Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain contra vituemart..

Side 23 ud af 24 (234 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
gweb:

Jeg kiggede lige på redpitt.com (så nu kommer der lige noget OT): Mikkel, er det med vilje i har dublicate content på fx redpitt.com/koeb.html og redpitt.com/koeb/ og links til begge fra hjemmesiden?

Det synes jeg ærligt talt ikke klær debatten. Jeg synes det er off topic og ingenlunde har noget at gøre med OS/CS.
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:33

Netop derfor jeg skrev "OT", det var et hint til mikkel om at der var noget han kunne kigge på.

Derudover er debatten omkring os/cs også et stykke fra hvor trådstarter startede debatten. Så jeg kan ikke se hvor mit lille uskyldige indlæg kan ødelægge noget som helst (måske nu hvor du har startet en debat omkring det).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:40

Grosen Friis | OP.dk:

/Grosen Friis

Ja men det kræver lige præcis en hulens masse sammenligninger og der vil alligevel være nogle der falder ud som jeg skriver så derfor skal de jo alligevel tjekkes manuelt og spørgsmålet er om man kan lave det hele meget hurtigere end et par minutter per url alt i alt hvis man vi kontrollere det hele.

Derudover så er der jo også den type flytninger hvor det er mere end blot url til sef url men strukturelt og indholdsmæssigt også er opdateringer - de vil generere endnu flere udfaldne.

Men årsagen til at i har brugt tid på at udvikle softwaren er vel også fordi der netop er et marked for den slags Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:58

Lad mig lige slå to ting fast:

1) Grosens system virker faktisk! Og det gør, at den tidsbregning på 500 timer for 10k URL'er er helt ude i skoven - like it or not.

2) Uanset om du bevæger dig til eller fra et open eller closed source site til et andet kan du få redirect udfordringen når du skal flytte. Så jeg kan slet ikke se hvorfor dette skulle være et særligt argument FOR open source.

Off topic spørgsmål i denne debat gider jeg ikke svare på :)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:02

Ronnikc:
Ja men det kræver lige præcis en hulens masse sammenligninger og der vil alligevel være nogle der falder ud som jeg skriver så derfor skal de jo alligevel tjekkes manuelt og spørgsmålet er om man kan lave det hele meget hurtigere end et par minutter per url alt i alt hvis man vi kontrollere det hele.

Hvis du insisterer på at kontrollere det hele manuelt for at være 100% sikker, ja så tager det naturligvis meget lang tid, hvis websitet er stort.

Men hvis du tager et repræsentativt udsnit af URL'erne  og kontrollerer at de redirecter korrekt, så kan du også med stor sandsynlighed regne med, at kvaliteten af de øvrige redirects er meget høj

Ronnikc:
Derudover så er der jo også den type flytninger hvor det er mere end blot url til sef url men strukturelt og indholdsmæssigt også er opdateringer - de vil generere endnu flere udfaldne.
.

Det sker en sjælden gang, at det er nødvendigt at kundetilpasse et plugin til vores løsning, så vi kan lede efter eller ignorere helt specielle dele af indholdet på det gamle eller nye website, på den måde kan vi basere de automatiske redirects på så godt et datagrundlad som muligt.

Husk at jeg taler om situationer, hvor vi ikke har anden adgang til det gamle og det nye website, end at vi kan crawle al HTML'en med vores spider, på samme måde som søgemaskinerne gør.

Hvis man derimod har en leverandør der husker at registrere hvor data flyttes fra og til, så kan kvaliteten af redirects blive endnu højere, og så er udfald i forbindelse med strukturelt og indholdsmæssige opdateringer næsten lig nul. Eksempelvis blev 95% af indholdet på min-mave.dk flyttet på denne måde, fordi redpitt.com sørgede for at registrere de gamle og de nye URL'er helt fra en starten af.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:04

Ronnikc:
en årsagen til at i har brugt tid på at udvikle softwaren er vel også fordi der netop er et marked for den slags Wink

Yep ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:50

Mikkel deMib Svendsen:

2) Uanset om du bevæger dig til eller fra et open eller closed source site til et andet kan du få redirect udfordringen når du skal flytte. Så jeg kan slet ikke se hvorfor dette skulle være et særligt argument FOR open source.

Det var skam heller ikke et argument for open source - Det var en konstatering af at det blot var en ud af en række omkostninger ved at skifte platform som ikke nødvendigvis indregnes i et månedligt abn. og disse samlede omkostninger ved at platformsskifte er noget man bør indtænke inden man tager sin beslutning som kommende ekøbmand :)

Jeg tror faktisk som sådan ikke rigtigt at denne debat har handlet om fordele ved Open Source men nok snarer om at prøve at pille nogle af de dæmoniseringer fra hinanden som blev stillet op imod Open Source baserede løsninger Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:04

Jeg synes bestemt også det er en god ide, at vælge et system, hvor det er muligt at eksportere alle data i et struktureret format - den dag man ønsker at flytte til et andet system. Det gælder lige meget hvilken platform man starter på.

For pointen er, at man efter min mening ikke kan og bør tænke 10 år frem indenfor ehandel - det er forbundet med alt for meget gætteri. Som en ligning med 100 ubekendte.

Jeg oplever fotest at det at tænke alt for langt ud i fremtiden forhindre folk i at komme videre - frem for at hjælpe dem. For hvis man forsøger at sikre sig i alt for lang tid frem, så bliver omkostningerne - og hele ens projekt, lige pludselig ekstremt kompliceret og dyrt, og så er der mange som slet ikke kommer videre... kommer igang.

Jeg synes jeg har bedre erfaring med dem der tager nogle få skridt ad gangen - muligvis med en længeresigtet teoretisk strategi, men i små og overskuelige praktiske skridt.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:51

Jamen vi kan da hurtigt blive enige om at det kan være svært at planlægge alt ud i fremtiden - netop derfor jeg synes det er en god idé at holde mulighederne åbne.

Men nu var pointen vel også snarer, som jeg ser det, at nogen forsøgte at skyde Open Source i skoene at det var dårligt for ekøbmænd og magen til vås skal man vel noget længere ud på landet med.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 01:47

Siden sidst har jeg haft lejlighed til at teste nogle af de systemmer som jeg kendte i forvejen, samt nogle af dem som jeg fik anbefalet her i tråden.

Og må tilstå at de ikke alle er sådan lige til at gå til, og et at dem er bla magento som jeg for at sige det på godt gammel dansk ikke fatter meget af, syntes admin dele er underligt bygget op og uoverskueligt, og tror aldrig jeg ville få sat mig ind i hvordan det virker, simpelthen fordi det ikke tiltaler mig. Og i forhold til det som det blev gjort til både i denne tråd og adskillige andre, syntes jeg personligt ikke at det har de kvaliteter som der bliver gjort udtryk for. Men som sagt er det min mening, og der findes helt sikkert nogle som bestemt ikke er enig i mit synspunkt.

Jeg har set andre steder at der bliver henvist til denne tråd, og at der faktisk er nogen der er blevet klogere af og læse den og det er jo dejligt,

Og derfor kunne jeg godt tænke mig at skrive lidt om de forskellige systemmer på et senere tidspunkt, og ligesom holde dem op i mod hianden,

Iøvrigt har jeg fået anbefalet et andet system nemlig prestashop og lige pt tiltaler det mig mest.

Side 23 ud af 24 (234 indlæg)