Jeg er tildels enig i dit lange indlæg, og så alligevel ik... For Amino hjælper ret mange både direkte og inddirekte. Jeg kender mange, som aldrig har haft en bruger herinde, som har fået svar på en masse spørgsmål via debatterne. Og den inddirekte hjælp, den tror jeg er langt større, end den direkte...
Og helt ærligt, så viser det vel også, at dit netværk ik helt forstår essensen... Jeg er enig i, at det er minimalt, hva Amino kan gøre formellemstore eller store virksomheder. Der er know how simpelthen for lille. Men for små start ups, der er der meget nyttig viden! Jeg kender også flere, som er direktører eller vicedirektører i store firmaer, som intet aner om at starte en virksomhed op. NADA! En sjov historie er, at en rigtig god ven kvittede jobbet som direktør hos et firma, som solgte for 300 mio kr+++. Han ville prøve sig selv af. Her ca ½ år efter, siger han gang på gang, at han tager hatten af for dem, som selv starter op, for det er en hård kamp. Meget arbejde, meget fokus, og meget lidt tid til drømme og store visioner, som han lavede før. Og slet ingen tid til irrelevante møder... Så hvis dit netværk ser ned på dig, så er det vel i bund og grund, fordi de ik forstår prøvelserne ved at starte op... Hvis de gjorde, så ville de klappe dig på skuldrene for din ivrige deltagelse herinde. For du fortjener sku et klap eller 200! |
Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at skrive noget i denne tråd.
Men efter nu at have fulgt den over længere tid, vil jeg godt komme med mit indspark:
Jeg oprettede mig som bruger på Amino kort efter det kom til at hedde Amino.
Jeg kan huske at mit daværende brugernummer var nummer 87.
Dengang var der ikke noget der en oversigt som "Indlæg i dag", da der var så relativt få indlæg at vi alle kunne overskue hvad der var nyt og gammelt.
Efter en del tid (et år tror jeg) opfordrede en del af os Thorborg til at få lavet en oversigt over nye indlæg. Det blev til det I kender som "Indlæg i dag".
Dengang kunne listen være på et enkelt skærmbillede.
Det kan godt være at der ikke var mange indlæg, men set med mine øjne var virkelig "kød" på de indlæg der var.
Men det var også det eneste danske forum hvor der var nogen som helst hjælp og inspiration at hente hvis man var eller ville være selvstændig / iværksætter.
På det tidspunkt havde jeg selv drevet virksomheder i en hel del år, men alt hvad jeg havde lært de mange år, kunne jeg lære 10 gange så meget af på en enkelt måned ved at deltage på Amino. Derfor er jeg også personligt meget taknemmelig for at Thorborg startede Amino, for det har helt klart for mig, både personligt og erhvervsmæssigt, været meget værdifuldt.
(Læs eventuelt mit blogindlæg: http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2014/03/26/for-15-229-r-siden.aspx )
I Amino's spæde år var der også en hel del af os "gamle" Amino'er som fik skabt nogle rigtig gode og værdifulde bekendtskaber som stadig holder ved i dag.
Vi arrangerede endda ture i byen hvor vi simpelthen fik mødt hinanden fysisk, spiste noget god mad og så ellers fik snakket om iværksætteri til langt ud på nætterne. Dette holdt ligeledes ved i mange år og mange af os "gamle" mødes stadig engang imellem eller på anden måde har kontakt med hinanden uden om Amino.
Men meget er sket siden da. I takt med at Amino og antallet af indlæg og brugere er vokset, er der også sket en naturlig udvanding. Det vil sige at andelen af indlæg med godt kød på er faldet kraftigt i forhold til gentagende spørgsmål m.m. Men ikke desto mindre er der altså stadig rigtig meget værdi at finde på Amino - man skal blot grave efter det. Og det er måske det som godt kan være noget af en udfordring.
Men jeg oplever også en anden ting, som jeg egentlig opfatter som et positivt tegn, set med forretningsmæssige øjne:
Mange af de "gamle" Amino'er er stadig en del af Amino, men slet ikke så aktive som tidligere og derved er der nok også en del erfaring og viden som er skiftet ud med "nye kræfter". Men jeg ser det som et positivt tegn. I mit eget tilfælde kan jeg se at jeg inden for de sidste par år bruger en 1/10 del af tiden på Amino, set i forhold til for en 4-5 år siden. Men det skyldes primært at min virksomhed er vokset og min dagligdag og aften er fyldt op med en masse andet end Amino. Og så er der ikke længere så meget hjælp for mig at hente på Amino. Jeg finder stadig nogle enkelte guldkorn indimellem indlæggene, men mange indlæg handler om problematikker m.m. som jeg stod med for 5 år siden og nu er det nogle helt andre jeg slås med i dagligdagen.
Men omvendt, så mangler jeg ikke at kunne finde den info her på Amino, da jeg kan finde den igennem de mange bekendtskaber som jeg har med de andre "gamle" Amino'er.
Nu, når jeg bruger tid på Amino, så er det mere for at hjælpe andre, som var der hvor jeg selv var for en del år tilbage.
Så jeg tror det er en naturlig udvikling vi alle er vidne til med Amino. Amino er blevet ældre - men det er mange af os Aminoer også
.
/Jesper
Bliv gratis medlem