Hvor er det dog synd for ham der Finn ... Jeg får i hvert fald en slem kvalme i disse dage, hvor vi i stort set alle medier skal hører om åhh hvor skide synd det er for milliardæren der mistede det hele (ikke et ord om de opgearede spekulationer i udenlandsk valuta ...). Ja, IT-factory var bedrag. Det er ikke hans skyld (det kan jeg i hvert fald ikke forestille mig). Det var Stein Bagger der var en bedrager og det sidder han nu i spjældet for. Og dermed var de mange millioner, som Finn troede han ejede ikke noget værd. Sur røv. Men det han mistede var en investering på 2,5 millioner. Ifølge egne udsagn havde han 37 på kontoen. Det burde være til at leve med ... Hvis altså IKKE at man lige har lavet disse sindssygt opgearede investeringer! Med 37 millioner på kontoen kunne han have levet et rigtig godt liv uden at lave mere - hvis det var det han ville. Men det ser meget ud til, at han blev grådig. Ikke engang udsigten til de 3-400 millioner som IT-Factory aktierne var værd var nok. Han ville have mere (ellers ville han vel bare have sagt nej til banken ...). Finn meldte ud, forud for det første af hans "hør hvor synd det er for mig" shows på radio og TV, at NU ville han fortælle den sande og fulde historie. Men hvad har vi så fået? Vi har fået en tudekiks, fra en mand der øjensynligt ikke endnu har erkendt, at det var en usund grad af grådighed, der har drevet ham til konkurs. Finn siger at han ikke var, og er, finansmand. Det tror jeg på. Det er jeg bestemt heller ikke. Men til forskel fra Finn sagde JEG nej til min bankrådgiver, da han for 2 år siden meget kraftigt anbefalede mig, at sætte de (lidt for mange) kontanter jeg havde stående i nogle af de der "obligationer" (som så ikke helt var det alligevel, såvidt jeg har forstået), som endte med at være næsten ingenting værd, da finanskrisen satte ind. Havde jeg gjort som min bankrådgiver anbefalede mig dengang havde jeg også måtte gå fra hus og hjem nu. Men jeg sagde nej, fordi jeg selv med mine meget begrænsede evner ud i det finansielle kunne gennemskue, at der var en risiko - og den ville jeg ikke løbe. Jeg ville have haft langt mere respekt for Finn, hvis han virkelig havde erkendt situationen - han blev grådig, og det er sgu fair nok. Shit happens. Men så skal man ikke komme og pive over det bagefter. Så må man (fand'me) tage det som en mand! Det mest klamme ved hele dette show er, at det helt tydeligt slet ikke handler om den "offentlige anger", som han ellers har meldt ud at det var - men blot en promotion turne for hans nye show. Og det mest pinlige er, at alle de store danske medier lægger åben mikrofon til dette reklameshow. Næste gang en politiker fortæller os, hvor vigtigt det er for demokratiet at vi har de store dagblade og public service TV brækker jeg mig fand'me! :) Den så absolut største tragedie er dog, at Finn nu er tvunget ud på landevejene, hvor han vil genere den danske befolkning med endnu et fladpandet show |
Han har alt for travlt med at kyde skylden over på alle andre. Hvilken idiot skriver under på at geare så meget op, også sider han og siger at det har han ikke forstand på. Tag dog hånd om dit ejet liv.
Manden skal holde sig til det han er god til. Ikke sagt at han skal tage på landevejen igen