der giver mulighed for -annonymt- at afgive negative karakterer til et hvilken som helst indlæg. Jeg så dette udemærkede AMINO forum post: http://www.amino.dk/forums/t/69454.aspx Og der undrere det mig at der bliver givet negative karmapoint til 2 indlæg der anbefaler en virksomhed - så tænker jeg - er det fordi der er nogen der ikke kan lide den her virksomhed, eller er det anbefalingen de ikke kan lide - eller er det måske konkurrenter der bare gerne vil sætte denne virksomhed i et dårligt lys? Jeg har tidligere anbefalet man antager en mere - positiv vinkel - a'la den facebook bruger, der betyder at man KUN kan anbefale (eller "godt lide") et indlæg, og at det bliver offentligt hvem det er der godt kan lide indlæget - og så gemme det der negative karma - halløj væk. Jeg kan godt forstå argumentationen for at man skal kunne give negative point, hvis der vitterligt er en der ikke kan finde ud af at skrive ordentligt.. men disse forsvinder heldigvis hurtigt eller bliver sat på rette køl af andre indlæg, der så kunne blive givet positive point til istedet... for mig at se, giver det desværre også anledning for pressede konkurrenter at så tvivl om en person eller en virksomhed - der måske slet ikke er berrettiget - fordi det bliver gjort bag annonymitetens beskyttende lag. Jeg synes ikke det er fremmende for en saglig debat, og derfor vil jeg gerne udtrykke min bekymring. -Karsten
|
Det kan også være at nogen gange folk vil trykke ind på en bruger og så kommer til at ramme stjernerne.
Har jeg desværre selv gjordt et par gange, hvor jeg intet havde mod indlægget, men desværre fik trykket for dårlig karma..
Men størestedelen er jo nok konkurrenter eller måske nogen brugere ham har et mellemværende med eller bare ikke er enig og så er det jo nemt bare og sætte en stjerne..
Hvad gør den karma egentlig helt præsic ? er det bare om man synes om indlægget eller er der en dybere mening ?