Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det korte af det lange er at det er nemt at være bagklog ;) Geeked

Og hvordan manden så vælger at stille sig frem, og hvordan det gavner ham, finder vi ud af når han har lavet siden shows!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

>Men synes bare stadig ikke at bare fordi han er ynkelig over han har tabt så mange mio. at han så skal udsættes i forskellige meider om at han er ynkelig, for det ville vi alle sammen sku have været!

Når man tager på promotion turné til alle de store medier med sin personlige lidelseshistorie, så må man også forvente at historien efterfølgende bliver debatteret offentligt. Det er jeg såmænd også overbevist om, at Finn sagtens kan klare. Har har trods alt levet som en offentlig kendt person i show business i mange år.

Jeg synes da også at debatten her på Amino om "sagen" har været yderst sober - ingen har anklaget ham for noget eller råbt grimme ting efter ham. Vi er blot nogle der dels kritiserer hans strategier som iværksætter og investor (nok mest det sidste) og dels synes at det virker uærligt og ynkeligt, når han forsøger at udstille sig selv som det uskyldige (Jydske) offer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det eneste FN i mine øjne har gjort galt er ikke at sikre sin formue for kollaps. Det burde alle som satser gøre.

Man kan så diskutere om hans værdier var pustet op. De er vel ikke mere pustet op end f.eks Microsoft og Facebook. At nogle vil tage sikkerhed i dem er vel deres eget problem. Han skulle have taget sin egen sikkerhed og sørget for at han altid havde noget at falde tilbage på.

Er det hans egen skyld? Det kan diskuteres. Der er sket nogle ting som har skabt krakket som han ikke selv var herre over. Han har taget udgangspunkt i en påstået værdi og har handlet ud fra den.

Jeg finder det dybt forkasteligt at i kalder ham tåbelig og grådig!!!! GRÅDIG? Mer vil ha mer..? Det er typisk jante. intet andet.
Pengene er da den eneste målestok for hvor godt en forretningsmand gør det.

Skal Usain Bolt stoppe med at slå verdensrekorder i 100 m løb fordi, nu er det vist nok. Eller skal han blive ved og ved, om det så koster ham hans krop? Det er det han lever for. Det er det han måles på. Selvfølgelig skal han da blive ved.

Der skal dog tages forbehold så at man kan rejse sig igen hvis man falder. Det er FN's største fejltagelse. MEN.... Han er på sin egen måde igang med at gøre skaden god. Sympatisk eller ej... Men for mig var manden usympatisk da han var komiker, da han var milliardær og også nu hvor han er fattig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg synes ikke det er forkert, at betegne det som grådighed, når man har 37 millioner på kontoen og udsigt til mindst 400 mere - og så alligevel vælger at gamble det hele på en meget risikabel måde for at få mere. Ja, banken (de fjolser) rådede ham til det - men han kunne som mange af os andre have valgt at sige nej. Hvorfor gjorde han det ikke? Han siger jo selv at han bestemt ikke er forretnings- eller finnansmand, men "bare" (omend en succesfuld) entertainer ... (hvilket jeg tror er rigtig nok).

Jeg synes det er grådigt, når man gearer en investering i udenlandske lån baseret på ikke omsættelige værdier. Han kunne som sagt sagtens have taget en 5-10 millioner af de 37 og investeret løs med. Det kan man komme langt for, hvis man er god til det - og hvis man så taber det overlever man også med de resterende 25 millioner. Det er grådigt, når man smidder hele lortet på RØD. Grådigt og dumt.

> Pengene er da den eneste målestok for hvor godt en forretningsmand gør det.

Bortset fra at han som sagt ikke ser sig selv som forretningsmand eller investor, så må man med ovenstående jo sige, at han som forretningsmand har gjort det rigtig skidt. Det hele er tabt - og lidt til. Det kan vel aldrig være målet for en forretningsmand - ikke engang en jydsk en af slagsen :)

> Skal Usain Bolt stoppe med at slå verdensrekorder i 100 m løb fordi, nu er det vist nok.

Nej - eller, det må han da selv om. Men i alle fald, bare fordi han er god til 100m løb betyder det jo ikke at han f.eks. er en stjerne til at synge opera. Og det er det Finn øjensynligt har gjort. Han er dygtig til at tjene penge som entertainer. Han siger selv han ikke er finansmand, men vælger alligevel at satse det hele på netop spekulationer.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt Geryzone som det er skrevet flere gange så burde han have sikret sig enten ved at arbejde med "sikre" investeringer eller ved at investerer gennem et (eller gerne mange) selskab(er) og kun risikere de værdier som nu engang er placeret der.

Jo jo, han var ikke selv herre over krakket, men det betyder overhovedet ikke at han ikke burde have sikret sig i mod det. Konjunkturerne vender (punktum) og man behøver ikke have nogen kandidat i samfundsøkonomi for at se det.

Greyzone:

Jeg finder det dybt forkasteligt at i kalder ham tåbelig og grådig!!!! GRÅDIG? Mer vil ha mer..? Det er typisk jante. intet andet.

Det har da intet med jante at gøre! Overhovedet. Man kan da i grunden meget dårligt kritisere en succesfuld forretningsmand (åbenbart også en knap så succesfuld) uden man får slynget jante i hovedet.

Lige meget hvordan man vender og drejer den, så kan det vel dårligt være andet en grådighed som driver værket når man har opnået en formue som sagtens kunne holde en i et liv i luksus resten af ens dage, kan man? Bemærk at jeg ikke siger at grådighed nødvendigvis er en dårlig ting, jeg har masser af respekt for adskillige hovedrige personer, men det kan vel ikke på nogen saglig måde benægtes at formuerne er bygget op omkring grådighed, kan det?

Greyzone:

Pengene er da den eneste målestok for hvor godt en forretningsmand gør det.

Så gik der alligevel marxistisk tankegang i den Stick out tongue, sådan en art; i et kapitalistisk samfund vil enhver ende med at være depersonificeret og kun være et udtryk for en produktivressource. Du er hvad du ejer agtig...

Jeg er dybt uenig med dig (og Marx for den sags skyld, det andet er simpelthen for trist)!! Målestokken for hvor godt forretningsmanden gør det er da så afgjort at finde i livskvalitet! Er man glad for sit arbejde, sit liv and all that jazz så har man vundet. Hvis man har en masse penge og så ellers hader det hele så har man tabt.

Greyzone:

Skal Usain Bolt stoppe med at slå verdensrekorder i 100 m løb fordi, nu er det vist nok. Eller skal han blive ved og ved, om det så koster ham hans krop? Det er det han lever for. Det er det han måles på. Selvfølgelig skal han da blive ved.

Tja, måden du fremstille ovenstående på, får det til at virke som om målet i sig selv er penge (hvorvidt den stakkels løber skal ødelægge sig selv vil jeg ikke lige stille mig til dommer over), jeg er da bestemt af den overbevisning at penge er et middel men det kan da aldrig i sig selv blive et mål.
Min løse overbevisning er at der er et hav af grunde til at folk opbygger gigant forretninger, f.eks. magt, indflydelse, gerne vil efterlade noget af sig selv til kommende generation, imperiebygning, skabertrang, etc. men jeg tror godt nok at det er meget meget sjældent forrekommende at folk knokler et helt liv bare for at få flere 0'ere på kontoen, uden anden ambition. Kan vi få et eksempel?

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:28

Er der nogen, der har tænkt over, at han IKKE gør det for at sælge billetter? Hvis jeg var komiker, og ville sælgte billetter, ville jeg nok ikke lige vælge strategien at græde åbent i en interview og generelt tale om, hvor stor nedtur, jeg har.

Hvor mange ville sidde og tænke: "Nej, hvor er han ked af det - jeg tror jeg vil ind og se hans komedie-show"? Det er da en ret dårlig branding og vareprøve.

Jeg vælger at tro på, at han gør det i offentligtheden, fordi han ved, at uanset hvad han foretager sig, så skriver de om ham. Og så kan han jo lige så godt fremlægge hele sin version af sandheden, og den er ikke sjov. Jeg tror ikke, at sladderbladenes journalster er særligt spændende at have i telefonen, når man er i sit livs krise.

Men jeg har så også besluttet mig for at tro det bedste om andre mennesker. Og ja - jeg ER en naiv jyde.  

Hej med dig :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:15

Tommy Krabbe:

Er der nogen, der har tænkt over, at han IKKE gør det for at sælge billetter? Hvis jeg var komiker, og ville sælgte billetter, ville jeg nok ikke lige vælge strategien at græde åbent i en interview og generelt tale om, hvor stor nedtur, jeg har.

Hej Tommy.

Man kan jo meget let få den tanke eftersom, hans nye show netop handler om nedturen.  Wink  Men jeg tror egentlig heller ikke, at det kun er for at promovere sit nye show. - Jeg er overbevist om at, det er en stor tilfredsstillelse for ham ustandselig at se sig selv i medierne. (Så længe der ikke bliver skrevet "grimme" ting)

Jyde eller ej, så kan man sagtens tro det bedste om andre mennesker samtidig med, at man stiller spørgsmålstegn ved ting de siger eller gør.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:06

Jamen, er det ikke også det, det kommer an på - at komme i medierne så ofte som muligt - og så positivt som muligt? Er det ikke det, alle iværksættere prøver på? Roser vi ikke folke i jante-tæskeren for at de nu er blevet nævnt i medierne og hjælper folk med at skrive pressemeddeleser, så de kan komme i medierne?

Jeg er egentligt ikke så optaget af FN-"sagen" - jeg deltager i denne tråd, fordi jeg er undersøgende i forhold til, hvad Amino går ud på.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg fulgt med i tråden på sidelinien og det er ret interessant at se de forskellige holdninger til manden (Altså Finn).

Min helt egen personlige holdning er også at jeg ikke gider at høre på ham gå og blive ved med at tude og sige at Stein Bakker har snydt ham.
Han er selv et fjols fordi han er hoppet med på den rutschebane - og ja, han faldt af og slog sig noget så gevaldigt, men det var altså ham selv det valgt at tage turen. Der er ikke nogen som har truet ham til det eller andet - han har selv valgt at satse pengene i muligheden for eventuelt at kunne få endnu flere. Den person som han burde være sur på burde være hans økonomiske rådgiver. Jeg går ud fra at han har sådan én, når han selv har så travlt med at fortælle hele verdenen at han intet aner om investeringer. Hvis ikke han har haft en rådgiver ind over, når han har gamblet med 300 millioner kroner, så er det udelukkende ham selv han kan være sur på.

MEN - det var min egen holdning.
En anden interessant ting er derimod "folkets" holdninger. Jeg er helt sikker på at Finn har fat i den tykke ende af torvet hvad angår PR mod hans målgruppe. Hans målgruppe er nemlig ikke den typisk Iværksætter (og derved Amino-bruger), men derimod Hr. og Fru. Jensen som sidder hjemme ved kakkelbordet med en kande kaffe imens de ser "Vild med Dans", "Talent 2009", eller lignende og blot sidder og venter på at lykken en eller anden dag smiler til dem og vælter en stor lottogevinst ned i skødet på dem - for SÅ kan de komme ud og leve livet. De ser Finn som offeret i denne sag - ingen tvivl om det. De har ingen indsigt eller forståelse for denne form for investeringer og hvad der helt konkret er gået galt. Og det er også dem som tidligere har set minimum et af hans shows fordi "han er jo sååå sjauw...". Så når de har set en forside på BT hvor der står at Stein Bakker er en svindler og Finn så efterfølgende går ud og siger "Stein har taget alle mine penge". Så forholder Hr. og Fru Jensen sig ikke til andet end at Stein har taget Finns penge og det er så synd for Finn, fordi han nu har mistet alt.

Så jeg er sikker på at han nok skal få solgt tonsvis af billetter til sit show. 

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:21

Og er han så ikke bare en dygtig iværksætter, der prøver at komme op på hesten igen efter en monster nedtur?

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)