Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorer eller lign. Søges til musik projekt.

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino!

Jeg har forgæves søgt efter sponsor, eller lign. Der kunne hjælpe mig igang med mit debut album som vil virke som demo til større pladeselskaber men samtidigt også distribueres i et oplag af omkring 1000 eksemplarer (gerne mere) til forskellige streetwear shops og andre butikker der kan laves aftale med. Derudover også TDC Musik hvor der kun er et engangs beløb på 1000 kroner der skal dækkes før du kan sælge dit musik igennem der. Men da jeg selv står og driver et frivilligt bureau med arbejde ved siden af. Synes det svært at skulle få en ekstra indtjening der ville gøre det muligt at selvfinancerer 100% -

Jeg har god forbindelse til forskellige producere med professionelt lydstudie, og der kræves derfor ikke de vilde beløb på den konto for at få produceret og indspillet musikken. Dertil kommer så bare, tryk af cd'er - promo etc. Jeg har lavet musik siden 2002 og starten af 2007 rykkede jeg skridtet videre og tog det hele mere alvorligt. Siden da har jeg haft mellem 40-50 Spillejobs og en mindre fanskarer i ryggen. Selvom det er et udbredt marked har jeg gjort mig bemærket selv for mange udenfor "miljøet" - Resultatet af god "markedsføring" og godt musik. Jeg modtager stort set kun positive henvendelser og jeg mangler bare den hjælp til at få mig så meget videre. Alt efter ønsket kan projektet laves større, ting nævnt ovenfor er som jeg ser det realistisk med lidt sponsor hjælp. Der kan aftales procenter i salg, og ellers er jeg åben for alle forslag - Kan nævne Qxl tidligere har været meget interreseret i projektet. Men før start blev Marketingschefen flyttet og alle aftaler faldt til jorden. Genren er Hiphop og skulle det ønskes er muligheden for at få et større kommercielt navn indover muligt.

Hertil kommer spørgsmålet om der skulle være nogle herinde. Der har lyst til at støtte projektet, så kom glad. Jeg er som sagt åben for alle forslag. Jeg brænder for dette og kan se mig selv gøre en god entré i et ellers svært marked.

Selvfølgelig kan jeg sende min musik til mail, eller lign.

MP

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:48
Tilmeldt 10. Nov 08
Skrevet kl. 19:32

Hej Hans, tak for svaret!

Har dog hørt at KODA ikke træder ind i sådanne projekter, men stiller direkte legater til bestemte studier osv. Men da jeg er bevidst om min lyd og hvordan arbejdsgangen skal gå. Har jeg ikke brug for sådan et alternativ :)

Kan også være jeg tager fejl, så det kunne tænkes at man skulle søge. Så dog helst gerne personligt sponsorat.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:53

Freshco:
Har dog hørt at KODA ikke træder ind i sådanne projekter,

Nå men hvis du har hørt det, er der jo ingen grund til at undersøge det nærmere?

Der findes lange lister af udgivelser, der har fået støtte af Kodas kollektive båndmidler.
Jeg har selv kun været involveret i et enkelt Koda-støttet projekt. Her var der ingen krav om, at vi skulle bruge bestemte studier. Der var en check - det var det... (stort set).

mvh Hans

Tilmeldt 10. Nov 08
Skrevet kl. 01:54

Har selv taget et nærmere kig på siden nu. Det virker umiddelbart som en løsning. Dog har jeg ikke den store lyst til håbe på at modtage noget et godt stykke ude i fremtiden, da (som jeg har set det) kun er en gang imellem bliver gået ansøgninger igennem.

Jeg er meget produktiv med hensyn til min musik. Så derfor ville jeg gerne igang hurtigst muligt. Kan godt selv ligge en del kapital til, men regnestykket går ikke op når alt bliver lagt sammen.

Men, kan også godt se det ikke lige er et projekt, enhver ville gå ind i med sponsor støtte. Kan dog håbe ;) - For Koda pengene og spillejobs kan ikke betale en udgivelse, og pladeselskaber vil ikke se på en før man har haft en cd på "gaden" nu til dags :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:00

Drop CD'erne og smid din musik online, på den måde bliver den hørt af mange flere :)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:25

Freshco:
- For Koda pengene og spillejobs kan ikke betale en udgivelse, og pladeselskaber vil ikke se på en før man har haft en cd på "gaden" nu til dags :)

Pas på, at du ikke baserer dine beslutninger på "ting, du har hørt ude i byen". Koda holder gode kurser, som giver gode kontakter. De holdt for nylig et kursus i, hvordan man skaffer sig et møde hos P3's musikpanel, som beslutter, hvad der skal i rotation samt, hvordan man gebærder sig på et sådant møde.

Forudsætningen for at det hele nytter noget er selvfølgelig, at du har talent, men det tager vi lige for givet i første omgang.

Tag lange, varme bade i de positive tilbagemeldinger. Lyt til de negative og anvend dem konstruktivt. Hvis nogen siger: "Det skratte for meget", er det rigtige svar ikke: "Jamen jeg har også kun den indbyggede mikrofon i min bærbare", men "OK jeg finder en bedre producer."

Husk, at når nogen kommenterer din musik med forkortelsen LOL, betyder det Lyt og Lær.

Go' vind. LOL.

mvh Hans

Tilmeldt 10. Nov 08
Skrevet kl. 18:23

Jeg har skam min musik online ;) Men vil skridtet videre.

Hans Stokholm Kjer:
Tag lange, varme bade i de positive tilbagemeldinger. Lyt til de negative og anvend dem konstruktivt. Hvis nogen siger: "Det skratte for meget", er det rigtige svar ikke: "Jamen jeg har også kun den indbyggede mikrofon i min bærbare", men "OK jeg finder en bedre producer."

Jeg indspiller i et professionelt studie, hos en producer der har musikken som sit levebrød og over 15 års erfaring. Så kan ikke se hvor det kommer ind i billedet henne? Jeg er ikke ny indenfor faget :)

Men tager imod al kritik, så længe det er konstruktivt ;) Koda er ikke min genre. Kender godt selv til p3's såkaldte "Plugin møder" - Men tager ikke initiativet før jeg ligger inde med en fysisk udgivelse i form af en cd.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:34

Hvis du skal have sponsorer til dit projekt er det vigtigt, at du er meget mere præcis i hvad det er du ønsker og hvad det er du kan tilbyde som modydelse for dette. Det er en handel - og du sælger ikke varen så godt lige nu :)

Spørgsmålet er så om du skal have sponsorer - om det er den rigtige måde at financiere dit projekt.
Generelt er det svært at skaffe kultursponsorer uden for de store brede kulturinstitutioner (teatre, opera, kunstmuseer osv). For et indtil nu ukendt navn er det næsten umuligt.

Men hvis du vil videre med ideen om en sponsor, så er følgende i hvert fald vigtigt

1. Hvis musikken allerede er online så link til den - lad folk høre det! 
  2. Gør det helt klart hvilket beløb du skal bruge - og forklar nøjagtigt til hvad, så enhver kan forstå det
  3. Beskriv de modydelser du har tænkt på at tilbyde (navn på cover, navn på plakater, vil du synge mit varemærke?)
  4. Beskriv i detaljer hvad strategien og planen for dit projekt er (produktion, release, promotion etc)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:27

Freshco:

Men tager imod al kritik, så længe det er konstruktivt ;) Koda er ikke min genre. Kender godt selv til p3's såkaldte "Plugin møder" - Men tager ikke initiativet før jeg ligger inde med en fysisk udgivelse i form af en cd.

Fair nok - du har tydeligvis en strategi - I starten lød du lidt mere som en famlende rockstarwannabe - og tro mig - som tidligere musikunderviser, ved man godt, hvordan de lyder...

God vind.

Hans

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)