Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mage til arrogant bank kender jeg ikke!!!

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

@Sue

Det med at banken skal være fra en bestemt geografisk lokation, gælder det også f.eks. dit webhotel, din emailudbyder, din backupservice etc. eller er det kun banken der skal være tæt på, og i givet fald hvorfor? Jeg vil umiddelbart gætte på det er 4+ år siden vi har været i banken fysisk, og så er det jo lige meget hvor den ligger.

Hvis du ofte vil i banken og bruge personalets tid, er det i øvrigt forståeligt de hæver prisen.

Hej.

jeg har aldrig sagt jeg ikke synes om at de har gebyr på 5000 kr jeg bryder mig ikke om at de hæver prisen uden min advisering. Det er helt tosset i en igangværende sag, at gå fra en gratis oprettelse og til et gebyr på 5K

Så det synes jeg ikke er ok nej. 

Ja, jeg har jo ungerne med ned i banken hvor de sætter deres optjente penge fra jobs ind på kontoen... det synes de er sjovt, og vi er i banken 2-3 gange på en måned. Det synes jeg dog heller ikke jeg vil betale så højt et gebyr for, da jeg jo i forvejen betaler for at have netbank adgang og div. gebyrer ved siden af til overførsler osv.

Mvh

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:50

CoolSlips.dk - Marc:
Prøv Frøs Herreds Sparekasse - Vi har den i Kolding. Jeg er der også privat. Men jeg skrev bare en mail, at jeg skulle have mig en erhvervskonto, og mit CVR nr. er det og det. 10 min efter var den oprettet og kostede mig 0,-

Super... i værste tilfælde at jeg ikke kommer overens med en sjællandsk bank gemmer jeg lige oplysningen :)

Tak

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:00

Thomas Frost:
Det var da noget vanvittigt sludder.

Ja det var noget sludder det du fik skrevet. Man kan ikke på forhånd bare sidde og sortere kunder fra fordi man mener der er " stor sandsynlighed " for at man ikke tjener penge på dem. Så er det ens egen forretnings model det er galt med. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:06

Har prøvet at svare alle personligt men undskylder på forhånd hvis det bare bliver til stjerner eller andet senere for jeg har syg datter hjemme jeg forsøger at lave pandekager til mens jeg svarer her... og det går vanvittigt hurtigt. 

Tak for jeres engagement :)

Mvh Sue

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:
Ja, jeg har jo ungerne med ned i banken hvor de sætter deres optjente penge fra jobs ind på kontoen... det synes de er sjovt, og vi er i banken 2-3 gange på en måned. Det synes jeg dog heller ikke jeg vil betale så højt et gebyr for, da jeg jo i forvejen betaler for at have netbank adgang og div. gebyrer ved siden af til overførsler osv.

Ja førhen var det almindelig kundeservice at man kunne blive personlig betjent i Banken. Men så fandt man jo ud af at det kunne give et par promille mere til deres milliard overskud til aktionærerne, hvis man sløjfede den slags. Og sjovt nok ( Som man jo kan se af de andre kloge hoveder i den her tråd ) Mener de fleste kunder i dag at det er helt ok at få mindre for mere.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:13

Michael:
Man kan ikke på forhånd bare sidde og sortere kunder fra fordi man mener der er " stor sandsynlighed " for at man ikke tjener penge på dem. Så er det ens egen forretnings model det er galt med. 

Puha, så er der mange it-firmaer der kører med en gal forretningsmodel, hvis det at lave et estimat på antal udviklingstimer timer, og dermed en pris på et projekt er helt gal Big Smile

Vi må bare konstatere at vi to driver en it-forretning forskelligt, og ikke er enige om man skal lave estimater, så må man på forhånd ved om en kunde har budget til en opgave, og man dermed selv kan tjene det man skal for at kunne leve af sin forretning.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:29

Thomas Frost:
Puha, så er der mange it-firmaer der kører med en gal forretningsmodel, hvis det at lave et estimat på antal udviklingstimer timer, og dermed en pris på et projekt er helt gal

Så fik du lige drejet gætteriet " med stor sandsynlighed " over til " lave et estimat på antal udviklingstimer timer, og dermed en pris på et projekt " Hvilket er en helt anden ting som man kan forholde sig til. Hvis det ikke er meningen folk selv skal gætte hvad det er du egentlig mener. Så vil jeg da råde dig til i fremtiden at skrive det første gang, og ikke efter fem forsøg.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:13

Det er da "dejligt" at høre at noget kan være nemmere og billigere her i frankrig end i dk.

Jeg gik ind i en bank og sagde at jeg havde åbnet et firma og skulle bruge en konto tiæ denne.
Ingen problem, vi fik kontoen åbnet med det samme. Ingen gebyr eller noget for at åbne. Den koster mig 12€ om mdr at have bank konto hos denne bank.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:32

Michael:

Thomas Frost:
Puha, så er der mange it-firmaer der kører med en gal forretningsmodel, hvis det at lave et estimat på antal udviklingstimer timer, og dermed en pris på et projekt er helt gal

Så fik du lige drejet gætteriet " med stor sandsynlighed " over til " lave et estimat på antal udviklingstimer timer, og dermed en pris på et projekt " Hvilket er en helt anden ting som man kan forholde sig til. Hvis det ikke er meningen folk selv skal gætte hvad det er du egentlig mener. Så vil jeg da råde dig til i fremtiden at skrive det første gang, og ikke efter fem forsøg.

Øhhhh jeg citerer lige fra side 6 i denne debat:

"Så ved at se på antallet af udviklingstimer og udgifter, i forhold til startprisen og løbende indtægter har jeg en ret god ide om kunden kommer til at give overskud eller underskud."

Når man "ser på antallet af udviklingstimer" på et projekt kaldes det et estimat i min verden. Måske du i den situation ville sidde og gætte, men jeg tror alle andre end dig kan regne ud jeg taler om et estimat og ikke et gæt, når jeg skriver sådan helt i starten.

Vi kan også tage et citat fra side 7 i denne debat:

Det handler i øvrigt ikke om at gætte hvem jeg kan sælge den rigtigt løsning til, men derimod om at estimere antal timer fra start til slut og hvis det estimat ligger langt over kundens budget, ja så er vi bare ikke de rigtige til opgaven.

Så jeg har allerede skrevet det handler om at estimere, både inddirekte og helt direkte, det har du åbenbart bare overset/ikke forstået.

I øvrigt så er "med stor sandsynlighed" ikke ligmed et gæt. Sandsynligheder er i min verden noget man udregner.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 18:55

Lige en update herfra...

Efter en masse frem og tilbage med Jyske Bank, har jeg besluttet at forlade dem. De ER og bliver en bank jeg ikke kan have respekt for, så tjener vi engang kassen, ønsker jeg bestemt ikke at støtte denne bank.

Jeg ringede og fik en snak med juristen, som blev helt tavs da jeg forklarede at denne bank havde oprettet en erhvervskonto gratis for mig, uden at have modtaget et CVR nummer - og der var flere ting de havde fejlet med, bla. ikke at oplyse kunden om evt. gebyrer FØR de opretter konti o.l. De meldte tilbage at jeg var velkommen til at blive men at jeg nok skulle regne med at skulle betale et sted mellem 2500 kr og 5000 kr!!!! Før var det 5000 kr fast for oprettelse af erhvervskonto - kan de blive enige med dem selv!?

Ikke desto mindre, så er der nu 3 banker der ønsker mig som kunde og deriblandt Danske Bank. Så alt er OK.

Sjovt nok, så fortsatte dette gebyrhelvede her til aften da min eks. fortalte at da han for nyligt skulle flytte sin lønkonto til en seperat konto da vi jo ikke er sammen mere, så sendte de ham også en regning på 900 kr for dette... (Burde det ikke være lov at oplyse om sådanne gebyrer?) PLUS at hvis jeg skal have slettet hans navn som stadig figurerer på min netbank konto, så skal jeg også betale 900 kr for dette

HHAAhaa... det er simpelthen for åndsvagt.

Ved godt det er småtingsafdelingen - men alligevel. 

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)