Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butikker bagtaler e-handel - Er det fair?

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

der var en klog sælger der sagde til mig at hvis vi netshopejere ligger ca. 10 % under priserne i en butik så svarer det meget godt til de besparede omkostninger vi har i en netshop...

Det kommer vel lidt an på, hvilken type webshop du har..
Har du en "fritids-shop" uden ansatte, uden at bruge så mange penge på varelager, markedsføring osv., så kan man nok spare lidt.
Til gengæld får man ikke lige så mange penge i kassen.
Men hvis man vil have en "rigtig" shop, som Helles House of Kids, så har man samme udgifter som butikken, vel undtaget husleje - til gengæld har man store udgifter til markedsføring, fotografering, fragt (fx ved uafhentede pakker, pakker sendt forkert, reklamationer), flere returnering end en butik, da kunderne ikke har prøvet tøjet før de køber osv.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:58

Hej Nina,

Ja, det er jo nok rigtigt, at mange sælger ud - også til under deres købspriser. Blot for at få realiseret noget lager og nogle kontanter i hånden. Det kan nok vise sig, at jeg må æde mine ord igen sidst på året Wink

Hvad der er sværere er at få kunderne til at holde op med at tro, at de skal have det hele for det halve. Alle snakker om, hvor meget man skal presse de handlende på prisen, fordi det jo er krisetid. Det værste er bare, at kunderne har ikke færre penge end de havde for 1 år siden. Det er primært virksomheder og banker, der er illikvide, men ikke forbrugerne.

Men den nedadgående spiral, rabat-spøgelset, er i fuldt flor. Alle vil have rabatter og ikke betale det, som varerne bør koste. Og selv forbrugerråd og andre er hoppet med på vognen. For at gøre ondt værre, så råder man folk til ikke at betale forud, hvilket igen presser mange på cashflowet.

Jeg tror desværre ikke, at vi har set enden på krisen endnu - som du også selv pointerer. Der går nok mindst et halvt år før der er synlig bedring på situationen.

Det eneste gode ved det er, at mange useriøse handlende ryger først. Det er ihvertfald mit indtryk, at de der presser/dumper mest, også er dem der har sværest ved at klare sig, når tingene går den anden vej. De har ingen kapital at stå imod med.

Det bliver spændende at følge udviklingen - også selvom den ubetinget ikke er lykkelig for mange mennesker.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:15

Flemming: Ja, hvis du vidste hvor mange mails vi får fra folk som vil tinge om både priser og fragt. Vi har valgt at holde fast i at de priser som står i shoppen - det er det som varerne koster. Og fragten er det som den koster - altså medmindre de kan få post danmark til bringe gratis ud Smile

Jeg bliver dagligt overrasket over emails som er ganske korte ala: Hej, jeg har set de og de bukser som koster 499 kr. Jeg vil give 200 - vil du sælge? Eller: Hvorfor sender I ikke fragtfrit som andre netbutikker? Hvis I vil gøre det vil jeg gerne købe noget... Jeg flejner totalt over de emails. Specielt hvis der lige har været noget i medierne, kommer der flere mails end normalt. Jeg synes også at kunderne generelt kræver mere end for et år siden...

Men jeg tror fuldt og fast på at vi vinder i sidste ende ved ikke at hoppe med på rabatterne. Hvis vi gjorde det ville vi også vænne kunderne til at de bare kunne vente på at varerne blev sat ned - eller der kom fragtfrie dage. Så jeg håber vi økonomisk kan holde til det Big Smile

Det næste år bliver helt sikkert en prøvelse og mange vil lukke. I sær indenfor børnetøjsbranchen som jo er gået helt grassat det sidste års tid. Så det bliver spændende - og hårdt for der vil nok komme mange ophørsudsalg og det gør det endnu sværere at få prisen for varerne.

Nina: Ja, du har nemlig helt ret. Hjemmebiksen i kælderen kan måske nok sælge billigere og stadig tjene lidt... men der er enormt mange udgifter når man er flere. Vi kan heller ikke bare fyre folk periodisk - kunderne forventer at vi tager telefonen og får varerne afsted samme dag. Den eneste forskel i forhold til butik er at vi møder fra 8-16 og butikken fra 10-18. Ja, og så lørdagene...

En anden mega udgift er fragten. Sidste år tabte vi 230.000 kr. på den konto. Nu har vi heldigvis fjernet vores fragtfrie grænse - for ellers havde vi da lidt portodøden ligeså langsomt... Og så er der den åndsvage regel om at hvis man sender alle varer retur - så skal man have fragten tilbage... det er jo en rent underskudsforretning hver gang.

Så de fysiske butikker skal ikke klage over at netbutikkerne har det nemmere eller billigere - det er virkelig ikke sandt. Se BonAParte og smartguy - store netshops som har enormt mange ansatte for at få det hele til at køre. Det er altså noget folk har bildt sig selv ind engang - og stadig tror på :·)

Mange hilsener Helle

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:27

Ja, lige nu er man jo helt vild for at få alle de dyre varer billigt - og jeg er da selv hoppet med på den, må jeg indrømme - har lige købt 2 par bukser og et par sko fra en modebutik med ophørsudsalg - kom af med 290 kr for noget som normalt ville koste 1400 og min datter var lykkelig for sine nye mærkevare-bukser (som hun normalt ikke får så ofte).. Og jeg var i total shopping-crazy-mode over mit kup.
Men om 3 måneder har alle sammen jo mere mærkevare end de plejer - og hvis alle har det, så er det jo ikke lige så smart mere?!
Og så kommer der noget nyt som bliver smart, fx. et nyt mærke eller varer som har været heldige/dygtige ikke at blive pris-dumpet..

Der vil altid være kunder til mærkevarerne, nogen der gerne vil kunne vise at de har flere penge, eller bedre stil, eller er mere specielle osv.
Så priserne skal nok blive normale igen, det er jeg overbevist om.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:34

Synes det er mærkeligt at bagtale noget, som man egentlig godt selv have kunne have lavet.

Pt. så skovler e-butikker penge ind fordi at vi danskere køber mere og mere på nettet, så derfor så synes jeg det er lidt latterligt at man skal prøve og spille sej, og nedgøre nogen som måske faktisk har et bedre forretningsgrundlag.

Så hvis man bagtaler og så selv en dag går neden om og hjem, så vil jeg være en af de første til at grine Smile

Fra København SV
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:35
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:01

Hej!

Det er ikke fair, men sådan er det nu en gang og det kan man ikke ændre. Hvis jeg var en butik så ville jeg lave en webshop med gode prise og tilbyde de samme i butikken som på nettet. Med tiden vil enten butikken blive lukket eller der ville kunne findes et fornuftigt leje hvor begge kan eksister, det kræver omstilling med der er ingen vej udenom.

En ting er sikkert, butikkerne kan ikke komme webshops til livs så det hjælpe ikke at gå rundt og græde  (lige gyldigt hvor uretfærdigt det er at folk får råd i butikken og køber det på nettet).

Personligt syntes jeg heller ikke det er fair at der er virksomheder som ikke vil tale med mig når jeg ringer fordi jeg sidder i Filippineren og de tror ikke de kan stole på os, eller tidsforskellen er for stor eller hvad de nu kan finde på af undskyldning for ikke at gøre det de ved de bør gøre, men sådan er det bare...livet er ikke altid retfærdigt - get used to it....

Mvh

Peter

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:22

Esbeng:

Simpelthen svineri af butikkerne!

Egentlig ærgeligt at man ikke sendte dette ind til Basta og så fik dem til at få feks. Esben Gadsbøll til at gå med, og så fortælle dem sandheden, for så ville de da først få røven på komedie!

Synes det er lidt barnligt, at man skal fortælle løgne for at kapre kunder, men sådan er Danmark åbenbart nu til dags.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stop nu alt det jammer, menneskenes børn er noget rak, de bagtaler, stikke knive i ryggen, snyder og bedrager hinanden. I stedet for at føle sig forulempet og sur så gør noget ved det. Hvis du vil ha noget inspiration så prøv at søg og læse lidt om hvordan Michael O'Leary gør tingene.

Butikker: Lav en online portal, sælg dine vare til internet prise, flyt butikken ud et sted hvor det ikke koster penge i husleje. Din fordel du er online du har de rigtige prise og så har du en rigtig butik hvor folk kan komme og se varen, evt. købe, reklamerer og føle sig trygge. Dine butiks medarbejder skal både servicere i "butikken" og på nettet gennem chat, telefon og den slags.

Online butikker: Fortsæt med at presse priserne ned ad for derved at øge konkurrencen. Overvej at lave en lille butik, i garagen, en gammel lade eller et tredje sted hvor du tager mod klager, garanti problemer og den slags så folk ved at der e en butik hvor de kan gå hvis der er problemer en dag. Yde god service, overhold garanti forpligtelser udvid dit vare sortiment - det er nemt.

Aner ikke om det holder vand økonomisk, men hvis jeg havde en butik i Danmark, på strøget eller online, ville jeg 1000% sikkert kik den vej.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:51

Peter Skouhus:

Butikker: Lav en online portal, sælg dine vare til internet prise, flyt butikken ud et sted hvor det ikke koster penge i husleje.

Online butikker: Fortsæt med at presse priserne ned ad for derved at øge konkurrencen. Overvej at lave en lille butik, i garagen, en gammel lade eller et tredje sted hvor du tager mod klager, garanti problemer og den slags så folk ved at der e en butik hvor de kan gå hvis der er problemer en dag.

Det ville efter min mening være en utrolig trist udvikling. Der er andet i livet end at spare 10% på en vare.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)