Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig karma - hvad sker der?

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

Næ, det er helt ok. Jeg går bestemt ind for god karma og positive energier, men ikke alle er enige i lige den politik. Jeg er fx. lige blevet buzzet ned i point, hvilket jeg også kunne forudse. Men jeg er stadig ligeglad med de point. Fred være med, at selve points'ene betyder meget for andre. Wink

Sov godt, venner :-)

Det er ikke herfra Angel   ... har endnu ikke haft fornøjelsen, at give gode karmapoint.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:36
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Jeg vil anbefale de rare deltagere at læse denne tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/66122.aspx

Jeg orker ikke at starte helt forfra.

Karma er kommet for at blive, det ligger helt fast, så lad være med at argumentere for at det skal fjernes, for det bliver det helt sikkert ikke.

Men som nævnt, så er vi meget lydhør over for ændringer, som den nævnte tråd også viser.

Og giv mig så alle de 1 stjerner i orker, jeg kan tage det :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej ladies and gentlemen

Hvis man holder musen over stjernerne så får man besked om hvilken der giver positiv og hvilken giver negativ karma, ved ikke om det er nyt tiltag ??

Er det muligt at lave det sådan
Mmulighed for at give karma gives når man har oprettet sin profil og denne vej kan “vise” man står inde for at være på Amino.
Jeg syntes der er for mange som ikke har oplyst hvem som er bag “navnet” og det kan bruges til what ever you think Surprise

For mig er det useriøst, særlig hvis man ser at personen har +300 point og stadig fuld anonym.
Jeg ser det som en hide person, (sort worker) osv. Og med tiden bliver det sådan, at SKAT holder øje med alle (nye) som bruger Amino.
Ikke at jeg har noget imod SKAT, men jeg husker da tydeligt, man absolut ikke have alle papir i orden det første år, og få stress over at blive kaldt op til SKAT, kun fordi man lavede et opslag på Amino, ser jeg som, at nye ikke kommer til.

Jeg søger altid oplysninger på et firma, som jeg hyrer for at få udført arbejde og ad den vej har jeg da mødt en del som kalder sig ApS uden at have et CVR osv.
Derfor kan jeg kun opfordre folk som bruger Amino, at de skriver noget i deres profile eller på anden vis, viser at de er seriøse, da jeg er sikker på mange ikke tager kontakt til et firma som ikke vil stå ved hvem de er.

Mvh
Juul

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 08:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Juul:
Jeg ser det som en hide person, (sort worker) osv. Og med tiden bliver det sådan, at SKAT holder øje med alle (nye) som bruger Amino.
Ikke at jeg har noget imod SKAT, men jeg husker da tydeligt, man absolut ikke have alle papir i orden det første år, og få stress over at blive kaldt op til SKAT, kun fordi man lavede et opslag på Amino, ser jeg som, at nye ikke kommer til.

Tusind tak for dit indlæg Juul. Så fik vi da lige slået fast hvorfor man vælger at være anonym her på Amino! Nu elsker jeg ordsprog og et af dem lyder: "Tyv tror, hver mand stjæler".

Jeg er én af dem, der er meget imod dårlig-karma-point-systemet og synes det er et latterligt og småligt system. Men her fik jeg dog lyst til at give en enkelt stjerne. (Måske meget godt ikke at have fået tildelt denne udsøgte ære)

Anonym

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anonym

Jeg ser det som et forsøg på ,du forsøger at  undgå hvad JEG skrev, men rolig nu, du har ikke +300 point, så din tid kommer også, hvor du bliver opfattet seriøst, men som nu Nej din mening siger ikke mig en SKID undkyld sproget, men sådan ser jeg på dine indlæg. Hide and stand alone, eller kom ud med lidt mere seriøst omkring dit virke.

Som jeg siger og står ved, så vil jeg aldrig betragte en person på Amino som seriøs, hvis Profile er 100% tom, eller der ikke er et link der peger på en Blog sådan at man giver en oplysning omkring sit virke.

Anonym jeg kan kun sige, du er luft, måske får jeg negative point, for denne udtaelse, men min opdragelse siger mig, er man mand eller kvinde, så viser men det ved at står fast om sig navn.

Mvh
Juul

Tilmeldt 21. Jun 09
Skrevet kl. 08:55

Juul:
men rolig nu, du har ikke +300 point, så din tid kommer også, hvor du bliver opfattet seriøst, men som nu Nej din mening siger ikke mig en SKID undkyld sproget

har man altså karmapoint for at opnå et heraki? Hvis det virkelig er tilfældet, så er det system mere usympatisk end jeg i første omgang regnede med.

Juul:
Hide and stand alone, eller kom ud med lidt mere seriøst omkring dit virke.

Behøver man at være på Amino for at promovere sig selv?

Juul:

Anonym jeg kan kun sige, du er luft, måske får jeg negative point, for denne udtaelse, men min opdragelse siger mig, er man mand eller kvinde, så viser men det ved at står fast om sig navn.

Så ens mening har altså kun betydning, hvis man har over 300 karmapoint (jo flere point, jo vigtigere er din mening)

Jeg er fristet til at tro, at min mening også kan være afhængig af mit navn. Hvorfor ikke?, hvis karmapoint giver ekstra vægt på meninger, gør navnet vel også.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Det er utroligt at man snakker om Karma point på et iværksætter site når der mange andre ting at tage sig til :)

Selv lægger jeg ikke mærke til dem, da jeg kun har øje for det folk skriver... og ikke en fiktiv rangorden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Så har man altså karmapoint for at opnå et heraki? Hvis det virkelig er tilfældet, så er det system mere usympatisk end jeg i første omgang regnede med.

Et hierarki for hvad??

Kamapoint fortæller mig om en person er ny eller “rutineret” bruger af Amino, om du kan få eller modtager point fra andre interesser ikke mig, men at du får point for at skrive et indlæg, det fortæller mig, at en person har været aktiv på Amino og derved også er interesseret i at støtte op omkring nye “iværksætter” og at personen ønsker at bruge konceptet.

At en person stadig vil vælge at være anonym efter +300 point, forstår jeg ikke og derved mister jeg interessen for den person.

Behøver man at være på Amino for at promovere sig selv?

Hvis dit syn på Amino er sådan, at man kun er her for a promoverer sig selv, så tror jeg du er meget forkert på den, da tiden der bruges her, ikke indhentes gennem bankkontoen.

De fleste der bruger Amino gør det for det vidensdelingskonceptet, som Amino er.

Du kan også bruge det til at hente en ordre hjem og det gør det da så meget mere interessant at bruge, i det du også har muligheden at se et firma blomstre op og det giver helt sikkert inspiration for andre, om at give den en ekstra skalle de næste uger. Ergo en win/win situation for andre bruger af Amino, nemlig at se andre have succes.

Så ens mening har altså kun betydning, hvis man har over 300 karmapoint (jo flere point, jo vigtigere er din mening)

Jeg er fristet til at tro, at min mening også kan være afhængig af mit navn. Hvorfor ikke?, hvis karmapoint giver ekstra vægt på meninger, gør navnet vel også.

Igen det med point, fortæller mig om en person er ny. Det er så let at oprette en profile skrive lidt og få point, for derefter at give negative point til andre, men har du +300 point, så fortæller det mig at personen har intentioner om at bruge Amino seriøst, så ja jeg ser altid på folk point og har personen +300 point og stadig er anomyn, så ønsker jeg ikke at bruge så meget tid omkring, hvad denne person fortæller. Ærligt talk fra min side, men sådan bruger jeg Amino.

Hvad dit navn er, interesser mig ikke, men hvis du giver mig et råd, ønsker jeg da at din faglighed ligger til grund for dit forslag.

Hvis der opstår et spørgsmål omkring noget bogføring, har jeg da mere tiltro til besvarelsen fra en revisor / regnskabs kyndig person, frem for en som lige har fået det fortal gennem telefon af sin revisor.

Kommunikation består af en afsender og mindst en modtager, men støj kan forhindre modtagelse for 100% korrekthed (kort fortalk), derfor kan der altid opstå misforståelse i en kommunikationstrøm.

For at blive ved din “mening” så betragter jeg Aminoer med +300 point og stadig anonyme som værende useriøse.

Mvh
Juul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40

Niels:

Det er utroligt at man snakker om Karma point på et iværksætter site når der mange andre ting at tage sig til :)

Selv lægger jeg ikke mærke til dem, da jeg kun har øje for det folk skriver... og ikke en fiktiv rangorden.

Jeg kan kun give dig ret, jeg kigger stort set ikke på det - Men det er da meget sjovt at man får nogle nye titler engang i mellem.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:11

Kontant:

Martin Thorborg:
Det er min klare opfattelse at mange er glade for at få det virtuelle skulderklap for et godt indlæg, som karmapoint er.

Og hvem bliver glade for den virtuelle øretæve et tilsyneladende dårlig indlæg giver?

Det er lidt min pointe. Jeg kigger normalt aldrig på de point jeg får, og kiggede egentligt også kun fordi denne tråd henviste til een. At det så viste sig at være mit indlæg der havde fået hele -21 point blev jeg lidt overrasket over.

Pointen er egentligt ikke om man får point eller ej. Jeg er 100% ligeglad med de point. De kan ikke byttes til rare kontanter (eller plus medlemskab), så de har ingen betydning.

Det der i min verden betyder noget, er respekt over for andre mennesker og man opførerer sig pænt.

Det har selvfølgelig også noget med mit eget (og min virksomheds) gode navn og rygte. Det ser ikke pænt ud hvis jeg pludselig fik minus en million.

Jeg bliver da lidt forarget over at nogen har gidet at tage sig tiden til at klikke på den ene stjerne, fordi de ikke synes om mig, min virksomhed eller mit produkt. De få gange jeg har brugt muligheden for at give een stjerne har det typisk været fordi en eller anden er blevet personlig og begyndt på diverse personangreb. Dette mener jeg ikke hører hjemme i et åbent forum hvor vi gerne skulle hjælpe hinanden.

Mit håb er at vi bliver bedre til at rose i stedet for at kritisere! Flere der giver 5 stjerner og færre der giver 1. Det kunne jo være at man kunne gøre en person glad og den person derfor ville få en bedre dag. 

Derfor vil jeg gerne rose Karsten (jeg har allerede givet dig 5 stjerner) - GODT GÅET Yes - for at skabe en god saglig debat som der bør være i et åbent forum.

Må i alle sammen have en fortsat dejlig dag...

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)