Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde på bålet til bandekrig !

Side 3 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ronni:

Det handler ikke om hash handel, kriminelt markede og andre kriminelle gerninger.

Så du mener altså at de to grupperinger kunne finansiere en "krig" uden at have en kriminel forretning som grundlag?
Altså, selv om det flere mia. store hash marked blev sat i licitation så ville vi have haft de samme problemer alligevel?

Ronni:

5 ud af 10 gange bliver jeg antastet af det mindre tal af unge utilpassede invandrere, som ikke kan lade være med og komme med dumme eller smarte bemærkninger til enten mig eller min kæreste, når vi er en tur i byen eller biffen for den sags skyld! Det handler om moral og almindelig opdragelse og opførsel over for andre mennesker, ikke en skid andet!

Jeg har så gået i byen ganske meget de sidste 10 år og kan faktisk overhovedet ikke genkende det billede du opstiller, 3 gange i mit liv har jeg fået en på roen og det har alle gange være en ligbleg pølsespisende dansker der stod på den anden side af næven.

Du må have være usædvanlig uheldig eller måske (blot hypotetisk) en anelse konfrontatorisk når du har været i byen?

Ronni:

Hvad vil du helst...? Gå forbi 10 rockere eller 10 invandrere når du er en tur i byen....

Afgjort indvandre!

Ronni:

Prøv og kigge på hells angels hjemmeside og se hvor mange "almindelige" mennesker der giver deres opbakning til dem, det er da et tydeligt tegn på hvor stor opbakning de har!

Jeg vil næsten tror at vi kan tage medlemstallet hos DNSP og Dansk Front og så vil dette tal svare præcist til HA's støtter. Så bare fordi de er "mange", så må de have ret? Ydermere så må man da også være fuldstændig fra den oven i roen hvis man syntes det er fedt at HA giver sig til at udkæmpe en krig, altså de er jo kendt for at være en klub for kriminelle voldspsykopater!

Mvh Peder

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni:

Og JA, jeg mener de blot gør det mange tænker!

Mvh. Ronni

Hvem gør det, mange tænker?? HA'erne?

Jeg kan høre, du mener bandekrigen handler om racisme....men det gør den jo ikke. Den handler om kriminelle markeder og "ære" (efter deres teminologi). Den handler om hvem der "ejer" København, Århus, Ålborg, Odense osv. - og hvem man "skylder at nakke nogen, fordi de lige har nakket én af vores".

Det er simpelthen hovedrystende, at du hepper sådan på HA'erne. Hvad tror du financierer deres foretagende? Og hvad tror du deres målsætning er? De kæmper for deres del af det kriminelle marked....fordi de har fået gevaldigt konkurrence af andre grupper...som i øjeblikket er indvandrer-grupper...men som for kun få år siden fx. var Bandidos.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder,

Det er jeg ikke sikker på nej.... Men det handler ikke om hvordan de finansiere deres handlinger, det har slet ikke noget med sagen og gøre..???

Og ja, om så hash blev lovliggjort herhjemme imorgen, VED jeg ikke det ville lave om på noget overhovedet!!

Nu ved jeg ikke hvor du har gået i byen...?? Og ja det kan da godt være at jeg kan være være konfrontatorisk, men hellere det end og lade tingende stå til.. Hvor mange gange høre du ikke om folk der har råbt om hjælp, ikke har fået noget trods forbipaserende mennesker, det er sådanne mennesker der er medskyldige i at nogen gør hvad der passer dem og vi derfor idag står med problemerne!

Nu tror jeg det er de færeste højre orienteret der støtter Hells Angels, og jeg siger på ingen måde det er "fedt" at de udkæmper en "krig" men giver blot udtryk for hvad der er den største grund til den her konflikt , som jeg vælger og kalde den.

Ja... Det er trist ikke...... At det næsten kun er  som du omtaler dem "voldspsykopater" der har karakter nok til at sige fra..

Mvh. Ronni.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da utroligt!!!!

Jeg hepper ikke på nogen overhovedet, jeg må godt nok være dålig til og formulere mig.. Det er jeg ked af!

Hvor ved du det fra du siger..????

 

Mvh. Ronni.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jeg har læst det som om du har stor sympati for det, HA'erne gør. Hvis det er forkert forstået, så beklager jeg meget.

Men når du skriver, at de er de eneste der "har nosser til at sige fra"....hvad mener du så, de siger fra til??

Hvordan jeg ved, hvad jeg siger? Per Larsen har været en udmærket kilde i medierne. Men det er da gængs viden, at bandekrigen i høj grad handler om at kæmpe for deres markeder, vil jeg mene.

Men hvad - jeg kan jo tage fejl og have overset af Hells Angels er blevet biker-nazister. Måske er formålet med deres "forening" at gøre Danmark fri for indvandrer-vold. Jeg tror bare ikke på det. Skulle de være blevet politiets venner og allierede?

/Rikke

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Ronni

Ronni:

Det er jeg ikke sikker på nej.... Men det handler ikke om hvordan de finansiere deres handlinger, det har slet ikke noget med sagen og gøre..???

Og ja, om så hash blev lovliggjort herhjemme imorgen, VED jeg ikke det ville lave om på noget overhovedet!!

Det mener du ikke vel? Altså, du kan jo ikke alvorligt mene at de vil blive ved med at slås hvis der ikke er (MANGE) penge i det, vel?

Det er måske også bare et tilfælde at kampene eksalerede da der pludseligt var et mia. marked at slås om?

Ronni:

Nu ved jeg ikke hvor du har gået i byen...?? Og ja det kan da godt være at jeg kan være være konfrontatorisk, men hellere det end og lade tingende stå til.. Hvor mange gange høre du ikke om folk der har råbt om hjælp, ikke har fået noget trods forbipaserende mennesker, det er sådanne mennesker der er medskyldige i at nogen gør hvad der passer dem og vi derfor idag står med problemerne!

De sidste 8-9 år har det hovedsageligt være i Ålborg og Århus jeg har gået i byen.
Og nej, det er faktisk utroelig sjældent (hvis nogensinde) jeg har hørt nogen råbe om hjælp uden at få det.

Ronni:

Nu tror jeg det er de færeste højre orienteret der støtter Hells Angels, og jeg siger på ingen måde det er "fedt" at de udkæmper en "krig" men giver blot udtryk for hvad der er den største grund til den her konflikt , som jeg vælger og kalde den.

Selvfølgelig er der en grund og det er (altså at postulere andet vil jo være tåbeligt) penge, som al anden organiseret kriminalitet så er det pengene der driver værket og det både hos rockere og bander! Og jo, jeg vil væde både det ene og det andet på at deres støtter er at finde blandt de højreradikale fra DF og ud efter.

Ronni:

Ja... Det er trist ikke...... At det næsten kun er  som du omtaler dem "voldspsykopater" der har karakter nok til at sige fra..

Der er en meget trist observation at tage ud fra ovenstående udtalelse. Det ligger implicit i din sætning at de kridhvide voldspsykopater er bedre som mennesker og for samfundet end de brune voldspsykopater.

Prøv at vende formuleringen om så det er trist at det kun er indvandrebanderne som tør sige fra over for rockerne (en udtalelse som objektivt er præcist lige så sandt som din) den har en positiv ladning overfor indvandrebanderne. Altså at de er bedre som mennesker og for samfundet.

Hvad jeg vil frem til er; vi har to sider som begår præcist lige så modbydelige handlinger (rockerne er dog; mere voldlige, bedre udrustede, flere medlemmer og generelt flere ressorucer) og alligevel farvorisere du den ene side. Du kan sige meget men det lugter squ lidt af.....

 

Mvh Peder

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver nød til at blande mig lidt i denne debat. Tager hverken parti for HA eller indvandrer-grupperingerne

Men jeg må indrømme, at jeg til dels kan nikke genkende til det Ronni siger. Er selv blevet overfaldet to gange helt umotiveret af en flok unge indvandrere. Man skal ikke skære alle over en kam, og jeg ved godt at der er en masse velintegreret indvandrere, som desværre ikke stjæler avisernes overskrifter.

Men vi ved jo fra statistikker, at en stor del af den kriminalitet, der bliver begået, er indvandrere desværre højt repræsenteret. Folk der siger, at vi intet problem har, er efter min mening alt for naive. Jeg er helt enig i at HA'erne ikke skal påtage sig politiets rolle, og at de selv er nogle være banditter;)

Jeg kender ikke løsningen på problemet, men problemet er der, og det må vi vedkende. Københavns politidirektør, Hanne Bech Hansen har også udtalt, at unge kriminelle med indvandrerbaggrund, er det største og altoverskyggende problem i den danske hovedstad.

Det var mit synspunkt! God sommer!

 

 

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hvis I virkelig har en interesse i emnet, kan jeg varmt anbefale Blandt Kriminelle Muslimer af Nicolai Sennels. Det er spændende men skræmmende læsning. Indvandrere fra muslimske lande udgør et alvorligt problem, rockere eller ej - punktum, færdig, basta. Hvert eneste år får næsten en fjerdedel af mænd mellem 20 og 29 år med muslimsk baggrund, en eller flere domme. Så ja, der er god grund til at mistænke dit pizzabud. Det er i hvert fald svært at bebrejde folk for det.

Det er bare ærgerligt at man sjældent kan sige tingene som de er, uden nogen trækker racismekortet og prædiker politisk korrekthed.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehehe... Så kom der sgu godt nok "post" retur

Tror vidst bare vi lader den ligge her..

Men hvis din viden udelukkende kommer fra medierne, så bliver vi nok aldrig helt enige.

mvh. Ronni

Go`aften

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig!

Det nemmeste er og beskylde folk for racisme...

 

Mvh. Ronni

Side 3 ud af 15 (145 indlæg)