Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja se, nu hvor det er gået galt for ham, og han har brændt fingerne, så flyver det rundt med anklager om at han er ynkelig og han skulle have tænkt sig om osv. Men hvis jeg havde muligheden for at tjene et par 100 mio, når jeg i forvejen havde "tjent" 200 mio. på det så ville jeg fanme også skrive under.

Hvis hele IT factory sagen ikke havde været en svindel sag, så tror jeg folk havde sagt "godt gået" til ham, istedet for!

Fuck jante! ;)

Et lille dejlig aften indlæg fra mig!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:43

Jeg er stort set enig med det forløb du beskriver, Mikkel. 

Pointen er, at værdien af ITF aktierne ligger til sikkerhed for hans andre aktieinvesteringer. Fair at kalde den del for 'spekulation og grådighed'. Havde han ikke sat aktier som sikkerhed for noget gearing ville han naturligvis aldrig kunne komme i minus. 

Så derfor er vi også enige i:

Mikkel deMib Svendsen:
7) Hvis Finn havde været tilfreds med de 37 millioner - og den option der lå i de aktier han havde i JMI, så havde han i dag stadig haft masser af penge - men naturligvis ikke de 3-400 millioner han han (og mange andre) troede hans aktier var værd. Så ikke længere halv-milliardær - men dog stadig multimillionær. Han kunne endda sagtens have taget en 5-10 millioner af formuen og investeret dem i nogle andre småvirksomheder (man kan få en del for 5-10 millioner!)  - eller leget med dem i aktier hvis han ville. Der ville stadig have været over 20 millioner tilbage.

Men hvis ikke ITF var svindel og aktiemarkedet faldt ville han formentlig stadig have nogle penge. Men jeg fatter heller ikke hvorfor han ikke har taget 5-10 millioner ud eller i øvrigt lavet en konstruktion der sikrer ham mod personlig hæftelse. Danske Bank kunne holde ham insolvent resten af livet, hvis de ville, men de har så indgået en aftale om at sende ham tilbage på turne.

Jeg har lige hørt lidt fra Café Hack. Det er præcis det samme som han sagde i TV2 News interview. Det er et indstuderet show der skal skabe sympati med de samme insinuationer...

Finn: Jeg gav mine penge til Formuepleje ... livrem og seler ... det tager I jer af.

Finn: De første 3 måneder ... nu siger jeg det Jydsk, ikke?   [kunst pause] der hang jeg med næbbet.

Finn: Jeg har egentlig svært ved at se jeg har så meget skyld i det her ... egentlig ... min brøde skulle så være jeg lægger mine penge over i en bank og det mener jeg faktisk er ret udbredt [vent på latter der ikke kom]

Titanic referencer.

ARGGGG STOP FINN STOP!!!!

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:45

Hej Nicolai

Hvis jeg havde tjent et par hundrede mill, havde jeg "sikret" 10 eller 20 , og gamblet for restenBig Smile

for mer vil ha mer....

men det er ikke hvad det handler om

det handler om at tage ansvar for hvad man har gjort uden at klynke.

mvh

jesper

www.sliknet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:54

Nicolai Christensen:

Men hvis jeg havde muligheden for at tjene et par 100 mio, når jeg i forvejen havde "tjent" 200 mio. på det så ville jeg fanme også skrive under.

Men pointen er jo, at han IKKE havde tjent 100 millioner - "kun" 37. Han stillede så nogle aktier, som andre MENTE var mange penge værd, som sikkerhed for et lån og gearede så investeringer på forskellig måde. Dette var dybt spekulativt, risikabelt og øjensynligt med hele sin personlige formue som sikkerhed. Det er sgu da dumt :)

At krtisere folk for at ynke over tab på spekulative forretninger har altså intet med Janteloven at gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Nu er Fin jo en god historie.

Og tror så også at man lige skal tage det hele med et grand salt...for det er jo klart en promosion, af hans nye sjov.

Og selvfølgelig vil han køre på de vestjyske dyder, er han jo kendt for, selvom han bor i Sorø......og har gjort det et stykke tid.

Og nu er der ingen som der ved, Hvor meget han har mistet, eller om han har mistet alt.....eller om det hele er mere eller mindre et spil for galleriet.

Men kan ærligt ikke se hvorfor at der er nogle som har ondt i røven, over at han får så meget opmærksomhed.....

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:56

Kenneth:

Men kan ærligt ikke se hvorfor at der er nogle som har ondt i røven, over at han får så meget opmærksomhed.....

Jeg kan ikke se, at der er nogle i denne tråd der har kritiseret at han får opmærksomhed - det er det han får opmærksomhed på, det han lover og det han leverer og så hele hans selvmedlidenhed, nogle af os synes er lidt kvalmende :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

Synes nu mere at det er medierne som fokucere på det. Og han er jo ikke dum, så han spiller jo med på den for at sælge sit show gratis.....

Jeg fornemmer nu at når man opretter en tråd som denne, er et typisk tegn på det.

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
nogle af os synes er lidt kvalmend

Det er ikke bare lidt kvalmende, det direkte patetisk og total sell out.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår stadig ikke, hvad formålet med "debatten" er. Skulle det det hjælpe nogle iværksættere på vej, at kritisere en mand, der har mistet alt - uanset om det er hans egen skyld? Det er da klart, at han bruger sin situation til at tjene penge igen - er det ikke det, man opfordrer folk og rådgiver folk til herinde? Man skal jo skille sig ud og bruge sit unikke brand - nogle ændrer endda navn for at gøre det...

Det er sådan en type diskussion, jeg ville forvente at finde på Facebook eller Ekstrabladets "Nationen".

Jeg har selvføgelig selv valgt at læse teksten, men jeg bryder ind, fordi jeg har en meget opblomstrende glæde og begejstring for Amino, men nu tænker jeg på, om det er mig, der har misforstået noget - kan man ligefrem finde nydelse i andres ulykke?

Hej med dig :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:31

Tommy Krabbe:
Jeg forstår stadig ikke, hvad formålet med "debatten" er. Skulle det det hjælpe nogle iværksættere på vej, at kritisere en mand, der har mistet alt - uanset om det er hans egen skyld?

Jeg synes du skyder lidt forbi med din kritik. Tråden er startet  under rubrikken Cafe, som jo netop giver mulighed for at debattere alt andet end iværksætteri

Det er meget naturligt at hvad der rører sig i medierne også vil være genstand for opmærksomhed på Amino. Om indgangsvinklen så er FN's piven over hans fejlslagne investering eller god medieanvendelse forud for kommende shows gør vel ikke tråden uinteressant set med iværksætter øjne. Vi står alle på et tidspunkt, hvor vi skal overveje hvor mange ressourcer vi selv vil risikere i et projekt eller måske værre, at vi vil have andre til at risikere deres penge i vores egne projekter.

Jeg vil give Miriam ret. Der er har været mange triste skæbner på Amino. Kendetegnet for disse har været åbenhed og en holdning om at komme op på hesten igen. Det kan jeg have respekt for - piveri nej!

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)