Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en indsigelse til Faktura/Inkasso altid gyldig?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har som så mange andre desværre problemer med folk som ikke betaler.

Når/hvis en "dårlig betaler" gør indsigelser til en faktura er denne pr automatik gyldig?.

Eks:

En kunde køber 1/1-2001. 2 stk. bærbar ( værdi 22.000 kr.), gør 5/1/2001 opmærksom på at den ene bærbar er defekt. Der oprettes en RMA sag, der sendes 5/1/2001 en returlabel til returnering af bærbar ( som bare skal returneres og byttes til ny, DOA ( dead on arriaval) siger leverandør. Tiden går og 15/1/2001 Sendes en faktura med rykker til kunde. Kunde giver da indsigelse til faktura pga den "defekte" bærbar, Som stadig ikke er kommet retur. Kunde har heletiden en "undskyldning" for ikke at have tid til at sende/maile Track & Trace nr på den påståede forsendelse af retur bærbar. Tiden går og stadig ingen retur bærbar. Og stadig ingen Track & Trace. Det eneste der sker er nye faktura med yderliger rykker og gebyr. Samt undskyldninger ( ferie/ for travlt/ min far er syg) Men stadig ingen Track & Trace. Og stadig indsigelser til faktura. 3/1/2001. Stadig ingen ting fra kunde ud over indsigelser.

Dette senarie er kort summeret en af disse sager jeg "arbejder" med. Dato er ikke ekaskte, men tidsrummet er rigigt.

Spørgsmålet jeg gerne vil have svar på er:

Er denne indsigelse "gyldig". Er alle indsigelser pr automatik "gyldige"?. Eller er der en regl eller lignende der siger, det skal være en begrundet indsigelse?.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:16

Her er mit bud:

Kunden gør ikke indsigelse imod selve fakturaen, men at han ikke har fået sit problem løst - altså fået varen. Men det er han så vidt jeg selv kan se skyld i, og du har al din korrespondance på plads i denne sag.

Jeg ville straks sende kunden en mail, hvori det tydeligt fremgår, at han selv forhindrer sagens lykkelige afslutning og såfremt han ikke sørger for at få tingene bragt i orden indenfor 5 hverdage, så ser du ingen anden mulighed end at overdrage sagen til retslig inkasso og husk at nævne, at du har gemt al korrespondance i sagen, der også dokumenterer at du ikke kan lægges til last for ikke at have løst den for kunden.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 16:47

Er der ingen der har et bud på om en indsigelse pr automatik er gyldig, eller om der er/kan være årsager som gør en indsigelse ugyldig. Og derfor muligt at kører en inkasso?

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:33

Jimmy R Jørgensen:

Er der ingen der har et bud på om en indsigelse pr automatik er gyldig, eller om der er/kan være årsager som gør en indsigelse ugyldig. Og derfor muligt at kører en inkasso?

Så det du mener er, at kundens indsigelse består i, at han mener, han har returneret computeren og derfor ikke vil betale.
Men i virkeligheden har han ikke returneret noget og kan ikke bevise, at han har det.

Vi havde en lignende sag med en kunde, som havde fået varen udleveret på posthuset (og i øvrigt skrevet under+vist kørekort for at få pakken)..
Han påstod, at han bag efter havde afleveret pakken ved posthusets skranke igen, men ikke fået nogen kvittering for det - og derfor ville han ikke betale.

Vores advokat sendte sagen til fogedretten og vi fik afvide, at han ikke kunne tvinges til at betale i fogedretten, når han havde den påstand.

Det ville koste 6-7000 at føre sagen videre g det var mere end det beløb det drejede sig om, så vi valgte ikke at gøre mere ved det.

Men hvis han siger, han har kvittering for pakken - og så ikke har det alligevel - så er det måske bevis på at han lyver, og så gælder indsigelsen ikke?
Prøv at kontakte et inkassofirma og se om de vil tage sagen.

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 19:39

Hmm..

Dvs at når han siger jeg vil ikke betale den faktura pga en defekt vare, så er det ikke en indsigelse til faktura?. Men en helt anden sag som der også er forsøgt at ordne, men uden held grundet kunden.

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:41

det lyder som om du vil tvinge kunden til at betale, selv om du ikke har leveret varen, er det korrekt for stået.

Som kunde vil jeg da lade sagen køre via advokat, hvor du vil skulle dokumentere at du har elveret en vare der virker, hvilket det lader til du ikke kan...der skal ikke meget advokat til...før end du tbaer sagen, skal levere varen og afholde samtlige sags omksotnigner.

Kunden kan til enhver tid opponer imod en incasso, da du ikke kan forvente at få penge for noget du ikke har leveret.....sjovt nok melder historien ikke noget om, at du har fået penge for den der virkede!!!!

det lader ikke til kunden ikke vil betale, da kunden gentagende agnge ha rrykket for varen, det lader til kunden ikke vil betale for det du ikke har leveret, hvilet er ganske forståeligt

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:44

Hej Jimmy,

Manden har en reklamation over varen. Du har forsøgt at løse det så godt som muligt, men han bidrager ikke selv til at få problemet løst.

Han har modtaget varen, derom hersker der ingen tvivl. Man kan kun gøre indsigelse, hvis man mener, at man ikke har modtaget varen eller tjenesteydelsen.

En ting er reklamationer, som kan give grundlag til handlens ophævelse - en anden ting er indsigelser mod, at man ikke har modtaget den købte vare eller tjenesteydelse. Faktisk har manden lige nu noget, der tilhører dig - og det skal han fandme betale for.

Ergo: Rykker og inkasso og det kan ikke gå stærkt nok.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:46

Jimmy R Jørgensen:

Hmm..

Dvs at når han siger jeg vil ikke betale den faktura pga en defekt vare, så er det ikke en indsigelse til faktura?. Men en helt anden sag som der også er forsøgt at ordne, men uden held grundet kunden.

Jeg tror, dit indlæg blev skrevet på en måde, så det nemt kan misforstås - jeg skulle lige læse det én gang til, for at forstå hvad du mener..
Så det du mener er;

Du har leveret en vare
Kunden har skrevet, at den er defekt, han vil have den returneret
Han har ikke returneret den, men vil heller ikke betale
Du vil have at han skal betale nu, fordi han har beholdt varen
Han har alle mulige undskyldninger, fordi han ikke har betalt, og påstår han har returneret den, selv om det har han altså ikke..

Enig med Flemming - man kan altså ikke lade være med at betale, hvis ikke man returnere varen
Så er det lige meget, om den er defekt eller ej - du skal enten have penge eller vare

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:49

Hej Lind,

Hvor læser du at varen ikke er leveret? Den er jo netop leveret, men kunden blokerer for en ombytning af varen, så sælger har altså al mulig ret til at kræve sine penge.

Desuden findes der kun kundens udsagn for at varen ikke virker, da man ikke kan få lov til at foretage ombytning, så sagen er faktisk klokkeklar. Kunden må betale og desuden er reklamationen helt sekundær i denne her sag. Løses reklamationen ikke tilfredstillende, så kan handlen ophæves - men det er en hel anden snak.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Skrevet kl. 20:03

lind:

det lyder som om du vil tvinge kunden til at betale, selv om du ikke har leveret varen, er det korrekt for stået.

Som kunde vil jeg da lade sagen køre via advokat, hvor du vil skulle dokumentere at du har elveret en vare der virker, hvilket det lader til du ikke kan...der skal ikke meget advokat til...før end du tbaer sagen, skal levere varen og afholde samtlige sags omksotnigner.

Kunden kan til enhver tid opponer imod en incasso, da du ikke kan forvente at få penge for noget du ikke har leveret.....sjovt nok melder historien ikke noget om, at du har fået penge for den der virkede!!!!

det lader ikke til kunden ikke vil betale, da kunden gentagende agnge ha rrykket for varen, det lader til kunden ikke vil betale for det du ikke har leveret, hvilet er ganske forståeligt

Til Lind

Hvis det du forstår ud fra det du mener at have læst, må jeg da være ret dum hvis jeg skriver her for at få hjælp hva. Prøv lige at læs det en gang mere stille og rolig.

Kunde har ikke, vil ikke returnere den påståede defekte vare, til trods for at der er sendt betalt returlabel til ham. Og selvfølgelig sender jeg ikke bare endnu en bærbar til ham uden at jeg har modtaget den defekte/påstået defekte bærbar først.

Og sluttelig hvis jeg må benytte mig af din tone. NEJ kunden har endnu ikke betalt for noget som helst hverken funktionelle eller påståede defekt vare!!!!!!!!!!

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)