Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 29 ud af 60 (598 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Niklas:

Første version af Stop-AidOnline scriptet kan nu benyttes!

Den frie kildekode ligger her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/tree/master (Der er også sparsom dokumentation).

Hvis i ønsker at benytte sscriptet fra vores server ligger det her: http://stop-aidonline.dk/hosted/aob.js fordelen ved dette er at vi hele tiden holder denne fil opdateret når AidOnline (som de helt sikkert vil) forsøger at komme uden om vores blokering.

 

Vores udvikler er lige ude i byen nogle timer, men når han kommer tilbage er han klar til at inkoporere rettelser fra jer, rettelser bedest rapporteres her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/issues

I har lavet lidt af en brøler, scriptet skal ikke køres onload, men som det allersidste script, dvs. lige før </body> :)

Til de brugere der har installeret script, fjern onload="aidOnlineBlocker();" fra <body> og tilføj:

<script type="text/javascript">aidOnlineBlocker();</script>

I bunden af jeres html, lige før </body>

Funktionen der tilknyttes window.onload bliver først afviklet når hele dokumentet er loaded, det vil sige at den faktisk bliver afviklet efter det script du sætter i enden af <body>. Prøv foreksempel at kør dette script i din browser: http://gist.github.com/123596 - så en brøler vil jeg nu ikke kalde det :)

 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ken

Det står dig fuldstændigt frit at benytte en gratis-tjeneste som Amino. Hvis du mener at omkostningerne til strøm mv. overstiger værdien af at læse med på Amino, ja så er du i din fulde ret til at vælge et andet medie end Amino at hente din information fra.

Det AidOnLine - med en række humanitære organisationer i ryggen - har gang i er at gå langt over stregen. På AMino bakker vi  op om de tiltag som FDIM i dag har sat i gang med fogedforbud af AidOnLine. Og med hjælp fra en række brugere her på Amino er vi nu i gang med at implemtere en blokker for AidOnLine brugere. Vi er et privat medie og må naturligvis foretage de skridt der er nødvendige for at sikre vores fortsatte forretning.

Aminotastic-holdet arbejder naturligvis hurtigt og Nicolai Lønne har derfor taget fat i folkene bag AidOnLine for høre om de vil stille op til paneldebat på Aminotastic på lørdag, så vi kan tage en debat for og imod AidOnLine og konceptet som AidOnLine bygger på. Vi vender tilbage når vi har svar.

Med venlig hilsen

Nicolai Frisch
Adm. direktør

Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste problem med disse detection scripts er at de er client-side. Så længe man ikke serverside tjekker om et banner bliver loaded kan der laves work arounds. Det eneste man gør er at man gør tingene lidt mere besværlige.

~Allan Noer

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon godt, Nicolai!

Og jeg bakker gerne op om Martin: At bruge Adblocker på sites med så enorme mængder gratis og validt indhold som på Amino - det er ikke et udtryk for nogen dybere forståelse for hverken "karma" eller forretning.

Jeg er sikker på, at Martin kan bakke mig op, når jeg afslører: Det er ikke gratis at drive Amino ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:
Aminotastic-holdet arbejder naturligvis hurtigt og Nicolai Lønne har derfor taget fat i folkene bag AidOnLine for høre om de vil stille op til paneldebat på Aminotastic på lørdag, så vi kan tage en debat for og imod AidOnLine og konceptet som AidOnLine bygger på. Vi vender tilbage når vi har svar.

Helt korrekt.
Hvis AidOnline siger ja, så håber jeg at vi kan få en saglig debat som er lidt mindre ophedet end debatten her :-)
Alle parter skulle jo gerne komme helskinnet hjem.

Hvis de siger ja, så håber jeg at vi kan finde en dygtig moderator til at styre snakken og nogle paneldeltagere der vil være med til en faglig debat.

Jeg vender tilbage med mere info.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Nicolai, Jamen, hvis du læser mit indlæg igen vil du opdage at der står der at jeg er enig i at aidonline vejen er en vej vi ikke vil ned af, andre har her i debatten foreslået udemærkede (og skræmende) videreudviklinger af projektet. Jeg er heller ikke sikker på at du forstod ironien i det med strømforbruget, det var for at sætte det på spidsen. Jeg mener ikke at aidonline problematikken kan sammenlignes med add blocker problematikken, og det er i denne forbindelse ligegyldigt - da det var jeres mening om add blockere som fik mig op af stolen. Jeg kan forstå at i og andre medier vil benytte et "modscript" til aidonline og det synes jeg er rigtig fornuftigt, det er naturligvis kedeligt hvis det ved samme slag også blokere for brugere der ikke automatisk får vist reklamer. Men som sagt er jeg ikke ude på at snylte, jeg betaler gerne en afgift hvis jeg kan slippe for reklamer. Mvh Ken.
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps Nicolai - det skal nok blive en kvalificeret og saglig debat omkring AidOnline-konceptet.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ken:
Kære martin Jeg er ikke den der normalt lader mig støde og jeg er heller ikke typen der råber op. Men dit indlæg rørte mig alligevel, jeg er flittig læser på amino og har da også lagt et par indlæg, alt sammen i god tro - og nu finder jeg ud af at jeg ikke er velkommen på amino... Grundlæggende er jeg enig i at det er tyveri det aidonline, rødekors mf. har gang i og jeg har da fulgt debatten herinde med interesse, specielt efter lone bragte addblockere ind diskutionen. ja - jeg bruger en addblocker, jeg bruger tilmed en javascript-blocker som jeg kan slå til og fra efter behag i min firefox dels for ikke at få udført kode jeg ikke stoler på, men i lige så høj grad for at slippe for at se reklamer. Nu er det faktisk ikke reklamerne som sådan som genere mig - da jeg sjældent trykker på en reklame, det er mere at jeg synes at reklamerne stjæler fra mig (for at sætte det på spidsen). en hjemmeside som har 5-7 reklamer hvoraf en overvejende del er flash el.l. for at gøre reklamen mere spændende stjæler min prosesorkraft og sætter mit elforbrug i vejret da de nemt kan drive i hvertfald én af kernerne i min procsessor op på eller i nærheden af 100% brug, med følge af øget forbrug af køling og hvad der dertil hører af strøm. Jeg mener at det kan sammenlignes med postdanmark. Jeg kan bede om ikke at få reklamer sammen med min post - selvom post danmark formentligt ville være billigere at bruge hvis de kunne komme af med flere reklamer. Ja - annoncørene kan selv bestemme om de vil respektere et nej tak (eller er det lavet om) og selvom der ind i mellem slipper en reklame frem til min postkasse er det sådan at langt de fleste annoncøre respektere et nej tak i praksis Tilbage til knuden i min mave over ikke at være velkommen på amino. Kunne det hjælpe martin, at jeg betalte min del af festen selv i stedet for at kigge på reklamer. Hvis du kan oplyse mig en pris jeg skulle betale i årlig afgift hvis sitet ikke var reklame financieret ville jeg formentligt helt frivilligt indbetale beløbet på jeres konto da jeg kan li' amino.dk og gerne vil bruge amino med god samvittighed. Hermed har jeg også givet min mening til kende omkring betaling af services hvad enten det er i form af internet sites eller andet. brugerbetaling er vejen frem efter min mening. Ved brugerbetaling har man en chance for at afgøre med sig selv om værdien af en service står mål med de midler der bruges på at frembringe denne service. Mvh Ken.


Hej Ken

Jeg er ked af at du føler dig støt, men nej, du er ikke velkommen.
Hvis du bruger Amino, så forventer jeg at du også ser reklamerne.
Hvis du ikke vil indgå den aftale, så må du finde et andet stedet at være.
Jeg vil gøre hvad jeg kan teknisk for at udelukke folk der ikke vil "betale" for det de får.
Vi har ikke ressourcerne til brugerbetaling, så det kommer ikke på tale pt.

Dbh Martin

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

harry-fc:

Funktionen der tilknyttes window.onload bliver først afviklet når hele dokumentet er loaded, det vil sige at den faktisk bliver afviklet efter det script du sætter i enden af <body>. Prøv foreksempel at kør dette script i din browser: http://gist.github.com/123596 - så en brøler vil jeg nu ikke kalde det :)

Havde ikke læst den sparsomme dokumentation, men så et par stykker der havde smidt aidOnlineBlocker(); ind i <body onload="">, og der virker det ikke :)

Mads Madsen

Side 29 ud af 60 (598 indlæg)