Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 1 ud af 8 (78 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej AMINO

Jeg er bund og grund 110% bag karmapoint (både i virkeligheden og på AMINO) - men jeg vil meget gerne gentage min kritik af den nuværende løsning der giver mulighed for -annonymt- at afgive negative karakterer til et hvilken som helst indlæg

Jeg så dette udemærkede AMINO forum post: 

http://www.amino.dk/forums/t/69454.aspx

Og der undrere det mig at der bliver givet negative karmapoint til 2 indlæg der anbefaler en virksomhed - så tænker jeg - er det fordi der er nogen der ikke kan lide den her virksomhed, eller er det anbefalingen de ikke kan lide - eller er det måske konkurrenter der bare gerne vil sætte denne virksomhed i et dårligt lys?

Jeg har tidligere anbefalet man antager en mere - positiv vinkel - a'la den facebook bruger, der betyder at man KUN kan anbefale (eller "godt lide") et indlæg, og at det bliver offentligt hvem det er der godt kan lide indlæget - og så gemme det der negative karma - halløj væk. 

Jeg kan godt forstå argumentationen for at man skal kunne give negative point, hvis der vitterligt er en der ikke kan finde ud af at skrive ordentligt.. men disse forsvinder heldigvis hurtigt eller bliver sat på rette køl af andre indlæg, der så kunne blive givet positive point til istedet...

for mig at se, giver det desværre også anledning for pressede konkurrenter at så tvivl om en person eller en virksomhed - der måske slet ikke er berrettiget - fordi det bliver gjort bag annonymitetens beskyttende lag. 

Jeg synes ikke det er fremmende for en saglig debat, og derfor vil jeg gerne udtrykke min bekymring. 

-Karsten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan også være at nogen gange folk vil trykke ind på en bruger og så kommer til at ramme stjernerne.

Har jeg desværre selv gjordt et par gange, hvor jeg intet havde mod indlægget, men desværre fik trykket for dårlig karma..

Men størestedelen er jo nok konkurrenter eller måske nogen brugere ham har et mellemværende med eller bare ikke er enig og så er det jo nemt bare og sætte en stjerne..

Hvad gør den karma egentlig helt præsic ? er det bare om man synes om indlægget eller er der en dybere mening ?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 09:46

Jeg ved ikke om der som sådan er en dybere mening med karmapoint end som sådan, men jeg synes i hvert fald, hvis man kigger isoleret på en debat eller et indlæg, at der er store huller i den model der benyttes.

Jeg har ikke som sådan deltaget i debatten omkring de ændringer der blev lavet, fordi jeg som udgangspunkt altid giver det en fair chance, men jeg har tidligere sagt at jeg personligt ikke er meget for at andre potentielt kan give mine indlæg en negativ karakter (det tror jeg ikke er sket endnu - men stadigt) uden at angive hvorfor eller gide at deltage i debatten for måske at argumentere hvorfor man synes det evt. er noget vrøvl. 

Jeg tror nok bare, men mit livssyn, kan jeg bare ikke se hvorfor det skal være muligt at give negativ karakter til et indlæg, men måske opfordre til denne meget mere positive og åbne måde at give sin støtte - uden man behøver at deltage i debatten. 

Ved at sige man godt kan lide et indlæg støtter man jo bare op om det der er skrevet - ved at sige man ikke kan lide indlægget kan det jo betyde så mange ting. Det kan være personen, det man siger, dem man skriver om, dem man repræsentere - eller så mange ting... 

Jeg kan nok bare ikke se ideen med negativ karma. 

-Karsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:47

Jeg mener generelt at alt hvad der hedder Karma og indikeringer af "rigtigt svar" er noget pop som bør afskaffes da det er misvisende. Indenfor mit eget fag er det oftes sådan at de der markerer et svar som værende "rigtigt" slet ikke har tilstrækkeligt faglige forudsætninger for at kunne gøre det og det samme kan man angiveligt sige med hensyn til vurdering af virksomheder hvor det vil være de færreste der har tilstrækkeligt kendskab til pågældende virksomhed for at kunne udtale sig. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Karsten

Jeg har aldrig brugt stjernerne , synes det er bedre at skrive en kommentar til indlægget som man finder godt eller skidt, og dermed står man jo også åbent frem med ros/ris.

Så 5 stjerner til dig Smile

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bruger som sådan heller ikke stjernerne, med mindre jeg virkelig elsker det som en anden har skrevet. 

Jeg er sikker på det reelt set kun er et fåtal af personer der faktisk bruger denne funktion og ved hvad den er der for, men jeg tror så også, at en af tankerne ved at have sådan et system er netop at belønne gode brugere, og straffe dem der ikke har "AMINO ånden" - men der er det jeg siger - Lad folket straffe de dårlige igennem en debat, og lad alle andre fokusere på det positive og de der vitterligt videreføre en god AMINO ånd. 

-Karsten

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:16

Det er en fin diskussion du tager op Karsten - og det er jo så helt dejligt. Det er jo det disse Internetfora er til for Cool

Jeg tror dog at vi kan diskutere dette emne til solen bliver til en hvid dværg, for vi kan komme med gode argumenter for dette og hint afstemningssystem. Skal der være stjerner? Thumbs up? Skal der kun være positive karakterer osv. osv.?

Vi har jo netop gennemført en stor karma-ændring da nogle få groft udnyttede de daværende karma-regler - som netop kun gav positive point.

Så hvad er bedst? Det afhænger af beskueren. Men det nuværende system burde dog være forholdsvis nemt at forstå: få stjerner giver negative point, mange stjerne giver positive point. Det betyder ikke at systemet altid vil være totalt retvisende i forhold til at fremhæve fantastiske indlæg og "begrave" skodindlæg, men det kommer forhåbentligt en del af vejen.

Jeg tror bare vi lige skal vende os til det nuværende system og lære at bruge det rigtigt - i hvert fald dem af jer der kan lide at bruge det - andre stemmer jo ikke af princip (hvilket selvfølgelig er helt fint).

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jacob - super glad for du deltager i denne debat. 

Jeg tror forskellen på det jeg foreslår og det der "var" på AMINO - og som blev misbrugt - er nok allermest det faktum at det der var på AMINO havde samme terminologi som den nuværende altså "Dårlig" var 1 stjerne og "perfekt" var 5 stjerner - det eneste der er anderledes nu, er at "Dårlig" giver minus karma point, hvor det tidligere gav plus - det var jo heller ikke hensigtsmæssigt!

Det jeg foreslår - er

1.  Simpelthen at fjerne muligheden for at kalde et indlæg "dårligt"-

hvis man vil kritiserer et indlæg må man deltage i debatten. Erstat hellere de 5 stjerner med en "thumbs up" model som ex. Facebook bruger. 

2.  Åbne op for at man kan se hvem der har stemt. 

Der er derfor meget til forskel fra hvordan det var på AMINO før i lavede de store ændringer (som jeg basalt set også er meget glad for) - og hvordan jeg foreslår det bliver. 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå - at i det store hele - fungere systemet godt, og at det koster knaster at skifte til en hel anden måde at gøre det på - og jeg kræver det heller ikke - jeg bidrager bare med min mening og min utilfredshed over den måde det - nu - kan misbruges på til at miskreditere en konkurrent eller en man bare ikke kan lide. 

Jeg ved også godt at det bare er en dråbe i havet, fordi langt de fleste på AMINO har forstået hvad det skal bruges til - men det er stadigt irriterende ikke alle fatter det - og når det så helt kunne undgås kan jeg stadigt ikke helt forstå hvilket argument der ligger til grund for det faktum at man kan give et indlæg en "dårlig" karma. 

-Karsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:30

Jeg poster normalt et ekstra indlæg og prøver med en bedre besvarelse ,da den der har givet minus karma selvfølgelige har givet point i indlæg eftersom det er dårligt efter den persons holdning der har givet et minus point, da det er sådan set at deltage i debatten at give minus eller plus point så vidste , man synes der noget der er galt med indlægget vedkommen ikke forstår .skriver man et indlæg igen, jeg kan jo ikke vide hvorfor denne person har givet mig minus i mit indlæg regner da ikke med nogle har noget imod mig og giver mig af personlig oversager eller en konkurrent giver minus point , altså ikke saglige kritik , med kun for at ødelægge ens point giver minus , dette har jeg ikke fantasien til at forstille mig nogle kunne finde på , derfor prøver man nogle gange svare bedre igen dog skal man poste flere indlæg for at det giver positive point som det negative giver , så man kan jo håbe der er en der giver positive karma point i det næste indlæg man laver vis de synes det er en bedre besvaret dog bedst , ville have vide hvad de synes der er forkert i min besvarelse , så jeg ikke skyder helt forbi i mit næste indlæg , dog vil jeg lige vel hvad skyde forbi vis jeg får minus point pga. en konkurrent eller en af personlig oversager giver minus point , så jeg mener minus point er efter min opfattelse en dårlige ting for en debatten , vidste den skal forgå konstruktiv og saglige , dette er min menig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 14:38

hahahaha det er føst gået op for mig nu at en stjerne er negativ haha jeg troede ikke at man kunne give dårlig karma. så jeg må da indrømme at jeg med vilje har givet nogen en eller to eller tre stjerner (også en hel del 5er hehe) dog med en intention om at give god karma! hvor har du dog ret. seføli burde man kun, kunne give god karma

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 8 (78 indlæg)