Et supermakede må godt holde åbent til kl 22, hvis de vil. Sådan læser jeg i hvert fald lukkeloven. Vil give dig ret i et det vil gå endnu mere ud over lederne i detailhandlen - har selv arbejdet i en Irma i mange år, hvor jeg var tæt på at springe på chefskole, men gjorde det ikke pga. de lumre arbejdsvilkår. Som en sidebemærkning kan jeg ikke se hvordan butikker i centrum ikke kan holde søndagsåbent? Grænsen er på 30,5mio (lidt over 80k om dagen, hvilket svarer til et mindre supermarkede), og det tror jeg ikke der er ret mange af de mindre butikker, der går over. |
Dejlig med en god debat ![]()
Og gode eksempler i her kommer med. Dog med at købe en microovn kl. 3 om natten, den holder ikke. For jeg går nu mere ind for at åbningstiderne skal være retfærdige. At et supermarked holder åbent alle ugens dage 7-21 har jeg ikke noget imod.
For hvis man nu afskaffede lukkeloven, så ville der bliver langt bedre konkurrence blandt butikkerne, da "de rigtige købmænd" ville finde ud af at holde åbent på de rigtig tidspunkter, for hvis man har en veldrevet forretning så behøves man jo ikke forlænge åbningstiderne. Hvordan de øvrige detailforretninger udnytter det, ja det kan jeg ikke helt se. Eks hvorfor holde åbent om søndagen hvis du har en butik med fiskeudstyr?
God weekend.
Winther
Bliv gratis medlem