Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke så dumt at komme i Operation X

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:
Så jeg håber at det nu er klarlagt at der IKKE er den store forskel på produkter, udvalg og tilgængelighed, men det drejer sig om præferencer som forburger og de muligheder der følger med.

 

Det er så netop ikke min opfattelse af MLM produkter.

Som jeg ser det taler vi stort set altid om produkter der tillægges helbredende virkninger, som ikke tåler sammenligning med "almindelige" produkter, men kun kan sælges ( til overpris) pga. af de ofte vanskeligt dokumenterbare påstande.

Lidt morsomt udtrykker en af MLM fortalerne "Frk. K " det her ganske godt;

" Grunden til at man vælger at sælge både Tuppereare og Kyani på denne her måde, er netop, at hvis du satte det på en hylde sammen med hundrede af andre produkter som ligner, så kan folk ikke gennemskue hvorfor de skal give flere hundrede kroner for den ene skål og 20 kr. Fr den anden."

At "almindelige" produkter også anpriser deres egne produkter med ord som; lækkert, luksus, velsmagende, unikt og øvrige forherligende tillægsord, er altså langtfra det samme i mine øjne.


 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Flere beskylder Amino for at lade folk debattere MLM, for at vi skulle få flere sidevisninger og dertil at Amino's moderatorer skulle være blandet ind i den sammensværgelse.

For det første er der ikke mange sidevisninge i MLM.
Denne debat der har kørt i 14 dage, har lavet 3.400 visninger. 
På Amino har vi godt 100.000 visninger om dagen, så det er promiller vi snakker om... 


Så vil jeg lige slå fast, at Amino's moderatorer er ulønnede og ingen interesse har i sidevisninger.
De forsøger på bedste vis at holde orden på Amino, med så lidt indblanding som muligt.
Vi vil gerne have så mange gode erhvervsdebatter som muligt og derfor forsøger vi at lade så mange af dem blomstre. Går de helt galt, så stopper vi dem. Siger vores erfaring os, at de går helt galt snart, så stopper vi dem også.

Men hvorfor lader vi så folk debattere MLM?

For det første er det et spændende emne, det vidner denne debat om.
Der er mange myter om MLM og jeg føler det er vigtigt at alle kan komme med deres betragtninger.
Det nuancerer folks holdninger og vi bliver alle klogere.
Der er helt sikkert seriøse gode MLM forretninger, der laver ærlig og god business og det er jo rart at vide.
Der er også svindlere og klaphatte, og det er jo godt for dem der arbejder i de selskaber, eller er på vej ind i dem, at få nogle andre syn på forretningen, end dem der kommer fra en scene med rockmusik, champagne i glasset og en eller anden "profet" der messer pladder.

Så alt i alt bliver vi klogere på forretning og får noget mere indsigt i virkeligheden, på godt og ondt.

Og til dem der er trætte af at høre på MLM, kan i trykke på "Fjern emner i debat" her




 Og der vælge hvilke emner i ikke vil se på Amino's forside :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
MLM er PRÆCIS som al anden forretning. Hvis man derfor mener, at MLM er fup - er det det samme som at sige, at det er fup at drive forretning, tjene penge og markedsføre sin virksomhed.

Og på et iværksætterforum kan vi vel hurtigt blive enige om, at det nok ikke er brugernes grundholdning!?!?!?!?

MLM er ikke en branche -det er en markedsføringsmetode. MLM er ikke en specifik type produkter - det er en markedsføringsmetode. MLM er ikke per fast definition hverken ulovligt eller amoralsk - det er en markedsføringsmetode. Og vel at mærke en markedsføringsmetode som de fleste andre virksomheder bruger dele af i større eller mindre udstrækning. 

Nej, forkert! Det er >netop ikke< som al anden forretning. Det er forretning i mange niveauer, hvor alle skal have en bid af kagen. Hvorfor tror du det hedder Multi Level Marketing ?
Og ser du konceptet igennem, så kan du kun sælge billige produkter dyrt, for at alle skal kunne få en del af kagen.  Med normal forretning er det som regel producenten, distributøren og forhandleren.
Med MLM er det producenten, distributøren, forhandler1, forhandler2, forhandler3 osv. Derfor holder det ikke, det kan kun fungere ved at man tager nogle produkter der er billige at producere, giver dem egenskaber de ikke har og så sælger dem dyrt.

Jeg har set MLM forsøgt på mange almindelige forskellige produkter, f.eks. rødvin, men hvis den sidste forhandler skal kunne leve af det, så skal vedkommende sælge noget billigt sprøjt, rigtigt dyrt. Med andre ord, det kan ikke lade sig gøre for det bliver gennemskuet.

Derfor ser man også altid MLM med produkter som dem fra Kyäni, produkter der bliver tillagt egenskaber som de ikke har eller nogen sinde vil få.

Jeg har aldrig oplevet et reelt MLM produkt. Har haft mange venner/bekendte der er hoppet med på vognen. Alle som én har stået med økonomisk lussing og nogle færre venskaber bagefter, sørgeligt med sandt....

Ærgeligt at folk er så dårlige til at gennemskue, at når noget er for godt til være sandt, ja så forholder det sig faktisk også sådan...

Når eller hvis der kommer et super produkt på markedet, som folk efterspørger, så er det >ALDRIG< blevet solgt efter MLM modellen. Hvorfor ? Jo, dem der har opfundet det, vil da selv scoren kassen på.....

Kig nu på MLM produkterne, hvor er de store salgssucceer ? Jeg kender dem ikke....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Laugesen:
Som jeg ser det taler vi stort set altid om produkter der tillægges helbredende virkninger, som ikke tåler sammenligning med "almindelige" produkter, men kun kan sælges ( til overpris) pga. af de ofte vanskeligt dokumenterbare påstande.

Det kunne vel bl.a. hænge sammen med, at det primært er når forhandlere af denne type produkter træder over stregen - at man hører om disse firmaer, og derfor virker det som om, at al MLM handler om denne type produkter.

Men der bliver jo også solgt forsikringer, serviceydelser, smykker, parfume, husholdningsartikler, køkkenredskaber, livsstilsprodukter etc. etc. via MLM, men da de ikke har været i medierne, så er det kun "de alternative produkter" som folk forbinder med MLM.

Godt nok blev Zinzino, som sælger kaffe og kaffemaskiner, hevet igennem mediecirkuset, selvom det er "almindelige" produkter - men dette var nok primært fordi der var forsidestof i historien, pga. kendte personer som Anders Bircow og Bo Hamburger.

Disse historier er dog efterfølgende blevet dementeret igen af de samme aviser, men det er der ikke så mange der ser - bl.a. fordi et dementi selvfølgelig ikke får samme spalteplads som selve historien.   

Derudover - så ville der jo stort set ikke eksistere "alternative produkter" hvis det ikke var for MLM, NETOP fordi det er ulovligt at anprise virkningen via traditionel markedsføring. Derfor kan disse produkter kun sælges via personlig anbefaling, men mange forhandlere "kommer til" at gå over stregen i deres markedsføring. Jeg må jo f.eks. godt gå rundt og fortælle, at jeg kom af med min eksem, ved at bruge et bestemt produkt, og så henvise til, hvor folk kan købe produktet. Problemet er, at mange kommer til at sælge forretningskonceptet sammen med anbefalingen - og så har vi balladen, for så grænsen mellem anbefaling og markedsføring overtrådt. 

Jesper Laugesen:

Lidt morsomt udtrykker en af MLM fortalerne "Frk. K " det her ganske godt;

" Grunden til at man vælger at sælge både Tuppereare og Kyani på denne her måde, er netop, at hvis du satte det på en hylde sammen med hundrede af andre produkter som ligner, så kan folk ikke gennemskue hvorfor de skal give flere hundrede kroner for den ene skål og 20 kr. Fr den anden."

Denne udtalelse er jeg heller ikke enig i. Jeg mener godt, at f.eks. Tupperware kunne have klaret sig mellem "almindelige" produkter - netop da de er nogle af de eneste, som opererer med livstidsgaranti på deres produkter. 

Spørgsmålet er så selvfølgelig, om den almindelige forbruger kan gennemskue besparelsen på lang sigt - når de står med valget mellem en skål til kr. 20,- (som måske kun holder et halvt år) og så en skål til kr. 200,- som holder eller kan byttes resten af livet. 

I mit eget selskab sælger vi parfume til kr. 200,- for 50 ml, hvilket er ca. 60% under markedsprisen for tilsvarende produkter - men igen, det er der jo ikke forsidestof i, så det hører man ikke om - men det viser, at de historier man bliver fodret med i medierne langt fra giver et fyldestgørende billede. 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

IT-Konsulenten:
Nej, forkert! Det er >netop ikke< som al anden forretning. Det er forretning i mange niveauer, hvor alle skal have en bid af kagen. Hvorfor tror du det hedder Multi Level Marketing ?

Det er jo her kæden hopper af, for alle dem, der ikke kender til leverancekæden i traditionel forretning!!! 

Den shampoo, som frisøren sælger for kr. 149,- den koster ca. kr. 8,- at producere - og andet led i kæden - Grossisten - køber den for ca. kr. 30,- og sælger den videre til tredje led i kæden - Frisøren - som køber den for ca. kr. 60,- og sælger den til fjerde led i kæden - Forbrugeren - som må hoste op med kr. 149,- for den. Så her er der jo også FLERE LED som gør varen dyrere for slutkunden. Og derfor ER MLM som al anden forretning. 

I mit eget firma sælger vi også shampoo i såkaldt salon-kvalitet, og en sådan kan erhverves for kr. 99,- og forhandlerne kan købe den for kr. 68,-

Så jeg gentager lige igen: Derfor ER MLM som al anden forretning, og i mange tilfælde endda med billigere produkter til følge - men det hører du ikke om i pressen, for det sælger ikke aviser - det gør foraragelse og negative vinkler derimod. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
" Grunden til at man vælger at sælge både Tuppereare og Kyani på denne her måde, er netop, at hvis du satte det på en hylde sammen med hundrede af andre produkter som ligner, så kan folk ikke gennemskue hvorfor de skal give flere hundrede kroner for den ene skål og 20 kr. Fr den anden."

Hej Jesper,

Der er rigtigt mange mekanismer der spiller ind i ens valg af produkter og folk har deres præferencer. Og dengang Tupperware startede og måske indtil 5-10 år siden så var udvalget i den billige ende ikke bredt for plastvarer, og jeg mener faktisk stadig ikke det er det, 

Der kan være mange årsager til at folk vælger at handle via NM/MLM og det kan være af bekvemmelighed, produktudvalg, relationer, socialt betinget osv osv præcis de samme årsager der afgør ens valg af butik offline eller butik online, det er præferencer som design, funktionalitet, pris OG så hvad andre synes. Mennesker er flokdyr og det er deres handelsmønster også generelt, og der er så afstikkere der opdager nogle nye ting og fortæller andre om det.

Jeg er stadig overbevist om, at NM/MLM i sin korrekte form uden vidtløftige forherligelser og og inerverende påtrængende sælger er en af de mest lukrative forretningsmodeller og faktisk tror jeg der vil komme flere til i fremtiden hvis man udvikler modellen.

I alle brancher er der belønninger i form af bonusser og andre godtgørelser, så der er intet odiøst i at man opbygger et pointsystem der gør at man sparer op til en begivenhed eller en oplevelse, forretningen skal bare ikke drives alene af at opnå dette, for så bliver det jo kedeligt måske.

Og mennesket er et væsen der ønsker anerkendelse for det man opnår generelt, det er ikke alle vlebeskåret at have de samme oplevelser gennem livet og derfor spiller folk også Lotto og andre spil for at opnå den "store" gevinst, man spiller vel ikke lotto for alene at drømme om at ramme 4 rigtige hver uge vel?

Alle mekanismer er i spil HVER dag i handel, det ses i reklamer både off- og online og folk elsker målbarhed og bekræftelse i at de har gjort det rigtige valg. Der findes både dårligt performende NM/MLM og "almindelige" forretninger, det kan man f,eks, bare kigge på Trustpilot for at konstatere med Top 5 for bedste og dårligste - så der er der også "svindelere" og "bedragere" - igen same same uanset forretningsmodel.

Jeg har bemærket at flere har anket over man skal købe en startpakke, det forstår jeg ganske simpelt ikke. Med mindre slagspakken naturligvis er tom luft og ikke varer eller materialer der reelt afspejler værdien for det man betaler for.

Det er ikke unormalt at man som forretningsdrivende skal foretage en investering for at drive en biks. Investeringen kan så komme i forskellige former, men oftest er der enten brugt tid eller penge og som begge i forretingsverdenen er økonomisk relateret.

Ønsker man at sælge et given produkt, så kræver det man har et lager hvis ikke man anvender dropshipping, men uanset hvad koster det penge enten at have lageret selv eller som mindre dækningsbidrag via dropshippingmodellen.

Faktisk mener jeg også at nutidens mest succesrige forretningsmodeller læner sig mget om at network marketing, det er bare ikke nødvendigvis de personlige relationer mellem kunderne der er 100% afgørende, men i en forretningsmodel i dag er der så mange faktorer, at hvis ikke man har dem med, så bliver man "generelt" aldrig stor.

så når alt skæres væk, så er der jo i princippet kun mennekserne tilbage i forskel, og der er gode og dårlige mennesker overalt i verden.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:

Allan I:
Disse historier er dog efterfølgende blevet dementeret igen af de samme aviser

Har du et link til et dementi af denne video, hvor Bo Hamburger stjæler journalistens videokamera og efterfølgende sletter indholdet?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1351185.ece

Nej Nicolaj, det har jeg ikke, for man kan ikke lave dementi af dårlig opførsel - så i stedet får du her et link, der forklarer, hvad et dementi er:

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Massemedier/Journalistik,_generelt/dementi 

For god ordens skyld er her linket til det dementi jeg nævnte - og så alligevel ikke, for jeg huskede det som Zinzino, men det var vedr. Amway:

http://kandetpasse.dk/pyramidespil-multi-level-marketing-amway

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nicolaj Thomasen:

Allan I:
Disse historier er dog efterfølgende blevet dementeret igen af de samme aviser

Har du et link til et dementi af denne video, hvor Bo Hamburger stjæler journalistens videokamera og efterfølgende sletter indholdet?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1351185.ece

Nej Nicolaj, det har jeg ikke, for man kan ikke lave dementi af dårlig opførsel - så i stedet får du her et link, der forklarer, hvad et dementi er:

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Massemedier/Journalistik,_generelt/dementi 

For god ordens skyld er her linket til det dementi jeg nævnte - og så alligevel ikke, for jeg huskede det som Zinzino, men det var vedr. Amway:

http://kandetpasse.dk/pyramidespil-multi-level-marketing-amway

Det eneste der er dementeret er, at Amway er et pyramidespil og altså ikke forsidehistorierne omkring Bo Hamburger og Anders Bircow fra henholdsvis Zinzino og Amway. Ikke helt samme udlægning du kom med Smile

Allan I:

Godt nok blev Zinzino, som sælger kaffe og kaffemaskiner, hevet igennem mediecirkuset, selvom det er "almindelige" produkter - men dette var nok primært fordi der var forsidestof i historien, pga. kendte personer som Anders Bircow og Bo Hamburger.

Disse historier er dog efterfølgende blevet dementeret igen af de samme aviser, men det er der ikke så mange der ser - bl.a. fordi et dementi selvfølgelig ikke får samme spalteplads som selve historien.

Her er Ekstra Bladets skjulte optagelser fra et Amway møde, hvor Anders Bircow fortæller, at det er realistisk for alle at tjene 3 mio. om året via Amway: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article970969.ece. Hans svigersøn foreslår i øvrigt at køre det hele sort Hmm

Men tak for linket til Den Store Danske, nu ved jeg da hvor langt du kan synke i en debat, når argumenterne slipper op...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Nicolaj Thomasen:
Det eneste der er dementeret er, at Amway er et pyramidespil og altså ikke forsidehistorierne omkring Bo Hamburger og Anders Bircow fra henholdsvis Zinzino og Amway. Ikke helt samme udlægning du kom med Smile


Min pointe var jo blot, at medierne er hurtige på aftrækkeren, og de lever af fængende overskrifter, og når de så trækker i land, så er det de færreste, der opdager det.

Jeg brugte Zinzino som eksempel, fordi jeg synes at kunne huske at føromtalte dementi, handlede om Zinzino. Hvis du læser afsnittet igen og sætter Amway ind i stedet, så er pointen jo stadig den samme.

Nicolaj Thomasen:
Men tak for linket til Den Store Danske, nu ved jeg da hvor langt du kan synke i en debat, når argumenterne slipper op...


Undskyld. Det er en lille ting vi bruger der hvor jeg kommer fra, som kaldes humor - men hvis det er ilde set i et offentligt forum, så skal jeg nok holde mig fra det fremover. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 10 ud af 13 (122 indlæg)