Jeg står helt ved at kalde dem for nogle tøsedrenge, når de - som en enkeltstående gruppe i samfundet, mener at de ikke kan påtage sig samme fleksibilitet som alle mulige andre godt kan uden at brokke sig over det og kræve fastholdelse af særlovgivninger.
Jeg tror der ville blive et ramaskrig i Danmark hvis sygehuspersonale, taxa og buschauffører, togpersonale samt politiet nægtede arbejde på skæve tidspunkter... For slet ikke at tale om brandvæsenet
Så hvorfor skal detailhandelen have særstatus? - Det er da sådan set også blot et arbejde, som så mange andre...
I har da fuldstændig ret!!!
Med de fantastiske vilkår, der er for butikspersonale er det for dårligt, at de ikke gider at lette røven for at sælge os en liter mælk, når det passer os forbrugere.
Jeg har ladet mig fortælle, at en uddannet butiksassistent får 17.800 kr./mdr (Sådan ca. det samme som både politi, brandmænd og sygeplejersker (som heller aldrig brokker sig) får ikke?)
Desuden arbejder alle andre gerne på de omtalte tidspunkter. Jeg kan i flæng nævne: håndværkere, revisorer, advokater, offentlige kontorer, alle andre kontorer, ejendomsmæglere, posthuse, fragtcentraler, syersker, præster, lægehuse, incl. øjenlæger, ørelæger, tandlæger. Ja, jeg kan blive ved. Alle disse gode mennesker er jo nemme at få fat på efter kl. 16. Så hvorfor ikke også tøsedrengene i butikkerne? Hvorfor skal de have særstatus?
Jeg glemte at nævne daginstitutionerne og fritidsordninger, som naturligvis gerne holder åbent, således at butikspersonalet kan få passet deres børn efter kl. 17.
Der er jo så pissemange penge i detailhandlen. Så i stedet for at indehaverne sidder og score kassen selv, kan han/hun sikkert godt få råd til et par ekstra ansatte. - Og det vil slet ikke gå ud over priserne.
Skulle det endelig blive aktuelt, vil vi forbrugere ihvertfald ikke pive over en prisstigning. Det ligger slet ikke til os. - Vi støtter også gerne den lille købmand (bare han holder åbent fra seven til elleven og har samme udvalg og priser som Bilka .....I SVERIGE)
Væk med alle de blødsødne love, der prøver at beskytte nogen, der er svagere end os selv. For det kan vi da sagtens administrere selv.
Rigtig god arbejdsweekend til alle.
Miriam