Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 39 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hamburg1991:

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Svarer Adblocks ikke lidt til reklamer nej tak skiltet?

Så vidt jeg kan se er annoncører forpligtet til at respektere nej tak skiltet i den virkelige verden http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/slut-med-ingen-reklamer-tak

Kunne man forstille sig at forbrugerombudsmanden i yderste konsekvens(hvis forbrugerne forlangte det), vil mene at man som forbruger er i sin gode ret til at have en adblock installeret, og at firmaer skal respektere dette?

Din analogi fejler i og med, at reklamer nej tak skiltet bruges til at undgå, at folk push'er reklamer i hovedet på dig. De reklamer, der er tale om her i tråden er reklamer du selv aktivt skal opsøge. Så nej, jeg har meget svært ved at forestille mig det skulle ske.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hamburg1991, aahhhh, come on, hva? Med den tankegang, så kunne du også plastre et reklamer nej tak skilt i panden på dig selv, tage i Parken og se fodbold, og brokke dig til forbrugerombudsmanden over det ikke blev respekteret? Når du bevæger dig ind på andres ejendom, så må du naturligvis respektere de regler der er, og hvis du vil blokere folk der blokerer dine reklamer, så har du al ret til at gøre det. Det andet er for idiotisk.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

WFT ? Nu har jeg haft lidt travlt de sidste par dage, så jeg har ikke rigtig fulgt med, men nu sidder jeg på et hotel i Kbh. og slappe af da jeg jo skal aminotastic i morgen, og så læser jeg lige det her. Min umidelbare tanke var at det må være en joke eller et mediestunt, men det er vist ramme alvor.

Det er vist det man kalder en LOSE - LOSE - LOSE situation. Hvis det slår igennem, vil nogle medier gå ned, andre vil omlægge til brugerbetaling og kvaliteten vil blive forringet mange steder fordi det bliver nødvendigt at afskedige medarbejdere. Kort sagt internettet bliver noget kedeligt lort og man vil for forbruger skulle have pungen op af lommen hver gang man finder noget interessant på nettet - eller det vil sige man ved jo først om en artikel for eksempel er interessant når man har betalt for den (og jeg som udelukkende får mine nyheder på nettet - godt der stadig er TTV). Og når det så er slut med medier der kan snyltes på så dør aidonline jo selv. Og hjælpeorganisationerne står tilbage med et meget dårligt ry som hælere og foretagender med ualmindelig dårlig moral.

Nå men jeg tror nu ikke det her er noget som bliver en realitet, for jeg er temmelig sikker på at det er ulovligt, det de gør er nemlig at gå ind og ændre i et udgivet værk inden eller samtidig med at det når forbrugeren, altså brud på ophavsret. Og derudover er det med sikkerhed dårlig markedsføringsskik.

Men jeg ser da en stor fordel ved det her, Jeg har altid haft svært ved at finde ud af hvilke hjælpeorganisationer der er værd at støtte, for jeg vil da gerne hjælpe andre og specielt mennesker i nød. Men nu ved jeg med sikkerhed hvilke hjælpeorganisationer jeg IKKE skal støtte, for når jeg støtter så er det meget vigtig for mig at der ligger en god moral og etik bag hjælpeorganisationerne, ellers ved man jo ikke hvad de ellers kan finde på.

Jeg ved godt at der så er nogen der siger at det da er det samme som adblockere, og det er både rigtigt og forkert. Det forkerte er at der ikke er noget som snylter på andre og tjener penge ved at stjæle annoncepladsen. Det rigtige er hvis adblocks blev et udbredt fænomen så ville det få samme kedelige konsekvens for vores internet. Hos de fleste websider betaler man for brugen ved at acceptere reklamerne, kan man ikke lide de vilkår er, så må man lade være med at bruge webstedet. Heldigvis er der ikke ret mange der bruger den slags, de fleste er glade for de websider de besøger og ønsker ikke at skade dem. Problemet med aidonline er at her er det en potentiel risiko for at det bliver mere udbredt, fordi det markedsføres af hjælpeorganisationerne og dem vil de fleste jo gerne støtte og så koster det slet ikke noget  (altså ikke direkte og i første omgang) for den enkelte - det er jo kun medierne der miste lidt annoncekroner right? Problemet er bare at de færreste ikke tænker tanken til ende og hvilke konsekvenser det vil få.

 

 

- Thomas

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er medlem af Røde Kors Klub 100 og WWF's Præsidium. Jeg har meddelte begge organisationer at jeg trækker mig, hvis de ikke stopper for deres AidOnline knald. Jeg kan ikke være med i organisationer der har så rådden en moral og jeg håber stadigvæk at det er en fejl og at de selv indser at det de har gjort, er helt hen i vejret.

Dbh Martin

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg er medlem af Røde Kors Klub 100 og WWF's Præsidium. Jeg har meddelte begge organisationer at jeg trækker mig, hvis de ikke stopper for deres AidOnline knald. Jeg kan ikke være med i organisationer der har så rådden en moral og jeg håber stadigvæk at det er en fejl og at de selv indser at det de har gjort, er helt hen i vejret.

Dbh Martin

Det lyder rigtig godt Martin, lad os håbe at de begynder at forstå alvoren...

Og lad så positivt op til vi skal nyde dig i morgen. Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej venner,

Selvom jeg formentlig ikke får overbevist mange af jer, vil jeg dog bede jer læse dette blog indlæg, som jeg er faldet over. Det rammer ufattelig godt, hvad der sker her, og kan forhåbentlig være med til at nuancere debatten.

Til de der ikke ved det, bruger jeg ikke selv aidonline, men er lidt ked af, at det her nærmere er ved at tage form af et stort hylekor, hvor det er svært at deltage i en sober og nuanceret debat.

Endnu engang vil jeg bede jer om at læse det, da det kan danne grundlag for en god og interessant debat, og det er vel hele meningen med det her.

http://bohemianrhapsody.dk/2009/06/04/proudhon-revival-2009/

 

PS. Jeg forsvarede også jer allesammen, da debatten rasede om søgemaskineoptimering. Der husker jeg flere fra dette forum var på barikaderne for brugernes rettigheder på nettet, og teknologiens fri bevægelighed. Heldigvis!

Med venlig hilsen Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du skriver i din blog:

Hvis jeg manipulerer med min ejendom, så er det ikke tyveri. Jeg må gøre, hvad jeg vil med min ejendom.

Først når jeg manipulerer med din ejendom bliver det tyveri.

Men det kunne hverken jeg, eller de flinke folk bag AidOnline, finde på.

 

 

 

mmmh i min verden manipulerer du altså med min ejendom når du ændre de reklamer der er på min side. Siden er min ejendom. Og du er ikke velkommen.  

Ikke nok med at du ændre på min ejendom, du går hen og sætter dit navn på min ejendom.

Udover det kan jeg jo lige pludselig ikke stå inde for det indhold der kommer frem på min side. Det også være der er reklamer jeg ikke ønsker. Det kunne være en velgørenheds organisation som jeg bestemt ikke ønskede aqt støtte eller få promeret på min side.

 

Nåå ja, og når du så lige i processen tømmer min tegnebog,  så er der altså ikke noget at sige til at folk ikke er glade for dig.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

Nu er det desværre ikke mig der kan tage æren for blog indlægget. Men jeg vil gerne forsvare det.

Nej, min browser er ikke din ejendom. Serveren (om man vil) er din ejendom, og den rører jeg ikke ved. Men jeg bestemmer altså selv, hvad der skal ind i min browser. I mit tilfælde er det en adblocker - i andres tilfælde er det aidonline. Det er min ret og deres ret. Du har ret over din server. Det vil sige, at du bl.a. har mulighed for at blokere for mig, hvis jeg ikke vil se dine reklamer. Det er FULDSTÆNDIG i orden. Men browseren er min. Og derfor må jeg selv bestemme hvad jeg vil se i den. Jeg må også selv bestemme farver/skrifttyper/skriftstørrelse osv. osv.

Med venlig hilsen Peter

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Sorry, men det er jo egentligt noget Bull, du kommer med der.

Sagen er den, at man laver en side til glæde for nogle brugere og ofrer megen tid og anstrengelser på den. Siden finansieres af de reklamer, som brugerne serveres for og det giver ressourcer til at videreudvikle den side.

Hvis andre så går ind og overruler dine indtægter og placerer deres egne indtægtskilder på din side, så kan den jo i sagens natur ikke leve ret meget længere, vel?

Du tager jo rent faktisk brødet ud af munden på folk, som gør et ærligt stykke arbejde. Er det så svært at respektere?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, Peter - hverken browseren eller det der vises i den er din ejendom. Du har fået - eller købt - en licens til begge dele. Og den er der begrænsinger i. Du må heller ikke bare kode om på den software du får eller køber. Det beskytter både Ophavsretsloven og licensen imod, på nøjagtigt samme måde, som indholdet på en webside også er beskyttet. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor det skulle være så svært at fatte.

Læs selv Ophavsretsloven - særligt de afsnit om "droit morale", så vil du måske lidt bedre forstå.Læs derpå Markedsføringsloven, så vil du endnu bedre kunne forstå.

I "ultra librale" lande som USA, dømmes der iøvrigt også mod "virtual advertising".

 

Side 39 ud af 60 (598 indlæg)