Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butikker bagtaler e-handel - Er det fair?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Esbeng,

Du vil vel gerne høre, at vi giver dig ret?

Jeg ser sådan på det, at butikkerne er hamrende trætte af, at de behovsafdækker og yder al rådgivningen til kunderne, som så efterfølgende går hjem og finder varerne billigere på nettet. Mange vender så tilbage til butikken og fortæller, at de kan få det laaaangt billigere på nettet og om butikken kan matche prisen. Det kan de somme tider, og andre gange ikke.

Prøv et øjeblik at sætte dig ind i hvidevaresælgeres situation (som jo er din branche) og de er provisionslønnet af salget. Enten mister de salget eller også mister de stort set al deres provision. Synes du selv, at det er en særlig fed situation for en sælger at stå i?

Jeg ved ikke, hvor du vil hen med dit indlæg, men når man tager brødet ud af munden på folk, fordi man giver urimeligt lave priser og ingen service (læs: behovsafdækning), så skal man ikke også sidde og græde over, at man føler sig bagtalt. Hvad ville du selv gøre, hvis andre gik dig i bedene på den måde? Er du overhovedet klar over, hvor meget du snylter på de sælgere som gør et kæmpe stykke arbejde hver eneste dag for at sælge kunderne de rette produkter til de rette priser. Ved du hvad det koster at have en butik i et storcenter idag? Ved du hvad det koster at uddanne dygtige sælgere?

Jeg har ALDRIG set en nethandel, som slog sig op på at have produktkendskab og erfaring med produkterne. De kan alene forhandle dem og intet andet.

Så kom ikke her og græd ved min skulder. Det får du intet ud af.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming, jeg må tilstå at der findes nogle webshops som har kendskab til produkterne - der er nogle som har solgt f. eks hvidevarer gennem 10 år og så åbner deres egen webshop... dem findes der nogle af i Danmark, og så må jeg tage hatten af for dem...

Der findes også nogle som tager kunderne alvorligt og prøver at rådgive dem bedst muligt, ligesom man gør i forretningerne.  Der findes også nogle i butikker som har nogle kerneprodukter de hellere vil sælge som andre og derfor til tider kigger mere på advancen som kundens behov - så der findes i begge lejre folk som burde skamme sig.

Men giver dig fuldstændig ret i at der er ALT FOR MANGE som kun prøver at sælge mærkevarer billigt og altid vil være den billigste og køber produkter som ikke normalvis hører hjemme på det danske marked og vildleder kunderne eftertrykkeligt og der tager jeg personlig selv stor afstand..

jeg har selv forskellige webshop under www.hottepriser.dk og forsøger at sælge så mange produkter som muligt af dem der findes på det danske marked, i stedet for at sælge tyske produkter hvor jeg kunne tjene kassen...

Men der er jo brådne kar overalt...

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:27

Kunne være mere enig med dig Flemming.

Selv om jeg kom til at grine under læsningen.Yes

Det er bedre, at gøre det endnu bedre. End at piveAutomobile

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:30

Hej Scandieuro,

Fint indspark der. Som du nok også bemærkede, så er det ikke, at netbutikkerne findes, som jeg opponerer imod - men at det kun gælder om prisdumping.

Der er dog lige en lille detalje omkring dit indlæg. Hvis kunden selv shopper rundt, hvordan behovsafdækker du den kunde, når du aldrig har været i kontakt med vedkommende, hverken før, under eller efter salget?

Jeg glemte iøvrigt at nævne, at folk tillige har den frækhed at spørge om vejledning til betjening og installation i butikker, på de varer som de har købt på nettet. Det er direkte sjofelt i mine øjne. Men det har noget med kunden at gøre og ikke netbutikken som sådan - medmindre denne ikke besvarer mail eller er til at træffe på det oplyste nr på siden.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 19:30

Det er vel meget naturligt at alle konkurenter tuder over alle der kan true deres forretning - men hvorfor skal det være sådan?

Forstår simpelt hen ikke hvorfor butikker ikke i stedet slår sig op på det de så er gode til og det de kan yde meget bedre end på nettetb - service, rådgivning og nærhed. Synes ærligtalt det er hyklerisk af butikker, at de går ud og direktet lyver om truslen fra nettet. Slå jeg dog i stedet op på super service og rigtig rådgivning. At føre kunder bag lyset fører intet godt med sig, hverken for deres egen troværdighed eller for kunderne.

Med billigere tilbud følger dårligere service og sådan er det "ofte" med køb online.

Mit råd er at uanset hvilken butik man har, hvad enten det er på nettet eller som butik, så slå dig op på det du kan!

mudderkastning fra begge sider er jo bare latterligt og giver i hvert fald ikke mersalg på lægere sigt - det gælder begge parter!

/ Nikolaj

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Hej

Det er ikke noget nyt at man sviner konkuranter til.

Problemet ligger i at det er en delvis sandhed. For idag er det ekstremt let at starte en webshop. Man køber et modul, og så er man igang, så søger man om forskellige godkendelser. Og da man kører med et PBS godkendt system, så er det ikke det store problem.

Jeg kikkede i CVR registret for et halvt år siden for at se om der var nogle potentielle nystartede som kunne have interrasse for mit firma, og her var min overrraskelse meget stor, for ca.. 60-70% var web firma'er. Ikke en produktions virksomhed, som var startet op. på en 3 månedsbasis. Hvorfor jeg har stoppet at tjekke CVR registret.

Og når man kikker her på amino, er det den største gruppe web designer, som ikke kan lide min hjemmeside (har fået 5 tilbud i min post) og så er der web butikker. Og et par enekelte grafiske firmaer, som jeg selv hører under. Og resten er en blandet landhandel.

Og mange web butikker, går jo under efter kort tid. Og det går ud over de seriøse. Og dette er noget som alle i alle brancher kæmper imod.

Så lær at leve med det. Dine kunder er der også i morgen, tror ikke dette "bagtaleri" har den store indflydelse.

/Kenneth

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 19:39

Hej Flemmng du har fuldstændig ret i dit spørgsmål om behovsafdække behovet, MEN - nogle kunder køber også varer fordi bliver henvist fra andre, fordi de har læst om produktet i et blad, evt boligblad, en ønskeseddel eller bare fordi de ved at mangler 2 liter mælk, 1 pakke rugbrød, 12 æg og så videre hver uge.... og det er der at en normal billigvarer online i hvert fald har sit behov, men på den anden side, så mangler jeg at der er nogle webshopejere, nu kender jeg jo ikke alle, men jeg kunne nu godt tænke mig at der er nogle som vil lave en blanding af et informationsblad som Bo Bedre og samtidig i den shop have nogle varer til salg.. SÅ kunne det være at man går ind på siden for at få informationer i stedet for at købe varen og det skaber tillid, så kan det godt ske at den kunde på sigt hellere vil betale 50 kr mere for varen for han synes om shoppen, fremfor prisen..

TÆNK LIDT OVER DET KOLLEGAER... jeg laver i hvert fald i løbet af 2009 den type shop... så prøv at vent og se hvad der sker...

med venlig hilsen

Jesper

PS... Prøv at giv en kommentar til mit nye koncept www.scandiparceltest.dk og se fragtfunktionen... Er det ikke genialt...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:41

Hej Kenneth,

Det med at de fleste virksomheder ikke producerer noget, er ikke så nyt. Det er ikke muligt at konkurrere med priserne på varer fra Fjernøsten, så derfor produceres der ikke meget i Vesteuropa længere.

De, der er her, flytter. De, der vil starte op, starter derude. Længere er den ikke.

Men du har ret. Mange webshops er personligt ejede og dermed ikke konkurstruede, da ejeren bare lukker og slukker, når han ikke tjener til føden længere. Der er ikke mange aktieselskaber bag nystartede webshops.

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 19:48

Hej

omkring det med at lukke har også noget med tålmodighed at gøre... nogle gange skal man virkelig have tålmodighed og her mener jeg også om man har en bank som tror på den.... for det koster altså ikke bare 50000,00 at få en shop til at køre - jeg tror man skal op på en 150000,00 i baghånden for at kunne klare sig igennem en opstart.. så det kræver tålmodighed at få et kundegrundlag og her tror jeg det er at kæden hopper af, for jeg er helt ærlig træt af de useriøse som hellere tænker på at være billigere end andre, som at se på advancen -- der er ingen med fornuft for sin økonomi der kan leve af en advance under 10 % og der vil jeg i hvert fald inden for hvidevarer, fjernsyn og computer sige at jeg fatter ikke at man kun kæmper for at komme øverst på KELKOO ELLER PRICERUNNER, fremfor at se på egen pengepung...

Jeg ønsker ikke at være billigst men være den i branchen som er mest troværdig...

Og så har jeg en klar holdning,som jeg har stjålet fra ROBERT BOSCH og det synes jeg man kunne lære lidt af:

Vores grundværdier har vi taget fra Robert Bosch:

"Jeg har altid ladet mig vejlede af det princip, der siger, at man hellere må miste penge end tillid.  Mit løfte skal være uantasteligt, troen på værdien af mit produkt og på mit ord har altid været vigtigere for mig en forbigående fortjenester."

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)