Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde på bålet til bandekrig !

Side 6 ud af 15 (145 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er ret bekymrende, at nogle af vores mest hærdede kriminelle er bedre til at formulere sig end hovedparten af de politikkere vi har her i landet..

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:
Så måske var en interessant debat i virkeligheden: Hvad forventer vi af vores tilflyttere? Hvilke friheder skal de have til at dyrke egne traditioner? Skal vi f.eks. acceptere flerkoneri? Tvungne ægteskaber? Korporlig afstraffelse/piskning internt blandt muslimer? Hvordan kan vi lære unge muslimer, at det ikke er OK at  genere piger uden slør i Danmark? Og jo - det sker hver dag.

Se det var jo straks langt mere interessant og det vi burde debattere. Den er skide svær, for hvilken ret har vi egentlig til at gøre os til herskere over hvordan andre skal leve deres liv? Den lette løsning, er at sige at alle skal holde sig indenfor de love og regler der er opstillet af vores demokratisk valgte ledere. Det lever alle vi andre under, så hvorfor skulle nogen have særlig dispensation grundet en bestemt religion eller kultur? På den anden side, så sker der jo netop det at vi fratager dem visse dele af deres frihed til at leve som de ønsker, ved at bede dem indrette sig under vores love. Du nævner selv nogle gode eksempler herpå, som eksempelvis polygami. Lige nøjagtig dette eksempel ser jeg så intet problem i blot at lovliggøre. Lad folk leve som de er mest lykkelige, så længe de ikke skader andre ved deres handlinger. Men der er andre punkter hvor det bare ikke stemmer overens og det ser umiddelbart ud til at være en umulighed, med mindre den ene part indretter sig lidt efter den anden.

Som eksempel så jeg også meget gerne at der var en større respekt omkring danske kvinder fra muslimsk side. Jeg har fået min andel af "dansker luder" tilråbene når jeg cyklede forbi en gruppe unge knægte, til trods for at have været iført lange bukser, stor sweatshirt, halstørklæde og nul make-up. Det tager jeg dog ikke særlig tungt, jeg er blevet råbt af og kaldt underligere ting i min ungdom af danskere på gaden.

En ting jeg dog har meget svært ved at forholde mig til, er visse menneskers manglende forståelse for personlig sfære og grænser. Jeg har oplevet at stoppe venligt op og oplyse en mand om klokken, hvorefter han prøvede at kysse mig med famlende fingre og troede at vi skulle være kærester. Jeg er også blevet surprise hugged bagfra af en meget anmasende mand mens jeg stod ved en hæveautomat eksempelvis. Det er sket alt for mange gange efterhånden og det har, med en enkelt undtagelse, altid været somaliere. Hvorfor aner jeg simpelthen ikke. Men det er aldrig en opførsel eller mentalitet jeg har oplevet fra danske mænd og derfor må jeg tilskrive det noget kulturelt. Der er selvfølgelig visse danske mænd der kan blive for fulde og nærgående i byen, men ovenstående eksempler er altså sket på åben gade ved højlys dag.

Jeg har desværre heller ikke selv den perfekte løsning på problemet (hvis nogen havde, så havde vi forhåbentlig taget den i brug nu), men jeg tror at bedre kommunikation og der igennem en større forståelse for hinanden må være vejen frem. Men nogen perfekt harmoni tror jeg desværre aldrig på at vi opnår.

Jonas Bhatt:
bla bla bla...hvorfor sir I ik bare lige ud at I hader muslimer istedet for at pakke det ind.

Den holdning du lægger for dagen der, er lige netop den jeg snakker om at der er så ødelæggende for debatten. Der bliver faktisk netop gjort meget ud af at kommunikere at der ikke er nogen der hader muslimer. Jeg kan blot ikke fordrage fanatikere... eller folk der klynker for den sags skyld.

Jonas Bhatt:
Mon der er en af dem som er mega mørkeræd som har bare et øjeblik set det med en muslims øjne....tænk at bli nedgjort år efter år i næsten et årti, bare fordi man er muslim...regering, medierne og nu osse HA rockerne....må jeg brække mig...

Muslimerne har måtte lægge under for en del kritik ja. Og det synes jeg oprigtigt er hamrende synd for den gængse muslim, der blot lever i fred og fordragelighed med sin omverden, men dem han har at takke for det er jo i bund og grund hans "egne". Ikke medierne, rockerne, Bubber, eller noget fjerde. Kritikken er jo ikke møntet på individdet eller dennes valg af religion, men på en række begivenheder og en opførsel der bliver kædet sammen med islam (af islamisterne selv vel at mærke), som de fleste i Europa og andre steder i verden har meget svært ved at sluge. Den kritik kommer unægteligt til at ramme folk den ikke burde og det er træls, men kritikken i sig selv synes jeg nu sådan set er fuldt ud berettiget. Og så må man sgu altså op på hesten og ikke gå i sort og krybe flæbende sammen i fosterstilling, blot fordi der er nogen der siger eller tænker noget grimt om en. Desuden er det at man selv er blevet uretfærdigt eller dårligt behandlet, ikke en undskyldning for selv at opføre sig som en idiot.

Jonas Bhatt:
Hvor er (I) bare nemme at manipulere....spørg en jøde om optakten til 2 verdenskrig...det er fanme en uhyggelig udvikling som er igang i Danmark...

Hehe, åhh altså. Kan ikke forstå hvorfor den gang på gang bliver bragt på bane.

1: Det der skete under 2. verdenskrig var forfærdeligt, blot så vi lige har det på plads. Men jøderne var reelt set truet af nazismen i ca. et årti. De har været forfulgt af islamisterne gennem hele verdenshistorien mere eller mindre. Hvorfor tror du at nazisterne og islamisterne fandt så godt et fælles fodslag sammen? De havde en håndfuld fælles mål, hvoraf et af dem gjaldt udrydelsen af jøderne og sigøjnerne. En af Hitlers store støtter dengang var faktisk stormuftien af Jerusalem, Haj Aminel-Hussein. Han udtalte bla. tilbage i 1944 at:

"Riget (det tredje) kæmper mod de samme fjender som angriber muslimer. Det glæder mig at jeg i denne enhed ser et synligt og praktisk udtryk for samhørigheden mellem vores ideologier (nazismen og islam)." 

2: Du får sgisme svært ved at finde ret mange danskere der vil gå ind for (og selv i så fald, nogen der vil stå frem offentligt og sige det) en udryddelse af muslimer. Til gengæld er der internationalt stor åbenhed fra diverse fanatiske islamister, der ønsker udryddelsen af "de vantro".

Så hvad end det er for en udvikling du synes der er ved at ske i Danmark (det uddyber du ikke), så skal du måske overveje om den realistisk set ikke havde større chance for at gå i den modsatte retning, hvis vi endelig skal tænke i de ekstremer.

De bedste hilsner

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Nu er denne debat gået lidt fra at handle om bandekrig til at handle om muslimer og deres opførsel i Danmark og resten af verden. Der er ingen tvivl om at der er et problem i Danmark, og at der er et problem med muslimer i både Danmark og resten af verden. De siger det samme om os og vi bliver aldrig enige.

Martin thorborg siger at alt religion er idioti og at både kristne og muslimer er lige gode. Jeg giver ham ret., dog kun til en grænse.

Min mening er at religion er den ting i verden der har skabt mest krig, død, ødelæggelse og smerte. Det er faktum og det kan vi ikke komme uden om.

Der er dog en fundamental forskel på muslimer og kristne, og den ligger i tiden. Det var de kristne der opfandt jihad og hellig krig. Vi har brændt hekse og gjort andre MEGET grimme ting. Men men men tiden. Vi gjorde det for flere hundrede år siden, muslimer gør det stadig.

Der er mange der vil sige at de kristne stadig gør grimme ting i gud og jesus navn, og det er rigtigt. Til disse mennesker har jeg valgt at vise Geert Wilders meget omdiskuterede film "FITNA" Den varer kun 16 min, men kan sige at jeg aldrig har haft så mange mærkelige følelser i maven som efter at have set denne film. Denne film handler om muslimer. Mange siger den er racistisk, men den viser KUN billeder lavet af muslimer. Der er altså tale om et sammendrag med tekster.

Efter at du har set denne film vil jeg gerne have dig til at fortælle mig hvor i verden kristne laver disse ting !!!!

Vi har i vesten et fundamentalt problem. Vi lader vores politiske korrekthed og værdier komme dem til gode som ikke har dem, følger dem eller i det hele taget gider at indordne sig efter dem. Vi har et hav af love, regler og etiske retningslinjer der udelukkende beskytter de folk som prøver at dræbe os, eller herhjemme udnytte os. 

FILMEN:

http://www.liveleak.com/view?i=216_1207467783&p=1

Bør nok lige advare om MEGET MEGET voldsomme billeder !!!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amaris Charvell:
På den anden side, så sker der jo netop det at vi fratager dem visse dele af deres frihed til at leve som de ønsker, ved at bede dem indrette sig under vores love.

Jeg er meget enig med dig i det hele på nær ét punkt, der til gengæld er meget væsentligt - og det har jeg citeret fra dig herover.

Ingen af de problematiske mulimer er tvunget her til - ikke én eneste af dem. Jeg er klar over, at nogle er flygtet for at redde livet (nok ikke dem der rejser på ferie i det land, de flygtede fra). Men hvorfor har de så ikke valgt et mere venligt land end Danmark? England for eksempel. Eller et andet muslimsk land - det ville være nærliggende, eftersom muslimer gør meget ud af, at de er brødre alle sammen.

Men nu har de altså valgt Danmark som midlertidig eller permanent land. Og så må de altså rette ind efter vores love og etik. Det skal vi da også, når vi gæster andre lande, Eller flytter til andre lande. Det er mig ubegribeligt, at der skal være en særstatus for muslimer - de skal have de samme rettigheder og pligter, alle vi andre har.

Til indlægget om, at vi alle hader muslimer: Jeg kan kun svare for mig selv, og jeg er karl for min hat: Jeg foragter islam mest af alle religioner.

Men jeg er også en arg modstander af kristendom og hvad de nu ellers hedder alle sammen. Det er min ret at have den holdning - lige som det er andres ret at være muslimer, kristne etc. Men jeg er statsborger i et land, der har bestemt, at der skal herske ytringsfrihed og demokrati. Islam står i skærende kontrast til disse to fundamentale værdier - og det er formålsløst at påstå andet. Derfor er jeg bekymret over islams fremmarch, og jeg er bekymret over, at vi i Danmark ikke ser den trussel tydeligt nok.

Og for god ordens skyld: Det har intet med hudfarve eller nationalitet at gøre. Og jeg kan på ingen måde tilslutte mig dem, der ønsker islam forbudt i Danmark. Vi har ytringsfrihed, og den gælder for alle. Lige som resten af vores lovsæt og værdinormer gælder for alle. Jeg synes, at muslimer i Danmark skal have præcist samme rettigheder, som kristne, ateister og de rødhårede har. Men der er én betingelse knyttet til de rettigheder: Respekt for og accept af, at her er vi i Danmark, hvor der er ytringsfrihed, rum til at lave lidt sjov med Jesus, Buddha og Muhammed og ligeværd for mænd og kvinder. Sådan har vi valgt, det skal være her til lands. Det skal ingen anfægte - og hvis det er uacceptabelt at være tilflytter til et land med de værdier, er vores grænser åbne begge veje!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Thomas Rosenstand:

Amaris Charvell:
På den anden side, så sker der jo netop det at vi fratager dem visse dele af deres frihed til at leve som de ønsker, ved at bede dem indrette sig under vores love.

Jeg er meget enig med dig i det hele på nær ét punkt, der til gengæld er meget væsentligt - og det har jeg citeret fra dig herover.

Ingen af de problematiske mulimer er tvunget her til - ikke én eneste af dem. Jeg er klar over, at nogle er flygtet for at redde livet (nok ikke dem der rejser på ferie i det land, de flygtede fra). Men hvorfor har de så ikke valgt et mere venligt land end Danmark? England for eksempel. Eller et andet muslimsk land - det ville være nærliggende, eftersom muslimer gør meget ud af, at de er brødre alle sammen.

Men nu har de altså valgt Danmark som midlertidig eller permanent land. Og så må de altså rette ind efter vores love og etik. Det skal vi da også, når vi gæster andre lande, Eller flytter til andre lande. Det er mig ubegribeligt, at der skal være en særstatus for muslimer - de skal have de samme rettigheder og pligter, alle vi andre har.

Til indlægget om, at vi alle hader muslimer: Jeg kan kun svare for mig selv, og jeg er karl for min hat: Jeg foragter islam mest af alle religioner.

Men jeg er også en arg modstander af kristendom og hvad de nu ellers hedder alle sammen. Det er min ret at have den holdning - lige som det er andres ret at være muslimer, kristne etc. Men jeg er statsborger i et land, der har bestemt, at der skal herske ytringsfrihed og demokrati. Islam står i skærende kontrast til disse to fundamentale værdier - og det er formålsløst at påstå andet. Derfor er jeg bekymret over islams fremmarch, og jeg er bekymret over, at vi i Danmark ikke ser den trussel tydeligt nok.

Og for god ordens skyld: Det har intet med hudfarve eller nationalitet at gøre. Og jeg kan på ingen måde tilslutte mig dem, der ønsker islam forbudt i Danmark. Vi har ytringsfrihed, og den gælder for alle. Lige som resten af vores lovsæt og værdinormer gælder for alle. Jeg synes, at muslimer i Danmark skal have præcist samme rettigheder, som kristne, ateister og de rødhårede har. Men der er én betingelse knyttet til de rettigheder: Respekt for og accept af, at her er vi i Danmark, hvor der er ytringsfrihed, rum til at lave lidt sjov med Jesus, Buddha og Muhammed og ligeværd for mænd og kvinder. Sådan har vi valgt, det skal være her til lands. Det skal ingen anfægte - og hvis det er uacceptabelt at være tilflytter til et land med de værdier, er vores grænser åbne begge veje!

Kunne ikke være mere enig. Sætningen:

Derfor er jeg bekymret over islams fremmarch, og jeg er bekymret over, at vi i Danmark ikke ser den trussel tydeligt nok.

syntes jeg er spot on. Men vores politiske korrekthed fjerner muligheden for at se det som en trussel. Og fjerne muligheden for at gøre noget ved det før det er for sent.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:10

Christian Senna:
Der er dog en fundamental forskel på muslimer og kristne, og den ligger i tiden. Det var de kristne der opfandt jihad og hellig krig. Vi har brændt hekse og gjort andre MEGET grimme ting. Men men men tiden. Vi gjorde det for flere hundrede år siden, muslimer gør det stadig.

Nu ved jeg naturligvis ikke hvad du render og laver, men jeg vil anholde at "vi" har brændt hekse. Jeg kunne ikke drømme om at holde nogen ansvarlige for hvad deres forældre og bedsteforældre har gjort, så jeg føler mig heller ikke ansvarlig for røvertogter i England eller slavehandel i Vestindien.

Jeg synes tydeligt det fremgår af denne debat hvilken berøringsangst der findes omkring emnet. Efter min opfattelse har der ikke været postet et eneste racistisk (eller i nærheden af) indlæg men alle gør sig alligevel umage for at undgå deres indlæg kan tolkes sådan.

Religion har intet med det oprindelige emne at gøre, for der er jo ingen af de kriminelle bander der har religiøse motiver, men kultur spiller en helt central rolle. Det skal bestemt ikke opfattes som et forsvar for religion, men jeg synes bare vi holde tingene adskildt. 

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Er helt enig i hele dit indlæg ingen tvivl om det. Tror ikke der er meget mere at sige. Og tvivler på der er ret meget at gøre ved det uden at ændre fundementalt på nogen ting i vores samfund.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:29

Dobbeltpost - bare ignorer

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:30

Hej Jesper

Næ - da jeg ikke er kristen eller andet, kan jeg heller ikke påtage mig noget ansvar for fortidens synder. Det kan ingen jo gøre i virkeligheden.

Jeg er ikke racist - i det jeg antager, at racist her betyder en person, der mener, at en race er en anden race overlegen. Selvfølgelig er der ingen af de menneskeracer, der befolker denne planet, der er bedre end andre. Jeg tror egentlig, at bortset fra nogle ydre kendetegn og enkelte (i denne sammenhæng ligegyldige) gener, er vi jo ens som bare pokker.

Jeg synes, at alle fanatikere er nogle klaphatte - uanset om de er kristne, muslimer eller noget tredje. Jeg er heller ikke bange for at sige, at jeg kun er bange for én religion, og det er islam. Jeg har læst Koranen (store dele af den), fordi jeg gerne vil vide, hvad det handler om. Og tro mig: Det er eddermame skræmmende læsning!

Fanatikere med baggrund i Biblen er ikke selv de rene engle (tilgiv ordvalget) - se blot på Nord-Irland for ikke så mange år siden. Men islam er og bliver den eneste religion, der minutiøst beskriver, hvordan alle vantro skal slagtes, druknes i eget blod osv. Og uanset hvordan vi vender og drejer det: Imamerne er godt nok gode til at få deres menigheder til at følge trop. Og meget bedre end f.eks. kristne præster. Jeg mindes ikke at have set tusinder af kristne stå på en plads og råbe som sindssyge: "Død over alle muslimer" og lignende opbyggelige remser.

Historien har gjort kristendommen mere stueren og mindre blodtørstig. Derfor er den - i mine øjne - ikek længere farlig men blot uforståelig og lettere latterlig. Det kan ikke siges om islam, der stadig er blodig alvor. Og derfor er jeg ikke tryg. Heller ikke ved over-klaphatten Abdul Wahid Pedersen, der er pæredansk og muslimsk imam. Så nej - racismekortet holder ikke overfor mig. Og det er bydende nødvendigt, at diskussioner som denne kan føres uden at det kort trækkes. Og i så fin en tone, som det er tilfældet her (med den ene undtagelse). Det er sådan, demokrati skal leve og styrkes.

Religion er i høj grad en faktor her, for det er islam, der foreskriver det kvindesyn en meget stor del af muslimerne har - og forsøger at påtvinge de lande, de er i. Og mange andre grundlæggende holdninger til demokrati, ytringsfrihed etc. Derfor kan vi ikke styre udenom religion i denne diskussion - synes jeg.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:34

Problemet er så, at de sikkert sagtens ville kunne samarbejde om at komme væk fra den øde ø og tilbage til det lukrative narkomarked - hvor de så igen kunne slås om markedsandelene.

De er jo ikke så meget anderledes - de er bare ekstremt vækstorienterede....

Side 6 ud af 15 (145 indlæg)