Hej Nogle fysiske butikker taler dårligt og nogle gange ligefrem lyver om deres konkurrenter på nettet. Er det fair? Tjek artiklen her og giv evt. din mening til kende: http://www.comon.dk/news/butikker.bagtaler.e-handel_40190.html Jeg har deltaget i artiklen på ComOn.dk og vil gerne høre andres bud på sagen. |
Hej Esbeng,
Du vil vel gerne høre, at vi giver dig ret?
Jeg ser sådan på det, at butikkerne er hamrende trætte af, at de behovsafdækker og yder al rådgivningen til kunderne, som så efterfølgende går hjem og finder varerne billigere på nettet. Mange vender så tilbage til butikken og fortæller, at de kan få det laaaangt billigere på nettet og om butikken kan matche prisen. Det kan de somme tider, og andre gange ikke.
Prøv et øjeblik at sætte dig ind i hvidevaresælgeres situation (som jo er din branche) og de er provisionslønnet af salget. Enten mister de salget eller også mister de stort set al deres provision. Synes du selv, at det er en særlig fed situation for en sælger at stå i?
Jeg ved ikke, hvor du vil hen med dit indlæg, men når man tager brødet ud af munden på folk, fordi man giver urimeligt lave priser og ingen service (læs: behovsafdækning), så skal man ikke også sidde og græde over, at man føler sig bagtalt. Hvad ville du selv gøre, hvis andre gik dig i bedene på den måde? Er du overhovedet klar over, hvor meget du snylter på de sælgere som gør et kæmpe stykke arbejde hver eneste dag for at sælge kunderne de rette produkter til de rette priser. Ved du hvad det koster at have en butik i et storcenter idag? Ved du hvad det koster at uddanne dygtige sælgere?
Jeg har ALDRIG set en nethandel, som slog sig op på at have produktkendskab og erfaring med produkterne. De kan alene forhandle dem og intet andet.
Så kom ikke her og græd ved min skulder. Det får du intet ud af.
Med venlig hilsen
Flemming