Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er den gal med lukkeloven. Igen!

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Winther & Winther:

Hej Vibo

Kan fornemme at du er i Detailbranchen`?

Kan kun give dig ret i at hvis man skal holde mere åbent, så koster det i mandskabstimer, og til sidst så er det forbrugerne som det går udover.

Men jeg vil mene vi er ude i en konkurrence sag. Lige nu kører man "Tour de france", sammenlign det med at du kun nogle gang kan "sprinte dig til sejr" og vinde markedsdele fra dine konkurrenter, muligvis i form af at du holder åbent hver søndag fordi at du ikke har omsat for lige som meget som de andre.

Derimod er der dem i Top10 sombare altid er der, fordi at de kan finde ud af at kører deres forretning på en måde som gør at du ligger i toppen.

Winther

He he, god sammenligning der! Geeked

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

De ansatte i detailhandlen er nogle forkælede tøsedrenge!

Langt det meste af servicesektoren og mange andre holder åben døgnet rundt og må arbejde på skæve tider: Hoteller, taxi, musikere, journalister, brændmænd, politifolk, sygeplejersker, iværksættere, landmænd, kokke osv. osv.

Så ja, drop den skide lukkelov. Man kunne så ved samme lejlighed droppe den lov der forbyrder at navngive vores børn andet end det der står på en statsgodkendt liste og andre tåbelige og formynderiske love, der KUN har til formål at sikre emdsmandvælde og idiotisk bureaukrati

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 12:36

Mikkel deMib Svendsen:

Set udfra hvor meget de laver, og får i løn så variere det meget, rigtig meget.
Så ved at fjerne lukkeloven, så ville der kun være de bedste købmænd, og de bedste medarbejdere tilbage, og derved i den hensigt få hvad de fortjener i løn, ja nogle få måske endda øjnene op for at de skal yde meget mere end de gør lige nu.

Så er enig med dig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, det ved du jo så åbenbart ikke en disse om, ellers også har du et - i mine øjne - meget forkert samfunds-/menneskesyn.

Udover sygeplejersker, vil jeg, med mit beskedne kendskab til dem på din liste, gætte på at de har en hel del bedre forhold og at de giver mere livskvalitet. Der er altså ikke meget selvtillidsboost i at sidde i en dåse hele dagen, som man gør, hvis man ikke selv viser en hulens masse initiativ ved f.eks. at påtage sig ulønnet ansvar eller oparbejde nok erfaring til at man kan gafle nogle af de få, spændende opgaver, der er i et supermarked.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:03

Sverige - og mange andre lande, har ingen lukkelov. Er det så også et udtryk for at alle folk i disse lande har et "meget forkert samfunds-/menneskesyn" - eller er det mod bare os her i Danmark, der har et formynderisk og gammeldags syn på de frie markedskræfter?

Sorry du, men jeg går hverken ind for planøkonomi eller topstyring af, hvornår hvem må drive hvilken form for virksomhed. Hvis det gør mig til et skidt menneske i dine øjne, ja så overlever jeg nok med det :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:23

Der er masser af muligheder for de ansatte, som f.eks. 3 dages arbejdsuger med 12 timer om dagen eller som på en platform i Nordsøen med 14 dages arbejde og 3 uger fri. Eller 6 dages arbejde og 8 dage fri. Jeg går også ind for en afskaffelse af lukkeloven!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Sverige - og mange andre lande, har ingen lukkelov. Er det så også et udtryk for at alle folk i disse lande har et "meget forkert samfunds-/menneskesyn" - eller er det mod bare os her i Danmark, der har et formynderisk og gammeldags syn på de frie markedskræfter?

Sorry du, men jeg går hverken ind for planøkonomi eller topstyring af, hvornår hvem må drive hvilken form for virksomhed. Hvis det gør mig til et skidt menneske i dine øjne, ja så overlever jeg nok med det :)

Med mit "forkerte menneskesyn" henviste jeg til din kommentar om at folk i detailbranchen er tøsedrenge (med hvilket jeg går ud fra, du mener, at de piver over for lidt).

Jeg er sikker på, du er en flinker fyr, og man er da heller ikke et skidt menneske fordi man synes, at lukkeloven sucks. Men det er lidt tarveligt at kalde folk for tøsedrenge - især hvis man mener det.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:53

PeterOM:

Jeg er sikker på, du er en flinker fyr, og man er da heller ikke et skidt menneske fordi man synes, at lukkeloven sucks. Men det er lidt tarveligt at kalde folk for tøsedrenge - især hvis man mener det.

Udelukkende tegn på manglende indsigt og forståelse, men det er også okey.

Der er ingen tvivl om at en del mindre butikker vil forsvinde med lukkeloven, hvorvidt om dette er tegn på manglende berettigelse eller dårlig købmandskab er vel svært at spå. Den almindelige forbruger handler der hvor det er mest belejligt, sjældent fordi de får et bedre smil ved kassen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:55

Jeg står helt ved at kalde dem for nogle tøsedrenge, når de - som en enkeltstående gruppe i samfundet, mener at de ikke kan påtage sig samme fleksibilitet som alle mulige andre godt kan uden at brokke sig over det og kræve fastholdelse af særlovgivninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg står helt ved at kalde dem for nogle tøsedrenge, når de - som en enkeltstående gruppe i samfundet, mener at de ikke kan påtage sig samme fleksibilitet som alle mulige andre godt kan uden at brokke sig over det og kræve fastholdelse af særlovgivninger.

De jobs, der kommer tættest på detailhandlen uden rigtigt at være det, må være kassejobs i posthuse og banker. Der er forholdene ret meget anderledes.

At sammenligne jobbet som kassedame med f.eks. at være branmand, politimand eller sygeplejerske synes jeg slet ikke hænger sammen. Brandmænd og co. får (forhåbentlig) en hel del mere personlig og social værdi ud af sit arbejde. Der er sgu ikke meget stolthed, ære eller glæde over at sidde i dåsen i Netto.

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)