Jeg synes det er ret bekymrende, at nogle af vores mest hærdede kriminelle er bedre til at formulere sig end hovedparten af de politikkere vi har her i landet.. |
Thomas Rosenstand:Så måske var en interessant debat i virkeligheden: Hvad forventer vi af vores tilflyttere? Hvilke friheder skal de have til at dyrke egne traditioner? Skal vi f.eks. acceptere flerkoneri? Tvungne ægteskaber? Korporlig afstraffelse/piskning internt blandt muslimer? Hvordan kan vi lære unge muslimer, at det ikke er OK at genere piger uden slør i Danmark? Og jo - det sker hver dag.
Se det var jo straks langt mere interessant og det vi burde debattere. Den er skide svær, for hvilken ret har vi egentlig til at gøre os til herskere over hvordan andre skal leve deres liv? Den lette løsning, er at sige at alle skal holde sig indenfor de love og regler der er opstillet af vores demokratisk valgte ledere. Det lever alle vi andre under, så hvorfor skulle nogen have særlig dispensation grundet en bestemt religion eller kultur? På den anden side, så sker der jo netop det at vi fratager dem visse dele af deres frihed til at leve som de ønsker, ved at bede dem indrette sig under vores love. Du nævner selv nogle gode eksempler herpå, som eksempelvis polygami. Lige nøjagtig dette eksempel ser jeg så intet problem i blot at lovliggøre. Lad folk leve som de er mest lykkelige, så længe de ikke skader andre ved deres handlinger. Men der er andre punkter hvor det bare ikke stemmer overens og det ser umiddelbart ud til at være en umulighed, med mindre den ene part indretter sig lidt efter den anden.
Som eksempel så jeg også meget gerne at der var en større respekt omkring danske kvinder fra muslimsk side. Jeg har fået min andel af "dansker luder" tilråbene når jeg cyklede forbi en gruppe unge knægte, til trods for at have været iført lange bukser, stor sweatshirt, halstørklæde og nul make-up. Det tager jeg dog ikke særlig tungt, jeg er blevet råbt af og kaldt underligere ting i min ungdom af danskere på gaden.
En ting jeg dog har meget svært ved at forholde mig til, er visse menneskers manglende forståelse for personlig sfære og grænser. Jeg har oplevet at stoppe venligt op og oplyse en mand om klokken, hvorefter han prøvede at kysse mig med famlende fingre og troede at vi skulle være kærester. Jeg er også blevet surprise hugged bagfra af en meget anmasende mand mens jeg stod ved en hæveautomat eksempelvis. Det er sket alt for mange gange efterhånden og det har, med en enkelt undtagelse, altid været somaliere. Hvorfor aner jeg simpelthen ikke. Men det er aldrig en opførsel eller mentalitet jeg har oplevet fra danske mænd og derfor må jeg tilskrive det noget kulturelt. Der er selvfølgelig visse danske mænd der kan blive for fulde og nærgående i byen, men ovenstående eksempler er altså sket på åben gade ved højlys dag.
Jeg har desværre heller ikke selv den perfekte løsning på problemet (hvis nogen havde, så havde vi forhåbentlig taget den i brug nu), men jeg tror at bedre kommunikation og der igennem en større forståelse for hinanden må være vejen frem. Men nogen perfekt harmoni tror jeg desværre aldrig på at vi opnår.
Jonas Bhatt:bla bla bla...hvorfor sir I ik bare lige ud at I hader muslimer istedet for at pakke det ind.
Den holdning du lægger for dagen der, er lige netop den jeg snakker om at der er så ødelæggende for debatten. Der bliver faktisk netop gjort meget ud af at kommunikere at der ikke er nogen der hader muslimer. Jeg kan blot ikke fordrage fanatikere... eller folk der klynker for den sags skyld.
Jonas Bhatt:Mon der er en af dem som er mega mørkeræd som har bare et øjeblik set det med en muslims øjne....tænk at bli nedgjort år efter år i næsten et årti, bare fordi man er muslim...regering, medierne og nu osse HA rockerne....må jeg brække mig...
Muslimerne har måtte lægge under for en del kritik ja. Og det synes jeg oprigtigt er hamrende synd for den gængse muslim, der blot lever i fred og fordragelighed med sin omverden, men dem han har at takke for det er jo i bund og grund hans "egne". Ikke medierne, rockerne, Bubber, eller noget fjerde. Kritikken er jo ikke møntet på individdet eller dennes valg af religion, men på en række begivenheder og en opførsel der bliver kædet sammen med islam (af islamisterne selv vel at mærke), som de fleste i Europa og andre steder i verden har meget svært ved at sluge. Den kritik kommer unægteligt til at ramme folk den ikke burde og det er træls, men kritikken i sig selv synes jeg nu sådan set er fuldt ud berettiget. Og så må man sgu altså op på hesten og ikke gå i sort og krybe flæbende sammen i fosterstilling, blot fordi der er nogen der siger eller tænker noget grimt om en. Desuden er det at man selv er blevet uretfærdigt eller dårligt behandlet, ikke en undskyldning for selv at opføre sig som en idiot.
Jonas Bhatt:Hvor er (I) bare nemme at manipulere....spørg en jøde om optakten til 2 verdenskrig...det er fanme en uhyggelig udvikling som er igang i Danmark...
Hehe, åhh altså. Kan ikke forstå hvorfor den gang på gang bliver bragt på bane.
1: Det der skete under 2. verdenskrig var forfærdeligt, blot så vi lige har det på plads. Men jøderne var reelt set truet af nazismen i ca. et årti. De har været forfulgt af islamisterne gennem hele verdenshistorien mere eller mindre. Hvorfor tror du at nazisterne og islamisterne fandt så godt et fælles fodslag sammen? De havde en håndfuld fælles mål, hvoraf et af dem gjaldt udrydelsen af jøderne og sigøjnerne. En af Hitlers store støtter dengang var faktisk stormuftien af Jerusalem, Haj Aminel-Hussein. Han udtalte bla. tilbage i 1944 at:
"Riget (det tredje) kæmper mod de samme fjender som angriber muslimer. Det glæder mig at jeg i denne enhed ser et synligt og praktisk udtryk for samhørigheden mellem vores ideologier (nazismen og islam)."
2: Du får sgisme svært ved at finde ret mange danskere der vil gå ind for (og selv i så fald, nogen der vil stå frem offentligt og sige det) en udryddelse af muslimer. Til gengæld er der internationalt stor åbenhed fra diverse fanatiske islamister, der ønsker udryddelsen af "de vantro".
Så hvad end det er for en udvikling du synes der er ved at ske i Danmark (det uddyber du ikke), så skal du måske overveje om den realistisk set ikke havde større chance for at gå i den modsatte retning, hvis vi endelig skal tænke i de ekstremer.
De bedste hilsner
Amaris