Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 5 ud af 14 (140 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Hahahaha hvad skete der der?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

PS - den var ikke rettet på dig - det var blot så en-stjerne synderen forhåbentligt ville blive notificeret når jeg svarede på dit indlæg

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er jeg selv ung "iværksætter" som begår sig på amino på daglig basis for at suge viden til mig, samt for at se hvilke spændende ting folk har gang i, i iværksættermiljøet. Men på trods af min 20 årige alder må jeg til dels erklære mig enig med at der skal gøres noget ved mange af trådende fra de unge iværksættere. Forummet er simpelthen alt for fyldt med posts som "Jeg har denne facebookside med xxxx likes, hvor meget kan jeg sælge den for?", "blogger med 100 sidevisninger om dagen søger sponsor" og "Kritik af min webshop (som er et wordpress theme der på ingen måde er redigeret i, og som 100000 andre personer også benytter").

Vi unge "iværksættere" har jo en facebookgruppe kaldet "ungiværk" hvor der i skrivende stund er ca. 8000 medlemmer. Denne side spammes med indlæg som de ovenstående indlæg hver dag, og fred være med det - det er jo bare en facebookgruppe. Men når jeg går ind på amino.dk er det altså for at læse nogle ordentlige kvalitetsindlæg, som ikke er skrevet af 13 årige drenge der synes det er sejt at fortælle deres vennekreds at de er CEO i deres enkeltmandsfirma.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 8 person

Da jeg stødte på Amino første gang i 2008 var det SEO der var i vælten.Her var det ikke 13 årige der lavede intetsigende indlæg, men voksne mennesker der bogstaveligt talt spammede med indlæg og ligegyldige kommentarer for en eller anden linkværdi. Hvis man havde hang til lune popcorn kunne man tune ind på MLM kanalen hvor man var garanteret god underholdning, - og var der lidt tamt kunne man altid starte sin egen diskussion :)

Senere blev det affiliate og webshop der blev omdrejningspunktet, og som altid ombejlet af håbefulde mennesker med en piratkopi af en Adobesuite som i deres egen optik gjorde dem til designere uden at have ulejliget sig med bare en enkelt tutorial - og listen af kunder der ville have det hele for ingenting fordi der var store ordrer i vente "når nu bare..." var enorm - og skuffelserne ligeså.

Amino er ikke - har aldrig været - og bliver heller ikke - noget iværksætterforum. Ordet iværksætter er blevet en sutteklud for talentløse politikere og mennesker der ikke gider at løbe med aviser. Der ER altså forskel på at være iværksætter og selvstændig erhvervsdrivende, og Amino henvender sig allermest til dem der med større eller mindre talent vil forsøge sig med at skaffe sig en ekstra indtægt indenfor allerede eksisterende forretningsområder. 

Det er der ikke noget forkert i. Overhovedet ikke!

Den kendte TV vært Line Baun Danielsen forsøgte sig for et par år siden med et "rigtigt iværksætterforum" hvor man kunne sparre sine ideer med de mennesker som rent faktisk enten ville ende med at blive kunderne, - eller investorerne. Det forum måtte gå konkurs, fordi der simpelthen ikke er nok iværksættere. Der er altså stor forskel på at lægge varer i en webshop og optimere et salg og skaffe større fortjeneste, - og så tage det lange seje træk som iværksætter hvor der stort set kun er udgifter og tonsvis af arbejde, og så endda til stadighed muligheden for enten at blive overhalet af konkurrenten eller måske endda når man endelig bliver færdig, - at blive overhalet af virkeligheden og alt besværet kaster kun småpenge af sig.

Der er jo en årsag til at Martin Thorborg har brugt tiden og krudtet på Agera og Dinero, og Amino har jo sådan set så blot fungeret som stedet hvor man relativt hurtigt har kunne promovere ydelserne, - og det er jo god forretningsmæssig logik da Amino jo ikke er gratis at drive og derfor skal bidrage til husholdningen.

Nu har Amino jo fået Plus-funktionen, - og her skal man jo nok huske på at der først kom gang i Plusserne efter årsgebyret blev ændret til månedsbetaling - og det giver jo om noget en indikation om at der er et loft rent økonomisk på brugerbetalingen, og at Amino derfor kun kan udvide udaf i fladt terræn, - det vil sige med flere medlemmer. Amino skal med andre ord ud til en bredere skare.

Det er der sådan set god logik i, og derfor undrer det mig meget hver gang jeg læser disse indlæg omkring Amino, - at folk der vil gerne vil være iværksættere eller rettere selvstændig erhvervsdrivende, tilsyneladende har større forventninger til hvad andre skal gøre for dem, - end hvad de forventer af deres egen indsats.

Jeg har haft, og har stadig, stor glæde af Amino og det skyldes at mine forventninger er afstemt med den virkelighed jeg kender til. Jeg har fået lavet nogle rigtigt gode ting, og jeg har også hjulpet andre ved at bruge mit netværk. Det er business as usual.

Jeg ser en god fremtid for Amino, og Martin Thorborg og hans team skal nok fortsat gøre deres til at Amino bliver et interessant sted at være, og lad da bare enkeltmandsvirksomheden have sin CEO og Amino sine iværksættere, - det vigtigste er jo bare at man gør noget ved det, og ikke bare drømmer videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Basalt set er jeg ret så enig med dukkemageren. Der er ikke megen sammenhæng mellem rigtig dansk erhvervsliv med iværksættere der ansætter og driver fremad, og så dette forum

Der er mange spørgsmål som fortjener svar, men sådan rigtigt iværksætteri, som forum selv mener det repræsenterer i det offentlige med meningsmålinger og udtalelser på vegne af "iværksættere", det er der ikke så voldsomt meget af desværre. Jeg synes godt Amino kunne prøve at indføre nogle af de forslag der har været i denne lange tråd, for at prøve at rykke sig selv bare lidt op i egentlig iværksætter klasse.

Mit eget ganske store netværk inden for dansk erhverv og industri - ser nærmest ned på min deltagelse herinde (hvad jeg gir pokker i, for der er mange berettigede spørgsmål - og der er jo bestemt også nogen der bryder igennem som virksomheder) - 

Amino har sin berettigelse, men jeg er enig i, at den ikke er øget over årene desværre. Dinero og Agera derimod er vel som selvstændige tjenester i sig selv iværksætteri i høj grad, og de er ret så afhængige af Amino - og det er fair nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46

Cookie - John Hannover:

Basalt set er jeg ret så enig med dukkemageren. Der er ikke megen sammenhæng mellem rigtig dansk erhvervsliv med iværksættere der ansætter og driver fremad, og så dette forum

Der er mange spørgsmål som fortjener svar, men sådan rigtigt iværksætteri, som forum selv mener det repræsenterer i det offentlige med meningsmålinger og udtalelser på vegne af "iværksættere", det er der ikke så voldsomt meget af desværre.

Jo mere information og erfaring man får, jo mere intenst måles folks følelser, intelligens og deres engagement i at opnå ægte viden.
Enhver tid og ethvert system tror på sin egen perfektion og ønsker kun at fokusere på egne interesser.

Kun dem der er engagerede i sandheden og i den ægte udvikling, kan med succes ændre forældede metoder, ideologier, miljøer, ting og personer, der har brug for forandringFor at forme og udvikle noget ægte er der brug for to meget vigtige ingredienser: Evner og frihed

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:04

Trist at høre, at dine kontakter i dansk erhvervsliv ser ned på Amino. Jeg håber ikke, det er de samme mennesker, der råber op om, at kontanthjælpen er for høj, og folk er for dovne. :S

Men når det er sagt - JA -  jeg tror, mange lukker hurtigt igen, fordi de ikke aner, hvad det i virkeligheden kræver at skrabe noget indkomst sammen uden arbejdsgiver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Trist at høre, at dine kontakter i dansk erhvervsliv ser ned på Amino. Jeg håber ikke, det er de samme mennesker, der råber op om, at kontanthjælpen er for høj, og folk er for dovne. :S

Men når det er sagt - JA -  jeg tror, mange lukker hurtigt igen, fordi de ikke aner, hvad det i virkeligheden kræver at skrabe noget indkomst sammen uden arbejdsgiver.

Det er det ikke - ikke hvad jeg hører i alle fald. Jeg tror de fleste er ret med på at kontanthjlælp ikke er luksus, men må erkende jeg ikke ved i detaljer hvad de mener om det. Jeg ved kun, at de ikke ser det særligt "ærefuldt" at være aktiv på Amino desværre

Det er erhvervsliv som arbejder hårdt for sig selv og beskæftiger mange - men Amino HAR desværre et skidt ry for ikke at være seriøst nok - take it or leave it. Det har slet ikke fået den platform og seriøsitet det kunne ha fået.

Jeg har som ikke løsningen - men synes der har været en del god råd at følge i denne tråd trods alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:02

peter4576:

Du har garanteret ret. Og måske handler det netop om at der ikke er særligt mange bloggere (længere), at det virker som om at det er de samme "ansatte" som altid skriver indlæg

Du har ret, men du skal huske på, at vi gør det gratis... Vi får intet for den tid, som vi bruger på disse indlæg ud over eksponering. Den kan for konsulenter også være guldværd, og nogle af os andre sælger da også et par produkter i ny og næ til Aminos brugere, så det skal ik lyde som en klage. Men når noget er gratis, opvejer folk altid deres tid. Er kalenderen booket med aftaler, så er de ik på samme måde presset ud i at lave indlæg, som kan give kunder... Derfor er mit gæt, at mange konsulenter skriver indlæg, når der er plads i kalenderen til nye kunder...

peter4576:

Min frustration skyldes nok, at personer som jeg selv kæmper og kæmper for at opnå muligheden for bare at snuse til en lille smule succes. Og jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser en succes, der ikke bliver plejet eller videreudviklet. Jeg bliver direkte følelsesmæssigt involveret, på ligefod som hvis jeg så en succesfuld forretningsmand, der nu sidder på bænken og drikker sig ihjel. Det er bare så træls at se et talent gå til spilde. 

Det er trist, men det er også folks eget valg. Talent er sjældent nok i denne verden, bare se hvor mange store fodboldtalenter, som aldrig bliver til noget... Det er faktisk rigtig mange. Derimod er det de arbejdende, som får en kontrakt. Dem som skal kæmpe. 
Og jeg tror samme fænomen kan ses indenfor selvstændige... Talent er godt, men gider du ik give den en skalle, så kan det være lige meget...

peter4576:

Jeg er selv ivrig bruger af Elance og Envato. Og man skal da ikke kigge langt for at finde huller i det danske marked, eller inspiration til at udvikle netop det som Martin selv nævner mht. freelancer-opgaver. Det er bare de færreste i DK der har midlerne til at opsætte det. 

Jeg har det personligt selv skidt med at vide, at jeg sender penge afsted i skattely, ved at benytte mange af disse freelance-tjenester. Men tjenesterne fungerer bare godt. Og der ville helt sikkert være potentiale i at udvikle et lignende produkt til det europæiske marked, hvor de med respekt til CSR kan benytte sådan freelance apparat, uden at bidrage direkte til social dumping og at sende penge i skattely... Sådan et hul kunne Amino også udfylde. Jeg ved godt at der findes nogle andre små alternativer i DK, men der er bare ikke nok deltagere til at det bliver en tidsmæssig besparelse osv.

Uden at vide det, så tror jeg bare ik, at det danske marked er stort nok til, at Thorborg eller andre vil smide de krævede penge i sådan en tjeneste. Chancen for fail er for stor i forhold til den begrænsede mulighed for succes... Ellers havde Amino Freelancer vel også været eksponeret meget mere, end den er... Men igen, det er et gæt... 

Side 5 ud af 14 (140 indlæg)