Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er den gal med lukkeloven. Igen!

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:
Med andre ord - lad dog være med at lange ud efter de ansatte, når de intet har med sagen at gøre og aldrig har udtalt sig om det. De er iøvrigt ikke nogle tøsedrenge!

Enig. Et motto som jeg bruger meget ofte; "Du har selv valgt det".

Og ja i den butik hvor jeg arbejder som ungarbejder er der ikke nogle der klager, i hvert  fald ikke over arbejdstiderne Wink

Dog går jeg stadigvæk ind for at afskaffe lukkeloven.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:50

Kirsten E:
Lukkeloven tillader ALLE at holde åbent døgent rundt fra mandag kl 6.00 - til lørdag kl. 17. Så i bund og grund handler dette vist om søndagsåbent. Så vidt jeg husker er det muligt at holde åbent 20 søndage om året.

Du har både og ret i det du skriver.

Fra Erhvervs og Selskabstyrelsen;

Salg fra mindre dagligvarebutikker

Butikker, der hovedsageligt sælger dagligvarer[1], og som har en omsætning under p.t. 29,8 mio. kr., kan altid holde åbent om søndagen.

Som dokumentation for, at butikken opfylder betingelsen, skal der indsendes en revisorerklæring til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, der på sin hjemmeside offentliggør, at erklæring er indsendt.

Dagligvarebutikker med en omsætning under p.t. 12,9 mio. kr. kan holde søndagsåbent uden at indsende en revisorerklæring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

> Hvorfor hetzer I lige pludselig butiksansatte?

Det var som svar på det udbredte argument, som også er blevet fremført her, at lukkeloven skal beholdes fordi det er åhh så syndt for de ansatte. Er det sandt, ja så er de sgu da nogle tøsedrenge - eller vatnisser, om du vil, for som sagt er der masser af andre brancher, hvor man kan klare den slags ting parterne imellem uden at have en restriktiv lovgivning.

> Med andre ord - lad dog være med at lange ud efter de ansatte, når de intet har med sagen at gøre og aldrig har udtalt sig om det

Jo, det har de nu - særligt gennem deres fagforeninger, der åbenbart mener at de er SÅ svage, at de ikke kan forhandle de her ting med arbejdsgiverne, på samme måde som andre fagrupper aftaler det her mellem deres fagforeninger og arbejdsgiverne.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Jo, det har de nu - særligt gennem deres fagforeninger, der åbenbart mener at de er SÅ svage, at de ikke kan forhandle de her ting med arbejdsgiverne, på samme måde som andre fagrupper aftaler det her mellem deres fagforeninger og arbejdsgiverne.

Underligt, for det er HORESTA, der bringer det på bane nu.

Iøvrigt, så er HK-området fuldstændigt reguleret hvad det angår. Der er aftaler ned til mindste detalje om de ansattes arbejdstider, løn og andre vilkår, så det er da slet ikke på tale, at det er synd for de ansatte?

Du skal nok snarere rette blikket mod de politiske partier, der har en mening om dette - for det er altså ikke arbejdsmarkedets parter, der strider imod en afskaffelse af lukkeloven. Det er regeringen og Folketinget, der har indført den lov og nu har HORESTA ytret ønske om at få den afskaffet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvornår er HORESTA blevet fagforening for butikspersonalet? De udtaler sig ikke som fagforening for de butiksansatte, men derimod som en anden gruppe, der kan se ulæmper med lukkeloven - præcis som mange af os andre også kan.

Men kig selv denne tråd igennem igen. Argumentet om at beskytte "de svage" (altså de butiksansatte) fremføres jo også her - og jeg har hørt det i andre sammenhænge fra såvel butiksansatte som deres fagforeninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:38
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Hvornår er HORESTA blevet fagforening for butikspersonalet? De udtaler sig ikke som fagforening for de butiksansatte, men derimod som en anden gruppe, der kan se ulæmper med lukkeloven - præcis som mange af os andre også kan.

HORESTA er kede af, at butikkerne i KBHå ikke ofrer en hulens masse ressourcer i at have døgnåbrnt, fordi HORESTA's kunder så ville have en smule flere besøgende om søndagen. Der er ingen måde hvorpå HORESTA kan regnes som en tillidsfuld kilde mht. lukkeloven, da de dels har skæve interesser og dels slet ikke har noget med den at gøre. Men som sædvanlig er der dyrket en hurtig historie på et fesent grundlag:

HORESTA og Erhvervsbladet er nogle tøsedrenge

Det er lige så seriøs journalistik, som hvis man spørger en rocker om invandrerproblemer - come on..!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:06

Aha, der er folk der MÅ have en mening og folk der IKKE må have en mening - det var da interessant. Har du sådanne nogle lister liggende for alle emner?

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sker ofte her på Amino, at når debatørerne er ved at løbe tør for argumenter, bliver der smidt beskyldninger på bordet om Jantelov, misundelse og andre dårlige motiver til at have en bestemt mening.

Jo grovere beskyldningerne er, jo hurtigere stopper debatten eller vendes mod enkeltpersoner i debatten.

Ærgeligt at en ellers god og konstruktiv diskussion ender på den måde. Og meget ærgeligt, at det åbenbart er så svært at respektere andre mennesker og deres meninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57

Håber ikke den ovenstående var myndet på mig. Mit udsagn om at horeste er nogle tøsedrenge var ment som en joke på Mikkels udsagn tidligere i tråden.

At jeg siger det ikke er seriøst journalistik står jeg ved, og kan ikke se debatten bliver ødelagt af dette? Spørger man en faggruppe kan de komme med deres mening, men at diskutere lukkeloven udfra deres udsagn holder ikke, da det ikke er dem, der er påvirket mest. HORESTA er en farvet størrelse i en debat om lukkeloven og deres argumenter er tilrettelagt for at gøde deres egne medlemmer - det er jo dét de får deres penge for, så intet ondt om det. Man det ville have klædt erhvervsbladet at spørge detailbranchen eller butikkerne på f.eks. Strøget om der er hold i udsagnet.

Igen, det er lige så godt grundlag for f.eks. en diskussion om invandrere, der tager udgangspunkt i Jønke, der udtaler sig om "sjakaler" på Go' Morgen Danmark. Ikke at diskussionen bliver dårlig, man skal bare vide hvorfor HORESTA siger som de gør.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6572
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:49

Miriam Frank:

Hvordan er åbningstiderne i Sverige? Har de længere/mere åbent end os?

Dette er for Helsingborg.

I vores daglige supermarked åbner de kl 08 og lukker kl 22 på alle ugens dage. Inkl. søndag. Derudover har vi et lille supermarked som har åbent til kl 23 alle ugens dage.

Derudover har vi så et indkøbscenter hvor alle butikkerne holder åbent til kl 20 på alle ugens dage...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)