Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 12 person

Hvor er det dog synd for ham der Finn ...
... Eller er det nu også lige det?

Jeg får i hvert fald en slem kvalme i disse dage, hvor vi i stort set alle medier skal hører om åhh hvor skide synd det er for milliardæren der mistede det hele (ikke et ord om de opgearede spekulationer i udenlandsk valuta ...).

Ja, IT-factory var bedrag. Det er ikke hans skyld (det kan jeg i hvert fald ikke forestille mig). Det var Stein Bagger der var en bedrager og det sidder han nu i spjældet for. Og dermed var de mange millioner, som Finn troede han ejede ikke noget værd. Sur røv. Men det han mistede var en investering på 2,5 millioner. Ifølge egne udsagn havde han 37 på kontoen. Det burde være til at leve med ... Hvis altså IKKE at man lige har lavet disse sindssygt opgearede investeringer!

Med 37 millioner på kontoen kunne han have levet et rigtig godt liv uden at lave mere - hvis det var det han ville. Men det ser meget ud til, at han blev grådig. Ikke engang udsigten til de 3-400 millioner som IT-Factory aktierne var værd var nok. Han ville have mere (ellers ville han vel bare have sagt nej til banken ...).

Finn meldte ud, forud for det første af hans "hør hvor synd det er for mig" shows på radio og TV, at NU ville han fortælle den sande og fulde historie. Men hvad har vi så fået?

Vi har fået en tudekiks, fra en mand der øjensynligt ikke endnu har erkendt, at det var en usund grad af grådighed, der har drevet ham til konkurs.

Finn siger at han ikke var, og er, finansmand. Det tror jeg på. Det er jeg bestemt heller ikke. Men til forskel fra Finn sagde JEG nej til min bankrådgiver, da han for 2 år siden meget kraftigt anbefalede mig, at sætte de (lidt for mange) kontanter jeg havde stående i nogle af de der "obligationer" (som så ikke helt var det alligevel, såvidt jeg har forstået), som endte med at være næsten ingenting værd, da finanskrisen satte ind.

Havde jeg gjort som min bankrådgiver anbefalede mig dengang havde jeg også måtte gå fra hus og hjem nu. Men jeg sagde nej, fordi jeg selv med mine meget begrænsede evner ud i det finansielle kunne gennemskue, at der var en risiko - og den ville jeg ikke løbe.

Jeg ville have haft langt mere respekt for Finn, hvis han virkelig havde erkendt situationen - han blev grådig, og det er sgu fair nok. Shit happens. Men så skal man ikke komme og pive over det bagefter. Så må man (fand'me) tage det som en mand!

Det mest klamme ved hele dette show er, at det helt tydeligt slet ikke handler om den "offentlige anger", som han ellers har meldt ud at det var - men blot en promotion turne for hans nye show.

Og det mest pinlige er, at alle de store danske medier lægger åben mikrofon til dette reklameshow. Næste gang en politiker fortæller os, hvor vigtigt det er for demokratiet at vi har de store dagblade og public service TV brækker jeg mig fand'me! :)

Den så absolut største tragedie er dog, at Finn nu er tvunget ud på landevejene, hvor han vil genere den danske befolkning med endnu et fladpandet show Geeked

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Han har alt for travlt med at kyde skylden over på alle andre. Hvilken idiot skriver under på at geare så meget op, også sider han og siger at det har han ikke forstand på. Tag dog hånd om dit ejet liv.

Manden skal holde sig til det han er god til. Ikke sagt at han skal tage på landevejen igenStick out tongue

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Finn N er i gang med at promovere billetsalget for hans nye show, som har premiere i næste måned.
Hvis jeg var hans presserådgiver, ville jeg også vælge at spille på forbindelsen til Stein B, som alle jo hader.

Hvis man er blevet snydt af én, som alle hader, er man automatisk god.

Finn skal nok tjene fint på sit nye show - jeg har ikke ondt af ham, men jeg respekterer ham for det flotte pressearbejde, han gør i disse dage.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu er jeg, som det sikkert fremgår af mit indlæg, ikke lige i målgruppen for Finn's underholding - for nu at sige det mildt :)
Og det er da muligt at hans presestrategi virker hos målgruppen, men personligt synes jeg at han har sat alt for meget fokus på "ynk" og "at vi skal have ondt af ham".

Midt i en finanskrise, hvor mange har det hårdt (måske endda hans målgruppe), tror jeg det er de færreste der har medlidenhed med en SÅ velhavende mand, som han jo var, der gambler det hele op.

Jeg giver dig ret, Hans, i at koblingen til Stein måske ville virke - men den er bare ikke rigtig kommet så stærkt frem i hans pressearbejde. Jeg tror han var kommet længere ved at være mere udfarende (jeg er sur på Stein!) frem for ynkelig (åhh, hvor er det synd for mig).

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg synes, at det er hårde ord til en iværksætter, der har haft succes, prøvet at tjene endnu mere, blev snydt og ramt af finanskrise og har længe været på selvmordets rand. Jeg forstår slet ikke, hvad denne "debat" skal til for? Troede, at man her opmundrede andre til succes og ikke trådte på folk, der i den grad ligger ned. Uanset om han har skyld eller ej, så har han prøvet, og det gik galt.

Hvis I kunne have tid til at høre lidt mere om det, så kan jeg anbefale Cafe Hack fra i søndags. http://podcast.dr.dk/p4/rssfeed/hack.xml

Jeg kunne aldrig finde på at købe en billet for et show, men jeg har respekt for folk, der prøver at komme tilbage på hesten. Var I der til at kritisere hans spekulationer, da de skete? Var det ikke bedre at beundre, at manden ikke hænger og dingler i et træ nu og rent faktisk prøver at få gang i sin virksomhed igen? Er de ikke det, Amino handler om, eller skal vi til at svine andre til?

Hej med dig :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Uanset at jeg ikke synes om hans underholding, så har jeg da masser af respekt for hans success som iværksætter. Hvis man kan tjene 37 millioner i underholdningsbranchen, så er det da skide flot. Al respekt for det!

Det jeg ikke har så meget til overs for er hele den opgearede og ekstremt grådige tilgang til investeringsmarkedet der havde udviklet sig i årene forud for finanskrisen. Det er jo lige præcis den ødelæggende grådighed, der har skadet hele verden så meget. Og endnu mindre har jeg respekt for de folk, der valgte at løbe risikoen og så trak en nitte.

Jeg synes helt Finn overser, at han - med sin villighed til grådighed (forført eller ej), var en vigtig brik i hele det her spil, som i toppen af "pyramiderne" drev svindlere som gjorde det muligt for Stein Bagger og de udenlandske modstykker at gøre det det gjorde. Uden hæglere er der ingen tyve.

Og så bliver jeg irreteret over, at høre Finn påstå at NU vil han lægge alle kortene på bordet og offentligt erkende hvad der virkelig skete. Og hvad får vi så? Ingenting. Han lagde da intet på bordet. Han skød skylden fra sig i stedet for at tage det som en mand - som en rigtig iværksætter, og erkende de fejl han har lavet. Fejl er sgu fair nok - men det er tåbeligt ikke at ville indrømme dem, for så kan man jo aldrig forbedre sig.

Så omend jeg skam godt kan have respekt for den iværksætter han var, så må jeg sige, at den iværksætter han udviklede sig til står som et skræmmeeksempel på hvordan man i hvert fald ikke skal gøre.

Og jo, også forud for finanskrisen kritiserede jeg dem, der mente at vejen frem var at belåne alting tilk op over skårstenen, og så investere i super opgearede aktier - i udenlandsk valuta. Så jeg synes jeg har optjent retten til at spille bagklog nu :) 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår hvad du skriver, Mikkel, men jeg synes sådan set Finn har ret i lidt af dét han siger. Han er blevet ramt dobbelt så hårdt som andre og han ved ikke noget om finanser. Den del er nok rigtig, tror jeg.

Når vi taler om risiko, er det vel de færeste der forventer at alt forsvinder øjeblikkeligt. Havde Finn kun mistet 95% var han stadig en rig mand. Hans forklaring om, at at der ligger en forventning til ham i at investere pengene, i modsætning til at putte på bankbogen, forstår jeg også. Dog er det vel naturligt at spørge om han aldrig har hørt om risikospredning - har hans rådgivere ikke foreslået det? Har de virkelig ikke?

Nej, hvad jeg virkelig ikke kan snuppe er hans selviscenesættende selvudslettende offer-snak. "Jeg er jo kun en lille Vestjyde der intet ved om økonomi", "Asgar Jensby præsenterede nogle store flotte tal ... puuha...", "I LIDL kan man få 3 liter mælk for 8 kroner", "Hvor jeg kommer fra vil vi kalde Stein Bagger for en skidt fyr ...  og det er meget alvorligt", "En Fiat Panda er den billigste bil man kan lease men det er ikke en Mercedes SL". Han sidder og spiller offerrolle som et barn mens han forsøger at være morsom.

JEG KAN IKKE SNUPPE DET!!!

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:07

Jesper, såvidt jeg har kunne forstå på det han har fortalt, så ser det nogenlunde således ud:

1) Han starter med de der 35-40 millioner på kontoen - penge han har tjent som succesfuld iværksætter indenfor underholdingsbranchen. Super!

2) Herefter investerer han 2,5 millioner i JMO Invest og kommer dermed til at eje en del af IT-Factory

3) Hans aktier bliver så pludseligt vurderet til at være rigtig meget værd - såvidt jeg forstår 3-400 millioner kroner. Banken mente vist endnda, at de nok var det dobbelte værd. Det er jo helt vildt. Men, men, men - såvidt jeg kan forstå kune de ikke indløses på det tidspunkt. Det var ikke aktier der frit kunne handles af ham. Så, de stod relt set der, som en potentiel værdi.

4) Banken kommer så med den "fantastiske" ide, at Finn skal låne en masse penge med sikkerhed i hans aktier og så investere i noterede aktier. Jeg har ikke hørt hvad det samlede lånebeløb endte op i. Såvidt jeg har hørt blev der også viklet nogle Sweizer Franc ind i det. Jeg tror simpelt hen ikke på, at Finn ikke godt vidste, at der ville være en risiko ved den slags. Og jeg er overbevist om at baken må have fortalt ham det (ellers var de nok også erstatningspligtige ...)

5) Så kommer finanskrisen i slutningen af efteråret 2008. Allerede der må både Finn og banken være blevet nervøse. Hvad de gør der har jeg ikke hørt noget om. Men noget burde der være sket - hvis man køre med en højtgearet investering og der er udsigt til krise. Men jeg ved det som sagt ikke

6) Så sker der det med Stein Bagger 1. december og hele IT-factory bryder sammen. Det var bedrag og Finn's aktier viser sig ikke at være noget værd. De 2,5 millioner var tabt. Sur røv. Men med 37 millioner på kontoen ville han nok have overlevet det. Der ville stadig være 35 tilbage.

7) Hvis Finn havde været tilfreds med de 37 millioner - og den option der lå i de aktier han havde i JMI, så havde han i dag stadig haft masser af penge - men naturligvis ikke de 3-400 millioner han han (og mange andre) troede hans aktier var værd. Så ikke længere halv-milliardær - men dog stadig multimillionær. Han kunne endda sagtens have taget en 5-10 millioner af formuen og investeret dem i nogle andre småvirksomheder (man kan få en del for 5-10 millioner!)  - eller leget med dem i aktier hvis han ville. Der ville stadig have været over 20 millioner tilbage.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvem fanden gider også blive ved at høre på det tuderi Ick!  Er man villig til at tage den risiko at sætte alt på spil for at få mere, må man også selv tage ansvaret for det, når det går galt.

For et par år siden, da han sad i selv samme programmer og fortalte om hans gode indvesteringer lød det som om, det var hans egen fortjeneste. Nu er det pludselig ikke længere hans skyld - Det er da ynkeligt!

Jeg kan virkelig ikke respektere sådan en mand.

I forbindelse med et tidligere job, har jeg mødt ham et par gange. Sleep  Og hans opførsel undre mig ikke.

Læg lige mærke til de mange iværksættere, der her på Amino fortæller om konkurs, betalingssatandsning eller andre problemer med deres virksomhed og sjældendt giver de krisen eller andre skylden. Dét har jeg respekt for.

Mange hilsner Miriam

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:26

Problemet er ikke kun med Hr. Finn men med de fleste der taber penge - lynhurtigt er det bankens skyld, og de selv vidste intet Crying.

Selvfølgelig er der tilfælde af rigtig dårlig rådgivning, men tag dog selv ansvar og erkend samtidig din egen grådighed.

mvh

jesper

www.sliknet.dk

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)