Jeg er helt enig med Flemming og Jakodan - betal ved kasse 1 eller send varen retur. Jeg sidder hos en større kunde og inddriver debitorer et par gange om ugen, og det er næsten hver gang jeg hører alle mulige og umulige undskyldninger. Som regel bliver de tavse når jeg spørger dem, hvorfor de så ikke har betalt den del af fakturaen, som de er enige i, istedet for at tilbageholde måske 75.000,-, selvom de kun er uenige i de 5.000,-. Jeg fatter det ganske enkelt ikke. Ofte vil en mindelig løsning være langt nemmere, hvis man nøjes med at tilbageholde det man f.eks. mener at skulle have kreditnota på. |
Jeg har lignende problem med en kunde nu som er på 3. rykker og nu gør indsigelse over varen. Ikke alt der er leveret.
For mig virker det som om at når nu jeg vil sende til inkasso, så dukker de lige pludselig op...og klager, kan jeg bare sende den videre til inkasso, eller hvad???
Det har jeg ikke prøvet før