Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butikker bagtaler e-handel - Er det fair?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Sider som pricerunner og kelkoo er vist også fandens værk.

De fokuserer helt ensidigt på pris, men en god handel indeholder rigtigt mange andre parametre end blot pris. Gid folk dog snart ville indse, at troværdighed, leveringsdygtighed, delivery-on-time, reklamationsbehandling, after-sales-service og hundrede andre parametre også er gældende for at folk kan sige, at de har fået en god handel.

Jeg synes det er prisværdigt, at du tænker på dine kunder og en ordentlig handel fremfor bare at få handlen i hus, koste hvad det vil. En god handel er KUN når begge parter, synes at det var en god handel.

Er helt enig. Tror dog det gælder mere på B2B end B2C markeder.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:27

Michael:
Det ville efter min mening være en utrolig trist udvikling. Der er andet i livet end at spare 10% på en vare.

Trist, måske, men jeg tror ikke du kan stoppe udviklingen. Personligt vil jeg ikke betale DKR 999 for f.eks en GPS til min bil købt på strøget som jeg kan få for DKR 849 i en web butik med mindre butikken på strøget giver mig et eller andet specielt tilbage så som god service, åben om Søndagen eller hvad ved jeg.

Sidst jeg var i Danmark kunne jeg ikke få det, hverken god service eller åben om Søndagen. Min Filippinske hustru vil have noget Dansk design med hjem til Filippinerne og jeg havde glemt alt om at om Søndagen er det hele lukket i Danmark, nærmest som forladt by i Arizona. Vi stod ude på Fisketorvet klokken 10 Søndag morgen ... det eneste vi fik var en ispind,. 

Det hele endte med at vi købte Dansk design gennem en web butik. Det var billigere, det var nemt (og på et mere selvisk personligt niveau så slap jeg for at gå i butikker).

Nemt, billigt, hurtigt og lige til.

Mvh

Peter

Fra Skovby, 6470 Sydals
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:00

Jeg har lige læst tråden igennem, og vil lige komme med mit bidrag.

Flemming1970:

Jeg ved ikke, hvor du vil hen med dit indlæg, men når man tager brødet ud af munden på folk, fordi man giver urimeligt lave priser og ingen service (læs: behovsafdækning), så skal man ikke også sidde og græde over, at man føler sig bagtalt. Hvad ville du selv gøre, hvis andre gik dig i bedene på den måde? Er du overhovedet klar over, hvor meget du snylter på de sælgere som gør et kæmpe stykke arbejde hver eneste dag for at sælge kunderne de rette produkter til de rette priser. Ved du hvad det koster at have en butik i et storcenter idag? Ved du hvad det koster at uddanne dygtige sælgere?

Jeg har ALDRIG set en nethandel, som slog sig op på at have produktkendskab og erfaring med produkterne. De kan alene forhandle dem og intet andet.

Du har nok ikke set alt på nettet. min webshop www.designerkort.dk køre på produktkendskab og rådgivning. Jeg har meget kontakt med mine kunder - og rådgiver tit på mail og i tlf. Og måske er folk inde  på mine websider og hente fx tekster, ideer og borddæknings ideer på designerkort og luxury by hand, og for derefter købe meget billiger kort, som de har periodemæssigt i Aldi og Netto. Men helt ærligt - det er OK for mig. Jeg kunne aldrig finde på at bagtale mine konkurrenter, jeg ser på hvad, jeg gør bedre en dem og styrker det derefter. Når jeg hører nogle bagtale konkurrenter, tænker jeg altid, er det kun det de mestre, at snakke dårligt om andre. Det fremmer ikke salget ved mig

Angående at webshop har færre udgifter passer ikke. Hvis man driver fuldtids webshop, har man lige så mange udgifter, som en fysisk butik. Selvfølgelig er huslejen billiger herude i Skovby, end hvis jeg havde lagt inde på gågaden i Sønderborg. Men at ligge inde i en gågade, giver mere synlighed, end en webshop på nettet.

MVH Ruth Søe

www.designerkort.dk - personlige kort til fester

www.luxurybyhand.dk - lav selv indbydelser og bordkort

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:44

Peter Skouhus:

Michael:
Det ville efter min mening være en utrolig trist udvikling. Der er andet i livet end at spare 10% på en vare.

Trist, måske, men jeg tror ikke du kan stoppe udviklingen. Personligt vil jeg ikke betale DKR 999 for f.eks en GPS til min bil købt på strøget som jeg kan få for DKR 849 i en web butik med mindre butikken på strøget giver mig et eller andet specielt tilbage så som god service, åben om Søndagen eller hvad ved jeg. 

For 150 kroner havde jeg nu købt den på gågaden - gider ikke bruge en masse tid på at lede efter bedste pris, hvis jeg synes at den pris butikken har er ok.

Vi har fx lige købt et nyt digital kamera i en butik i byen, fordi jeg synes det var rart, at man kunne prøve det først og få funktionerne forklaret osv. En jeg kender skyndte sig ind på nettet og fortalte mig at jeg kunne have fået det 500 kr billigere i en eller anden webshop, men der havde jeg jo ikke kunnet se det først - Og, måske lidt gammeldags, jeg synes stadig det er meget rart, at jeg kan gå ned i butikken, hvis der sker noget med kameraet og ikke skal til at sende det med posten osv.
I det hele taget kunne jeg ikke finde på at købe ret meget elektronik på nettet, for der vil jeg gerne have flere instrukser - køber kun sådan noget som playstationspil, cd, dvd, tøj, smykker og lign.
Nogen gange synes jeg det at se sælgeren i øjnene og god service kan være mere værd. Og så er der altså også noget hygge ved at tage på shopping med en veninde og gå på cafe osv., det er ikke det samme at sætte sig sammen foran computeren :-)

Når det er sagt har jeg altså også oplevet rigtig god service i mange webshops - Både hurtig levering og rådgivning om fx. hvilken størrelse tøj man skal købe.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:47

Ruth Søe:
Du har nok ikke set alt på nettet. min webshop www.designerkort.dk køre på produktkendskab og rådgivning.

Helt enig, man kan have en webshop, give god service og rådgivning som en butik omend med andre medier (på samme vis som man kan konkurrerer med software udvikling fra Filippinerne), det kræver dog een ting: At man er flittig!

Bare fuld tryk på Ruth.....

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:53

Jakodan:
gider ikke bruge en masse tid på at lede efter bedste pris, hvis jeg synes at den pris butikken har er ok.

Du vælger en butik til dit digitale kamera, jeg vælger en webshop, du vælger en webshop til dine smykker, jeg ville vælge en butik (tur med konen cafe etc...), sådan er vi jo heldigvis forskellige, hvis man kan komme op med et koncept som kombiner de to muligheder så kan man sku nok tjene penge...

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 08:45

Jeg synes personligt jeg tænker en del over god service frem for prisen. Mine priser er ikke de billigste, men heller ikke de dyreste. Jeg bestræber mig på hellere at yde hurtig service via email og snart også via telefon, samtidig med at jeg har et meget stort kendskab til mine produkter. Jeg har tilgengæld også konkurrenter der dumper prisen og køber ringere kvalitetsvarer. Det må man jo bare leve med.

Personligt køber jeg faktisk ikke så meget via nettet. Når jeg handler på nettet er det meget hårfarve fra ex. www.fnb.dk fordi de har en bedre kvalitetsfarve og bedre rådgivning end supermarkederne, tøj & sko indenfor goth samt retro genrerne, som i min del af danmark ikke er til at finde i butikkerne.

Som kunde er det for mig vigtigt at hvis jeg henvender mig omkring produkterne at jeg så også får den hurtige service jeg gerne skulle modtage. Dette veksler dog normalt fra butik til butik, men jeg er ret vild med servicen. Når det gælder spil til min wii handler jeg kun på www.coolshop.dk - de har en voldsomt lækker kundeservice, en flot butik og gode priser ifh. servicen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:51

Peter Skouhus:

Butikker: Lav en online portal, sælg dine vare til internet prise, flyt butikken ud et sted hvor det ikke koster penge i husleje. Din fordel du er online du har de rigtige prise og så har du en rigtig butik hvor folk kan komme og se varen, evt. købe, reklamerer og føle sig trygge. Dine butiks medarbejder skal både servicere i "butikken" og på nettet gennem chat, telefon og den slags.

Online butikker: Fortsæt med at presse priserne ned ad for derved at øge konkurrencen. Overvej at lave en lille butik, i garagen, en gammel lade eller et tredje sted hvor du tager mod klager, garanti problemer og den slags så folk ved at der e en butik hvor de kan gå hvis der er problemer en dag. Yde god service, overhold garanti forpligtelser udvid dit vare sortiment - det er nemt.

Jeg håber da ikke at folk mener at det er en god ide - så skal vi jo allesammen på landet når vi skal handle Cool

Jeg tror meget mere på at man skal gøre det man er god til - og så gøre det til bunds... Vi kunne ikke finde på at lave en fysisk butik - fordi det simpelthen ville ødelægge alt det gode vi har i netbutikken. Vi vil være bedst indenfor nethandel til børn - vores fokus skal så også være der.

Jeg tror (og hører ofte) at butikker som åbner nethandel gør det halvhjertet... det medfører manglende varer og opdatering af shoppen, manglende fokus på markedsføring og dermed manglende indtjening, lagerstyring som ikke fungerer, manglende servicering af kunderne i deres fysiske butik..

Hvis jeg havde en fysisk butik som gik godt - så ville jeg være langt mere kreativ - så kunderne foretrak at komme ned i min butik i stedet for at handle online.

Hvorfor er det lige at mer vil have mer og brede sig helt vildt ud over det hele - med risikoen for at gøre det halvt så godt?

Det er så en anden snak hvis man havde 10 mio og 30 ansatte så man kunne sætte det hele ordentligt i værk så det fungerede - men det er vi nok ikke så mange som lige har Smile

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:02

Helle - houseofkids.dk:
Jeg håber da ikke at folk mener at det er en god ide - så skal vi jo allesammen på landet når vi skal handle Cool

det er sku cool på landet... vi har det godt over på den Jyske hede hvor jeg kommer fra...

Helle - houseofkids.dk:
Hvorfor er det lige at mer vil have mer og brede sig helt vildt ud over det hele - med risikoen for at gøre det halvt så godt?

Sådan er vi mennesker, man ser en bakke, når man er kommet over den ser man en ny og så fremdeles...det er umuligt at stoppe, hvis ikke du gør det så kommer der en fra Valby eller Ejstrupholm som gør!  Hvis jeg boede i Danmark ville jeg seriøst kikke ind til det jeg har skrevet ovenfor...

Mvh

Peter

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:29

Personligt handler jeg rigtig meget på nettet og elsker det.. Jeg kan gøre det når jeg vil og jeg kan nå i rigtig mange butikker på ingen tid.. Hvis jeg skulle ind til byen (for jeg bor på landet :o) ) så ville halvdelen af butikkerne mangle og jeg skulle så til endnu en by.. På nettet har jeg et helt strøg med kun elektronik og et andet strøg med tøj osv.. Det syntes jeg er dejligt og nemt.

Hvad køber jeg så ? Både det kendte og billige, men også de spændende ting, som man kun kan få i små netbutikker, som har satset anerledes og det kan jeg godt li. F.eks. bor min absolutte favorit slagter i Skagen og der er sørme langt at køre fra Padborg, men det behøver jeg jo heller ikke, når jeg kan sidde her og handle hans lækre varer. Det samme gælder min frugt og grønt fra Årstiderne osv osv..

Jeg har selv en netbutik med børnetøj og den er også en fysisk butik og selvom den ligger væk fra alfavej, så kan og vil folk gerne komme herud, fordi de får en anden service og shoppingoplevelse end i byen. Her er ingen store facadevinduer, men gamle staldvinduer og store egebjælker, da butikken i meget gamle dage har været maskinhus på en gård (det var hestestald :o). Den historie og atmosfære kan folk godt li og jeg prøver så godt, som jeg kan, at overføre det til nettet og selvom det kan være svært, så har jeg nu haft butik i snart 4 år, så et eller andet må jeg jo gøre rigtigt.

Helle - houseofkids.dk:

Selvfølgelig vil vi da have mere, det er vel en del af at være forretningsmand/kvinde og det ser jeg nu ikke noget galt i :o) Vi udvider sortimenter, bliver klogere og prøver at finde vejen op ad den næste bakke (for nu at blive i det sprog). Så jeg indrømmer gerne at jeg gerne vil have mere og jeg mener bestemt ikke at det bliver ringere af den grund. Jeg lærer en masse af mine fysiske kunder, som jeg kan overføre til nettet og omvendt og disse erfaringer ville jeg ikke være foruden.

Jeg tror at grunden til at de fysiske butikker bagtaler e-shops, er at de føler, at de var der først med deres faste kundekreds som blev i byen og handlede. Nu kommer vi netbutikker så og "stjæler" alle kunderne.. Det kan der selvfølgelig være noget rigtigt i, men intet forhindrer dem jo i at starte op og det har mange så også gjort, men måske fundet ud af, at det kræver en del mere end de lige først regnede med, for det er altså ikke venstrehåndsarbejde at drive en netbutik og så ligger deres netbutik bare og "roder" uden at de får gjort det nødvendige.

Det nemmeste i verden er så at pege fingre af de "andre" og sige at det er også deres skyld. Istedet skulle de se indad og sige: Det her er så situationen og hvad kan jeg så gøre ved det"... - Det samme er jo sket hver gang der er blevet bygget store indkøbscentre, så har de handlende i midtbyerne klaget over det.. På sin vis kan jeg selvfølgelig godt se at der sker en forflytning af salget, men det er jo udviklingen, -og hvis folket kræver store centre og nethandel, skal de så ikke have det ?

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)