Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 30 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til orientering er AidOnline brugere nu blokeret fra Amino.

Dbh Martin

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Mads Madsen for hans script, som jeg netop har lagt på Amino Smile

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Noer:

Eneste problem med disse detection scripts er at de er client-side. Så længe man ikke serverside tjekker om et banner bliver loaded kan der laves work arounds. Det eneste man gør er at man gør tingene lidt mere besværlige.

Kan godt se problemet. Jeg tror dog at vi kan fange mange, selv med de simple scripts - i hvert fald på kort sigt.

Men har du nogle gode ideer til en server side løsning, der er endnu bedre ville det være super fedt med nogle forslag. Jeg er sikker på vi så hurtigt kunne få kodet løsninger i de mest almindelige sprog, til gratis deling: f.eks. .NET, ASP, PHP og JSP (evt. et Wordpress plugin)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dem som vil slippe for at hente Aidonline for at se hvad Martin & Holdet har skrevet:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adgang nægtet!

Kære bruger!

Du har valgt at installere programmet AidOnLine, og dermed blokere reklamerne på Amino, for i stedet for at vise reklamer, som firmaet bag AidOnLine tjener penge på.

Reklameindtægterne er en af vores indtægtskilder. Indtægter vi bruger på at udvikle Amino til gavn for brugerne herunder løn til medarbejderne på Amino og de udgifter der ellers er ved at drive et site som Amino.

Du sikkert installeret programmet i den bedste mening, for at støtte en eller flere af de humanitære organisationer, der har sagt ja til at deltage i projektet. Men den ultimative konsekvens af dette projekt som en række humanitære organisationer er bannerfører for, er at amino.dk må lukke, da vores indtægtsgrundlag forsvinder.

Vi ønsker ikke at tilbyde vores service gratis så længe du har programmet installeret. Vælger du at afinstallere programmet igen, er du naturligvis velkommen tilbage på Amino.

Som konsekvens af Røde Kors’ udtalelser i dag vedr. opbakning til AidOnLine har Amino pr. dags dato valgt ikke fremadrettet at foretage donationer til organisationen.

Med venlig hilsen,
Team Amino

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Kan godt se problemet. Jeg tror dog at vi kan fange mange, selv med de simple scripts - i hvert fald på kort sigt.

Men har du nogle gode ideer til en server side løsning, der er endnu bedre ville det være super fedt med nogle forslag. Jeg er sikker på vi så hurtigt kunne få kodet løsninger i de mest almindelige sprog, til gratis deling: f.eks. .NET, ASP, PHP og JSP (evt. et Wordpress plugin)

Da det er Client Side som AidOnline manipulere, så er det desværre ikke muligt at tjekke for scriptet server side, det skal derfor gøres gennem browseren, dvs. Client side. :)

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:

Tak til Mads Madsen for hans script, som jeg netop har lagt på Amino Smile

Hej Jacob

Super idé!

Vi har opdateret mads madsens script en smule og holder det opdateret når AidOnline nok forsøger at komme uden om blokeringen, opdateringen finder du hele tiden her:

http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/tree/master

Det vil også være dette script der vil blive lagt ud og dokumenteret på stop-aidonline.dk

 

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Udvikler.

Undskyld - jeg har lige været væk i et møde, og kan se jeg har en del at svare på her :)

Men nej, ikke det mindste. Jeg læste om det i Berlingske og googlede emnet, og fandet dette forum. Jeg synes det er et interessant projekt, men har faktisk ikke engang fået det installeret... endnu ;)

Til gengæld er jeg en lykkelig adblockplus bruger, der er glad for min ret til at beskytte mig mod reklamer (ja - jeg har også "reklamer - nej tak på min dør"). Men nu er jeg blevet blokeret på dette fremragende forum under påstanden af, at jeg bruger Aidonline. Det gør jeg altså ikke!

Jeg accepterer fultud jeres ret til at blokere for brugere af adblockplus, men så skriv det dog, istedet for at skyde skylden over på aidonline. Hvis I vil udelukke folk der bruger adblockers, så må I være mænd nok til at stå ved det. Det accepterer jeg, og anerkender jeres rolle i den fri konkurrence.

PS. Jeg synes det her er et godt forum, hvor der kun er få usaglige indlæg, og jeg vil meget gerne bidrage i fremtiden, men I får mig altså ikke til at afinstallere adblockplus.

Med venlig hilsen Peter.

Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Men har du nogle gode ideer til en server side løsning, der er endnu bedre ville det være super fedt med nogle forslag. Jeg er sikker på vi så hurtigt kunne få kodet løsninger i de mest almindelige sprog, til gratis deling: f.eks. .NET, ASP, PHP og JSP (evt. et Wordpress plugin)

Jeps, der er flere måder. Men der er masser af argumenter for at jeg ikke har lyst til at fortælle om dem her. ;-)
De er desværre alle ikke helt ukomplicerede at implementere. Hvis du har lyst til at høre mere er du velkommen til at fange mig på msn (kubrick @ tb303.dk)

~Allan Noer

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Hvis du gider at besvære dig med at læse lidt indlæg, så har jeg skam frabedt mig alle besøg af folk der ikke vil se på vores reklamer.
Så du kommer til at finde et andet sted at hygge dig.
Du bruger din frihed og vi bruger vores.
Du er altid velkommen tilbage hvis du afinstallere din adblocker.

Dbh Martin

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Men har du nogle gode ideer til en server side løsning, der er endnu bedre ville det være super fedt med nogle forslag. Jeg er sikker på vi så hurtigt kunne få kodet løsninger i de mest almindelige sprog, til gratis deling: f.eks. .NET, ASP, PHP og JSP (evt. et Wordpress plugin)

Serverside bliver kompliceret og kræver samarbejde med medievirksomhederne. Klientside-teknologi kan fint bruges. Jeg er lidt presset pt. men jeg forestiller mig en lille generisk AJAX loader som checker for AidOnline. Brugeren vil så nå at se siden i f.eks. 3 sekunder hvorefter der sker irriterende ting og sager. Det er meget svært for AidOnline at checke når disse løsninger små-tilpasses hos hver server.

Husk også på, at der bør gemmes en cookie hos brugeren når man detecter at han bruger AidOnline. Cookien bevirker at det ikke hjælper at 'Slå AidOnline fra for denne side'. Det er heller ikke vigtigt at brugerne stoppes 100% af gangende. Periodiske fejl er ofte langt mere irriterende.

Bottom line er, at brugeren skal holde sig fra malware og vira som AidOnline hvis han prioriterer en sikker og stabil færden på internet.

 

Side 30 ud af 60 (598 indlæg)