Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ynkelig rigmand

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy, denne del af Amino kaldes "Cafe" og det er netop et sted hvor der small-talkes om forskellige ting som vi nu hver især synes er værd at snakke om. Jeg ser det meget som en almindelig cafe - eller bar, hvor vi som medlemmer - som bekendte, kan vende løst og fast som vi synes er interessant. Der vil naturligvis være mange tråde her, som ikke alle kan bruge til så meget - hvilken er meget lig mange af de bardiske jeg har siddet ved gennem tiden :)

Iøvrigt synes jeg da bestemt at hele Finn-historien er interessant - både fra en iværksætter vinkel, PR vinkel, investerings vinkel og mange andre vinkler.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:40

Ok, tak for det, Mikkel. Min indgangsvinkel til debatterne er forsiden, og det er ikke så tydeligt, hvilken man ryger ind i. Og når jeg har læst, så får jeg en stor lyst til at svare - også når mit pis bliver sat lidt i kog, men det er jo også meget sundt :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

Hej Aminoer.

Jeg synes denne debat er forkastelig, og jeg synes den siger mere om Mikkel, end om Finn.
Jeg havde faktisk besluttet mig for ikke at nedlade mig til at kommentere indlægget, men jeg kunne alligevel ikke lade være.

Det er så dejlig nemt at sparke til andre, når de ligger ned. Mikkel, du kritiserer Finn for at udnytte medierne til at promovere et nyt show, og beskriver det som kvalmende. Jeg kender dig ikke nogen, der er bedre til at ophøje sig selv, og være mere selv-retfærdig, end dig - og det er mindst lige så kvalmende. Det er efterhånden helt forfærdeligt, at læse det ene negative indlæg efter det andet fra dig. Du må bære rundt på en masse had, som tilsyneladende skal læsses af på andre.

Du har så utroligt travlt med at fremhæve dig selv, og alt det du kan og har opnået. Prøv at gemme det lidt til side, og fokuser i stedet på at besvare folks indlæg på en positiv og givende måde, frem for at vende alting til situationer, hvor du kan gøre dig selv til midtpunkt. Jeg tror du forretningsmæssigt kunne få en masse ud af, at fremstå mere sympatisk. Men det kræver selvfølgelig en langt større indsats, end at vende alting til det negative.

Da jeg første gang læste om dig, tænkte jeg, at her var en person, der var værd at læse om. Du har styr på det tekniske omkring SEO, og du forstod at gøre dig bemærket i medierne. Men efterhånden som jeg har læst utallige indlæg fra dig, må jeg erkende, at jeg finder dig mere og mere frastødende. Jeg er overrasket over, at folk gider høre på dig. Der må være nogle dygtige forretningsfolk der vælger at holde din arrogance ud, og fokuserer på dine tekniske færdigheder.

Her til sidst vil jeg også gerne kritisere moderatorerne på Amino for ikke at slette Finns navn. De har så utroligt travlt med at censurerer indlæg med navne på andre personer og firmaer, som - langt mere retfærdigt - bliver beskrevet i sager hvor de har handlet mindre moralsk. Denne censur gælder åbenbart ikke personer, som har gjort sig kendt i diverse fora og medier.

Til Jer der turde støtte Finn: Flot! Jeg har respekt for folk der tør sige deres meninger, selv om mængden er imod Jer. I kan se Jer selv i spejlet med god samvittighed :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:53

Tommy Krabbe:
Jeg forstår stadig ikke, hvad formålet med "debatten" er. Skulle det det hjælpe nogle iværksættere på vej, at kritisere en mand, der har mistet alt - uanset om det er hans egen skyld? Det er da klart, at han bruger sin situation til at tjene penge igen - er det ikke det, man opfordrer folk og rådgiver folk til herinde? Man skal jo skille sig ud og bruge sit unikke brand - nogle ændrer endda navn for at gøre det...

Det er sådan en type diskussion, jeg ville forvente at finde på Facebook eller Ekstrabladets "Nationen".

Jeg har selvføgelig selv valgt at læse teksten, men jeg bryder ind, fordi jeg har en meget opblomstrende glæde og begejstring for Amino, men nu tænker jeg på, om det er mig, der har misforstået noget - kan man ligefrem finde nydelse i andres ulykke?

Nu synes jeg du smører lige lovlig tykt på. Hvad skulle formålet være med at diskutere noget som helst, med mindre det er et konkret spørgsmål. På Amino har vi også diskuteret Stein Bagger og Morten Lund. Sidstnævnte fik så vidt jeg husker ret meget sympati, men han tog også sin konkurs på en anden måde.

Din vurdering af, at vi finder nydelse i andres ulykke og typen af diskussion hører hjemme på Nationen synes jeg er helt hen i vejret. Det passer simpelthen ikke og jeg synes det er meget puritanske krav du stiller.

Men selv hvis du havde ret, så er det alligevel min holdning at man naturligvis må gøre sig morsom på Find Nørbygaards bekostning. Eller måtte vi kun grine af manden dengang han havde en halv milliard? Han har selv valgt livet i mediernes søgelys.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sprogoe:
Jeg synes denne debat er forkastelig, og jeg synes den siger mere om Mikkel, end om Finn.

Jeg har en torn i øjet på Mikkel.

Derfor har jeg oprettet en profil.

Mit indlæg handler kun om personlig kritik af Mikkel og er anonymt.

Jeg har intet positivt at skrive om Finn.

Mikkel skal censureres af Amino moderator.

Til Jer der var uenige med Mikkel: Flot! I har den moralske høje hest.

Jeg fik rodet lidt rundt i citaterne, tror jeg, men kan du ikke forklare mig hvad der er et passende format at diskutere Finn Nørbygaards personlige konkurs i? 

Og skal du se hans nye show?

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:09

Tommy Krabbe:

Jeg har selvføgelig selv valgt at læse teksten, men jeg bryder ind, fordi jeg har en meget opblomstrende glæde og begejstring for Amino, men nu tænker jeg på, om det er mig, der har misforstået noget - kan man ligefrem finde nydelse i andres ulykke?

Jeg synes bestemt ikke det lyder som om, at nogen her i denne tråd finder nydelse i andres ulykke. Hvad får dig til at sige det Tommy?

I starten har vi vel alle haft ondt af manden, men når han fremture i sin selvmedlidenhed, bliver man altså en lille smule træt i låget af at høre på beklagelser og undskyldninger. Det er bestemt ikke en voksen mand værdigt.

Det har intet som helst at gøre med hans situation, som kunne have ramt mange andre. Det har noget at gøre med den måde, han vælger at takle situationen på.

Når man vælger at stå offentligt frem, vælger man også risikoen for kritik. Eller rækker hans naivitet sig så langt, at han virkelig tror, han udelukkende scorer medlidenhed på dette - Næppe. Han er ikke så dum, som han i øjeblikket gerne vil fremstille sig. Men han mener vel, at det er værd at tage med.

Ligesom FN har ret til at stille sig frem og fortælle om sin barnlige uskyld, har andre vel også ret til at mene, at manden gør sig selv til grin. Han er vel ikke mere fredet end Anni, Erik og alle de andre kendisser, som vi ikke forstår ;-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:12

Tommy Krabbe:

Jeg synes bestemt ikke det lyder som om, at nogen her i denne tråd finder nydelse i andres ulykke. Hvad får dig til at sige det Tommy?

I starten har vi vel alle haft ondt af manden, men når han fremture i sin selvmedlidenhed, bliver man altså en lille smule træt i låget af at høre på beklagelser og undskyldninger. Det er bestemt ikke en voksen mand værdigt.

Det har intet som helst at gøre med hans situation, som kunne have ramt mange andre. Det har noget at gøre med den måde, han vælger at takle situationen på.

Når man vælger at stå offentligt frem, vælger man også risikoen for kritik. Eller rækker hans naivitet sig så langt, at han virkelig tror, han udelukkende scorer medlidenhed på dette - Næppe. Han er ikke så dum, som han i øjeblikket gerne vil fremstille sig. Men han mener vel, at det er værd at tage med.

Ligesom FN har ret til at stille sig frem og fortælle om sin barnlige uskyld, har andre vel også ret til at mene, at manden gør sig selv til grin. Han er vel ikke mere fredet end Anni, Erik og alle de andre kendisser, som vi ikke forstår ;-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Tommy Krabbe:

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:40

Sådan får man mange karma point....

Ej, ved ikke rigtig om mine computere er mærkelige her til aften eller om det er Amino - Det er ihvert fald ikke min skyld ;-)

Godnat, og sov godt! :-o

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjovt det er oppe. Jeg sad netop i toget i dag og fik små-kvalme over det massive tuderi der har været. Medierne fokuserer selvfølgelig på Stein, men det sjove er jo at det slet ikke var Stein der reelt ødelagde det. Det var de lånte penge han investerede, og så mistede han sikkerheden for lånet, da hans aktier ikke var noget værd mere. Det var en voldsom risiko han løb, og så tabte han. Surt show, men sådan er det når man leger med ilden. Så kan det være at banken også har en lille finger med i spillet, men det er ham der i sidste ende sætter sin underskrift og hvis han ikke aner noget om finans og økonomi, er det en smule dumt at skrive under på noget med så ekstrem høj risiko.

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)