Kære martin Jeg er ikke den der normalt lader mig støde og jeg er heller ikke typen der råber op. Men dit indlæg rørte mig alligevel, jeg er flittig læser på amino og har da også lagt et par indlæg, alt sammen i god tro - og nu finder jeg ud af at jeg ikke er velkommen på amino... Grundlæggende er jeg enig i at det er tyveri det aidonline, rødekors mf. har gang i og jeg har da fulgt debatten herinde med interesse, specielt efter lone bragte addblockere ind diskutionen. ja - jeg bruger en addblocker, jeg bruger tilmed en javascript-blocker som jeg kan slå til og fra efter behag i min firefox dels for ikke at få udført kode jeg ikke stoler på, men i lige så høj grad for at slippe for at se reklamer. Nu er det faktisk ikke reklamerne som sådan som genere mig - da jeg sjældent trykker på en reklame, det er mere at jeg synes at reklamerne stjæler fra mig (for at sætte det på spidsen). en
hjemmeside som har 5-7 reklamer hvoraf en overvejende del er
flash el.l. for at gøre reklamen mere spændende stjæler min prosesorkraft og sætter mit elforbrug i vejret da de nemt kan drive i hvertfald én af kernerne i min procsessor op på eller i nærheden af 100% brug, med følge af øget forbrug af køling og hvad der dertil hører af strøm. Jeg mener at det kan sammenlignes med
postdanmark. Jeg kan bede om ikke at få reklamer sammen med min post - selvom
post danmark formentligt ville være billigere at bruge hvis de kunne komme af med flere reklamer. Ja - annoncørene kan selv bestemme om de vil respektere et nej tak (eller er det lavet om) og selvom der ind i mellem slipper en reklame frem til min postkasse er det sådan at langt de fleste annoncøre respektere et nej tak i praksis Tilbage til knuden i min mave over ikke at være velkommen på amino. Kunne det hjælpe martin, at jeg betalte min del af festen selv i stedet for at kigge på reklamer. Hvis du kan oplyse mig en pris jeg skulle betale i årlig afgift hvis sitet ikke var reklame financieret ville jeg formentligt helt frivilligt indbetale beløbet på jeres konto da jeg kan li' amino.dk og gerne vil bruge amino med god samvittighed. Hermed har jeg også givet min mening til kende omkring betaling af services hvad enten det er i form af internet sites eller andet. brugerbetaling er vejen frem efter min mening. Ved brugerbetaling har man en chance for at afgøre med sig selv om værdien af en service står mål med de midler der bruges på at frembringe denne service. Mvh Ken.