For mig er Amino mange ting. Alt efter hvilken tråd eller emne man vælger at beskæftige sig med. Som Mikkel meget godt beskriver er cafeen her, bare et afslappet sted, hvor man kan tjatte om hvad som helst, som man også vil gøre med venner og bekendte over en øl. Jeg synes nu personligt, der er meget stor forskel på mediestunts. Jeg har endnu ikke læst nogen Aminoer, der ønsker at komme i medierne på grund af personlige tragedier.
|
Det at gå konkurs, det kan i min verden ske for selv den bedste. Jeg synes vi her i Danmark generelt er for hårde til at dømme folk som uduelige fjolser efter en konkurs. Selvfølgelig er der nogen der er uduelige fjolser, men da langtfra alle. De eneste personer der kan bringe mit pis i koger er dem der bevidst spekulere i at gå konkurs og derved med fuld overlæg påføre andre et tab.
Jeg har overhovdet ikke noget imod Find N. og kan egentlig godt forstå hvis han ikke er helt tilfreds med situationen. At han muligvis ikke fatter noget om investering er selvfølgelig en rigtig, rigtig dårlig undskyldning. For det første køber jeg den bare ikke for det andet må man jo så alliere sig med uvildig rådgivning - nej, det er ikke en bank.
De fleste ville selvfølgelig ikke beklage sig offentligt, men han skal jo bruge omtalen for at kunne sælge sit næste show. Presseluder - Ja bestemt, ynkelig - nææh. Et fremragende PR fremstød.
Jeg synes det er lidt strengt at kalde ham en "ynkelig rigmand". Nu er han jo for det første ikke rigmand længere, for det andet har min mor lært mig at man ikke skal sparke på dem der ligger ned. Han er da om nogen blevet rykket godt og grundigt rundt -- på god gammeldags maner er han da blevet taget hårdt bagi uden smørrelse. Hvis han ikke må beklage sig lidt nu, hvornår må man så beklage sig? Aldrig?
Det er da ærgerligt for ham, men han har spillet på rouletten og tabt. Set i bagklogskabens lys skulle han selvfølgelig have satset halvdelen på rød og stukket resten i lommen. I stedet for satsede han det hele på rød og tabte. Det var han muligvis ikke klar over, men det er så der man finder en uvildig rådgiver. En bank er ikke uvildig rådgiver, de prøver da konstant at sælge en deres eget lort.
Nu må han op på hesten og starte helt forfra. Det er der mange der har måtte før ham og han bliver ikke den sidste.
Held og lykke fremover iværksætter Find - jeg kan desværre ikke komme til dit show da det ikke lige er min humor.