Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 38 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas 2.0:

Var det egentligt ikke bygget ovenpå et opensource-produkt (ABP) ?

Hvordan kan de så have dette i deres Terms of use?

1. You will be licensed to use this Software for your own personal use or internally in your company, and you undertake to use the program in accordance with all current legislation, rules and provisions. You are NOT entitled to:

...

- Change, copy, adapt, translate, prepare derived products, decompile, perform reverse engineering, dismantle or create derived products, extract parts of the files or in any other way challenge AidOnline rights to this Software

Uden at have kigget nærmere på licensen for ABP kan jeg sige så meget som at fordi et givent stykke software er opensource betyder det ikke, at alle afledte stykker også nødvendigvis skal være opensource. Det kommer helt an på licensen.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:51
Her er en lidt bedre version af block scriptet. Virker kun i Firefox. Jeg kan ikke se at plugin'et til IE modificere HTML koden på nogen måde. Nedenstående script bruger anonyme funktioner i eget scope som gør at AidOnline ikke kan overskrive variable/funktioner. Testet i FF3, IE6/7/8 på Win XP SP3.
/*
* Original script by Mads Madsen - http://www.amino.dk/forums/p/61197/373659.aspx#373659
* Extended and customized by FutureConcept
*
* Modified by jslab.dk
*
* Version 1.2
*/
(
  function() {
    // Change to whatever you prefer
    var url = 'http://stop-aidonline.dk/problem';
    // If IE
    if (document.createEventObject) {
      window.addEventListener = window.attachEvent;
      var type = 'onload';
    }
    else
      var type = 'load';
    window.addEventListener(
      type,
      function() {
        var a = document.getElementsByTagName('script');
        for(var i=0; i<a.length; i++) {
          var src = a[i] ? a[i].src : null;
          if (src && /(myadaid|aidonline|adaidproject|m-serving)/i.test(src))
            location.href = url;
        }
      },
      true
    );
  }
)();
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Atzen:

Thomas 2.0:

- Change, copy, adapt, translate, prepare derived products, decompile, perform reverse engineering, dismantle or create derived products, extract parts of the files or in any other way challenge AidOnline rights to this Software

Uden at have kigget nærmere på licensen for ABP kan jeg sige så meget som at fordi et givent stykke software er opensource betyder det ikke, at alle afledte stykker også nødvendigvis skal være opensource. Det kommer helt an på licensen.

Nu forstår jeg altså ikke helt .... Har AidOnline ikke lige prøvet at bilde os alle ind, at brugerne selv må bestemme over det der kommer ind og ligge på deres egen computer? Hvordan kan de så forvente at de brugere, som de har fået overbevist om dette, skal overholde en licens fra dem der siger det modsatte.

Hvad er logikken? At folk gerne må ændre på de ting AidOnline mener de må (altså andres ting), men ikke på AidOnline's egne ting?

Kan de slet ikke selv se det absurde i det?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 23:55
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 01:18

Jeg sidder og bliver mere og mere sur, for nu måtte jeg jo se tingene helt nede i de grimme detaljer som det er, når man udvikler et program der snylter og stjæler fra andre.

For mens jeg surfer rundt på Min-mave bemærker jeg at bannerne ganske rigtig bliver fjernet fra mit site, men de bliver IKKE erstattet med andre bannere, ikke engang for nogle af de 12 organisationer som støtter og bifalder dette tyveri og snylteri der foregår,

Jamen sig mig, er vi pludselig ude i - Hvis jeg ikke må, så må du heller ikke - Det mindste de kunne gøre var da at undlade at fjerne bannere fra sites MEDMINDRE de selv brugte pladsen - Ikke at jeg synes de skal overveje at gøre hverken det ene eller det andet.

Men at INGEN får glæde af de bannerpladser gør mig bare endnu mere gal i skralden, og klar til at tage kampen op så de kan komme offline.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:41

Jeg har fået intet mindre end 54 bestillinger på Aid-TV.dk i dag. Nogle nok mindre seriøse end andre, men med lige over 1000 besøgende i dag er det jo en konverteringsrate lige over 5% - nogen der har forlsag til optimering? ;-)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 02:34

Henrik Rygaard:
Er der nogen, der har lavet en lille seddel, jeg kan putte i Red Barnets indsamlingsbøsse på søndag, som forklarer dem i klare vendinger, hvorfor de ikke får en rød reje af mig?!

Fin ide... Det kunne være lidt fedt, hvis de fik stakkevis af ensartede "Regn ikke med min støtte" papirlapper.

Hvem designer (evt. sort/hvid, så alle kan printe dem)?

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:19

Lasse H. Kristiansen:

Henrik Rygaard:
Er der nogen, der har lavet en lille seddel, jeg kan putte i Red Barnets indsamlingsbøsse på søndag, som forklarer dem i klare vendinger, hvorfor de ikke får en rød reje af mig?!

Fin ide... Det kunne være lidt fedt, hvis de fik stakkevis af ensartede "Regn ikke med min støtte" papirlapper.

Hvem designer (evt. sort/hvid, så alle kan printe dem)?

Hermed en lille seddel - eller et banner, alt efter behov :)
http://www.catapult.dk/stop_aid-online.jpg 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 15:33

Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Så vidt jeg kan se er annoncører forpligtet til at respektere nej tak skiltet i den virkelige verden http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/slut-med-ingen-reklamer-tak

Kunne man forstille sig at forbrugerombudsmanden i yderste konsekvens(hvis forbrugerne forlangte det), vil mene at man som forbruger er i sin gode ret til at have en adblock installeret, og at firmaer skal respektere dette?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:38

Hamburg1991:

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Så vidt jeg kan se er annoncører forpligtet til at respektere nej tak skiltet i den virkelige verden http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/slut-med-ingen-reklamer-tak

Kunne man forstille sig at forbrugerombudsmanden i yderste konsekvens(hvis forbrugerne forlangte det), vil mene at man som forbruger er i sin gode ret til at have en adblock installeret, og at firmaer skal respektere dette?

Det tvivler jeg meeeget stærkt på. Man vælger jo selv at besøge det website man modtager reklamer på. Uopfordrede reklamer tilsendt med posten læner sig jo op af spam, hvor et website vel er mere at betragte som et tilvalgt 'magasin' med hel- eller delvis reklamefinansiering.

Side 38 ud af 60 (598 indlæg)