Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 9 ud af 14 (135 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

peter4576:

Hej Ib. 

Du ser ellers så flink ud, men mon ikke jeg får chancen for at chatte sammen en anden gang :0)

Ærligt, så har jeg ingen anelse hvorfor "den" skrev til dig. Jeg skrev "lynsvar" ud for et svar fra en anden bruger. Så jeg tror altså ikke at fejlen ligger på min side...?

Men god dag til dig

Yes

Det samme til dig !!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Volt & Volume:
Ja, du er tydeligvis mopset. Men i stedet for at skrive en lang, gabende kedelig smøre om, hvor "uretfærdig" Lundsby er, så kunne du måske forklare os andre, hvorfor Lundsby har dømt dig så uretfærdigt? Hvorfor er det uretfærdigt, at han har dømt dig ud fra en kort kommentar, hvorimod det er retfærdigt nok, at du griner ad en person på kontanthjælp, der gerne vil starte en webshop -- en person, hvis liv og forhold/omstændigheder du utvivlsomt kender MEGET lidt til?

@Volt - det jeg skrev var ikke rettet til dig, men svar til Lundby. Som jeg skrev til Lundby, så synes jeg også at dit sprog og sarkasme bidrager til en skidt debatkultur. 

Jeg forstår heller ikke jeres behov for at skulle give 1 stjerne på samtlige af mine indlæg, selvom hvor jeg udpensler og forklarer hvad der lå til grund for det jeg skrev. 

At sådan nogen som dig pludselig får den idé, at du har besluttet dig for at jeg bare er en kæmpe idiot og nu bare vil give én stjerne til alt hvad jeg skriver, er netop grunden til at jeg synes at Amino er useriøs. 

Jeg så tidligere at jeg havde fået 1-stjerne på en kommentar, hvor jeg tilbød en murer i lokalområdet gratis service og rådgivning, hvis han kom forbi og lappede et hul i min væg (lovlig modfakturering).

Brugere som dig, der mener at du er berettiget til, i fuld offentlighed, at fyre sådan en gang sarkasme og tilsvining af, er grunden til at jeg igen har overvejet, om jeg overhovedet gider at deltage i noget herinde og om jeg fortsat gider at have en profil på Amino. 

Nu skriver jeg lige et sidste svar, og så melder jeg mig helt ud af den her debat som er kørt helt ad sporet (sikkert som så mange indlæg på Amino, som pludselig udvikler sig til personlige angreb).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54

Lundsby:
Jeg tror vi har en meget forskellig form for humor
- jeg vil sige at du udleder utroligt meget fra et indlæg. Men fred være med det...

Lundsby:
drømmer stort, også selvom de går i 9.
- Jeg gav et eksempel på et "curling barn", som ikke engang selv gad at sætte sig ind i hverken markede, teknik eller andet. Alligevel, baseret på mit fiktive eksempel (som ikke engang er så ekstremt, sammenlignet med mange indlæg på Amino), fremstiller du mig som en Ole Lukøje, der skyder en naiv drengs drøm i smadder - og som en person der i øvrigt ikke er i stand til at give opbakning for andre iværksættere.

Nu spørger jeg bare (stille og rolig og sviner ingen til): Mener du ikke at der er forskel på at DRØMME, og så rent faktisk arbejde hen imod, og kæmpe, for at få denne drøm til at gå i opfyldelse? 

Når en 13 årig pige stiller sig op i X-factor, og kommer direkte grøn ind fra gaden og begynder at skråle, så alle dommerne og 1 mio. TV-seer sidder og graver sig ned, så synes jeg at en mor eller far (eller en god veninde) burde have fortalt hende, at det måske ikke er sanger hun skal blive. - ELLER, at hun ihvertfald skal øve sig lidt. 

Jeg ved ikke om du ser X-factor (og det vedkommer mig heller ikke) - jeg har bare svært ved at tro på (hvis du gjorde) at du så ville sidde og tænke at Blackmann er et stort røvhul over at skælde moderen ud, og at der i denne pige ligger et så kæmpe talent for sang, at hun simpelthen burde få en fribillet til finalen - iøvrigt uden at øve sig først. For det fortjener vedkommende da i hvert fald når nu vedkommende er stillet op. Og de som fortæller personen, at vedkommende nok ikke skal forvente at komme i finalen uden aldrig at have øvet sig - er de også bare nogle onde banditter som smadrer drømme?

Og helt ærlig... hvis en person kommer til dig og siger "Jeg har lyst til at være rig og berømt. Jeg har lyst til skabe en kæmpe forretning - jeg har bare ingen penge, ingen erfaring, ingen talent på området - og jeg gider i øvrigt ikke engang gå en tur ned ad strøget for at se om der er nogen konkurrerende butikker". Bukker du så virkelig i ærbødighed og respekt, og vil du smide det arbejde væk du sidder med, for at hjælpe denne vordende og frembrusende, visionære og fremsynede iværksætter?

Og er jeg virkelig - ER JEG VIRKELIG så ond - når jeg synes at det er lidt skægt, at en person tror, at han kommer sovende til en stor forretningsmæssig succes uden så meget som at have åbnet en browser vindue på sin computer? - Og har du virkelig så meget tid i dit liv, at du vil bruge en masse krudt på at hjælpe en person som ikke engang har gidet bruge fem minutter på en idé, før han lægger ideen ud til offentligt skue og søger hjælp til at få en (tom) idé til at blomstre?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:02

peter4576:
Jeg forstår ikke dit behov for at beskytte og forsvare status quo. Ingen her har ønsket at se Amino-babyen aflivet og kastet i Københavns Kanal. Brugerne ønsker bare at se et forbedret produkt. Og du siger jo netop selv (2 gange) at det er ved at blive taget hånd om. Og så er den jo ikke meget længere...? Så kunne du jo bare tage imod kritikken og sige "vi har lyttet og vi er igang med at forbedre Amino". 

Selvfølgelig forsvarer jeg noget jeg har brugt så meget tid på at lave og selvfølgelig forsvarer jeg de mange brugere, der måske ikke er på dit niveau, men som har brug for hjælpe til, for dig, måske trivielle ting.
Vi er alle startet et sted og vi har derfor behov for hjælp på mange niveauer og ja, engang imellem er der en nogle botnakker iblandt, men sådan er det jo alle steder i samfundet. Men 95 % af alle indlæg på Amino, er saglige og fornuftige og det syntes jeg ikke du og andre anerkender.

Det jeg måske mangler, er at du og andre, starter de gode debatter i savner, og hjælper til med at løfte niveauet, i stedet for at ærgre jer over der ikke sker nok, på det plan i er på. Et forum er ikke bedre eller mere interessant, end de brugere der deltager i debatten og der kan du og mange andre jo starte med at give et bidrag.

Og så er det mere end fint at starte sådan en debat, da vi alle kan lære noget, men jeg savner måske den konstruktive kritik, med forslag til hvad du og andre mener der så skal gøres bedre, altså helt konkret.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03

@Volt og Volume

Volt & Volume:
Hvis der er nogen her der er ynkelig, så er det da dig.

Volt & Volume:
ved man, at du fatter nada

Hvor er det bare træls at du skal droppe ned i en reel debat og sværte personer til med dit grimme sprog, og skabe så negativ atmosfære. Hvor må du bære inde med meget negativ energi og dårlig karma, som du ikke kan komme af med på anden vis.

Det kunne måske være en idé at købe nogle cremer fra Altomargan, og du vil blive et lykkeligere og glattere menneske...?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:07

peter4576:
Og du siger jo netop selv (2 gange) at det er ved at blive taget hånd om. Og så er den jo ikke meget længere...? Så kunne du jo bare tage imod kritikken og sige "vi har lyttet og vi er igang med at forbedre Amino".

Jamen du skriver jo selv, at Martin 2 gange har skrevet, at der er ved at blive taget hånd om sagerne. Hvad forlanger du mere? En 3. gang? Big Smile

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:13

peter4576:

Nu spørger jeg bare (stille og rolig og sviner ingen til): Mener du ikke at der er forskel på at DRØMME, og så rent faktisk arbejde hen imod, og kæmpe, for at få denne drøm til at gå i opfyldelse? 

Når en 13 årig pige stiller sig op i X-factor, og kommer direkte grøn ind fra gaden og begynder at skråle, så alle dommerne og 1 mio. TV-seer sidder og graver sig ned, så synes jeg at en mor eller far (eller en god veninde) burde have fortalt hende, at det måske ikke er sanger hun skal blive. - ELLER, at hun ihvertfald skal øve sig lidt. 

Nu er den store forskel, at Amino ikke er en konkurrence. Her har folk lov til at bounce deres ideer af på andre og det skal de trygt kunne og forventer at nogle vil hjælpe dem.
Hvis nogen gad at undersøge det, vil jeg vædde med at nogle af Danmarks bedste iværksættere, har trådt deres barnesko på Amino, med en flok meget lavpraktiske spørgsmål og der var sikkert ingen der på det tidspunkt ville spå dem en stor karriere. Men når man er ung og ingen erfaring har med erhvervslivet, kommer man meget let til at virke dum og derfor skal vi være meget tålmodige.

Jeg bruger selv hver fredag på at svare mails fra iværksættere, og der er da rigtig mange wannabees imellem, som sikkert ikke bliver til noget. Men nogen af dem gør og hvorfor så ikke bare hjælpe dem alle?

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2212
Fra  Louise Lamberth, Tekstfokus Skrevet kl. 09:23

Selvfølgelig skal man da hjælpe iværksættere i et iværksætterforum, selvom det ikke er alle, der "bliver til noget." Altså - hvor skal folk ellers spørge?? Det kunne jo også være, at alle de guldkorn om hjemmesider, SEO, design og meget andet kunne være nyttig viden, også hvis man senere blev lønmodtager. 

Den her debat minder lidt om alle de her Facebook er noget lort-debatter. Facebook er ikke perfekt, men det er i meget høj grad, hvad vi gør det til - og det samme gælder Amino. Så kan man jo lade være med at blande sig i de debatter om lektielæsning og skoleelevers webshop-problemer, hvis det ikke interesserer en. Når debatten ikke interesserer folk, dør den hurtigt af sig selv. Altså ... ;)

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 09:27

Martin Thorborg:
Og så er det mere end fint at starte sådan en debat, da vi alle kan lære noget, men jeg savner måske den konstruktive kritik, med forslag til hvad du og andre mener der så skal gøres bedre, altså helt konkret.

Helt konkret kan der faktisk gøres noget og endda givetvis ganske simpelt og billigt.

I giver ganske enkelt brugerne mulighed for at blokere for indlæg relateret til f.eks. alder og I giver mulighed for at blokere for indlæg fra nyoprettede brugere forstået at man markerer hvor lang tid der minimum skal have været medlemsskab. Og når I nu er ved det kunne man også gøre det ved antal indlæg - så man kun ser debatter og indlæg fra medlemmer med en minimum antal indlæg.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:36

Altomargan.dk - Jan:

Helt konkret kan der faktisk gøres noget og endda givetvis ganske simpelt og billigt.

I giver ganske enkelt brugerne mulighed for at blokere for indlæg relateret til f.eks. alder og I giver mulighed for at blokere for indlæg fra nyoprettede brugere forstået at man markerer hvor lang tid der minimum skal have været medlemsskab. Og når I nu er ved det kunne man også gøre det ved antal indlæg - så man kun ser debatter og indlæg fra medlemmer med en minimum antal indlæg.

Jeg skal lige forstå dig.
De brugere du så ikke ønsker at høre fra, er det så de debatter de starter, eller også deres bidrag i andre debatter der skal væk?
Mht. alder, så er der mange der enten ikke udfylder den eller med vilje skriver forkert, så det parameter vil nok ikke hjælpe så meget.

For en god ordens skyld, vil jeg fortælle dig, at du i dag kan fjerne hele emner, så du ikke ser dem på forsiden.
Så er du træt af  "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed" kan du med et par klik fjerne den helt.

De bedste hilsner

Martin

Side 9 ud af 14 (135 indlæg)