Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er den gal med lukkeloven. Igen!

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, der er folk der MÅ have en mening og folk der IKKE må have en mening - det var da interessant. Har du sådanne nogle lister liggende for alle emner?

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sker ofte her på Amino, at når debatørerne er ved at løbe tør for argumenter, bliver der smidt beskyldninger på bordet om Jantelov, misundelse og andre dårlige motiver til at have en bestemt mening.

Jo grovere beskyldningerne er, jo hurtigere stopper debatten eller vendes mod enkeltpersoner i debatten.

Ærgeligt at en ellers god og konstruktiv diskussion ender på den måde. Og meget ærgeligt, at det åbenbart er så svært at respektere andre mennesker og deres meninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57

Håber ikke den ovenstående var myndet på mig. Mit udsagn om at horeste er nogle tøsedrenge var ment som en joke på Mikkels udsagn tidligere i tråden.

At jeg siger det ikke er seriøst journalistik står jeg ved, og kan ikke se debatten bliver ødelagt af dette? Spørger man en faggruppe kan de komme med deres mening, men at diskutere lukkeloven udfra deres udsagn holder ikke, da det ikke er dem, der er påvirket mest. HORESTA er en farvet størrelse i en debat om lukkeloven og deres argumenter er tilrettelagt for at gøde deres egne medlemmer - det er jo dét de får deres penge for, så intet ondt om det. Man det ville have klædt erhvervsbladet at spørge detailbranchen eller butikkerne på f.eks. Strøget om der er hold i udsagnet.

Igen, det er lige så godt grundlag for f.eks. en diskussion om invandrere, der tager udgangspunkt i Jønke, der udtaler sig om "sjakaler" på Go' Morgen Danmark. Ikke at diskussionen bliver dårlig, man skal bare vide hvorfor HORESTA siger som de gør.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:49

Miriam Frank:

Hvordan er åbningstiderne i Sverige? Har de længere/mere åbent end os?

Dette er for Helsingborg.

I vores daglige supermarked åbner de kl 08 og lukker kl 22 på alle ugens dage. Inkl. søndag. Derudover har vi et lille supermarked som har åbent til kl 23 alle ugens dage.

Derudover har vi så et indkøbscenter hvor alle butikkerne holder åbent til kl 20 på alle ugens dage...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:53

PeterOM:
Håber ikke den ovenstående var myndet på mig. Mit udsagn om at horeste er nogle tøsedrenge var ment som en joke på Mikkels udsagn tidligere i tråden

Det forstod jeg godt Smile

Det var ikke dig, jeg tænkte på, da jeg skrev mit indlæg. Det er de meget personlige angreb imod andre debatører, jeg har noget imod. I denne diskussion, drages sammenligninger med religiøse fanatister imod abort, hvis man er for lukkeloven. Det mener jeg er useriøst og ikke fremmende for afsenderens synspunkter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:59

Hvor er det dog trættende med folk der konstant vælger at afbryde debatten med analyser af debattørernes motiver og person - frem for selve diskussionen af emnet. Desværre er det en meget almindelig måde at afspore debatten, når modparten ikke har gode argumenter til sagen. Heldigvis er vi mange der godt kan gennemskue den slags!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:56

Lukkeloven har ikke en skid at gøre med at beskytte "de svage" butiksansatte. Der arbejdes nemlig mange timer i butikken udenfor åbningstiden. De store varehuse har i øvrigt folk på arbejde hele natten, som fylder varer på hylderne. Eksempelvis er BILKA døgnbemandet, så både BILKAs egne folk, men også forskellige leverandører og freelance vareopfyldere kan komme og forberede butikken til næste dag.

Så lukkeloven er udelukkende et forsøg på at holde liv i de små butikker. Lukkeloven burde afskaffes, så en butiksejer selv kan bestemme, hvornår det er mest rentabelt at holde åbent, og så markedet selv kan regulere hvilke butikker, som holder åbent. Der skal ikke en statsreguleret lov til at planlægge hvilke butikker, som er berettiget til at overleve.

Det er en forældet kommunistisk tankegang.

Markedet regulerer selv åbningstiden. Ingen - hverken de store kæder eller de små selvstændige - holder åbent, hvis der ikke kan tjenes penge på det. Så i sidste ende vil markedet regulere sig selv, hvis der bare gives frit spil for alle parter.

De ansatte beskyttes af deres fagforening, og er ikke noget lukkeloven har nogen som helst indflydelse på. Hvis lukkeloven var for at beskytte "de svage" på arbejdsmarkedet fordi det ikke er sjovt at sidde i kassen en søndag eller om natten, hvorfor har vi så ikke en lukkelov, som forhindrer at fabriksarbejdere arbejder i 3-holdsskift hele natten igennem? Det kan da ikke være meget mere spændende at stå ved en maskine søndag nat, end det er at sidde i kassen søndag nat?

Så afskaf lukkeloven - tak!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:06

Mikkel deMib Svendsen:

Hvornår er HORESTA blevet fagforening for butikspersonalet? De udtaler sig ikke som fagforening for de butiksansatte, men derimod som en anden gruppe, der kan se ulæmper med lukkeloven - præcis som mange af os andre også kan.

Det har jeg så heller aldrig påstået at de var. Måske var det en ide at læse det, jeg skrev?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:07

Til Martin Jensen:

Spot on! Jeg giver dig fuldstændigt ret i dine udsagn ovenfor.

Flemming

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 17:28

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:
De ansatte beskyttes af deres fagforening, og er ikke noget lukkeloven har nogen som helst indflydelse på. Hvis lukkeloven var for at beskytte "de svage" på arbejdsmarkedet fordi det ikke er sjovt at sidde i kassen en søndag eller om natten, hvorfor har vi så ikke en lukkelov, som forhindrer at fabriksarbejdere arbejder i 3-holdsskift hele natten igennem? Det kan da ikke være meget mere spændende at stå ved en maskine søndag nat, end det er at sidde i kassen søndag nat?

Der er jo noget der hedder DøgnNetto, har godt nok aldrig været i en, men ville være spændende at se salgstal fra om natten.

Desuden, hvorfor har man aldrig fra regeringen' side sagt;" Jamen i må da godt prøve og holde åbent senere end til 20 til hverdag, blot for at se om man virkelig kan få lokket kunder til.

Desuden så bor jeg i en stor by som altid er fulgt med turister, og når jeg arbejder lørdag eller søndag, så har jeg altid svært ved at forklare at vi lukker klokken 17, og at den nu er 17.20.... Hvorfor ikke gøre som HORESTA skrev fra starten; Lade nogle butikker have længere åbent, blot til gavn for turister. For jeg er sikker på at vi ville få mere ud af at have en time længere åbent, end at få lov til at åbne en time før.

Winther

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)