Prøv Frøs Herreds Sparekasse - Vi har den i Kolding. Jeg er der også privat. Men jeg skrev bare en mail, at jeg skulle have mig en erhvervskonto, og mit CVR nr. er det og det. 10 min efter var den oprettet og kostede mig 0,-
Jeg vil gerne være helt ærlig og sige at i vores firma tager vi heller ikke kunder ind, som vi med stor sandsynlighed kommer til at have underskud på de næste par år, og jeg kan sagtens forstå de fleste banker heller ikke gør.
Og hvordan kan du så regne ud at du " med stor sandsynlighed " vil have underskud på de kunder ?. Du har ( modsat Bankerne ) jo ikke adgang til dine kunders konti.
Vi bruger Nordea - og har kun betalt ét gebyr i hele vores tid som kunde. Det var da banken skulle bruge noget tid på at etablere revisionsadgang til vores konti. Det er forbrugt tid, så det er jo helt fair.
Da vi stiftede 2 ApS'er som skulle overtage I/S (som basically bare er et enkeltmandsfirma med flere ejere) aktiviteterne, så skulle vi ud og have en selvstændig erhvervsaftale og ikke en erhverv/privat aftale.
Vi har både konti i vores holding- og driftselskaber, vi har netbank til det hele og vi har 2 VISA kort til driftselskabets driftkonto. Vi betaler ikke noget, fordi vi har accepteret at kommunikationen fra banken kommer elektronisk.
Jeg synes altid vi får god behandling når vi henvender os til vores kontaktperson.
Og hvordan kan du så regne ud at du " med stor sandsynlighed " vil have underskud på de kunder ?. Du har ( modsat Bankerne ) jo ikke adgang til dine kunders konti.
Sue skriver at der ikke skal tilknyttes nogen kredit, lån eller lignende.
Dette vil i de fleste tilfælde betyde en netto udgift for banken, hvis der ikke samtidig opkræves gebyrer.
Jeg vil gerne være helt ærlig og sige at i vores firma tager vi heller ikke kunder ind, som vi med stor sandsynlighed kommer til at have underskud på de næste par år, og jeg kan sagtens forstå de fleste banker heller ikke gør.
Og hvordan kan du så regne ud at du " med stor sandsynlighed " vil have underskud på de kunder ?. Du har ( modsat Bankerne ) jo ikke adgang til dine kunders konti.
Hvis bankerne tjente gode penge på disse kunder, som vi gang på gang hører har problemer med at få en billig konto, tror jeg ikke de ville sige nej :-).
Derudover koster en ny kunde banken tid og penge (siger sig selv) og der er løbende udgifter, og hvis ikke kunden har nogen former for lån er det ret minimalt hvad der er af indtægter. Så omkostninger, både til start og løbende omkostninger, blandet med meget lave indtægter får jeg til en underskudsforretning.
Hvilket igen siger noget om hvorfor så mange banker siger nej.
Men måske jeg tager fejl, måske de bare tjener skide godt på det kundesekment, og de bare siger nej, fordi de allerede tjener så meget, og allerede er så godt konsolideret :-)
Hvis bankerne tjente gode penge på disse kunder, som vi gang på gang hører har problemer med at få en billig konto, tror jeg ikke de ville sige nej :-).
Derudover koster en ny kunde banken tid og penge (siger sig selv) og der er løbende udgifter, og hvis ikke kunden har nogen former for lån er det ret minimalt hvad der er af indtægter. Så omkostninger, både til start og løbende omkostninger, blandet med meget lave indtægter får jeg til en underskudsforretning.
Hvilket igen siger noget om hvorfor så mange banker siger nej.
Men måske jeg tager fejl, måske de bare tjener skide godt på det kundesekment, og de bare siger nej, fordi de allerede tjener så meget, og allerede er så godt konsolideret :-)
Jeg spurgte ikke om hvorfor Bankerne sorterer i deres kunder. Det vil jeg overlade til dem at svare på.
Jeg spurgte dig om hvordan du kan sortere i dine kunder ?. Hvor ved du fra hvilke kunder der er dårlige kunder i fremtiden for dig ?.
Jeg spurgte ikke om hvorfor Bankerne sorterer i deres kunder. Det vil jeg overlade til dem at svare på.
Jeg spurgte dig om hvordan du kan sortere i dine kunder ?. Hvor ved du fra hvilke kunder der er dårlige kunder i fremtiden for dig ?.
Ah beklager, den fangede jeg ikke lige.
F.eks. hvis en kunde vil have en hjemmeside, men budgettet er mindre end det koster at aflønne vores folk. Så giver det underskud for os, for selve starten. Hvis kunden samtidig er trafiktung men kun betaler ganske lidt for hosting, så er det også en dårlig forretning løbende.
Så ved at se på antallet af udviklingstimer og udgifter, i forhold til startprisen og løbende indtægter har jeg en ret god ide om kunden kommer til at give overskud eller underskud.
Det er ikke altid jeg med kan vide om en kunde kommer til at give underskud med sikkerhed, men jeg har en ret god ide om det kommer til at give overskud.