Nej vi har bestemt ikke et problem med indvandrere, vi har et problem.
Jo, vi har ganske enkelt et problem med indvandrere - indvandrere med muslimsk baggrund. Vi har også andre problemer, men et problem med indvandrere, det har vi.
Først og fremmest må jeg erklære mig fuldt ud enig med Jakob her. Lige bortset fra at jeg egentlig synes at det er forkert og misvisende at formulere det som sådan. Vi har ikke et problem med indvandrere, vi har et problem med en hamrende intolerant religion. Eller rettere sagt; med nogle fanatiske udøvere der bruger denne til at te sig som barbarer. Enhver der mener at Islam (samt al anden fanatisme for den sags skyld) ikke udgør et seriøst potentielt problem i Europa, er i mine øjne enten stok blinde eller dybt naive.
Her et klip fra en demonstration i London, tilbage i februar, 2006:
Gider man ikke at se den igennem, så kan jeg oplyse at de underholder med slagord der lyder noget så intelligente som:
~ "May they bomb Denmark, so we can invade their country and take their wife's as war booty!"
~ "Denmark watch your back, Bin Laden's comming back".
~ "UK you will pay, 7/7 on it's way"
Osv. derudaf i den dur. Alle de mennesker der deltager i denne demonstration, er jo altså ikke fanatiske islamister der er valfartet fra Mellemøsten til London for at demonstrere. Disse mennesker er dem der allerede opholder sig og lever iblandt os. Hvis det ikke sender et signal om et potentielt problem, hvad gør så? Heldigvis for os, så har de dog som oftest det hele i munden.
Her fra en tale af Hizb ut Tahrir ved en demonstration den 9. januar 2009 i København. Talen kan kort og godt sammenfattes til: Allah trumfer ytringsfriheden og demokratiet! Her med deltagelse fra 4000 herboende muslimer. Nu er Hizb ut Tahrirs medlemstal mig bekendt hemmeligholdte, men tvivler på at samtlige blandt de 4000, der kommer med opmuntrende og anerkendende tilråb, alle er fra HuT. Mon ikke også der er et par af de "gængse" muslimer iblandt? Tvivler ligeledes på at de fleste danske statsborgere vil mene at Allah er over demokratiet.
Jakob har allerede været inde på kriminalitets statistikkerne, så det behøver jeg ikke at bevæge mig ud i.
Ja, personligt ansvar er en mangelvare i disse dage, men jeg tror ærligt talt ikke der er nogen herinde som støtter HA'erne i deres "opdragelse" af de unge indvandrere. Som jeg forstår det finder folk det befriende at læse noget hvor der ikke er lagt fingre imellem. Der er nogen der siger tingene "som de er".
Jeg tror personligt at du har helt ret i denne anskuelse Jakob, jeg er i hvert fald rørende enig. Hvis man er til folk der ikke lægger fingrene i mellem og tager bladet fra munden, så kan jeg så afgjort anbefale at se dette (og alle hans andre) klip af Pat Condell. Manden siger hvad han mener, han siger det godt og så synes jeg egentlig bare at han tillige er hamrende morsom og har nogle gode vinkler.
Ligeledes elsker jeg nedenstående afsnit af Y.A.A.F.M fra Zipperfish, der blev lavet i kølvandet på hele Muhammed krisen. Det er hamrende politisk ukorrekt og jeg griner stadig lige meget af den, selv når jeg ser den for 48. gang.
Tjah, jeg er personligt blot glad for at der stadig er nogen tilbage der ikke er bange for at sige hvad de virkelig mener, på trods af trusler fra både egne og andre rækker. Så længe folk holder sig til ord, ikke prøver at trække noget ned over hovedet på folk der helst er foruden og ellers i øvrigt holder sig indenfor de i samfundet opstillede love og regler, så går jeg ikke ind for at "redigere" i andre menneskers tanker, tro, følelser eller holdninger. Jeg går 100% ind for total ytringsfrihed og den håber jeg inderligt at vi får lov at beholde - selvom den allerede er blevet indskrænket en del og bliver det mere og mere for hver dag der går. Det kan desværre ind i mellem synes som om at den brede befolkning er gået fuldstændig i panik overfor almindelig sund og kritisk "tilstillingtagen" og "sætten spørgsmålstegn ved".
Det er bare ærgerligt at man sjældent kan sige tingene som de er, uden nogen trækker racismekortet og prædiker politisk korrekthed.
Ja det er super ærgerligt og det ødelægger faktisk ofte muligheden for en ordentlig og saglig debat i samfundet. Mange ville sikkert også allerede have dømt mig ude på højrefløjen, blot grundet ovenstående udtalelser. Faktum er dog et helt andet. Jeg mener så afgjort at de elementer i samfundet der udgør problemet er et klart mindretal. Jeg kender rigtig mange super velintegrerede og velfungerende indvandrere og kunne aldrig drømme om at være så unuanceret at jeg ville skære alle over én kam. Det er for den sags skyld heller ikke udelukkende de fanatiske muslimer jeg har et problem med; det er alle fanatikere generelt, det være sig religiøst såvel som politisk. Faktum er dog blot, at ud af alle verdens fanatikere, så er det så afgjort muslimerne der formår at gøre sig mest uheldigt bemærket gang på gang og derfor bliver opmærksomheden også derefter.
Indtil videre glæder det mig i det mindste at se at folk er langt mere modne og saglige i deres argumentation herinde, end på så mange andre communities. Jeg har taget mange debatter med lignende tema på et andet forum, hvor medlemsprocenten ofte synes at bestå af 80% fra den yderste venstrefløj. Ytrer man sig kritisk om islam derinde, så skal man gøre det på yderst forsigtig og intelligent vis, hvis man ikke straks skal stemples som værende minimum semi-nazi. Det er den slags mennesker, der gerne ynder at tage alt hvad der er modsætninger til kapitalismen og nazismen i ukritisk forsvar og hold da op hvor er de trælse at debattere med. De ser fjender overalt og hører og ser absolut kun det de selv ønsker.
Kan huske at jeg engang skrev en lang post derinde, med referencer til nazisternes og muslimernes samarbejde og venskab under WW2 og de mange ligheder der trods alt er mellem de to. Det var der sjovt nok ikke en eneste der ønskede at kommentere. Sidder ofte og funderer over hvorvidt jeg er den eneste der finder det yderst ironisk og komisk, at de største modstandere af nazismen, ofte også er de største fortalere for tolerance overfor muslimer og respekt for disses religiøse følelser?
Nej, lad os dog for pokker holde debatten åben. At tie tingene ihjel og pakke alt ind i forbud er, efter min bedste overbevisning, ikke vejen frem i nogen henseende.
~ Amaris