Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 9 ud af 14 (140 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib. 

Du ser ellers så flink ud, men mon ikke jeg får chancen for at chatte sammen en anden gang :0)

Ærligt, så har jeg ingen anelse hvorfor "den" skrev til dig. Jeg skrev "lynsvar" ud for et svar fra en anden bruger. Så jeg tror altså ikke at fejlen ligger på min side...?

Men god dag til dig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Og når det er sagt, så vis mig bare et eneste udenlandsk iværksættersite, der har samme aktivitet som Amino, set i forhold til hvor mange indbyggere der er.

Helt rigtigt, det eksisterer ikke.

@Martin - der er ingen som har grisset din baby til. Alle der har deltaget i debatten holder af Amino. Alle der har deltaget i debatten er kommet med konstruktiv kritik til at gøre Amino (endnu) bedre. 

Martin Thorborg:
Så lad os glæde os over, at vi i Danmark har noget helt unikt, som gennem tiderne har hjulpet titusindvis af iværksættere med deres mange udfordringer

Jeg forstår ikke dit behov for at beskytte og forsvare status quo. Ingen her har ønsket at se Amino-babyen aflivet og kastet i Københavns Kanal. Brugerne ønsker bare at se et forbedret produkt. Og du siger jo netop selv (2 gange) at det er ved at blive taget hånd om. Og så er den jo ikke meget længere...? Så kunne du jo bare tage imod kritikken og sige "vi har lyttet og vi er igang med at forbedre Amino". 

Mange brugere har jo netop ytret at Amino ikke er blevet videreudviklet i lang tid. Og du har jo endda givet de brugere ret. Derfor forstår jeg ikke hvorfor du lader det fremstå som om at brugerne er dybt urimelige i deres kritik og er utaknemmelige, når du jo rent faktisk, langt hen ad vejen giver dem ret?

Du burde jo i stedet rose de brugere, der kommer med ideer og kritik til den baby du har født. I øvrigt - er der en grund til at du ikke får installeret UserReport, så folk kan komme med forslag den vej? Og dermed ikke lade ukonstuktive indlæg som mit fylde i iværksætterdebatten?

Det minder mig lidt om nogle samtaler jeg har haft med forretningsejere der kører en webshop. De spørger om feedback på deres hjemmeside. Jeg giver dem feedback og optimeringsforslag, som ender med at støde dem. Pludselig ender det i et forsvar, hvor forretningsejeren argumenterer for hvor meget han sælger, og at han ikke er så uduelig som jeg måske tror, og at han er den i Danmark som sælger mest osv. I stedet for at lytte til kritikken som måske ville give ham muligheden for at sælge ENDNU mere. 

At Amino er den eneste i Europa som... betyder da ikke, at babyen ikke kan blive stor og flot?

Kan du følge mig lidt hen ad vejen?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20

Lundsby:
Så det er okay, at grine af manden fordi I mener hans indlæg er useriøst. Jeg kan ikke se hvordan det skal få dig til at se sympatisk ud.

Jeg forstår ikke, at du fuldkommen hårdnakket mener, at dit personlige mudderkast og offentlige tilsvining af mig og min person var fuldt ud berettiget. Jeg kunne aldrig selv finde på at hoppe ned i en debat og så gå fuldkommen i flæsket på en person, uden at have læst det forudgående. DET er ihvertfald ikke et sympatisk træk. 

Når jeg tilmed skriver til dig - og bruger tid på det - at jeg rent faktisk føler mig virkelig, uberettiget trådt over tæerne af dine tilsvininger af min person, så burde du, som det bløde og retfærdige menneske som udnævner sig selv til dommer, være mand nok til at sige undskyld over, at du måske trådte over stregen for god opførsel.

Jeg synes i øvrigt at din reaktion er ude af proportioner. Jeg skrev "hahaha" i starten af et indlæg. Nu er det jo ikke sådan, at chattere der skriver LMAO rent faktisk griner så meget at deres røv falder af. Og de som ROFL ruller ikke nødvendigvis rundt på gulvet med latterkramper. Og jeg synes at du måske overfortolker et hahaha, blot en lille smule? Du får det til at lyde som om at jeg har grædt af grin hele natten, har opsøgt manden på hans privatadresse, peget fingre ad ham, skrevet TABER på hans husmur i grafitti og derefter pisset i hans postkasse.

Lundsby:
det er usympatisk at grine af vores vordende iværksætter

Jeg synes at det er helt vildt, at jeg kan forsøge at uddybe en pointe, og at du på ingen måde læser hvad jeg skriver, og hårdnakket fastholder dit mentale billede af mig som en kæmpe stor usympatisk idiot. 

At du citerer mig for at "grine ad en vordende iværksætter" er også ude i det overdrevne. Jeg grinede af, at man så hovedløst springer ud i et projekt, uden så meget som at åbne Google først og søge på "sexlegetøj", hvor ved at markedsundersøgelsen ville have været forbedret med 100%.

At du kan kalde vedkommende - som jeg spotter og håner og jeg ved ikke hvad - for en "vordende iværksætter" synes jeg er at tillægge manden nogle attributter som han rent faktisk ikke besidder. Hvis det er den type "iværksættere" der dominerer Amino, så cementerer det jo sådan set bare, at jeg havde ret i min pointe. 

Når det så er sagt... har du på noget tidspunkt overvejet din egen fremtoning? Eller, når du spoler tilbage og læser det du har skrevet, en gang til - mener du så selv virkelig at du er berettiget til at male et glansbillede af dig selv som retfærdighedens beskytter?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:26

peter4576:

Hej Ib. 

Du ser ellers så flink ud, men mon ikke jeg får chancen for at chatte sammen en anden gang :0)

Ærligt, så har jeg ingen anelse hvorfor "den" skrev til dig. Jeg skrev "lynsvar" ud for et svar fra en anden bruger. Så jeg tror altså ikke at fejlen ligger på min side...?

Men god dag til dig

Yes

Det samme til dig !!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Volt & Volume:
Ja, du er tydeligvis mopset. Men i stedet for at skrive en lang, gabende kedelig smøre om, hvor "uretfærdig" Lundsby er, så kunne du måske forklare os andre, hvorfor Lundsby har dømt dig så uretfærdigt? Hvorfor er det uretfærdigt, at han har dømt dig ud fra en kort kommentar, hvorimod det er retfærdigt nok, at du griner ad en person på kontanthjælp, der gerne vil starte en webshop -- en person, hvis liv og forhold/omstændigheder du utvivlsomt kender MEGET lidt til?

@Volt - det jeg skrev var ikke rettet til dig, men svar til Lundby. Som jeg skrev til Lundby, så synes jeg også at dit sprog og sarkasme bidrager til en skidt debatkultur. 

Jeg forstår heller ikke jeres behov for at skulle give 1 stjerne på samtlige af mine indlæg, selvom hvor jeg udpensler og forklarer hvad der lå til grund for det jeg skrev. 

At sådan nogen som dig pludselig får den idé, at du har besluttet dig for at jeg bare er en kæmpe idiot og nu bare vil give én stjerne til alt hvad jeg skriver, er netop grunden til at jeg synes at Amino er useriøs. 

Jeg så tidligere at jeg havde fået 1-stjerne på en kommentar, hvor jeg tilbød en murer i lokalområdet gratis service og rådgivning, hvis han kom forbi og lappede et hul i min væg (lovlig modfakturering).

Brugere som dig, der mener at du er berettiget til, i fuld offentlighed, at fyre sådan en gang sarkasme og tilsvining af, er grunden til at jeg igen har overvejet, om jeg overhovedet gider at deltage i noget herinde og om jeg fortsat gider at have en profil på Amino. 

Nu skriver jeg lige et sidste svar, og så melder jeg mig helt ud af den her debat som er kørt helt ad sporet (sikkert som så mange indlæg på Amino, som pludselig udvikler sig til personlige angreb).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54

Lundsby:
Jeg tror vi har en meget forskellig form for humor
- jeg vil sige at du udleder utroligt meget fra et indlæg. Men fred være med det...

Lundsby:
drømmer stort, også selvom de går i 9.
- Jeg gav et eksempel på et "curling barn", som ikke engang selv gad at sætte sig ind i hverken markede, teknik eller andet. Alligevel, baseret på mit fiktive eksempel (som ikke engang er så ekstremt, sammenlignet med mange indlæg på Amino), fremstiller du mig som en Ole Lukøje, der skyder en naiv drengs drøm i smadder - og som en person der i øvrigt ikke er i stand til at give opbakning for andre iværksættere.

Nu spørger jeg bare (stille og rolig og sviner ingen til): Mener du ikke at der er forskel på at DRØMME, og så rent faktisk arbejde hen imod, og kæmpe, for at få denne drøm til at gå i opfyldelse? 

Når en 13 årig pige stiller sig op i X-factor, og kommer direkte grøn ind fra gaden og begynder at skråle, så alle dommerne og 1 mio. TV-seer sidder og graver sig ned, så synes jeg at en mor eller far (eller en god veninde) burde have fortalt hende, at det måske ikke er sanger hun skal blive. - ELLER, at hun ihvertfald skal øve sig lidt. 

Jeg ved ikke om du ser X-factor (og det vedkommer mig heller ikke) - jeg har bare svært ved at tro på (hvis du gjorde) at du så ville sidde og tænke at Blackmann er et stort røvhul over at skælde moderen ud, og at der i denne pige ligger et så kæmpe talent for sang, at hun simpelthen burde få en fribillet til finalen - iøvrigt uden at øve sig først. For det fortjener vedkommende da i hvert fald når nu vedkommende er stillet op. Og de som fortæller personen, at vedkommende nok ikke skal forvente at komme i finalen uden aldrig at have øvet sig - er de også bare nogle onde banditter som smadrer drømme?

Og helt ærlig... hvis en person kommer til dig og siger "Jeg har lyst til at være rig og berømt. Jeg har lyst til skabe en kæmpe forretning - jeg har bare ingen penge, ingen erfaring, ingen talent på området - og jeg gider i øvrigt ikke engang gå en tur ned ad strøget for at se om der er nogen konkurrerende butikker". Bukker du så virkelig i ærbødighed og respekt, og vil du smide det arbejde væk du sidder med, for at hjælpe denne vordende og frembrusende, visionære og fremsynede iværksætter?

Og er jeg virkelig - ER JEG VIRKELIG så ond - når jeg synes at det er lidt skægt, at en person tror, at han kommer sovende til en stor forretningsmæssig succes uden så meget som at have åbnet en browser vindue på sin computer? - Og har du virkelig så meget tid i dit liv, at du vil bruge en masse krudt på at hjælpe en person som ikke engang har gidet bruge fem minutter på en idé, før han lægger ideen ud til offentligt skue og søger hjælp til at få en (tom) idé til at blomstre?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:02

peter4576:
Jeg forstår ikke dit behov for at beskytte og forsvare status quo. Ingen her har ønsket at se Amino-babyen aflivet og kastet i Københavns Kanal. Brugerne ønsker bare at se et forbedret produkt. Og du siger jo netop selv (2 gange) at det er ved at blive taget hånd om. Og så er den jo ikke meget længere...? Så kunne du jo bare tage imod kritikken og sige "vi har lyttet og vi er igang med at forbedre Amino". 

Selvfølgelig forsvarer jeg noget jeg har brugt så meget tid på at lave og selvfølgelig forsvarer jeg de mange brugere, der måske ikke er på dit niveau, men som har brug for hjælpe til, for dig, måske trivielle ting.
Vi er alle startet et sted og vi har derfor behov for hjælp på mange niveauer og ja, engang imellem er der en nogle botnakker iblandt, men sådan er det jo alle steder i samfundet. Men 95 % af alle indlæg på Amino, er saglige og fornuftige og det syntes jeg ikke du og andre anerkender.

Det jeg måske mangler, er at du og andre, starter de gode debatter i savner, og hjælper til med at løfte niveauet, i stedet for at ærgre jer over der ikke sker nok, på det plan i er på. Et forum er ikke bedre eller mere interessant, end de brugere der deltager i debatten og der kan du og mange andre jo starte med at give et bidrag.

Og så er det mere end fint at starte sådan en debat, da vi alle kan lære noget, men jeg savner måske den konstruktive kritik, med forslag til hvad du og andre mener der så skal gøres bedre, altså helt konkret.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

@Volt og Volume

Volt & Volume:
Hvis der er nogen her der er ynkelig, så er det da dig.

Volt & Volume:
ved man, at du fatter nada

Hvor er det bare træls at du skal droppe ned i en reel debat og sværte personer til med dit grimme sprog, og skabe så negativ atmosfære. Hvor må du bære inde med meget negativ energi og dårlig karma, som du ikke kan komme af med på anden vis.

Det kunne måske være en idé at købe nogle cremer fra Altomargan, og du vil blive et lykkeligere og glattere menneske...?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:07

peter4576:
Og du siger jo netop selv (2 gange) at det er ved at blive taget hånd om. Og så er den jo ikke meget længere...? Så kunne du jo bare tage imod kritikken og sige "vi har lyttet og vi er igang med at forbedre Amino".

Jamen du skriver jo selv, at Martin 2 gange har skrevet, at der er ved at blive taget hånd om sagerne. Hvad forlanger du mere? En 3. gang? Big Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:13

peter4576:

Nu spørger jeg bare (stille og rolig og sviner ingen til): Mener du ikke at der er forskel på at DRØMME, og så rent faktisk arbejde hen imod, og kæmpe, for at få denne drøm til at gå i opfyldelse? 

Når en 13 årig pige stiller sig op i X-factor, og kommer direkte grøn ind fra gaden og begynder at skråle, så alle dommerne og 1 mio. TV-seer sidder og graver sig ned, så synes jeg at en mor eller far (eller en god veninde) burde have fortalt hende, at det måske ikke er sanger hun skal blive. - ELLER, at hun ihvertfald skal øve sig lidt. 

Nu er den store forskel, at Amino ikke er en konkurrence. Her har folk lov til at bounce deres ideer af på andre og det skal de trygt kunne og forventer at nogle vil hjælpe dem.
Hvis nogen gad at undersøge det, vil jeg vædde med at nogle af Danmarks bedste iværksættere, har trådt deres barnesko på Amino, med en flok meget lavpraktiske spørgsmål og der var sikkert ingen der på det tidspunkt ville spå dem en stor karriere. Men når man er ung og ingen erfaring har med erhvervslivet, kommer man meget let til at virke dum og derfor skal vi være meget tålmodige.

Jeg bruger selv hver fredag på at svare mails fra iværksættere, og der er da rigtig mange wannabees imellem, som sikkert ikke bliver til noget. Men nogen af dem gør og hvorfor så ikke bare hjælpe dem alle?

De bedste hilsner

Martin

Side 9 ud af 14 (140 indlæg)