så er man pludselig en udgift på trods af man hverken har
lån, kassekredit og allerede har en
investor klar med 100.000 som du skriver!!
Ja præcis. En virksomhed uden lån, kassekredit og ikke-bundne penge i banken er en ren udgift, og dermed underskudsforretning, for banken i langt de fleste tilfælde.
Jeg vil gerne være helt ærlig og sige at i vores firma tager vi heller ikke kunder ind, som vi med stor sandsynlighed kommer til at have underskud på de næste par år, og jeg kan sagtens forstå de fleste banker heller ikke gør.
Vi oplevede nogenlunde det samme med en anden bank, som på trods af at vi kunne præsenterer indtægt, ingen gæld eller behov for lån ikke mente de kunne hjælpe os!
Og det er vel logisk nok de ikke tager kunder ind de har underskud på, eller mener du det er ulogisk? Sælger du selv dine produkter til under indkøbspris bare for at være flink? Jeg gør i hvert fald ikke, og det er kun sultne banker der gør, resten gør ikke hvilket vel er forståeligt nok.
@Sue
Det med at banken skal være fra en bestemt geografisk lokation, gælder det også f.eks. dit webhotel, din emailudbyder, din backupservice etc. eller er det kun banken der skal være tæt på, og i givet fald hvorfor? Jeg vil umiddelbart gætte på det er 4+ år siden vi har været i banken fysisk, og så er det jo lige meget hvor den ligger.
Hvis du ofte vil i banken og bruge personalets tid, er det i øvrigt forståeligt de hæver prisen.