Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Karsten

Jeg startede med at læse dit indlæg og tænkte "jo det har jeg også tænkt". Så så jeg at du linkede til et indlæg hvor jeg får -21 point for at give det mest præcise svar i en tråd.

Jeg kommer med en konkret pris, forholder mig til features og giver brugeren et link til administrationen som han ønsker en demo af. De fleste andre indlæg er bare "send mig en email".

Før dette indlæg havde jeg egentligt ikke lagt mærke til hvad mine point var på det indlæg (der var heller ikke andre der havde svaret siden mit), så da jeg besøgte linket igen, blev jeg noget overrasket.

Ja jeg sælger et produkt, men det gør alle de andre i tråden også, og den bruger der postede indlægget var også interesseret i at finde en leverandør.

Nu er jeg ret ligeglad med Karma point (så længe jeg ikke har minus og derved fremstår som en klaphat i hvert fald), men jeg er sgu en smule skuffet over mentaliteten her på Amino, og er derfor meget enig i dine betragtninger.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At folk begynder at skrive indlæg og formulere indlæg ud fra hvorvidt det giver karmapoints skriger til himmelen. Jeg har selv aldrig skænket disse karmapoints nogen tanke og kunne heller aldrig drømme om at gøre det og jeg syntes i bund og grund at det er noget pop og lidt for Amino selvhøjtideligt for jeg mener i bund og grund ikke at man kan bruge det til en dyt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:48

Skattekonsulenterne:

Jeg mener generelt at alt hvad der hedder Karma og indikeringer af "rigtigt svar" er noget pop som bør afskaffes da det er misvisende. Indenfor mit eget fag er det oftes sådan at de der markerer et svar som værende "rigtigt" slet ikke har tilstrækkeligt faglige forudsætninger for at kunne gøre det og det samme kan man angiveligt sige med hensyn til vurdering af virksomheder hvor det vil være de færreste der har tilstrækkeligt kendskab til pågældende virksomhed for at kunne udtale sig. 

Hvor har du dog ret. Det er mange 'rigtige svar', som jeg har trukket lidt på smilebåndet af.

Og nu hvor vi er ved spørgsmåls-kategorierne - så er det rimeligt generende, at der på spørgsmåls-kategorierne bliver gentaget de tråde, som er angivet som et svar, på hver eneste side. Det er meget nemmere at læse debattrådene, hvor svarene kommer i kronologisk orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Skattekonsulenterne:

At folk begynder at skrive indlæg og formulere indlæg ud fra hvorvidt det giver karmapoints skriger til himmelen. Jeg har selv aldrig skænket disse karmapoints nogen tanke og kunne heller aldrig drømme om at gøre det og jeg syntes i bund og grund at det er noget pop og lidt for Amino selvhøjtideligt for jeg mener i bund og grund ikke at man kan bruge det til en dyt. 

Ja, hørt Yes

Pointsystemer provokere til unødvendige misforståelser og udnyttelse.

Hvorfor bruge en masse tid og penge for at opbygge sådanne et system, som automatisk skaber misfortåelser på den ene eller anden måde fra brugerens side.

Det er ikke logisk forretningssans...   Crying

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Altså er der overhovedet nogen som rigtigt bruger det der karmating til noget?

Jeg ved ikke engang, hvordan man giver karma..
og det er først gået op for mig efter at have læst dette indlæg, at det er stjernerne der viser karmaen (korrekt forstået?)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karsten

Karsten Lund:
Jeg synes ikke det er fremmende for en saglig debat, og derfor vil jeg gerne udtrykke min bekymring. 

Du har ret i hvad du skriver. Her er et eksempel på at man scorer personen i stedet for hans indlæg:

http://www.amino.dk/forums/t/67300.aspx?PageIndex=1

Derudover synes jeg ofte jeg ser kendiskarma i rigelige mængder, men det kan jo være noget jeg bilder mig ind.

Jeg ville foretrække et helt andet system hvor man kunne scorede indlæg som på newz.dk, f.eks. "sjov", "relevant", "irrelevant", "informativ", "spam" o.lign.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med et system, hvor man fjernede karmapoints og ikke smed noget ind i stedet? ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Jesper G:

...

Derudover synes jeg ofte jeg ser kendiskarma i rigelige mængder, men det kan jo være noget jeg bilder mig ind.

....

Det er også noget jeg oplever i stor grad. Egentligt synes jeg at karmapoint burde afskaffes, da jeg sagtens tror at læseren kan se om et indlæg er godt eller dårligt. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper G:

Jeg ville foretrække et helt andet system hvor man kunne scorede indlæg som på newz.dk, f.eks. "sjov", "relevant", "irrelevant", "informativ", "spam" o.lign.

Jeg er meget enig. Det har jeg også bidt mærke i flere gange. Der bliver nævnt at minus stjerner er gode til de få Aminoer, der opfører sig ekstremt dårligt, men de giver jo bare en minus stjerner videre til den (hvis der skulle dukke en enkelt op) der forsvarer den "overfaldte". Der står plusgiverne altså ikke i kø.

At karmasystemet skulle vise, hvem der er de mest hjælpsomme Aminoer har jeg også særdeles svært ved at se. Det er altså ikke dér stjernerne bliver givet. Jeg giver selv stjerner, når et indlæg er godt skrevet, sjovt eller lige falder i tråd med min egen mening og det har jo ikke noget som helst at gøre med hjælpsomhed. Er det måske kun mig, der stemmer sådan?

Så karmasystemet afspejler jo "bare" hvem der er enig med de fleste andre.

Borset fra det, fatter jeg stadig ikke pointsystemet. Flere indlæg med samme længde, som ikke er blevet vurderet giver forskellige point: 3, 4 eller 5 karma. Blot en detalje, men hvorfor giver de ikke ens karma, når længden er den samme?

Hvordan tæller systemt point og hvorfor kan man ikke selv se, hvor mange der har stemt på ens indlæg og hvad de har stemt?

Jespers ide med at stemme f.eks sjovt, stor hjælp, spam osv er en rigtig god ide. Så kan indlægsskriveren jo også se, hvorfor der bliver stemt som der gør. Og andre kan se, hvem der i virkeligheden er mest hjæpsom, som det jo oprindeligt var meningen, at karmapoint skulle gives for.

Miriam

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:12

Kære venner

Amino er bygget på et system fra firmaet Teligent og i det system er der som standard karmapoint. Vi har med andre ord ikke betale ekstra for den feature, selvom jeg da gerne havde villet.

Det er min klare opfattelse at mange er glade for at få det virtuelle skulderklap for et godt indlæg, som karmapoint er.
Dertil er jeg også af den opfattelse, at nye Amino'er hurtigere kan få en ide om hvor aktive de enkelte brugere er og hvor flinke de er til at hjælpe.

Et "karmasystem" vil aldrig blive 100% fair og vil heller aldrig gøre alle glade, men i det store og hele syntes jeg det virker fint.

Men kom gerne med jeres input, vi ændrer løbende på vægtene og det er nok derfor folk bliver forvirret.
Det gør dog intet, for det er ikke meningen at man skal forstå det hele. Man skal bare opføre sig pænt og hjælpe andre, så kommer der point.
Om man så vælger at glæde sig over dem, det er op til hver enkelt.

Dbh Martin

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)