Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden (eMærket) vil holde os nede...

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Og det er her de fleste af den type mærkningsordninger kommer kedeligt hæmmende i vejen. Det bliver de mindst kreative forretningsfolk beskyttelse mod de bedste. Og det er sgu ikke godt for noget - andet end, naturligvis, de mindst kreative og innivative forretningsfolk.

Helt sikkert!

Mikkel deMib Svendsen:

Smiley ordningen er noget helt andet. Først og fremmest er ALLE virksomheder af en bestemt type underlagt mærkningen. Det er ikke et frit valg. Det er jo slet ikke tilfældet for eMærket.

Skulle man have noget tilsvarende for nethandel ville det være nødvendigt at indgå en international aftale om det. Selvom jeg godt ved at nogle politikere stadig tror på og agerer efter, at Internettet slutter i Padborg, så er det altså et internationalt medie og derfor ville et særligt dansk krav om et mærke blot stille de danske virksomheder der ligger side om side på Nettet med de udenlandske dårligere.

Men det ville da være lidt fedt, hvis vi havde en sikker nethandel-smiley ordning, hvor man kun skulle opfylde lovkravene. Så ved forbrugerne at butikkerne bliver tjekket op (af forbrugerrådet) på én gang årligt og alt er i orden (hvis den smiler altså), ellers er det op til netbutikken at FÅ det i orden, indtil den smiler. Det må da kunne lade sig gøre. Det må da være ligeså vigtigt med sikker nethandel som med 0 baktusser i maden.

Ja, hvordan det skal foregå internationalt, overlader jeg så lige til dig Hmm

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:19

Link til nævnte artikel http://newstown.dk/2008/04/14/historisk-stor-bde-til-netbutik-for-fejlinformation-e-handelsfonden/ 

Lidt pris info

FDIH medlemskab

• 7.000 kr. ekskl. moms pr. år for virksomheder med 1 til 10 ansatte og mindre end 10 mio. kr. i omsætning i Danmark
  • 16.500 kr. ekskl. moms pr. år for virksomheder med flere end 10 ansatte eller mere end 10 mio. kr. i omsætning i Danmark
  • 28.000 kr. ekskl. moms pr. år for koncerner
  • E mærket

Ansøgningsgebyr

0-4 ansatte 
    1.900 kr. (2.375 kr. inkl. moms)

5-24 ansatte 3.000 kr. (3.750 kr. inkl. moms)

25-99 ansatte 4.400 kr. (5.500 kr. inkl. moms)

100-249 ansatte 5.800 kr. (7.250 kr. inkl. moms)

>250 ansatte 7.300 kr. (9.125 kr. inkl. moms)

Årsgebyr

Årlig pris for at være tilsluttet mærkningsordningen og benytte e-mærket.

0-4 ansatte 4.500 kr. (5.625 kr. inkl. moms)

5-24 ansatte 5.900 kr. (7.375 kr. inkl. moms)

25-99 ansatte 8.300 kr. (10.375 kr. inkl. moms)

100-249 ansatte 11.200 kr. (14.000 kr. inkl. moms)

>250 ansatte 14.500 kr. (18.125 kr. inkl. moms)

Ikke lige frem det jeg vil kalde for iværksætter venlige priser, da mange små nye tiltag er spændt hårdt for.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Aug 08
    Indlæg ialt: 979
    Skrevet kl. 09:12

Hej

Jeg synes ikke at der skal være en mærkningsordning i DK. Hvad skulle vi bruge den til?

Vi har en udmærket forbrugerbeskyttelse i DK og vejen frem er oplysning til forbrugerne om deres rettigheder.

/Michael

Tilmeldt 5. Jun 12
    Indlæg ialt: 0
    Skrevet kl. 11:30

Vi har e-mærket - men egentlig tror jeg ikke at der er ret mange forbrugere som kigger på det. Jeg tror mere de danner sig et overblik over den side de er inde på, og så vurderer om de føler sig trygge ved at handle der. Jeg synes generelt at e-mærket ikke har været særlig gode til at markedsføre sig, så folk kender det godt nok. Derudover skal de naturligvis ikke nedgøre de som ikke er e-mærket da vi jo har en forbrugerlovgivning som skal overholdes.

At mange så ikke overholder forbrugerlovgivningen - ja, det er nok det største problem der er. For, så vidt jeg ved, er der ingen som går ind og tjekker om det overholdes... jeg er eksempelvis tit stødt på shops, som giver kunden mulighed for at vælge brevforsendelse - mod at de selv påtager sig risikoen for om brevet når frem. Og sådan er der flere ting. Og det er sådan noget som gør forbrugerne utrygge ved at handle online - og det er superærgeligt for de som driver en etisk god og lovlig virksomhed...

Tilbage til e-mærket: jeg synes at de skulle markedføre det kraftigt for at forbrugerne kom til at kende det. Derudover burde det - overfor butikkerne - laves mere som en »brancheforening« hvor man kører nogle fælles holdninger til etisk korrekt nethandel. At medlemmerne overholder den almindelige lovgivning... hmmm... det skal man jo uanset hvad :·)

Tilmeldt 3. May 07
    Indlæg ialt: 46
    Skrevet kl. 12:43

Det var da en rigtig interessant debat det her.

Mine webshops har decideret skrevet i sine handelsbetingelser at vi IKKE har E-mærket. Og hvorfor? Det er for at slå i dynen - Det ved jeg udemærket, men et firma som surftown som dog må siges at være rimelig højt oppe har nu gjort det samme. Det er da en del af vejen vi er kommet.

Vi forretningsdrivende skal finde sig i meget - E-mærket er jo kun blevet til fordi foreningen bag så en mulighed for at tjene penge på det. Ideen var jo ganske fornuftig til at starte med, og jeg er blevet ringet op af sælgere som vil sælge mig klistermærket så mange gange at to hænder er mangelfuldt. De er altså temmelig "aggresive" sælgerne som ringer, og jeg får det lidt som at modtage spam når en af "dem" ringer.

Min personlige holdning til E-mærket skinner vel igennem. Dog har jeg haft adskillige diskussioner med de her sælgere om specielt bankoverførsel (som vil koste kunder i mine butikker hvis det IKKE er muligt at handle via den form for betalingskanal), og i starten da sælgerne selv var lidt uvidende, men alle kom tilbage med svar som at det ikke er muligt at betale via forudbetaling (som dankort ellers også er...). Deres betingelser er så åbenlyse dårlige at en alm. tænkende forretningsdrivende udelukkende har tilmeldt sig fordi de er blevet trukket ind i E-mærket. Et fåtal mener nok noget andet... Men den generelle holdning når jeg snakker med mine kolleger der har E-mærket er at de nok hellere måtte få det for at signalere tryghed.

Jeg har nogle kunder fra forskellige lande i  Europa og nogle af landene er jeg lidt mere obs end andre når der bliver lagt en ordre. Som udgangspunkt kan man ikke handle med kreditkort hvis man betaler fra et land som er på min interne obs-liste. Polen er et af dem bare for at give et eksempel. Jeg har intet imod Polen, men der er desværre lidt for mange sager med svindel ved handel på nettet med kreditkort dernede, og så har jeg lukket den mulighed - De kan udelukkende betale med Wired transfers - Altså via bankoverførsel. Skulle jeg lukke den mulighed og forringe min sikkerhed som erhvervsdrivende? Jeg ville jo være idiot hvis jeg skulle begynde at acceptere kreditkortbetalinger fra de lande som har tvivlsomme hensigter. der bliver gerne ryddet ud i "kunderne" når de får at vide at kreditkortet kan de godt pakke væk... HVIS jeg skulle melde mig under fanerne i E-mærket, så skulle de være sikkerhedsnettet fra dankortsvindel, altså at de indestod for al svindel fra stjålne dankort. Det sker jo aldrig... Det ved vi alle...

E-mærket er skabt af frygt uden grund - Forbrugerne der køber på nettet er ifølge lovgivningen de mest privilligerede i HELE VERDEN i Danmark... Stik den! Hvorfor fanden (undskyld udtrykket) skal forbrugerne så få trukket noget gylle ned over hovedet som frygt!!??? Det er så klamt af en forening at drive en forretning baseret på frygt og det skaber relationer til bordeller som betaler "beskyttelsespenge" i min optik... For det er jo hvad det er - Beskyttelsespenge...

Det blev langt Smile

Fra Næstved
    Tilmeldt 27. Oct 05
    Fra  xxx Skrevet kl. 13:56

Sidder lige og tænker på om der ikke findes et internationalt anerkendt nethandels mærke, vi kunne bruge i stedet for? Vil lige indskyde jeg er ret grøn på nethandel siden, men har masser af mod på dette.

Venligst

René Buch

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9733
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:58

TRUSTe - men det kender endnu færre danskere end eMærket, så jeg tvivler på det har nogen som helst positiv effekt her

Fra Næstved
    Tilmeldt 27. Oct 05
    Fra  xxx Skrevet kl. 14:02

Ok og tak Mikkel - men er det ikke bare, at vi alle benytter det i webshops og skriver en kort forklaring om det ,så bliver det jo kendt gennem de 7.000 shops der findes i dag. Måske kigge på muligheden om en Dansk afd. af TRUSTe, som brancheforening?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 7. Aug 05
    Skrevet kl. 21:27

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg synes ikke at der skal være en mærkningsordning i DK. Hvad skulle vi bruge den til?

Vi har en udmærket forbrugerbeskyttelse i DK og vejen frem er oplysning til forbrugerne om deres rettigheder.

/Michael

Hej Michael,

Ja, jeg synes også, vi har en god forbrugerbeskyttelse i DK og MEGET bedre end i fx. USA. Men hvordan overbeviser vi så forbrugerne, hvis vi ikke bruger mærkningsordning. Jeg  må indrømme, at jeg altid kigger på smily'en inden jeg spiser ude... Confused

Tilmeldt 7. Aug 05
    Skrevet kl. 21:34

Helle - houseofkids.dk:

Tilbage til e-mærket: jeg synes at de skulle markedføre det kraftigt for at forbrugerne kom til at kende det. Derudover burde det - overfor butikkerne - laves mere som en »brancheforening« hvor man kører nogle fælles holdninger til etisk korrekt nethandel. At medlemmerne overholder den almindelige lovgivning... hmmm... det skal man jo uanset hvad :·)

Helle - jeg er med på en slags brancheforening, hvis det kun gælder lovgivningen - god idé Smile

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)